Gå til innhold
Hundesonen.no

Rev som kjæledyr


SaraSL
 Share

Recommended Posts

var i en hundepark. der så jeg og noen andre 2 personer som hadde en "hund" i bånd. Den ene personen spurte om det var en rev. det var en rev. De hadde reddet den fra noe (husker ikke).

Og de hadde fått tillatelse fra politiet. trodde ikke det var lov ha ville dyr som kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg har også møtt rev på tur, i bånd. Sølvrev dog, så det er jo litt annerledes. Kom fra pelsfarm som liten valp og levde som kjæledyr i eierens hjem (innendørs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også møtt rev på tur, i bånd. Sølvrev dog, så det er jo litt annerledes. Kom fra pelsfarm som liten valp og levde som kjæledyr i eierens hjem (innendørs).

Hvis det er snakk om en slik rev, så er det jo litt mer naturlig.. Jeg må si at jeg tok det for god fisk at det var snakk om en vanlig rødrev ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en kort nyhetsartikkel om en gutt som hadde en tamrev for noen år siden, han hadde fått spesialtilatelse til å ha en sølvrev som kjæledyr pga. allergi. Skjønte helt hvorfor han måtte ha akkurat rev, men det hadde han altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i en hundepark. der så jeg og noen andre 2 personer som hadde en "hund" i bånd. Den ene personen spurte om det var en rev. det var en rev. De hadde reddet den fra noe (husker ikke).

Og de hadde fått tillatelse fra politiet. trodde ikke det var lov ha ville dyr som kjæledyr.

Når du blir spurt ca 57 ganger om dagen om du har rev(er), så sier du til slutt ja. :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir Marring fra Oslo Hundeskole hadde en sølvrev, den var alt annet enn et tamt kjæledyr...
Hvordan da? Den jeg kjente var i høyeste grad tam. Bare jækla btåkete og stressa under løpetiden. Lydig var hun forsåvidt heller ikke, og hun ødela inne hvis hun var løs alene. Men ellers var hun tam, litt som en uppdragen bikkje bare.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir spurt ca 57 ganger om dagen om du har rev(er), så sier du til slutt ja. :P

Men du legger kanskje ikke ut i det vide og brede om at de er reddet fra et eller annet, og at du har polititillatelse..? Eller kanskje det bare hadde vært gøy? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du legger kanskje ikke ut i det vide og brede om at de er reddet fra et eller annet, og at du har polititillatelse..? Eller kanskje det bare hadde vært gøy? :lol:

Joda, det har jeg gjort. :teehe:

Aiko har feks agert mexikansk høylandsrev ganske mange ganger, og det er utrolig hvor inngående en kan juge om rabiesvaksiner og innførselsregler om folk bare gidder å høre på. :D Da jeg fikk Aiko var det knapt en annen shiba i Oslo å oppdrive, mens nå er det ingen som lenger spør i fullt alvor om jentene mine er rever. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at noen i fullt alvor tror at en Shiba er rev er bare trist egentlig. Tilmed guttungen ser forskjell. Barn ser tilmed forskjell på geit og sau de, og der er settingen litt annerledes og mer åpen for forveksling vil jeg tro, all den tid begge gjerne er på en bondegård. Et firbent mellomstort dyr med krøllhale i bånd er gjerne mer sannsynlig en hund enn en rev..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg studerte sammen med, hadde med seg en revunge som var syk hjem, og den bodde hos henne til den døde. Ikke helt lik en hund, men den ble veldig god venn med Nirm, og de lekte masse sammen. Nirm var valp da, og i mangel på andre revesøsken, var en border collie helt utmerket venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min hadde en rødrev for mange år siden. De fant den ute som liten og tok den med seg hjem. Den bodde inne i starten, men etterhvert flyttet den ut i hagen i hundehuset. Den var som nevnt over her, tam, men uoppdragen. Og så luktet den noe inn i granskauen ekkelt. Men søt var den og satt pris på å bli kost med.

Den var bare borte en dag. Antagelig noen som låste den ut av hundehuset og slapp den fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Hvordan da? Den jeg kjente var i høyeste grad tam. Bare jækla btåkete og stressa under løpetiden. Lydig var hun forsåvidt heller ikke, og hun ødela inne hvis hun var løs alene. Men ellers var hun tam, litt som en uppdragen bikkje bare.

Tja den jeg snakker om var en hannrev som markerte på alt, beit om du kom for nærme og bodde absolutt ikke inne i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at noen i fullt alvor tror at en Shiba er rev er bare trist egentlig. Tilmed guttungen ser forskjell. Barn ser tilmed forskjell på geit og sau de, og der er settingen litt annerledes og mer åpen for forveksling vil jeg tro, all den tid begge gjerne er på en bondegård. Et firbent mellomstort dyr med krøllhale i bånd er gjerne mer sannsynlig en hund enn en rev..

Det hører med til historien at det nesten aldri har skjedd at mindre barn spør om de er rever, det er stort sett tenåringer og voksne. Småbarn sier med undring ulv idet de ser oss, mens voksne insisterer på rev. "Dere blir nok litt lurt pga fargen", sier jeg pedagogisk, og da er de stort sett enige. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det har jeg gjort. :teehe:

Aiko har feks agert mexikansk høylandsrev ganske mange ganger, og det er utrolig hvor inngående en kan juge om rabiesvaksiner og innførselsregler om folk bare gidder å høre på. :D Da jeg fikk Aiko var det knapt en annen shiba i Oslo å oppdrive, mens nå er det ingen som lenger spør i fullt alvor om jentene mine er rever. :)

Haha, min shiba heter også Aiko. Når vi fikk henne var hun en av to shibaer med det navnet i Shibaregisteret (den andre var et av hennes kullsøsken :P), sist jeg sjekka var det ni hunder i registeret med Aiko som kallenavn. Virker som det virkelig har blitt it-navnet på shiba :lol: Vi får for øvrig også spørsmålet "næmmen, en rev?!" av annenhver person vi passerer. Verre var det den gangen to jentunger kom til meg og spurte om det var en schæfer...

Edit: vi opplever også ofte at når folk spør hvilken rase hun er, og vi svarer shiba, så får vi svaret "Åååja, hei Shiba! Så fin hund du var da, hvilken rase er du?" Har blitt en del småpinlig "Nei, hun ER en shiba, hun heter Aiko", som igjen gjerne blir fulgt opp av "Ja, det høres ut som et hannhundnavn, men det er ei tispe" :hmm:

Endret av Runa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...