Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor er GU noe damer syns lite om?


KarpeSkrotum
 Share

Recommended Posts

Guest Ulla-Britt

Jeg synes ikke det er så ille når jeg først ligger der og skræver. Det er mer det å tusle rundt naken fra livet og ned som føles så merkelig. Føler meg mer blottet da enn når jeg er helt naken av en eller annen grunn. Legen jeg har får meg ofte til å le før jeg har rukket å komme opp i stolen, og det hjelper veldig på det å føle seg klein. Det skal han ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en si

Nå fikk jeg kjempelyst til å bestille time til min aller første GU...

Du, helt seriøst. Dette må du få gjort noe med, Stine. Man tuller ikke med disse tingene, i verste fall er det et spørsmål om liv eller død. Ring og bestill time i morgen. Vær så snill.

... menn skjønner liksom ikke det at damer ikke tenner på et bilde av et erigert kjønnsorganer, de? *sukk*

Tja, vrir du det, så skjønner altså ikke damer at menn tenner av et bilde av ei mus *sukk*

Setter du det da i sammenheng med trådens emne, så må man jo spørre seg hvorfor. Menn sender for at de tenner selv og ikke bryr seg noe om å vise kjønnorgan, mens damer ikke tenner på å vise seg fram i like stor grad og kanskje vil ha det mer privat? - Det ligger kanskje til grunn på intimsjekk på forskjellene mellom dame/mann også (altså at det er privat og ikke liker å vise seg fram)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ser for meg deg skrevende i stolen med et raserianfall ;)

(ikke deg spesifikk, bare situasjonen)

Jeg syns flere skulle lagt vekk den snille piken, og sagt ifra til legen om ting er ubehagelige, vonde osv. En dyktig lege kan gjøre en GU uten at det er mye ubehag, selv om man spenner seg ;)

Og at du syns det er litt kleint at det er naboen din som foretar GU, har jeg full forståelse for! Det er ikke alt man trenger å vite om naboene, liksom.. hehe

Nei. Spes ikke når yngstedattra var venninna mi og kona hans hadde vært lærer'n min... Han har sett meg nesten naken da, etter en rideulykke, men jeg fikk iallefall beholde trusa på den gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns flere skulle lagt vekk den snille piken, og sagt ifra til legen om ting er ubehagelige, vonde osv. En dyktig lege kan gjøre en GU uten at det er mye ubehag, selv om man spenner seg ;)

Jeg sier alltid fra jeg, at dette synes jeg er ubehagelig. Og så får jeg ros for at jeg er så flink og sier fra. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vrir du det, så skjønner altså ikke damer at menn tenner av et bilde av ei mus *sukk*

Setter du det da i sammenheng med trådens emne, så må man jo spørre seg hvorfor. Menn sender for at de tenner selv og ikke bryr seg noe om å vise kjønnorgan, mens damer ikke tenner på å vise seg fram i like stor grad og kanskje vil ha det mer privat? - Det ligger kanskje til grunn på intimsjekk på forskjellene mellom dame/mann også (altså at det er privat og ikke liker å vise seg fram)

Joda, damer skjønner det. Får du ikke sånne bilder, så er det sannsynligvis et hint :P

Nei. Spes ikke når yngstedattra var venninna mi og kona hans hadde vært lærer'n min... Han har sett meg nesten naken da, etter en rideulykke, men jeg fikk iallefall beholde trusa på den gangen ;)

haha.. Ja, da begynner det å bli litt vel familiært, på en måte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, damer skjønner det. Får du ikke sånne bilder, så er det sannsynligvis et hint :P

Nå var det forskjellen på mann og kvinne Nirm nevnte med bildene - at det er 'vanlig' at menn sender, men ikke damer. Noe jeg tror han har rett i og som du vel også så ut til å være enig i utifra hva du svarte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på GU en gang og gruet meg veldig i forkant. Men når jeg først var der, så synes jeg egentlig ikke at det var noe å grue seg for. Jeg synes undersøkelsen var litt ubehagelig, men ikke direkte vondt.

Hun gynekologen jeg var hos sist, var veldig hyggelig og forklarte alt hun skulle gjøre. Det gjorde nok at jeg klarte å slappe mer av. Ikke synes jeg det var spesielt flaut å ligge der heller. Jeg tenker som så at dette er jo jobben deres og at de har nok sett litt av hvert uansett... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei grøss - ligge og skreve og nesten sitte fast i stolen, man kommer ingen vei uten å sparke personen mellom beina. Fytti. Heller tannlege da.

Men vi er da lært opp til at våre private deler er private og dem skal vi ikke vise til andre enn sexpartnere. Og jeg er nok ikke den eneste som ikke hadde vært komfortabel med å vise meg i en slik setting til gubben heller.

Har unngått sånt som pesten, men på sykehuset måtte jeg - fordelen der var at jeg var så utrolig sliten og nedkjørt at jeg klarte ikke bry meg. :lol: Og legen var veldig søt, passet på at Bonden stod ved hodet mitt og jeg fikk klede til å dekke meg til med til hun var klar osv. Så en slik lege kunne jeg sikkert gått til igjen uten å grue meg altformye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er nok ikke den eneste som ikke hadde vært komfortabel med å vise meg i en slik setting til gubben heller.

Hadde med meg mannen til sykehuset for litt siden, fordi vi skulle sjekke hvordan det sto til med tvillingene. Det var ganske naturlig at han var tilstede ved utvendig ultralyd, men da vi måtte ta innvendig ultralyd sendte jeg mannen på dør, ja :P

Jeg synes GU er helt greit, siden legen er profesjonell og det er så fort gjort. Men jeg har ingen problemer med å skjønne at andre synes det er ille. Stolen, spekulum, den DIGRE ultralydstaven, og i det hele tatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

For meg så tror jeg ikke det å ligge blottet vil være et problem, jeg mener, det var ikke akkurat et problem begge gangene jeg tok piercing down there *kremt*, men jeg tror heller instrumentene skremmer meg mer og generelt sett hva de skal gjøre med meg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså det med å ligge og skreve! :lol:

Jeg liker ikke flashe tha goodstuff sånn direkte opp i fjeset på noen, hverken kjæresten eller en lege. :lol:

Det er liksom privat tenker jeg, det er en grunn til at man omtrent må ligge i spagat og ha kikkert for å se noe oppi der :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med tråden her, og det jeg har hørt fra damer, så syns de fleste(?) at GU undersøkelse er litt ekkelt - hvorfor egentlig?

Hvis man ser bort fra ting som kan være litt ekkelt/vondt, som celleprøve.

Spør fordi jeg selv syns det er uproblematisk at en lege titter og kjenner på utstyret mitt. Har heller ikke hørt at andre menn syns det er noe ekkelt å få en sjekk.

Tja, det er ikke så enkelt å sammenligne da, men hadde du seriøst vært comfy med å få stukket en bomullspinne rett inn i urinrøret ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det værste er at legen skal prate om vær og vind. Jeg er ikke i noe små-snakke humør når jeg ligger der og blotter meg :P

ENIG! Jeg får følelsen av at de smalltalker med livmora mi... Høll kjeft og gjør jobben din :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ettersom jeg har vært i mannsdominert yrke i 13 år så har jeg hørt endel uttalelser om at det siste gutta gjør er å ville ha den gonore testen utført. Om man viser symptomer så holder det jo ikke med den forenklede versjonen.

Tror ikke jeg har hørt en eneste snakke nøytralt eller positivt om understell undersøkelse, prostata eller kjønnssykdom undersøkelse. (Og noen av de var Thailand farere som gjerne måtte til undersøkelse for hver tur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg hadde en skikkelig dårlig første opplevelse med dette. Det var helsesøster på skolen som utførte undersøkelsen, og før timen synes jeg ikke hele greia var noe å grue seg til, men når jeg kom inn og under hele undersøkelsen viste dama så sykt tydelig at dette var noe hun var ukomfortabel med og det virket i det hele tatt som om hun var ille berørt av situsjonen selv. DA føltes det ikke ok å ligge der i stolen må jeg innrømme ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å lette litt kjapt etter illustrerte bilder av sprøyter langt opp i manndommen, men vet dere, ikke overraskende fant jeg bilder av våre instrumenter oppi kvinnelig kjønnsorgan, oooog søker jeg på"gonore prøve mann", så får jeg opp sex-stillinger. Er det rart jeg har ett bittelitt forskrudd syn på menn, sojjy. Så jeg gir opp jakten og håper de to gutta slipper å forholde seg til noe slikt, for selv det tror jeg er mye verre enn at vi blotter livmora vår for en lege.

Smertefult synes jeg ikke GU er, det er bare dønn ubehagelig å blotte meg slik. *dele* I dag skal jeg til og med til en "akutt"-lege siden min lege er på ferie og dette haster, så vet jeg jaggu ikke hva eller hvem jeg kommer til smiley-girl-biting-fingernails.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Fordi jeg synes det er helt grusomt at folk skal se med naken sånn "rett hjem"! Jeg har vært til en undersøkelse. Det fantes ikke vondt/ubehagelig, men det var likevel helt grusomt å skræve for et annet menneske. Gynekologen MÅ være kvinnelig og det kan ikke være en jeg kjenner eller ser igjen. Jeg har ingen ting å sjule, men det er bare flaut likevel. Min overlevelsesteknikk er "Ok, jeg ser aldri dette mennesket igjen". Synes ikke noe om at mennesker jeg ikke har sex stikker henda inn i underlivet mitt.

Jeg synes ikke GU er hverken vondt eller ubehagelig, ikke er jeg spesielt blyg heller så jeg stresser ikke med det (selv om jeg har litt traumer i forhold til frisyre osv., sokker og sånn) - jeg synes det er stress fordi jeg er redd de skal finne noe feil jeg - det er liksom greia. Slekta har jo en historie i så måte liksom og det er ukult. Selvsagt burde man da gå oftere, men det man ikke vet osv.

I forhold til mann/dame - så må jeg innrømme at det har vært mindre ubehagelig de gangene jeg har vært hos mannlig lege - damene synes å være litt mer voldsomme. Dog må jeg si at min nåværende fastlege er helt ok.

Min forrige - vel, det er en grunn til at GU har vært utsatt i noen år kan man si - det æ'kke så kult å skulle være i den settingen når du for x antall år siden trilla legen din i barnevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det forskjellen på mann og kvinne Nirm nevnte med bildene - at det er 'vanlig' at menn sender, men ikke damer. Noe jeg tror han har rett i og som du vel også så ut til å være enig i utifra hva du svarte han.

Sorry, du ville kanskje ha et seriøst svar på det, du?

Vel, ja.. Det er "vanlig" at menn sender sånt, mens damer trenger litt mer tid og trygghetsfølelse for å gjøre sånt - og nå blir det veldig generalisering. Det er litt som ellers, menn vil ha sånne bilder av damene, men de vil ikke ha ei dame som sender sånt, det blir litt den hore og madonna-greia. Det lønner seg faktisk å spille kostbar for damer hvis de er ute etter noe mer enn bare sexen, og de gangene vi nøyer oss med et nummer, så bør det være svært diskret om du ikke ønsker et mindre hyggelig rykte på deg.

Så ja, for damer så er det kanskje mer intimt å blotte kjønnsorganer, enten det er for lege eller potensielle sexpartnere, mens for menn så er det litt enklere. En mann er fortsatt bare en player om han har seg rundt hele bygda, mens ei dame med samme antall partnere blir sett på som et ludder. Fortsatt, i 2013..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så ille - altså, det er jo litt pinlig å ligge der og vise frem alt, men jeg går til en gynekolog (ikke fastlege) og det er jo dette hun driver med hele dagen. Dessuten jobber jeg i en relatert avdeling på sykehuset (patologen, der celleprøver og slikt blir analyser), så vi har vanligvis endel å snakke om underveis :P Pluss at jeg synes det er fascinerende med innvendig UL, og blir litt distrahert av det også. Jeg synes ikke det gjør vondt i det hele tatt å ta celleprøve, det varierer jo fra person til person - men det er et clue å klare å slappe av og puste. Jeg har tatt prøver fra inne i livmoren også, det var helt grusomt vondt og jeg trodde jeg skulle dø, men det er ikke rutine i det hele tatt og de fleste går gjennom livet uten å oppleve det. Heldige meg derfor :P Men også fordi jeg jobber med både celleprøvene og det som skjer når man har celleforandringer som fortsetter å utvikle seg uten behandling - kreft - har jeg VELDIG respekt for hvor viktig det er å ta disse prøvene når de skal tas. Det er lov til å bytte gynekolog til en som du føler deg komfortabel med også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ja.. Det er "vanlig" at menn sender sånt, mens damer trenger litt mer tid og trygghetsfølelse for å gjøre sånt - og nå blir det veldig generalisering. Det er litt som ellers, menn vil ha sånne bilder av damene, men de vil ikke ha ei dame som sender sånt, det blir litt den hore og madonna-greia.

Nå vet jeg ikke hvilken side/fora Nirm snakket om, men jeg regner med det er anonymiserte brukere som poster/ har kjønnsorgan som profilbilde? Det er kanskje også få av brukerne der som kjenner hverandre?

Så da står man igjen med hvorfor menn og ikke damer poster der anonymt - som du sier, så trenger kvinner trygghetsfølelse .... det er altså trygghet på seg selv og sin seksualitet de mangler altså?

Så du mener kvinner liker menn som sender bilder av sin erigerte stake? De tenner ikke, men de vil altså ha de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken side/fora Nirm snakket om, men jeg regner med det er anonymiserte brukere som poster/ har kjønnsorgan som profilbilde? Det er kanskje også få av brukerne der som kjenner hverandre?

Jeg veit ikke hvilken side Nirm snakket om jeg heller, jeg snakket om MMS, og graden av "kjenner hverandre" har pleid å være variabel. Kvalifiserer det å være på fornavn med hverandre og ha utveksla telefonnummer som "kjenner hverandre"?

Så da står man igjen med hvorfor menn og ikke damer poster der anonymt - som du sier, så trenger kvinner trygghetsfølelse .... det er altså trygghet på seg selv og sin seksualitet de mangler altså?

Troller du nå? Ta høyde for at svaret mitt er farget av at NRK sendte "Menn som netthater kvinner" i går, og VG's reportasje om at 28 % av norske menn mener at voldtatte damer har helt eller delvis ansvar for voldtekten selv, men seksuelle handlinger blir brukt som våpen mot kvinner, enten som trusler eller som handlinger. Så nei - det handler vel mer om å føle seg trygg på at mannen man har kontakt med, ikke tror det bare er å grabbe til seg bare fordi at han har fått se eller lukte mus. Eller pupp, eller antydningen til en eller begge deler, for den saks skyld.

Så du mener kvinner liker menn som sender bilder av sin erigerte stake? De tenner ikke, men de vil altså ha de?

Nei, jeg tror ikke jeg har sagt noe som ligner på det engang? Menn sender sånne bilder enten du har bedt om det eller ei, fordi at de tenner på bilder av kjønnsorganer. De vil ha bilder av kjønnsorganer fordi de tenner på bilder av kjønnsorganer. Kvinner er stort sett ikke sånn, sex er mer hva man føler (uten at det trenger å stikke dypt, vi kan godt holde oss til reine kjønnslige følelser, liksom) enn hva man ser. Og, om jeg får komme med en personlig mening, så er ikke mannens penis eller skrotum spesielt sexy. Ideen om hva det kan brukes til, derimot.. Men man trenger ikke bilde for å vite det.

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvilken side Nirm snakket om jeg heller, jeg snakket om MMS, og graden av "kjenner hverandre" har pleid å være variabel. Kvalifiserer det å være på fornavn med hverandre og ha utveksla telefonnummer som "kjenner hverandre"?

Ja, men det er jo ganske så likt over hele fjøla tror jeg. Kanskje mer også på fora der man enn er anonym.

Troller du nå? Ta høyde for at svaret mitt er farget av at NRK sendte "Menn som netthater kvinner" i går, og VG's reportasje om at 28 % av norske menn mener at voldtatte damer har helt eller delvis ansvar for voldtekten selv, men seksuelle handlinger blir brukt som våpen mot kvinner, enten som trusler eller som handlinger. Så nei - det handler vel mer om å føle seg trygg på at mannen man har kontakt med, ikke tror det bare er å grabbe til seg bare fordi at han har fått se eller lukte mus. Eller pupp, eller antydningen til en eller begge deler, for den saks skyld.

Nå var det siden der man er anonym jeg snakket om (les: poster der anonymt) - hvordan du kobler det til kontakt og 'lov' til å grabbe til seg av den grunn er litt for søkt for meg.

Forøvrig med tanke på dømming fra forrige innlegg på ludder, så er det vel kanskje damer selv som er mest dømmende ovenfor damer? Hvorfor egentlig?

Nei, jeg tror ikke jeg har sagt noe som ligner på det engang?

Menn sender sånne bilder enten du har bedt om det eller ei, fordi at de tenner på bilder av kjønnsorganer. De vil ha bilder av kjønnsorganer fordi de tenner på bilder av kjønnsorganer. Kvinner er stort sett ikke sånn, sex er mer hva man føler (uten at det trenger å stikke dypt, vi kan godt holde oss til reine kjønnslige følelser, liksom) enn hva man ser.

Kan det igjen ha med (for deg kanskje trolling, men skitt) at menn er tryggere på sitt kjønn og ikke bryr seg noe om å vise det. Legeundersøkelse er ikke noe seksuelt, men likevel kvier endel damer seg for å blottlegge/skreve slik - vise sitt kjønn i all sin prakt.

Leser man svarene i tråden, så virker det jo som endel er litt utrygge på seg selv(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...