Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Spent på hvordan Symra og Pippin tar imot hverandre, de har ikke sett hverandre på tre måneder. Kanskje Pippin ikke kjenner igjen Symra, hun er liksom nedklipt siden sist!

du må filme møtet :D

• Like 1
  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
Spent på hvordan Symra og Pippin tar imot hverandre, de har ikke sett hverandre på tre måneder. Kanskje Pippin ikke kjenner igjen Symra, hun er liksom nedklipt siden sist!

Du, det går nok strålende altså. Da jeg kom hjem til jul hadde ikke Tinka og Geo møtt hverandre på fire måneder, da Geo var 5,5 måneder gammel og krapyl mot Tinka. Det var like fullt gjensynsglede fra begge kanter og lykke med en gang. :wub: (Helt til Geo fikk øye på katten riktignok, da måtte han bare løpe etter og jage henne.) Sånn var det når vi kom hjem til påske nå, også. Hunder glemmer ikke. :)

• Like 1
Skrevet
Yay! Prøv å ikke sett den midt på stuebordet, da?

Skal prøve... er litt rusten, kjenner jeg :)

Jeg tror det blir veldig bra :D

Det blir det garantert :D. OM ikke annet er det veldig hyggelig der :D.

Helt sant :aww:

*Fnis*

• Like 1
Guest Christine
Skrevet

Nettopp sett på finn på leiligheter/hybler til leie med tanke på studier til høsten. Må gå i tenkeboksen på hva jeg virkelig vil, men akkurat nå ser det ut som om det blir Rena på meg( om jeg kommer inn) Har søkt i Oslo også, men tror jeg ville trivdes bedre i Rena dersom jeg finner noe med lov til hund :)

Skrevet
Veksle i banken og kjøpe Polo :)

POLO!!!!!!! :heart

Dagens middag; baguett med ost og skinke fra en eller annen Esso på Hamar. Tragikomisk.

Skrevet
Skal prøve... er litt rusten, kjenner jeg :)

Det blir det garantert :D. OM ikke annet er det veldig hyggelig der :D.

*Fnis*

Du må være veldig rusten, for her dukker det ikke opp noenting! :no:

Nettopp sett på finn på leiligheter/hybler til leie med tanke på studier til høsten. Må gå i tenkeboksen på hva jeg virkelig vil, men akkurat nå ser det ut som om det blir Rena på meg( om jeg kommer inn) Har søkt i Oslo også, men tror jeg ville trivdes bedre i Rena dersom jeg finner noe med lov til hund :)

Det er kjekt på Rena! :)

Vet ikke hvordan det er med studenthybler og hund, da, men det er jo mye annet billig til leie her.

Guest Christine
Skrevet
Du må være veldig rusten, for her dukker det ikke opp noenting! :no: Det er kjekt på Rena! :) Vet ikke hvordan det er med studenthybler og hund, da, men det er jo mye annet billig til leie her.
Ser at prisen er grei i forhold til diverse andre steder ja. Får evnt legge inn en annonse :)
Skrevet
Ser at prisen er grei i forhold til diverse andre steder ja. Får evnt legge inn en annonse :)

Sjekka på finn nå og ser at det står "dyrehold tillatt" på flere av hyblene, så det er neppe et problem. :)

Skrevet

Ser den siste HP sammen med kjæresten. Bittelitt slitsomt siden jeg må forklare alt mulig. Han har bare sett de to forrige og insisterte på at han ikke trengte å se resten. Neida, jeg merker det :P

• Like 1
Skrevet

Nei, nå går jeg faktisk og legger meg, jeg. Like greit det som å sitte her og kope. I morgen skal vi gå spor igjen, gleder meg! :) Må legge en liten slagplan for å få treningen litt mer vellykket enn sist gang.

Skrevet
Og nå synes jeg at alle burde droppe sølen og komme og besøke meg istedenfor.. For jeg som ikke driver me bruks har jo ingenting der å gjøre, men alle skal jo dit :(

Jeg "driver" ikke med bruks, jeg heller, altså, men jeg er nå med på Sølen-kurs likevel. Det utgår dessverre i år fordi pengene høyst sannsynlig må brukes på kennelopphold for jentene mens jeg forsøker meg på en voksenferie for første gang på årevis, men det er da bare å dra! Kjempekult og lærerikt, og ikke minst sosialt. :yes:

Du kan jo gå en tur med dem før du slipper dem inn til hverandre, om du oppriktig er bekymra for møtet. Det gjør alltid jeg om jentene har vært adskilte en stund. :)

Skrevet
Dere får flytte tilbake :aww: Snø? Hva skal dere med det, liksååm? :aww:

Hvilke soniser er det som skal på NBF sitt kurs på Sølen? :)

Ikke sant! :lol: Snø er bare skikkelig teit altså.

Jeg vil også på Sølenkurs, med min bruksmynde som bare kan sitt! :lol: Bare dumt jeg ikke har bil, for jeg går ut ifra man trenger bil for å komme seg dit. :cry:

Skrevet

Støtter de andre her, veldig fint på Rena. :) Er nok rimelig greit å få bolig med hund også. :)

Skrevet

Føler meg unormalt trøtt. Klokken er bare elleve jo! I går sluttet jeg på jobb halv elleve. Men det er kanskje ikke så rart når dagen nesten har gått i ett :) Tror jeg kryper til sengs :ahappy:

Skrevet

Hatt en flott trening sammen med Marianne og AnetteH :D Også har jeg funnet hanne til dattra til Tindra(som ikke er født enda)..Jepp jeg er litt tidlig ute :innocent:

• Like 2
Skrevet
Du må være veldig rusten, for her dukker det ikke opp noenting! :no:

Shoot! Må legge opp ny strategi, da... Noen som har tilhenger og skal forbi Løten til Rena???? :D

Skrevet

Hei jeg er tilbake :wave:

Jeg har hatt en helt AWESOME tur til USA og jeg har sett og gjort så hiiimla mye :D :D Speedferie ble det, men dæven vi har hatt det gøy. Relativt kjipt å dra fra 30 grader i Florida i går og havne i Trondheim hvor det fortsatt er SNØ, men det var i det minste sol og varmegrader. Jaja. Jobb på mandag, grøss.

The Wizarding World of Harry Potter var helt fantastisk :jump: Jeg kosa meg :D

62675_10152779641005341_209327469_n.jpg

Thorvald syns nok det var godt å få ha oss hjemme og få ligge på sofaen sin igjen :heart:

Edit: Og jeg har hilsa på T til AnetteH i dag :aww:

• Like 8
Skrevet

:huh::lol::teehe:

Kom hjem nå nettopp, og bikkja var sporløst forsvunnet. Men da jeg ropte på henne, kom det slike merkelige krafselyder fra... inni veggen...? eller noe?

Jeg har da altså peis på soverommet. I muren under peisen er det et sånt... hva skal man kalle det, et lavt, lite rom? I hvert fall er det hult under der. Og så går det ei luke inn fra forsida, og den skal det egentlig være noe slags gitter foran, tror jeg. Men det er det ikke på min peis.

Etter å ha bodd her i nesten et år, har altså terrierfrøkna oppdaga at inni der er det trangt og mørkt og trivelig. Så da jeg kom hjem, hadde hun dratt med seg det grå teppet sitt og krølla seg sammen under peisen. Luka og rommet under peishylla er såpass smal/lavt at hun må krype helt sidelengs for å komme gjennom med brystkassa, men det er bare en del av sjarmen, sier Mozza.

Ingen tvil om hva slags rase hun der er, i hvert fall. :P

Skrevet
Edit: Og jeg har hilsa på T til AnetteH i dag :aww:

Han er dritskummel ikke sant?!?!? :P:D

.. er jeg hjemme etter trening og to timer skravling, jeg kjenner meg faktisk litt sår og sliten i bryst/tale/hals egenskapene :lol: godt å få ut litt da :lol:

Skrevet
Han er dritskummel ikke sant?!?!? :P:D

.. er jeg hjemme etter trening og to timer skravling, jeg kjenner meg faktisk litt sår og sliten i bryst/tale/hals egenskapene :lol: godt å få ut litt da :lol:

Jess, driiiiitskummel :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...