Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund angrepet av ulv foran eieren i skiløype


Justisia
 Share

Recommended Posts

Så det dere mener at vi ikke lenger kan ha hundene løse? for da kan man bare takke seg selv om bikkja blir ulvemat. Ikke noe hundehold for meg, nå er det vel ikke akkurat observert ulv på hadeland på lange tider, men Østmarka er jo ikke sååååå langt unna, og gaupe har vi, men den bekymrer jeg meg faktisk ikke for.
Det gjør jeg. Ca 100m fra huset mitt var det en gaupe som tok ett lam i sommer, jeg sto ute i høst og hørte gaupa hyle rett bortenfor meg og gaupa lå på ett gjorde en 70-100 m fra der jeg var og så på meg og bikkjene.. Men jeg har Lita og de løs i skogen hver dag fordet. De får ikke løpe så langt ifra meg eller ta turer alene..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skjønner at ikke alle kan ha hundene løse på tur altså, men dyrevelferdsmessig er det VELDIG mye mer stimulerende og fint for en hund å kunne springe fritt i skogen. Jeg er veldig forundret over a

En ulv som angriper 50m fra et menneske er ikke redd. Og hva sier vi når våre egne hunder biter og angriper? Aldri stol på dem igjen.

Det vil si hele Norge det da, siden ulven streifer og man aldri vil vite sikkert hvor den er Hunden her var under kontroll, å være 50meter foran deg er ikke langt eller utenfor kontroll. Om ma

Det gjør jeg. Ca 100m fra huset mitt var det en gaupe som tok ett lam i sommer, jeg sto ute i høst og hørte gaupa hyle rett bortenfor meg og gaupa lå på ett gjorde en 70-100 m fra der jeg var og så på meg og bikkjene.. Men jeg har Lita og de løs i skogen hver dag fordet. De får ikke løpe så langt ifra meg eller ta turer alene..

Da bekymrer du deg ikke stort da når du har bikkjene løse i skogen hver dag forde ;) selv om gaupa har tatt katt borti her så er jeg ikke bekymret for hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke så bekymra egentlig.. Hadde kanskje vært litt mer bekymra om det hadde vært en sulten streifeulv i nærheten :D men der jeg vet at gaupa har tilholdssted (i det området oppi skogen) så har jeg langline på hvis vi skal den veien. Men da kun på Lita, da hun er litt mer bekymringsløs og gjerne vil utforske nye spor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å skremme den vekk i stedet for å sette seg ned og ta bilder? Om jeg var ulv og alle menneskene jeg møtte på bare stod stille og dro fram kamera så ville ikke jeg heller vært særlig skremt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei. De fleste er jo innenfor den lille flekken av Norge som er definert som ulvesonen og totalen er ikke noe særlig mer enn hva som er forsvarbart av hva vi er forpliktet til for å holde bestanden.

På landsbasis snakker vi om ett individ pr. 100.000 innbyggger. Såpass burde vi ha plass til i vårt langstrakte land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt gjort forsøk på å skremme ulvene til vett slik som man gjør med bjørner?

Altså ikke at hvermansen skal slippe kjøteren sin etter dem, men at folk som har peil setter opp en burfelle - frakter ulven tilbake der man vil ha den, slipper den ut og sender trente hunder etter, samtidig som en gjeng staute karer bråker og skremmer, skyter varselsskudd og gummikuler?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Har det blitt gjort forsøk på å skremme ulvene til vett slik som man gjør med bjørner?

Altså ikke at hvermansen skal slippe kjøteren sin etter dem, men at folk som har peil setter opp en burfelle - frakter ulven tilbake der man vil ha den, slipper den ut og sender trente hunder etter, samtidig som en gjeng staute karer bråker og skremmer, skyter varselsskudd og gummikuler?

Hvis vi holder oss til lille Norge, har det blitt gjort noe eller gjøres det noe i det hele tatt utover å skyte de?

Red: Og klage da selvfølgelig, det klages jo over en lav sko..

Nei huff jeg skal vel ikke kimse av det her, nå kommer snart brunsneglene, vi har alle våre problemer..

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

.

Nei huff jeg skal vel ikke kimse av det her, nå kommer snart brunsneglene, vi har alle våre problemer..

Fnis.. ja det kan jeg jo trøste meg med da, at jeg har i det minste ikke uønskede morder-snegler på tomta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Altså en ulv (eller annet vilt) bruker ikke energi på å stille fra/ikke oppsøke noe de ikke ser på som en trussel. Så jeg syns overhode ikke det er rart at ulven bare står å "titter" på oss jeg.

Gummikule jakt for å faktisk lære de frykt er mye brukt bla mot bjørn. Ved å lære de frykt-smerte i forbindelse med folk så vil de bli naturlig mer sky og ikke fullt så fort oppsøke bosteder (med mindre de er ekstremt sultene/syke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...