Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund angrepet av ulv foran eieren i skiløype


Justisia
 Share

Recommended Posts

Woah woah - hold your horses - atte du sa hva?

Her kan vel Betty, Tarik-eier og/eller borderen supplementere med en del naturforvaltningskommentarer - men å begynne med "norsk" fauna.... Landegrenser er et menneskeskapt begrep. Hvorfor i pokker skal det gjelde dyr? Enn så lenge utvandring er naturlig så har ikke vi et pøkk vi skulle sagt. Det er naturlig, det er slik naturen er. Takler man det ikke får man sitte inne og la være å gå ute. Eller ta de forhåndsregler som trengs.

Det hadde nok vært en stor fordel om du hadde sett på linkene jeg la ut, og kanskje lest de andre innleggene mine også? Jeg synes ikke det er noe særlig med russisk ulv i Norge, hvis den er satt ut og/eller er blandet ut med hund. Men er kanskje ikke alle som ser at det kan åpne for uheldige problemstillinger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skjønner at ikke alle kan ha hundene løse på tur altså, men dyrevelferdsmessig er det VELDIG mye mer stimulerende og fint for en hund å kunne springe fritt i skogen. Jeg er veldig forundret over a

En ulv som angriper 50m fra et menneske er ikke redd. Og hva sier vi når våre egne hunder biter og angriper? Aldri stol på dem igjen.

Det vil si hele Norge det da, siden ulven streifer og man aldri vil vite sikkert hvor den er Hunden her var under kontroll, å være 50meter foran deg er ikke langt eller utenfor kontroll. Om ma

Og da lurer jeg på hvor i all verden folk skriver at man skal slakte ned alle ulvene? Fro det er vel det det går på, folk som ikke er veldig glad i nærgående ulv vil at alle skal dø, ifølge dem som er glade i nærgående ulv. Og det er jo bare bullshitt.

Veldig mange mener at man skal fjerne en hel art fordi det ikke passer de å ha den i norsk natura. Det finnes fler mennesker i denne verdenen en soniser vet du. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange mener at man skal fjerne en hel art fordi det ikke passer de å ha den i norsk natura. Det finnes fler mennesker i denne verdenen en soniser vet du. :P

Men nå er det vel på sonen vi diskuterer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at ikke alle kan ha hundene løse på tur altså, men dyrevelferdsmessig er det VELDIG mye mer stimulerende og fint for en hund å kunne springe fritt i skogen. Jeg er veldig forundret over at mange setter sin egen hunds velferd under "la ulven leve"-prinsippet. Selvfølgelig kreves det at eier har trent mye innkalling og følger godt med (og en hund som er i stand til å følge eier), så det er ikke for alle. Jeg regner meg selv og hundene mine som likeverdige med ulven. Jeg låner ikke skogen - jeg er en del av skogen og naturen, akkurat som ulven. Jeg og mine hunder har like stor rett til å ferdes fritt i naturen, som alle andre dyr. Vi må kanskje jage hverandre.

Det sier jo litt om diskusjonen her inne, når 6 stk har likt dette innlegget, som snakker om noe ingen har sagt.

Hvis du mener du er likeverdig i naturen til ulven, er det likeverdig å skyte ulv fra helikopter? Er det likeverdig å skadeskyte flere hundre meter unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier jo litt om diskusjonen her inne, når 6 stk har likt dette innlegget, som snakker om noe ingen har sagt.

Hvis du mener du er likeverdig i naturen til ulven, er det likeverdig å skyte ulv fra helikopter? Er det likeverdig å skadeskyte flere hundre meter unna?

Eh, jo, du. Du sa da selv at du ikke har innkalling på hunden din, så du kunne bare slippe den på en fotballbane. Det siste du sier, er litt symptomatisk for deg innimellom. Du legger ord i munnen på folk og tillegger dem synspunkter. Det er en svært ufin måte å diskutere på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jo, du. Du sa da selv at du ikke har innkalling på hunden din, så du kunne bare slippe den på en fotballbane. Det siste du sier, er litt symptomatisk for deg innimellom. Du legger ord i munnen på folk og tillegger dem synspunkter. Det er en svært ufin måte å diskutere på.

Men herregud, er det fysisk mulig for noen som er lærer å ha så eksistensielt vanskelig å få med seg et poeng? Enn så lenge det står ordrett i det aktuelle innlegget du refererer til;

QUOTE MEG SELV (fordi sonen er teit med quotes):

Hunden min skal aldri være til skjemsel for andre.

[....]

Men NÅDE VÆRE at jeg skal være en sånn teit hundeeier som har en hund som renner bort til andres hunder, til folk eller til barn. Det skal bare ikke skje, og da må faktisk hunden være i bånd. Da tar jeg ansvar for min hund.

Men siden du nå hadde vanskelig for det; poenget mitt som bør være åpenbart ut i fra det som står ovenfor, er at man skal ta ansvar for sin hund. Uansett om den er til ulempe for mennesker, eller dyr. Merk deg sistnevnte. Det er som et direkte svar til folk som kommer med gullkommentaren "men jeg må få lov å ha bikkja mi løs i skogen, det er min rett". Nei, i min verden er ikke det noen rett, og jeg forsøkte å dra en parallell tilbake til det at man som hundeeier forsøker å la være til forulempe for naboer, mennesker og/eller samfunnet generelt. Akkurat like lite rett som jeg har til å begynne å kreve barneforeldre til å dra pokker i vold fordi jeg skal ha min oversosiale voldsomme bikkje løs i parken, har jeg null rett til å kreve ulv død fordi jeg skal ha min hund løs i skogen.

Comprendo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, er det fysisk mulig for noen som er lærer å ha så eksistensielt vanskelig å få med seg et poeng?

Men siden du nå hadde vanskelig for det;

Comprendo?

Og du skjønner ikke hvorfor folk har problemer med din måte å diskutere på?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si hele Norge det da, siden ulven streifer og man aldri vil vite sikkert hvor den er Ja vel? Tilfellet i saken her så har vel Østmarka nå vært kjent lenge og senest siden i fjor engang? Eksempelet mitt så er streiferen fra Telemark vært kjent lenge og det ropes nå ULV-ULV FØR den krysser fylkesgrensa til Vestfold.
En streife ulv fra Sverige eller Finland var her hos oss for to vintre siden. I nordnorge var dette..
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang blir hun sluppet løs på en fotballbane hvis jeg har andre med meg som kan rope om det kommer ei bikkje i ene eller andre enden av vegen.

Så synd for deg at du ikke har bedre innkalling på hunden din.

*en masse sinnasnakk*

Tror ingen av oss som har løse hunder, har sagt at vi ønsker død over ulven? Disse parallellene du trekker til barnevogner i parken og sånt, syns jeg bare er rare. Jeg fatter ikke hva du er så sint for, jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skjønner ikke hvorfor folk har problemer med din måte å diskutere på?

Jeg forsøker å diskutere en sak, ikke person. Men om det er det som nok en gang er mest morro så mangler vi jo omtrent bare en nazist-sammenlikning før vi topper fjellet av diskusjons-død.

Sorry at jeg krydrer mitt språk når jeg virkelig - og helt ærlig, som vanlig - blir lettere 476b4907a422f16b702ec9be83be11d4122.jpg

av den nesten med-vilje-blatante ignorante holdningen til kjernepoenget i diskusjonen. Da blir jeg litt sarkastisk. Men det er vel bare 2ne som har lov til å være det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, er det fysisk mulig for noen som er lærer å ha så eksistensielt vanskelig å få med seg et poeng?

Men siden du nå hadde vanskelig for det;

Jeg forsøker å diskutere en sak, ikke person.

Se sitatet over. Tror du trenger å øve litt mer på å ikke bli personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, er det fysisk mulig for noen som er lærer å ha så eksistensielt vanskelig å få med seg et poeng? Enn så lenge det står ordrett i det aktuelle innlegget du refererer til;

QUOTE MEG SELV (fordi sonen er teit med quotes):

Men siden du nå hadde vanskelig for det; poenget mitt som bør være åpenbart ut i fra det som står ovenfor, er at man skal ta ansvar for sin hund. Uansett om den er til ulempe for mennesker, eller dyr. Merk deg sistnevnte. Det er som et direkte svar til folk som kommer med gullkommentaren "men jeg må få lov å ha bikkja mi løs i skogen, det er min rett". Nei, i min verden er ikke det noen rett, og jeg forsøkte å dra en parallell tilbake til det at man som hundeeier forsøker å la være til forulempe for naboer, mennesker og/eller samfunnet generelt. Akkurat like lite rett som jeg har til å begynne å kreve barneforeldre til å dra pokker i vold fordi jeg skal ha min oversosiale voldsomme bikkje løs i parken, har jeg null rett til å kreve ulv død fordi jeg skal ha min hund løs i skogen.

Comprendo?

Men jeg skjønner ikke hvor det står at vi som har hundene våre løse ikke har ansvar? Hvor forulemper mine bikkjer folk/naboer og sammfunnet generelt? Jeg krever da ikke ulv i skogen død fordi jeg vil ha mine bikkjer løse, men jeg synes det er helt ok å avlive ulv som ikke oppfører seg som ulv, det samme mener jeg med elg som ikke oppfører seg som elg etc etc.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å diskutere en sak, ikke person. Men om det er det som nok en gang er mest morro så mangler vi jo omtrent bare en nazist-sammenlikning før vi topper fjellet av diskusjons-død.

Sorry at jeg krydrer mitt språk når jeg virkelig - og helt ærlig, som vanlig - blir lettere 476b4907a422f16b702ec9be83be11d4122.jpg

av den nesten med-vilje-blatante ignorante holdningen til kjernepoenget i diskusjonen. Da blir jeg litt sarkastisk. Men det er vel bare 2ne som har lov til å være det :P

2ne har lov til å være sarkastisk fordi 2ne klarer å få frem poenget sitt i all sarkasmen sin. Du kan få være sarkastisk du også, når du uttrykker deg på en måte som gjør at flere enn deg skjønner "kjernepoenget i diskusjonen" du har.

Og ja, vær så snill og si noe om å gå på person. At jeg "har lov" til å være sarkastisk, hører helt klart hjemme i en hund vs ulv-diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...