Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nå er jeg sliten og lurer på om jeg orker å dra til Moss i morgen tidlig.. :shocked:

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet

Det er visst lov å ha fuckings HØNER i hager i Oslo.... :getlost: Så da skal jeg si opp leiligheten min fra 1.6. trur jeg. Det blir litt brått fra i morgen in case de ombestemmer seg med bondegårdsleken sin. Jeg har ingen planer om å bo med høner utenfor veggen... Uten å kunne ha vinduer eller dører oppe, og fare for at Vida får seg hønestek hver dag.

Nå har noen venner fått beskjed om å holde utkikk i sine områder, men jeg regner med at det går greit så fort jeg hiver ut annonse på Finn.no. Jeg fikk masse tilbud de to gangene jeg har gjort det før... Eneste er at jeg skal enten innafor bomringen eller nord for den, så jeg får ned bomutgifter... Men da kan det hende at jeg må si farvell til Oslo. :cry: Men akkurat nå er vel tak over hodet viktigst.

Ja ja. Middagen var god i hvert fall da, om enn litt sent, så ble bare en liten bit. :P

Skrevet

Føler meg superflink som sitter med skolearbeid klokka halv elleve en tirsdagskveld! :P Nå har russen begynt å feste for kvelden, det dundrer i alle fall i en eller annen bass. Jeg derimot skal legge meg snart, jeg. Sykkeltur og skole i morgen, kanskje en tur til Oslo, hvis ikke får jeg finne på noe annet gøy. Det er jo egentlig fridag i morgen, så det blir liksom litt tåpelig å bruke den opp på BARE skolearbeid syns jeg. Men sånn er det vel å være student, kanskje. Kan jo ta meg fri ganske mange andre dager i året, så. :P

Skrevet

Får jevnlig mail fra en koselig nederlandsk dame (som bor i frankrike), som så gjerne vil ha Caspervalp. Hun har vært fan i årevis! Det er så koselig synes jeg! Er lei meg for at svarene mine alltid må bli litt diffuse, det er jo interesse for ham både her og der, og vage planer, men det er liksom ingenting som er bestemt enda... får besøk av en tispeeier om ikke så lenge da, så kanskje kanskje blir det valper i august. Men er ingenting som er sikkert, og da vil jeg ikke gå ut med det heller liksom, så da må jeg jo bare svare at kanskje hvis om atte :P Hadde vært kjempekoselig om hun fikk seg en liten Casper iallefall, da er jeg sikker på at jeg ville fått masse oppdateringer, det ville vært stas.

3000 ord, dagens mål er nådd. Men huff, er jo bare crap da...

Skrevet
Føler meg superflink som sitter med skolearbeid klokka halv elleve en tirsdagskveld! :P Nå har russen begynt å feste for kvelden, det dundrer i alle fall i en eller annen bass. Jeg derimot skal legge meg snart, jeg. Sykkeltur og skole i morgen, kanskje en tur til Oslo, hvis ikke får jeg finne på noe annet gøy. Det er jo egentlig fridag i morgen, så det blir liksom litt tåpelig å bruke den opp på BARE skolearbeid syns jeg. Men sånn er det vel å være student, kanskje. Kan jo ta meg fri ganske mange andre dager i året, så. :P

Ja du kan være med til Moss? :innocent:

Skrevet
Får jevnlig mail fra en koselig nederlandsk dame (som bor i frankrike), som så gjerne vil ha Caspervalp. Hun har vært fan i årevis! Det er så koselig synes jeg! Er lei meg for at svarene mine alltid må bli litt diffuse, det er jo interesse for ham både her og der, og vage planer, men det er liksom ingenting som er bestemt enda... får besøk av en tispeeier om ikke så lenge da, så kanskje kanskje blir det valper i august. Men er ingenting som er sikkert, og da vil jeg ikke gå ut med det heller liksom, så da må jeg jo bare svare at kanskje hvis om atte :P Hadde vært kjempekoselig om hun fikk seg en liten Casper iallefall, da er jeg sikker på at jeg ville fått masse oppdateringer, det ville vært stas.

3000 ord, dagens mål er nådd. Men huff, er jo bare crap da...

Casper er så fin og flott, hadde garantert sikla som fy om det kom ut en mini-Casper en gang!

• Like 1
Skrevet

Lurer på om jeg kan starte å fôre etter "prey model" i år. :whistle:

"Er det bare 4 høner nå???? Nei si det, jeg var på jobb da. Var kanskje Mortensrudgaupa som tok den?". :innocent:

• Like 3
Skrevet

Huseier kom på døren med et brød i stad :-) de hadde vært på butikken, sikkert sånn 3 for 2 eller noe, så hadde de tenkt på meg. Koselig! Har sagt fra at jeg har lyst til å bo her lengre, så da håper jeg det går iorden. De hater meg iallefall ikke tydeligvis :P

• Like 6
Skrevet

Ser ikke helt problemet med høner som nabo jeg...de bråker ikke så innmari (haner, derimot....), lukter ikke (så lenge det ikke er snakk om masse høner som det aldri blir flidd hos), de skal være forsvarlig inngjærdet og bikkjene dine skal du jo uansett ha kontroll på.

*dukker og løper unna*

• Like 6
Skrevet
Ser ikke helt problemet med høner som nabo jeg...de bråker ikke så innmari (haner, derimot....), lukter ikke (så lenge det ikke er snakk om masse høner som det aldri blir flidd hos), de skal være forsvarlig inngjærdet og bikkjene dine skal du jo uansett ha kontroll på.

*dukker og løper unna*

Noen høner kan bråke litt når de legger egg, men ellers er de ganske stille. Med untak av hanene. :lol: Men haner har man neppe i boligfelt.

Yep, jeg planlegger høns igjen. Det er så kos! :D Men jeg skal ha noen store frittgående noen. :D Og hane.

• Like 3
Skrevet

*dukker og løper unna*

Da kan du få de på trappa di da. Jeg skal ikke bo her med høner 2 meter fra inngangsdøra mi og rett under vinduene mine. Vi snakker alså ikke om i naboens hage. Hundene mine har jeg i bånd uansett. Jeg har ikke valgt dette, men jeg kan velge å flytte. Noe jeg kommer til å gjøre. Det sier jo litt at det skal være hemmelig ovenfor naboer før de kommer også. Da vet de at det kommer til å bli bråk av det garantert.

Men. Da flytter jeg bare. Sier opp fra 1.6., og starter flyttelasset før det. Så er det raskt å flytte den dagen jeg finne noe annet.

Edit: Jeg har også en allergihund oppi dette også. Jeg tviler litt på at hun blir bedre av dette...

Om hønene blir stressa av at bikkjer glaner på de hver dag ca 20 cm fra nettingen kommer jeg til å drite i egentlig... Opp og ned trappa mi må jeg få lov til å gå så lenge jeg betaler for å bo her. :aww:

Skrevet
Noen høner kan bråke litt når de legger egg, men ellers er de ganske stille. Med untak av hanene. :lol:Men haner har man neppe i boligfelt.

Yep, jeg planlegger høns igjen. Det er så kos! :D Men jeg skal ha noen store frittgående noen. :D Og hane.

Jeg har en nabo med dilla på høns, han har et uvisst antall ulike raser, og hane har han så absolutt. Jeg synes det er kjempekoselig med litt kykkeliky nå og da, men jeg hadde ikke turt å ha hane selv midt i et villastrøk.

Pippin og Symra er så flinke til å leke og aktivitere seg selv! Jeg sitter her i sofaen og ler av tøyballer som blir kastet opp i lufta og tauleker som må krangles litt om.

• Like 1
Skrevet

Jeg har en nabo med dilla på høns, han har et uvisst antall ulike raser, og hane har han så absolutt. Jeg synes det er kjempekoselig med litt kykkeliky nå og da, men jeg hadde ikke turt å ha hane selv midt i et villastrøk.

.

Ja, altså, har man hane som ikke er som min Pipskvik, som gol hver gang han hørte togfløytene og hver gang han hørte nye lyder, så :lol: Cluet er jo å ha dem inne en plass som skjermer for lyd til klokka er "nok". Det kommer jeg til å være nøye på her og det, at om natta så skal de være innestengt så ikke hanen galer kl 6 om morran. Eller, han kan jo bare gale, men naboer trenger ikke høre. :lol:

Skrevet
ekstreme klikkertrenere får meg til å bli litt svimmel i blant. MÅ sove nå, men det er ikke så lett.

Det er bare å bruke noen avanserte ord man leste i ei bok... Glem hunden, og glem all trening...

• Like 1
Skrevet
Nå skal jeg hente en øl til, og se ferdig Game of Thrones, og så skal jeg se SandyEyeCandy sin favorittfilm!

Jeg tør ikke skrive navnet hennes engang. Å, herregud, der kom gåsehuden, ja! :D Jeg er så mongo, ass.

Skrevet

"Han har blitt litt over et år, og har blitt brukt i avl allerede, har fått gode tilbakemeldinger på valpene".

• Like 2
Skrevet
Jeg tør ikke skrive navnet hennes engang. Å, herregud, der kom gåsehuden, ja! :D Jeg er så mongo, ass.

Den var dritdritdritdritdritcreepy den første halvtimen, så ble den kjedelig, og nå er jeg kvalm av gummigodteri, og går og legger meg. :(

Guest Michellus
Skrevet

mama550.jpg

:aww:

Skrevet
Noen høner kan bråke litt når de legger egg, men ellers er de ganske stille. Med untak av hanene. :lol: Men haner har man neppe i boligfelt.

Pippin og Symra er så flinke til å leke og aktivitere seg selv! Jeg sitter her i sofaen og ler av tøyballer som blir kastet opp i lufta og tauleker som må krangles litt om.

Jeg tok regelrett en himmelsprett når jeg gikk forbi to kalkuner i Skien! Så det er da flyvedyr og andre skapninger i byene :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...