Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor er GU noe damer syns lite om?


KarpeSkrotum
 Share

Recommended Posts

Jeg kan GODT forstå at kvinner i dagens samfunn synes GU er ubehagelig fordi de er usikre over å måtte vise frem en så intim del av seg, dersom det er usikkerhet ift egen kropp, eget kjønn og egen seksualitet som er grunnen til at mange synes GU er såpass ekkelt. Som kvinner har vi helt fra vi var små jenter fått høre, se og føle at kroppen vår er gjenstand for objektivisering og seksualisering av det motsatte kjønn. Himmel - vi vet jo nesten ikke OM noe annet. Fra barneskolen har mange av oss blitt slått på rumpa, kløpet i puppene, blitt plystret etter og fått høre at vi er luddere, horer eller løse om vi følger opp en invitasjon fra en av det motsatte kjønn (eller JEEZ - inviterer selv). Kvinnekjønnet er så til de grader seksualisert at det på ingen måte er merkelig at mange jenter synes det er ubehagelig at et fremmed menneske skal ta på kjønnet vårt og putte fingre og andre ting inn i oss. Det blir for mange, tror jeg, en merkelig kræsj mellom det vi er "oppdratt" til å vite om oss selv - og det vi vet at legen tenker (rent medisinsk), og det er vanskelig å forholde seg til. Det er ikke noe rart for meg at det er ydmykende. For meg ER det ikke det, men jeg jobber i helsevesenet og har nok et mer praktisk forhold til hele opplegget enn mange andre. Allikevel syntes jeg også det var ubehagelig da den mannlige legen kommenterte at "høhø, du kom deg fort ned derfra ja" da jeg spratt ned fra stolen etter endt undersøkelse en gang;)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en si

Nå fikk jeg kjempelyst til å bestille time til min aller første GU...

Du, helt seriøst. Dette må du få gjort noe med, Stine. Man tuller ikke med disse tingene, i verste fall er det et spørsmål om liv eller død. Ring og bestill time i morgen. Vær så snill.

Ja, men det er jo ganske så likt over hele fjøla tror jeg. Kanskje mer også på fora der man enn er anonym.

Nå var det siden der man er anonym jeg snakket om (les: poster der anonymt) - hvordan du kobler det til kontakt og 'lov' til å grabbe til seg av den grunn er litt for søkt for meg.

Forøvrig med tanke på dømming fra forrige innlegg på ludder, så er det vel kanskje damer selv som er mest dømmende ovenfor damer? Hvorfor egentlig?

Kan det igjen ha med (for deg kanskje trolling, men skitt) at menn er tryggere på sitt kjønn og ikke bryr seg noe om å vise det. Legeundersøkelse er ikke noe seksuelt, men likevel kvier endel damer seg for å blottlegge/skreve slik - vise sitt kjønn i all sin prakt.

Leser man svarene i tråden, så virker det jo som endel er litt utrygge på seg selv(?)

For all del, hvis du absolutt vil tolke det sånn at kvinner generelt er utrygge på seg selv, så hjelper det ikke så veldig mye om jeg sier noe annet, gjør det vel?

Jeg bare gjentar meg selv jeg, det var 28 % av norske menn som mente at damer hadde helt eller delvis ansvar for om de ble voldtatt eller ikke. Menn. Ikke damer. Og det er menn som kaller kvinnfolk ludder om de har hatt flere seksualpartnere enn hva de selv har hatt. Det er menn som hyler om luremus om de har vært på flørter'n med ei dame en kveld og det allikevel ikke blir noe på de - i motsetning til menn, som gjerne er litt ridder og gentleman om de klarer å holde seg til date 2 uten å gjøre en big deal ut av mangelen på sex. Det er menn som får problemer med å utføre om du ymter om at størrelse har noe å si - og det er menn som skryter av hvor stort redskap de har og på død og liv skal måle, som om at det hjelper at den er 32 tommer om man ikke veit hvordan den brukes. Det er menn som penetrering som våpen, og det er menn som truer med voldtekt når de går tom for argumenter. Så jeg tipper at dette med trygghet på egen seksualitet er likt fordelt jeg. Hvorfor skulle menn ellers flashe penisen sin i trynet på folk enten de har bedt om det eller ikke? Det er vel for å få bekreftelse, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, hvis du absolutt vil tolke det sånn at kvinner generelt er utrygge på seg selv, så hjelper det ikke så veldig mye om jeg sier noe annet, gjør det vel?

Det er vel ikke bare jeg som leser det utifra innleggene her - jeg tror ikke sonen damer er helt ulik kvinner generelt - tror du?

Det er i så fall veldig trist at enkelte kanskje ikke går til sjekk som resultat, samt at andre gruer seg pga det. (jeg sier ikke jeg har rett - jeg sier bare jeg syns det utifra trådens svar)

Hvorfor skulle menn ellers flashe penisen sin i trynet på folk enten de har bedt om det eller ikke? Det er vel for å få bekreftelse, kanskje?

Nå har ikke jeg noe erfaring med det selv, ei hørt noe om det fra mine venner. Generelt er det uansett slik at ingen av oss ser på blotting av kjønnorgan til en lege som noe ille likevel - selv om vi da utifra deg ikke passer helt inn på det å være mann iom at vi ikke har erfaring med å sende bilde av oss selv.

Jeg tror det blir litt som Aya nevner - kanskje at menn ser mer på det som rent praktisk - skal man sjekke stellet, så må man vise det. Greit, da viser man det. Det er ingen skam eller annet relatert til det - det er bare veldig praktisk å få en sjekk når man skal sjekke noe.

Spørsmål: For dere damer som har fått individuell sjekk av mus og anal. Er begge like 'privat' og er det noen forskjell på følelser/syn dere har på sjekken/undersøkelsen? (tenker på følelser med å la noen se/kjenne og ikke selve ubehag ved prøver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en situasjon som tross alt bare er medisinsk og praktisk. Dette har menn innsett og identifisert for hva det er for leeenge siden. Er det flere enn meg som har dette inntrykket?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en situasjon som tross alt bare er medisinsk og praktisk. Dette har menn innsett og identifisert for hva det er for leeenge siden. Er det flere enn meg som har dette inntrykket?

Ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en situasjon som tross alt bare er medisinsk og praktisk. Dette har menn innsett og identifisert for hva det er for leeenge siden. Er det flere enn meg som har dette inntrykket?

Det er det ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
Spørsmål: For dere damer som har fått individuell sjekk av mus og anal. Er begge like 'privat' og er det noen forskjell på følelser/syn dere har på sjekken/undersøkelsen? (tenker på følelser med å la noen se/kjenne og ikke selve ubehag ved prøver)

Jeg lurer bare på en ting, jeg. Hvorfor i all verden har du behov for å vite dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en situasjon som tross alt bare er medisinsk og praktisk. Dette har menn innsett og identifisert for hva det er for leeenge siden. Er det flere enn meg som har dette inntrykket?

Ja, litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer bare på en ting, jeg. Hvorfor i all verden har du behov for å vite dette?

Dette er mannen som visstnok har undersøkt hva hele omgangskretsen, gjennom et langt liv vel å merke, føler og mener om intimundersøkelser hos lege, kvinner som menn. Disse samtalene har dukket opp helt ytterst sjelden i løpet av mim sosiale karriere, jeg oppfattes nok ikke like tillitsvekkende som Karpe. Jeg kan se for meg at han oppfattes som the creepy stalker dude i enkelte situasjoner? Men klart, Ulla-Britt, det er kun motivert av nysgjerrighet, ingenting annet! Ingen uedle hensikter der i gården, kun en sunn og helt normal interesse for andres følelser og tanker når de ligger der med beina i være og legetrynet ti cm fra dåsa.

:teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok. Når jeg leser noen av disse innleggene så blir jeg litt fascinert over nivået av skam og ubehag selv.

Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en situasjon som tross alt bare er medisinsk og praktisk. Dette har menn innsett og identifisert for hva det er for leeenge siden. Er det flere enn meg som har dette inntrykket?

Hehe, du leser feil. Hva har det med svak å gjøre? Hva har det med teit å gjøre? Tror du virkelig jeg syns det om dama mi bare for at hun føler seg sårbar når hun er til GU?

Jeg syns som sagt det er synd at kvinner kanskje føler skam ved å blottlegge seg - likt med at du selv leser endel skam relatert til dette. Ettersom du selv blir fascinert over skammen forbundet med dette, så mener du de er svake?

Jeg lurer bare på en ting, jeg. Hvorfor i all verden har du behov for å vite dette?

Jeg bare lurer - utifra hva jeg nevnte tidligere med at jeg har fått undersøkelse selv analt og følte det var vel 'privat' og derrav kanskje fikk samme/lik følelse enkelte damer har med GU? Kan ikke si jeg har samme 'privat' følelse på sjekk av stell, så derfor lurer jeg selvfølgelig på om det er en forskjell for damer på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden heter "Hvorfor er GU noe damer synes lite om" og den har nå gått over 5 sider. :ahappy: Du har vel fått relativt greie og utfyllende svar over disse 5 sidene, men er det mer, helt konkret, som du lurer på vedr. "Hvorfor er GU noe damer synes lite om" så må du bare spørre litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere følt annerledes om spørsmålene om det var en kvinne som spurte om det istedet for KarpeSkrotum?

Det kan virke slik, for selv i 2013 kan vel ikke en mann stille spørsmål på området uten at det automatisk er en baktanke. Lengre har ikke verden kommet.

Edit: Bra borderen - beste måten å avkrefte/bekrefte en 'kan det være' spørsmål ved å svare konkret på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du selv blir fascinert over skammen forbundet med dette, så mener du de er svake?

Jepp! :kiss:

Hadde dere følt annerledes om spørsmålene om det var en kvinne som spurte om det istedet for KarpeSkrotum?

Sannsynligvis. Jeg hadde nok trodd at det handlet mer om hennes eget forhold til dette, og kanskje et ønske om å finne samhold. Er det noe galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke slik, for selv i 2013 kan vel ikke en mann stille spørsmål på området uten at det automatisk er en baktanke. Lengre har ikke verden kommet.

Men hvor mye mer føler du behov for å vite etter 5 sider om temaet "Hvorfor er GU noe damer synes lite om?" :ahappy:

Edit: og det har ingenting å gjøre med om du er mann eller dame.

Endret av madam mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :kiss:

Sannsynligvis. Jeg hadde nok trodd at det handlet mer om hennes eget forhold til dette, og kanskje et ønske om å finne samhold. Er det noe galt med det?

Nei, såklart ikke, var bare nysgjerrig på at så mange reagerte på spørsmålene hans og hadde egentlig ikke tenkt så mye over saken selv :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en situasjon som tross alt bare er medisinsk og praktisk. Dette har menn innsett og identifisert for hva det er for leeenge siden. Er det flere enn meg som har dette inntrykket?

Ja :)

Jeg syns forøvrig ikke at det å føle seg en anelse ubekvem når man er til GU, har noe med seksualitet å gjøre. Det er fint lite sexy å sjekke om alt står bra til oppi der liksom, det er en nødvendighet. Jeg syns ikke tannleger er noe ålreit heller, uten at jeg har noen større issues med munnen min, og jeg kan fortsatt ikke fordra å ta blodprøver - gudene veit hva jeg liksom skal være usikker på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, såklart ikke, var bare nysgjerrig på at så mange reagerte på spørsmålene hans og hadde egentlig ikke tenkt så mye over saken selv :) .

Nei, det var da ikke så mange som reagerte på spørsmålene hans? Men noen begynte å reagere når de samme spørsmålene blir spurt om og om igjen, side etter side. Tråden var da helt ærlig og grei i mange sider den, folk forteller åpent om sine erfaringer, de tør å være personlig. Men på et eller annet punkt går interessen fra å være helt grei til å bli litt pussig. For meg er vel det punktet nådd, for andre sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke så vanskelig å gjette seg til da? Damer snakker vel ikke om det - kan det virke som utifra tråden her (kun de jeg kjenner, samt de som har svart i tråden her) Ordlyden tilsa jo også at det mest sannsynlig var en mann.

Kanskje FOR privat for damer? Nå frekventerer jeg på andre fora også og rett som det er stilles det spørsmål(fra flere, også damer) om private ting relatert til menn og ingen reagerer på det (manns dominert fora) - her stiller jeg spørsmål i et kvinnedominert forum og det er med en gang reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke så vanskelig å gjette seg til da? Damer snakker vel ikke om det - kan det virke som utifra tråden her (kun de jeg kjenner, samt de som har svart i tråden her) Ordlyden tilsa jo også at det mest sannsynlig var en mann.

Kanskje FOR privat for damer? Nå frekventerer jeg på andre fora også og rett som det er stilles det spørsmål(fra flere, også damer) om private ting relatert til menn og ingen reagerer på det (manns dominert fora) - her stiller jeg spørsmål i et kvinnedominert forum og det er med en gang reaksjoner.

Ja, vi kvinner ass... Vi bare overreagerer og friker ut over ting som er helt naturlige og selvfølgelige i mannlige kretser. :ahappy:

Og med en gang reaksjoner? Mange folk svarte deg åpent og ærlig i lang tid. Om ting du allerede i overskriften har definert som personlige og ekle. For oss kvinner altså.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, setter selvfølgelig pris på at folk svarer på såpass private spørsmål og det er vel med på å bekrefte det jeg sier til deg - at folk prater også om det bare man kommer inn på temaet - noe som i følge deg er unormalt med meg og de jeg kjenner.

Hvor i "Hvorfor er GU noe damer syns lite om" finner du definisjonen på at det er personlig og ekkelt?

Edit: du med flere reagerte jo allerede med at dette måtte være en mann bare ved å lese tittel - selv om det ikke trenger å være negativt, så reagerte dere jo allerede der. Det var kanskje ikke tema som var i fokus, men hvilket kjønn som postet. Slik jeg leser deg mellom linjene, så kan det ikke være lov for en mann å lure på ting vedrørende damers private ting, uten å ha baktanker - ja, vi menn ass ...

Edit2: du og jeg kjenner vel hverandre såpass godt i diskusjoner nå og du vet jo både du og jeg prater/diskuterer mye rundt og rundt på div tema her på forumet. Hva er forskjellen på denne tråden kontra de andre trådene vi har diskutert nesten i ring x ganger på det samme - foruten at dette er et annet emne da? Hvorfor er det automatisk noe mer bak her, men ikke i alle de andre trådene - er det tema som opprører deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...