Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor er GU noe damer syns lite om?


KarpeSkrotum
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg leser mellom linjene at det virker som Karpe synes kvinner er litt svake når de føler seg blottlagt og utsatt i en slik situasjon. At det er teite og unødvendige følerier og småhysteri rundt en si

Nå fikk jeg kjempelyst til å bestille time til min aller første GU...

Du, helt seriøst. Dette må du få gjort noe med, Stine. Man tuller ikke med disse tingene, i verste fall er det et spørsmål om liv eller død. Ring og bestill time i morgen. Vær så snill.

Fordi jeg synes det er helt grusomt at folk skal se med naken sånn "rett hjem"! Jeg har vært til en undersøkelse. Det fantes ikke vondt/ubehagelig, men det var likevel helt grusomt å skræve for et annet menneske. Gynekologen MÅ være kvinnelig og det kan ikke være en jeg kjenner eller ser igjen. Jeg har ingen ting å sjule, men det er bare flaut likevel. Min overlevelsesteknikk er "Ok, jeg ser aldri dette mennesket igjen". Synes ikke noe om at mennesker jeg ikke har sex stikker henda inn i underlivet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det gjør vondt, rett og slett. klarer ikke å slappe av, men det er vel min egen feil. Jeg skal egentlig gå dit hvert år siden jeg har noen unormale celler eller hva det nå enn er (begynte å få innkallelse når jeg var 20) de siste årene har jeg oversett de inkallelsene. Og jada jeg veit det er fryktelig dumt.

Du, helt seriøst. Dette må du få gjort noe med, Stine. Man tuller ikke med disse tingene, i verste fall er det et spørsmål om liv eller død. Ring og bestill time i morgen. Vær så snill. :heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du bare ut fra at alle menn har de samme følelsene som deg rundt dette? Eller har du snakket med mange menn om temaet og deres følelser rundt undersøkelser av genetalia.

Det er bare et inntrykk jeg har - også utifra de jeg har snakket med, som er endel. Både damer og menn, gjennom et langt liv. Selv bryr jeg meg ikke om det er dame/mann som tar sjekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et inntrykk jeg har - også utifra de jeg har snakket med, som er endel. Både damer og menn, gjennom et langt liv. Selv bryr jeg meg ikke om det er dame/mann som tar sjekken.

For meg er det en snål ting å snakke med så mange om. Med mindre det er spesielle situasjoner så pleier jeg ikke å legge meg bort i venner og bekjentes medisinske vurderinger. Mest pga en manglende interesse over andres rutineundersøkelser må jeg innrømme, og litt fordi det virker noe invaderende. Jeg har sikkert levd kortere enn deg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja, ok. Når jeg leser noen av disse innleggene så blir jeg litt fascinert over nivået av skam og ubehag selv.

Hva som oppfattes som ubehagelig er jo ganske inviduelt.

Personlig syns jeg ikke det er noe værre enn vaksine i armen, men syns begge deler er ubehagelig og ikke noe jeg liksom gleder meg til å gjennomføre. Og er mer eller mindre like anspent.

Sprøyte i ræva derimot tar jeg gladelig før den i armen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noe stress å ha en mannlig lege, sant å si så foretrekker jeg det, uvisst av hvilken grunn. Jeg tror jeg hørte en gang at mannlige leger var mer netthendte enn kvinnelige leger, fordi kvinnelige leger veit at vi tåler litt mer :P Veit ikke om det er tilfelle altså, det er sikkert bare en skrudd ide som har festa seg :lol:

Dette andenebbet deres er ikke mitt favorittredskap (ja, for seriøst.. Det er folk som tenner på sånt.. Da blir jeg litt sånn "whyyyyy? :huh::icon_confused::huh: "), og det blir litt kleint om man er hos en som skal snakke hele tiden, det er ikke da jeg er på mitt mest pratsomme, på en måte :P

Men hvordan er det dere menn er plassert når dere foretar sånne undersøkelser? Jeg antar dere ikke har en like "kul" stol :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som oppfattes som ubehagelig er jo ganske inviduelt.

Personlig syns jeg ikke det er noe værre enn vaksine i armen, men syns begge deler er ubehagelig og ikke noe jeg liksom gleder meg til å gjennomføre. Og er mer eller mindre like anspent.

Sprøyte i ræva derimot tar jeg gladelig før den i armen :lol:

Ja, absolutt er det individuelt og det er selvsagt helt greit! Ikke noe dømming fra min side, jeg har til og med vært med en redd venninne på hennes første GU, jeg vet at det er veldig ubehagelig for mange.

Men siden jeg har et så uproblematisk forhold til det, så er det litt vanskelig å sette meg inn i at vanlige kvinner kan synes det er så grusomt.

Sprøyte i rævva kontra armen dønn. Men kamera i rævva skulle jeg ønske jeg hadde erfart for siste gang, men så heldig er jeg dessverre ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke tema det blir pratet om mest, men gjennom åra har man jo hørt og pratet endel. Liker venner som er åpne og prater om alt, så da blir vennekrets deretter. Du har sikkert hørt endel om hva dine venner mener om tannlegen? Hva er forskjellen - foruten tabuet (som egentlig er negativt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det dere menn er plassert når dere foretar sånne undersøkelser? Jeg antar dere ikke har en like "kul" stol :P

Prostata er gjerne liggende på siden med beina opp mot magen. Q-tip opp i snoppen gjøres mens mannen ligger på ryggen. Blir meg fortalt.:)

Jeg tror stolen kan være med å gjøre et ubehag verre, man er jo egentlig ganske fanget når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prostata er gjerne liggende på siden med beina opp mot magen. Q-tip opp i snoppen gjøres mens mannen ligger på ryggen. Blir meg fortalt. :)

Jeg tror stolen kan være med å gjøre et ubehag verre, man er jo egentlig ganske fanget når jeg tenker meg om.

Stolen er helt klart med på å gjøre ubehaget større for min del. Når beina er plassert i bøylene og andenebbet er på plass, så tror jeg det skal mye til før jeg hadde begynt å bevege noe på meg, ihvertfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke sett det innslaget når han Håvard fra Manshow tester ut gynekolog? det er hysterisk :D men virker som videoen er umulig å oppdrive... for grov? :D

Jeg synes GU er helt krise.... jeg har nettopp fått sånn innkalling i posten, men det skal jeg utsette noen år. Forferdelig ydmykende å ligge i en stol i flombelysning med et menneske stirrende inn i det aller helligste.... jeg gruer meg i månedsvis før jeg må.. jeg går til en eldre dame, jeg kunne aldri aldri gått til en mannlig GU eller fastlegen min eller noe sånt...aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke tema det blir pratet om mest, men gjennom åra har man jo hørt og pratet endel. Liker venner som er åpne og prater om alt, så da blir vennekrets deretter. Du har sikkert hørt endel om hva dine venner mener om tannlegen? Hva er forskjellen - foruten tabuet (som egentlig er negativt)

Jeg hører egentlig bare om tannlegen om det er noe som man gruer seg til. Evt at man har en avtale. Men man sier gjerne ikke hvilke avtale man har med legen heller? "Jeg har en legetime." ville jeg ha sagt, ikke "Jeg skal på GU.", og det om jeg grudde meg eller ikke. Medisinsk informasjon er ganske privat, det trenger ikke automatisk bety skam.

Jeg føler jeg omgir meg med ganske åpne folk selv jeg.

Marimannen er også temmelig åpen, men han sier han aldri har snakket om følelser rundt intime undersøkelser med sine mannlige venner. Det har aldri vært et tema. Voksen har han rukket å bli han og. :P

Uansett, det blir bare flisespikking. Har du et representativt utvalg av begge kjønn og det er nok til at du mener det er forskjeller så skal jeg ikke nekte på det. Det er bare ikke en stor del av min kommunikasjon med mine nære eller perifere, så jeg stusset litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det er litt kleint å ligge der. Eller var, jeg har hittil bare hatt en time fordi jeg skulle ha P-stav. Men med en gang karen begynte å snakke om jakt og engelsk setteren sin så klarte jeg å ha tankene et litt annet sted. Også var jeg litt fascinert av ultralyden, litt morsomt å se hvordan det "ser" ut inni der.

Når jeg skulle ta piercing der nede så ba jeg spesifikt om dame, fordi jeg trodde det ville gjøre det mindre kleint. Dessverre var hun syk når jeg dukket opp, men deres mest erfarne kar var på jobb og jeg følte meg veldig trygg på at han visste hva han drev med. Det var egentlig ikke så kleint som jeg trodde. Dermed var det litt likegyldig for meg at det var en mann på min første GU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette andenebbet deres er ikke mitt favorittredskap (ja, for seriøst.. Det er folk som tenner på sånt.. Da blir jeg litt sånn "whyyyyy? :huh::icon_confused::huh: "),

Folk tenner på alt fra ballonger til å ha på seg bleier. Folk er snåle. :D

Stolen er helt klart med på å gjøre ubehaget større for min del. Når beina er plassert i bøylene og andenebbet er på plass, så tror jeg det skal mye til før jeg hadde begynt å bevege noe på meg, ihvertfall :lol:

Ja, jeg er enig. Jeg tror kombinasjonen med stolen og det fastmonterte utstyret er med på å skape ubehag. Den kan jeg forstå uten problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noe stress å ha en mannlig lege, sant å si så foretrekker jeg det, uvisst av hvilken grunn.

Jeg foretrekker også mannlig lege, eneste gangen jeg har hatt ubehag/vondt var med en kvinnelig en, hun var hardhendt og hensynsløs, og jeg ba henne dra til ******* og sende inn en annen lege.

Kun en gang følte jeg meg litt klein, da var det nemlig naboen min som var legen, men vi løste det med at en student fikk ta undersøkelsen, mens han guidet verbalt bak skjermveggen. Han hadde fått lov altså, det hadde bare vært ... litt...pinlig :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen vonde opplevelser med GU og går dit uten å nøle om jeg skulle trenge det, eller bare for å støtte en venninne for hennes første GU time osv :) Min første time var egentlig bare for å få det unna gjort slik at det ikke skulle bli pinlig eller rart i fremtiden, så jeg hadde egentlig ingenting å gjøre der :) De fleste jeg har vært hos har vært flinke til å gi beskjed at når gjør de ditt og datt og da er man forberedt. Jeg hadde en som bare dyttet ting inn og gjorde seg ferdig, det var litt vondere og ubehagelig, men jeg tipper personen hadde veldig mye å gjøre den dagen eller noe, og jeg har nesten glemt at det skjedde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel litt forskjell på menn og kvinner på det området. Kvinner har vel ikke like for vane å poste bilder av "utstyret" sitt like mye på nett som gutter. Bare ta en titt på sider for skeive. Der man har regler ang posting av snoppen som profilbilder, men man ser ekstremt sjeldent jenter poster noe slikt. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimannen er også temmelig åpen, men han sier han aldri har snakket om følelser rundt intime undersøkelser med sine mannlige venner. Det har aldri vært et tema. Voksen har han rukket å bli han og. :P
Første sjekk (for de fleste) var vel på barneskolen. Der helsesøster kjenner og vrenger penis. Allerede der ble det jo snakket endel rundt det.

Jeg foretrekker også mannlig lege, eneste gangen jeg har hatt ubehag/vondt var med en kvinnelig en, hun var hardhendt og hensynsløs, og jeg ba henne dra til ******* og sende inn en annen lege.

Hehe, jeg ser for meg deg skrevende i stolen med et raserianfall ;)

(ikke deg spesifikk, bare situasjonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette andenebbet deres er ikke mitt favorittredskap (ja, for seriøst.. Det er folk som tenner på sånt.. Da blir jeg litt sånn "whyyyyy? :huh::icon_confused::huh: ")

*putter fingre i øra og synger skjærende falsk* og dette kommer jeg til å huske i morgen LALALALALA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også mannlige leger. Jeg foretrekker alltid mannlige leger egentlig, jeg blir lett ukomfortabel av det jeg oppfatter som påtatt omsorg ( noe som sikkert bare er i mitt hode) som mange kvinner i slike yrker utstråler. Menn er mer konkrete. Jeg sa klart i fra før fødsel at jeg ikke ønsket trøst etc av helsepersonell.

GU er ubehagelig fordi jeg ikke liker å blotte meg for fremmede. Enkelt og greit. Jeg fikser det, men det er ikke kult.

Jeg synes ikke det er rart, det er en naturlig del av kjønsmodning. Jeg driter egentlig i hvor mye mus legen har sett, musa mi er musa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tenner på alt fra ballonger til å ha på seg bleier. Folk er snåle. :D

Uten tvil! En skulle nesten tro man var født sånn? Snål, altså :lol:

Ja, jeg er enig. Jeg tror kombinasjonen med stolen og det fastmonterte utstyret er med på å skape ubehag. Den kan jeg forstå uten problem. :)

Ja. Jeg føler det forøvrig sånn i tannlegestolen også, så fort de har tatt på deg siklesmekka og dratt på plass utstyrsbordet, så er man liksom stuck og har ingen kontroll. Hjernen er en finurlig liten ting :aww:

Jeg foretrekker også mannlig lege, eneste gangen jeg har hatt ubehag/vondt var med en kvinnelig en, hun var hardhendt og hensynsløs, og jeg ba henne dra til ******* og sende inn en annen lege.

Kun en gang følte jeg meg litt klein, da var det nemlig naboen min som var legen, men vi løste det med at en student fikk ta undersøkelsen, mens han guidet verbalt bak skjermveggen. Han hadde fått lov altså, det hadde bare vært ... litt...pinlig :lol:

Nei, hardhendte trenger de ikke å være, altså :( Og at du syns det er litt kleint at det er naboen din som foretar GU, har jeg full forståelse for! Det er ikke alt man trenger å vite om naboene, liksom.. hehe

Men det er vel litt forskjell på menn og kvinner på det området. Kvinner har vel ikke like for vane å poste bilder av "utstyret" sitt like mye på nett som gutter. Bare ta en titt på sider for skeive. Der man har regler ang posting av snoppen som profilbilder, men man ser ekstremt sjeldent jenter poster noe slikt. :P

Nei! Hva er den greia menn har med sånt, egentlig? MMS'ens inntog åpnet jo for en hel masse kleine sjekke-"triks", menn skjønner liksom ikke det at damer ikke tenner på et bilde av et erigert kjønnsorganer, de? *sukk*

*putter fingre i øra og synger skjærende falsk* og dette kommer jeg til å huske i morgen LALALALALA

hehe.. Du er søt du, Margrete :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...