Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
Forresten, jeg har søteste nuskete rottisbaby liggende baki bilen <3

Sent from my GT-I9100

What? Kjøpte du fra det perfekte kullet?? Samler du?

Hvilke soniser er det som skal på NBF sitt kurs på Sølen? :)

:wave: Men det kom vel ikke som en overraskelse :lol:

Ja, det sto jo at det var bare å sosialisere ifra dag 1 så var jeg i gang.. Så det kan jo ikke være mye jobb? ^_^

Og nå synes jeg at alle burde droppe sølen og komme og besøke meg istedenfor.. For jeg som ikke driver me bruks har jo ingenting der å gjøre, men alle skal jo dit :(

Sent from my GT-I9100

Skrevet
Ikke noe sjokk, nei *ler*.

Spor eller rundering? :)

Rundering :)

Føler ikke helt behovet for sporkurs sånn egentlig, og jeg har alt snakket for mye med de spor instruktørene på nok stevner og reiser :lol:

Ja, det sto jo at det var bare å sosialisere ifra dag 1 så var jeg i gang.. Så det kan jo ikke være mye jobb? ^_^

Altså, alt er der! Så om det ikke funker så er det førerfeil :P

Og nå synes jeg at alle burde droppe sølen og komme og besøke meg istedenfor.. For jeg som ikke driver me bruks har jo ingenting der å gjøre, men alle skal jo dit :(

Da kan du begynne med bruks :D Introkurs :bananas:

Skrevet

Sent from my GT-I9100

Du er invitert :aww: Senest i går, faktisk :aww:

Føler ikke helt behovet for sporkurs sånn egentlig, og jeg har alt snakket for mye med de spor instruktørene på nok stevner og reiser :lol:

Da får Tallibanen ganske leke med meg :ahappy: Jeg skal til Sølen for første gang :ahappy:

• Like 1
Skrevet
Så gøy :) Dere skal vel gå spor? :)

Jupp - spor og LP har jeg meldt oss på (vi har litt å "justere" på i LP-delen visstnok *ler*).

Skrevet
Jeg har en stygg sovesofa du kan få... :lol:. Den ender antakelig opp som verandasofa inntil jeg får råd til å kjøpe meg utemøblement :aww:.

Du kan teleportere den til Rena. :P

Skrevet
Ikke noe sjokk, nei *ler*.

Spor eller rundering? :)

Altså, alt er der! Så om det ikke funker så er det førerfeil :P

Da kan du begynne med bruks :D Introkurs :bananas:

Førerfeil du liksom.. Pøh.. Du vet da hvem du snakker me -_-

Og marthe: jeg vet det :P men dere skulle jo heller ha drevet me ipo :P

Ikke for det.. Jeg har en hund som er en jævel på rundering rundt bygg.. Lydighet er det bare å glemme da.. Men det vel bare en bagatell vel? :lol:

Sent from my GT-I9100

Skrevet
Da får Tallibanen ganske leke med meg :ahappy: Jeg skal til Sølen for første gang :ahappy:

Spørs hvem du er meldt på :) Jeg droppet LP delen og tenker bare skogen. Så jeg meldte meg på til Tom Larsen. Prøve "noe nytt" (har trent en gang med han)

Skrevet

Er det lov å bli oppgitt over hvor selvsentrerte enkelte mennesker er???? Snakk om enveiskommunikasjon og snever verdensbilde...

Skrevet

Noen av oss har kommet til fornuft :aww: Du kan jo ta det som en ferie? :aww:

Spørs hvem du er meldt på :) Jeg droppet LP delen og tenker bare skogen. Så jeg meldte meg på til Tom Larsen. Prøve "noe nytt" (har trent en gang med han)

Jeg har kun valgt rundering, men har ikke skrevet noe ang. instruktør :) Jeg har hatt han i brukslydighet, men kunne gjerne tenkt meg og hatt han i skogen også :)

Skrevet

herregud som det krangles på dalmatinergruppen nå... en idiot av en mann har parret tispen sin med samme hannhund for tredje gang, det forrige kullet er 8 mnd gamle, og i det hele tatt, han er helt bortreist....

Skrevet

Noen av oss har kommet til fornuft :aww: Du kan jo ta det som en ferie? :aww:

Jeg har kun valgt rundering, men har ikke skrevet noe ang. instruktør :) Jeg har hatt han i brukslydighet, men kunne gjerne tenkt meg og hatt han i skogen også :)

Haha betale for å legge meg borti trening jeg ikke har peiling på? :lol:

Sent from my GT-I9100

Skrevet
Jeg har en voldsom sperre på å bruke penger på facebookspill. Sperre! Så nå sitter jeg her og nesten gråter ved tanken på alle de puslespillene jeg kunne fått for 29 kroner.

Jeg teller dager til jeg har fått nok bonuscoins til å kjøpe neste pakke :getlost: vil heller ikke bruke vanlige penger på fb spill

• Like 1
Skrevet
herregud som det krangles på dalmatinergruppen nå... en idiot av en mann har parret tispen sin med samme hannhund for tredje gang, det forrige kullet er 8 mnd gamle, og i det hele tatt, han er helt bortreist....

Den diskusjonen har jeg lest, herregud for en tulling!!

Skrevet
Jeg skal til Sølen for første gang :ahappy:

Gled deg :D.

Du kan teleportere den til Rena. :P

Setter i gang prosessen *tenke hardt*.

Noen av oss har kommet til fornuft :aww:

Det er gledelig å se stadig flere som konverterer til den rette tro :aww:

:lol:.

Skrevet

Jeg har også lyst til å dra til Sølen! Hmf.

Nå har jeg betalt husleie, et par regninger og meldt på Geo til rasespesialen. Greiest å bruke opp pengene så fort de kommer inn på konto, vel.

• Like 1
Skrevet
Setter i gang prosessen *tenke hardt*.

Yay! Prøv å ikke sett den midt på stuebordet, da?

Skrevet
Den diskusjonen har jeg lest, herregud for en tulling!!

Og han bare fortsetter og fortsetter, nå har han laget enda ett nytt innlegg der han provoserer til diskusjon..

Håper han får vansker med å selge dette kullet, så det ikke blir ett fjerde med en gang. Men er jo lettere å bare la hundene parre seg enn å holde dem adskilt så.

Skrevet

Spent på hvordan Symra og Pippin tar imot hverandre, de har ikke sett hverandre på tre måneder. Kanskje Pippin ikke kjenner igjen Symra, hun er liksom nedklipt siden sist!

Skrevet
Hehe, har sett den youtubevideon flere ganger de siste dagene. Liker best hvalen. :ahappy:

Haha, hvalen er genial, og lizzarden, og kua og krokodillen, og t-rexen :lol: jeg er en enkel sjel å more :ahappy:

Skrevet
Haha betale for å legge meg borti trening jeg ikke har peiling på? :lol:

Sent from my GT-I9100

Du skal jo på kurs for å lære :aww:

Gled deg :D.

Det er gledelig å se stadig flere som konverterer til den rette tro :aww:

:lol:.

Jeg tror det blir veldig bra :D

Helt sant :aww:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...