Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Har ikke du kjeller da? Der må det jo gå an å ha dem. Om du er flink og panter såpass ofte at det ikke samler seg opp store mengder, går det kanskje an å ha en krok på innsiden av kjellerdøra som posen kan henge på?

Jo, jeg har kjeller. Bak døra henger yttertøyet mitt, men jeg bør vel bare innfinne meg på å bruke kjelleren mer til slike hverdagsting. Jeg er bare vant til å tenke at tomflasker hører til på kjøkkenet...

Fordi jeg er en jævel på å gjøre husarbeid, har jeg gått gjennom tørrvarer og kastet det som var altfor gammelt, framfor å vaske komfyren og kjøkkenbenken. Jeg prokrastinerer gjerne husarbeid ved å gjøre annet husarbeid... Men jeg var flink, da - jeg klarte å kaste ting som har hatt affeksjonsverdi, men som jeg overhodet ikke trenger og aldri ser på. Jeg tror jeg skal huske gesten selv om tingen er kastet.

Men kan jeg bruke tørrgjær som er nesten et år over datoen? Hjelper det om jeg bruker to i stedet? Jeg har alle andre ingredienser til skolebrød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Det er en evne man virkelig skulle hatt. Tenk så praktisk!

Det hadde vært gull! Tenk så mye porto man sparte, da :lol:.

Er det en dobbel med plass til to i? Hvordan den ser ut er ikke så nøye, legger sengeteppe over uansett. Den som har mista putene sine er noe av det styggeste jeg har sett. :lol:

Ja, den er dobbel, men litt hard å ligge på etter min mening, og kanskje ikke noe man ligger på i flere uker kanskje, men det er vel folk som er mindre sarte på sånt enn meg :D. Jeg skal forbi Rena sånn ca i starten av juli da - kanskje jeg får den med da? Hahhahaha :D. Om jeg greier å få plass inni bilen da... :D.

Her ligger det 15cm slaps. Det var sikkert snø når det kom, nå er alt bare vått og kjipt.

Det har blitt slaps her også nå, så da er det litt mer briardvennlig :D.

Willy er nybadet - og det var et nødvendig bad om jeg skal dømme etter fargen på skyllevannet :aww:. Pelskur har han også fått - iallefall på enkelte utsatte steder :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy er nybadet - og det var et nødvendig bad om jeg skal dømme etter fargen på skyllevannet :aww:. Pelskur har han også fått - iallefall på enkelte utsatte steder :).

AMATØR! Du vasket badet FØR briarden?!

...er maten til dommerene ferdig og frokost/lunsjen min til i morgen. Middag... nja den ligger sånn delivis til tining og jeg funderer på badekar først ettersom jeg har småspist så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har kjeller. Bak døra henger yttertøyet mitt, men jeg bør vel bare innfinne meg på å bruke kjelleren mer til slike hverdagsting. Jeg er bare vant til å tenke at tomflasker hører til på kjøkkenet...

Du har ikke plass til en litt dekorativ kasse med lokk på gulvet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsene og jeg har vært på tur i griseværet. Bulldosertrekk i selen og fresing på jordet.
Jeg tror alt er klart til i morgen, bortsett fra at jeg må gjøre om på burene i bilen så det er plass til Geo også. Det blir sykt tidlig å dra hjemme fra imorgen. Gud bedre, her er det bare å stålsette seg.

Nå har jeg spist og sett på serie, og hadde planer om husarbeid før dusjen.

Serisøt, akkurat nå har jeg fint lite lyst til å bedrive husarbeid kjenner jeg. Det er så digg å ikke gjøre noen ting for en gang skyld. Bare late seg skikkelig. Hundene ligger som slasker og sover i sofaen. Marvin med hodet oppå tastaturet og Dany på andre siden av meg.

Merkelig hvor uskyldige småengler de blir når de sover :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Talli sin sønn (og bror/halvbror til de andre her inne :lol: ) har startet barmark i dag i to spann med en annen AK. De kom i mål bare 10 sek etter AH ekvipasjen som startet. Artig!

561165_10151375757991088_2013652455_n.jp

Edit:

Den han løper med er forøvrig nevøen til Blaze, pappaen er broren hennes. :P

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært gull! Tenk så mye porto man sparte, da :lol:.

Ja, den er dobbel, men litt hard å ligge på etter min mening, og kanskje ikke noe man ligger på i flere uker kanskje, men det er vel folk som er mindre sarte på sånt enn meg :D. Jeg skal forbi Rena sånn ca i starten av juli da - kanskje jeg får den med da? Hahhahaha :D. Om jeg greier å få plass inni bilen da... :D.

Det har blitt slaps her også nå, så da er det litt mer briardvennlig :D.

Willy er nybadet - og det var et nødvendig bad om jeg skal dømme etter fargen på skyllevannet :aww:. Pelskur har han også fått - iallefall på enkelte utsatte steder :).

Ja, nettopp! Og hvis man kunne teleportere seg selv, så hadde man spart mye tid og penger på reising!

Det skal fungere som en sofa, men jeg må ha et sted folk kan sove når de er på besøk også, det er gjerne ikke flere uker i slengen. Jeg tror uansett ikke folk har veldig høye forventninger til komfort på en sovesofa. :P

Det er jo lov å håpe at jeg får ordna noe før vi skriver juli. Håpet er lysegrønt.

...skal jeg krangle med et skap og en vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hun vel ikke? :D.

Forøvrig passer sikkert hodet mitt fint på en stake midt på gårdsplassen eller noe sånt? Ehhhhhh.... jeg har lest for mye krim, kjenner jeg (en av de siste var om hoder på stake... :aww:).

Nei altså - hun hadde nok ikke fått nei av eiern om å flytte hit, men både jeg og Bonden kjenner på at vi vil ha en annen type som hund nr tre. Hadde vi kunne hatt fire (mangler plass i bilen og orker ikke ) så hadde hun blitt på flekken. :aww: For hun er bare søt. :wub: Nå er det ingen hast med nr tre - men! Snart kommer sommern, og båndtvang som vi må holde, og Bonde som bor i traktoren 16 timer i døgnet og 4 timer i fjøset - og jeg blir snart type hvalross - og da ser jeg vel ikke heeelt for meg å ha mer hunder enn jeg "må" ha å gå i bånd med. :lol:

:lol: ! Hode på stake... Nei huffda... Vi har ikke kornåkre som trenger fugleskremsel heller, men kan kanskje leie det ut?

Noen tips for å slippe den idiotiske dalen ned i sprekken i dobbeltsenga? Jeg sover nedi der hver natt, jeg, og det er ikke noe deilig! :(

Åpna hele trekket og snudde begge de to madrassene inni, og lukka igjen, får vel gjøre det mere jevnlig, men er det noe annet lurt å finne på, som jeg helt åpenbart ikke har tenkt på?

Du har fått tips allerede - men madrassbro er genialt og billig. Vi kjøpte på jysk. :)

Forøvrig så har Totten og Kasko holdt meg med selskap under dyna i noen timer. At det er mulig å bli så absurd sliten. *sukk* Heldigvis holdt kvalmen i sjakk i dag med piller og søvn. Så bortsett fra at jeg trøttere enn trøttest så kan jeg vel ikke klage. Var innmari godt å sove litt da. :aww: Lukisen holdt bonden med selskap i stua han, svikern. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips for å slippe den idiotiske dalen ned i sprekken i dobbeltsenga? Jeg sover nedi der hver natt, jeg, og det er ikke noe deilig! :(

Åpna hele trekket og snudde begge de to madrassene inni, og lukka igjen, får vel gjøre det mere jevnlig, men er det noe annet lurt å finne på, som jeg helt åpenbart ikke har tenkt på?

Du kan også kjøpe en slik sak å legge under overmadrassen og mellom madrassene :)

http://jysk.no/soverom/madrasser/ben-boyler-tilbehor/sengebro-14x200cm

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke plass til en litt dekorativ kasse med lokk på gulvet da?

Jeg har et bittelite kjøkken, sett opp mot hvor stort jeg bor, og driver allerede og flytter rundt på ting der inne alt ettersom hvilken skapdør eller skuff som skal åpnes.

Mamma legger sine tomflasker i oppvaskmaskinen, for hun liker å vaske opp. Kanskje jeg bare skal legge mine i vasken, siden jeg HATER å vaske opp - og bruker oppvaskmaskinen. :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bittelite kjøkken, sett opp mot hvor stort jeg bor, og driver allerede og flytter rundt på ting der inne alt ettersom hvilken skapdør eller skuff som skal åpnes.

Mamma legger sine tomflasker i oppvaskmaskinen, for hun liker å vaske opp. Kanskje jeg bare skal legge mine i vasken, siden jeg HATER å vaske opp - og bruker oppvaskmaskinen. :D

Jeg har hengt en Ikea pose under trappen, kaster flasker ned trappen og hiver de i ikea posen når jeg en gang går ned i kjelleren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bittelite kjøkken, sett opp mot hvor stort jeg bor, og driver allerede og flytter rundt på ting der inne alt ettersom hvilken skapdør eller skuff som skal åpnes.

Mamma legger sine tomflasker i oppvaskmaskinen, for hun liker å vaske opp. Kanskje jeg bare skal legge mine i vasken, siden jeg HATER å vaske opp - og bruker oppvaskmaskinen. :D

Ha ha. Nei da blir det litt anderledes. :P

Men du får gjøre som JeanetteH. Kaste de ned trappa. Du har kanskje like stort kjøkken som henne? Minnes at det ikke akkurat var tangosal der inne. :P

Jeg har mine i en pose på kanten av benken, så knytes den og kastes ut i boden, hvor den så glemmes til det fyller opp og jeg MÅ pante. :lol:

Straks verdens beste pai til middag her. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....titter jeg og sender mail på ett kull som kan være spennende for evt hannhund. Sikkert helt til jeg får svar på mailen :lol:

Glemte vist både badekar og middag inni dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMATØR! Du vasket badet FØR briarden?!

Det blir bare vann å tørke opp etter den briarden når badet allerede er reint, vøtt :D.

Det er så digg å ikke gjøre noen ting for en gang skyld. Bare late seg skikkelig.

Det er best, det, faktisk :D. Synd hodet mitt sliter litt med sånn ikke-gjøre-noen-ting, for da blir hodet så kreativt og tenker bare på alt jeg BURDE gjort i stedet for å ligge på sofaen og slaske seg :lol:

Kult! Talli sin sønn (og bror/halvbror til de andre her inne :lol: ) har startet barmark i dag i to spann med en annen AK. De kom i mål bare 10 sek etter AH ekvipasjen som startet. Artig!

561165_10151375757991088_2013652455_n.jp

Edit:

Den han løper med er forøvrig nevøen til Blaze, pappaen er broren hennes. :P

Steike tøft, altså :).

Ja, nettopp! Og hvis man kunne teleportere seg selv, så hadde man spart mye tid og penger på reising!

Hadde løst mange problemer, det :D.

Det skal fungere som en sofa, men jeg må ha et sted folk kan sove når de er på besøk også, det er gjerne ikke flere uker i slengen. Jeg tror uansett ikke folk har veldig høye forventninger til komfort på en sovesofa. :P

Samme funksjon som den har hatt hos meg, det :). Var liksom sofa til daglig, men også sovesofa når jeg fikk besøk - det er mange som har sovet over på den altså, og de har overlevd fint alle sammen :D.

Det er jo lov å håpe at jeg får ordna noe før vi skriver juli. Håpet er lysegrønt.

*Krysser fingre og annet som krysses kan :D*.

Nei altså - hun hadde nok ikke fått nei av eiern om å flytte hit, men både jeg og Bonden kjenner på at vi vil ha en annen type som hund nr tre. Hadde vi kunne hatt fire (mangler plass i bilen og orker ikke ) så hadde hun blitt på flekken. :aww: For hun er bare søt. :wub: Nå er det ingen hast med nr tre - men! Snart kommer sommern, og båndtvang som vi må holde, og Bonde som bor i traktoren 16 timer i døgnet og 4 timer i fjøset - og jeg blir snart type hvalross - og da ser jeg vel ikke heeelt for meg å ha mer hunder enn jeg "må" ha å gå i bånd med. :lol:

OK da, du skal få lov til å være fornuftig *fnis*.

:lol: ! Hode på stake... Nei huffda... Vi har ikke kornåkre som trenger fugleskremsel heller, men kan kanskje leie det ut?

Utleie hadde nok gått fint, skal du se :lol:. Jeg må seriøst slutte å lese så mye makaber krim :aww:.

Venter jeg på at mine innbakte kyllingklubber skal bli ferdig i ovnen. Fant en pose i fryseren da jeg ryddet i den for å få plass til V&H som jeg kjøpte i går. Man burde rydde oftere i fryseren sin, jeg fant også en kg v&h som hadde overlevd flyttingen i fjor høst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har kjeller. Bak døra henger yttertøyet mitt, men jeg bør vel bare innfinne meg på å bruke kjelleren mer til slike hverdagsting. Jeg er bare vant til å tenke at tomflasker hører til på kjøkkenet...

Fordi jeg er en jævel på å gjøre husarbeid, har jeg gått gjennom tørrvarer og kastet det som var altfor gammelt, framfor å vaske komfyren og kjøkkenbenken. Jeg prokrastinerer gjerne husarbeid ved å gjøre annet husarbeid... Men jeg var flink, da - jeg klarte å kaste ting som har hatt affeksjonsverdi, men som jeg overhodet ikke trenger og aldri ser på. Jeg tror jeg skal huske gesten selv om tingen er kastet.

Men kan jeg bruke tørrgjær som er nesten et år over datoen? Hjelper det om jeg bruker to i stedet? Jeg har alle andre ingredienser til skolebrød...

Tørrgjær funker som vanlig selv om det er ett år "gammelt" Det vil ta fler år enn det før det blir "dødt"

Og har du ikke gang til yttertøyet ditt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"It's a dangerous business, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no telling where you might be swept off to."

True that! :P Jeg hadde jo tenkt til å jogge kortrunden med Decoy, men beina mente det var en særdeles dum ide å kombinere jogging på asfalt med de skoene jeg valgte. Så da skulle jeg bare ta en ekstra sløyfe for å få mer ut av turen, og så skulle jeg bare gå litt lengre ned for å se hva som var der og .. Ja, jeg endte opp med å være ute i nesten halvannen time i stedet for de planlagte 18 minuttene. *ler* Decoy er veldig fornøyd da, han storkosa seg skikkelig og fikk spora litt elg, klatret i berg, plasket i bekker og fikk godbiter bare for å være søt. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme funksjon som den har hatt hos meg, det :). Var liksom sofa til daglig, men også sovesofa når jeg fikk besøk - det er mange som har sovet over på den altså, og de har overlevd fint alle sammen :D.

Så lenge man ikke dauer, så må det vel være bra. :P

...har jeg krangla ferdig med skap. Det gikk jo fort og greit... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hengt en Ikea pose under trappen, kaster flasker ned trappen og hiver de i ikea posen når jeg en gang går ned i kjelleren :P

Hehehe, det er godt vi er flere som pælmer ting ned kjellertrappa etter behov, og rydder etter hvert.

Ha ha. Nei da blir det litt anderledes. :P

Men du får gjøre som JeanetteH. Kaste de ned trappa. Du har kanskje like stort kjøkken som henne? Minnes at det ikke akkurat var tangosal der inne. :P

Ja, det er vel cirka samme størrelse, muligens noe mer gulv på grunn av annen planløsning, men ikke akkurat ballsal, nei.

Tørrgjær funker som vanlig selv om det er ett år "gammelt" Det vil ta fler år enn det før det blir "dødt"

Da blir det skolebrød første dagen jeg gidder! :D

Og har du ikke gang til yttertøyet ditt? ;)

Nei, egentlig ikke. Jeg har en gang på cirka to kvadrat, hvor det står en kommode til diverse (luer, vanter, skjerf, reflekser, brodder, bæsjeposer, godbiter, younameit), med speil over, så er døra til kjelleren ved siden av så jeg kan ikke sperre den - på framsiden av døra henger alt av lenker, seler og halsbånd, og på baksiden henger jeg mine jakker. Jeg har papirpose med papirsøppel stående der, Skoene står på det lille som da er igjen av gulvplass, men planen er å få kjøpt seg et skoskap på IKEA og henge på veggen ved trappa ned til kjelleren.

Er det rødsprit eller whitesprit som fjerner fett, om jeg skal matte en overflate mest mulig før jeg har på lim?

Sukk, jeg rydder slik jeg alltid gjør - jeg begynner på fjorten prosjekt, og fullfører en firedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...