Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommeren 2013. Planer, drømmer, tips og spørsmål.


ida
 Share

Recommended Posts

Vi har sjekka på hver storbyferie (Europa) vi har vært på de siste 4 årene, og samtlige ganger har pakkereise vært billigst. 3 ganger har Norwegian vært billigst, og sist var SAS billigst :) Men sjekk, for jeg tviler på at det alltid er sånn :)

Takker. :)

Titta på noen slike pakkereiser, og syntes de var dyre. Men nå betalte jeg jo ca 1000 kr for 6 netter i Roma sist. :lol:

Da jeg var i London, var det ikke jeg som styra med hoteller etc, og jeg syntes vi havna på et litt for dyrt hotell i forhold til hva jeg hadde prioritert. Man gjør jo ikke noe annet der enn å sove og dusje, og da trenger jeg liksom ikke et superdyrt hotell. :P Er jo ikke på ferie for å oppholde meg der...

Men starter å få litt blod på tann i forhold til ferie nå. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne sommeren har jeg planer om å ligge på utesofaen på verandaen. Den skal tilbringes som hvalross, og jeg tror det blir varmt. Etterhvert skal vi på sykehuset en tur, og når vi skal hjem igjen derf

Jeg dropper Sølen i år for å ha råd til å betale noen for å passe på jentene mens jeg er på voksenferie i Hellas i to uker med fine mannen. Det kjenner jeg er veldig, veldig riktig. Han bor jo i Athe

JA til treninger på Ekeberg!

I sommer skal jeg 11 dager til Island sammen med mamma. Gleder meg masse ettersom Island er et sted vi leeenge har snakket om å besøke! :) Utover det blir det vel mye tid hjemme tenker jeg. Den turen blir dyr nok for lommeboka. :P

God tur! Bittelitt misunneleg på den, kjenner eg :) .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke før siste uken i august.

Og det er faktisk min ferie i år også, i setet ved siden av. Vi må sette oss ned en dag og lage ønskeliste over alt vi vil få til underveis :D

Allright, bare tenkte på å gi tips / råd hvis dere hadde en spesiell rute i tankene. Kjørte Alpene rundt i fjor, med fokus på å samle mest mulig fin natur (fjellpass) og kulturelle skatter (gamle slott/fort/bygninger etc) :)

Fine Sveits <3

536136_10151758236775167_1816286847_n.jp

I sommer skal jeg 11 dager til Island sammen med mamma. Gleder meg masse ettersom Island er et sted vi leeenge har snakket om å besøke! :) Utover det blir det vel mye tid hjemme tenker jeg. Den turen blir dyr nok for lommeboka. :P

Det blir flott!!! :) Island er en personlig favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, Kreta er deilig! :D Forelsket oss fullstendig i en løshund som fulgte etter oss overalt når vi var der. Fy søren for en sjarmklump, trist å reise fra :( Ellers var det jordskjelv når vi var der - skikkelige greier. Det rista godt :lol:

Ikke skrem meg med jordskjelv-snakk! :P

Åh,håper ikke jeg treffer på noe jeg sliter med å reise fra :hmm: Sånt er forferdelig.

Har aldri vært der før,så det blir veldig spennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ei uke til Bulgaria med pappa, søsknene mine, samboern til brodern og tantebarna mine for å feire pappas 60-års dag :ahappy: Det blir nok en veldig koselig tur altså, men gruer meg allerede til å dra fra bikkjene :icon_redface:

Jeg håper jeg får dratt til NKK Trondheim også og ta det som en langhelg/miniferie! Ellers blir det nok flere helger, kanskje langhelger, på hytta tenker jeg :ahappy: Planen er nå ihvertfall å nyte sommeren, uansett hvor jeg er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gerani tror jeg det heter :)

Ah, ser det er litt vest av Chania. Hvis du får muligheten må du prøve å dra til Falasarna-stranda.... Den var helt magic! (ligger helt på vestkysten av Kreta). Merk at nordsida av Kreta ofte er litt bølgete, mens vestsiden er mye mer rolig!

Den lå helt nedi bukta her;

295198_10152061448085167_775571293_n.jpg

249705_10152061442250167_602176738_n.jpg

*kjike ut av vinduet* Eh... jaja. Godt man har gode minner å se tilbake på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ser det er litt vest av Chania. Hvis du får muligheten må du prøve å dra til Falasarna-stranda.... Den var helt magic! (ligger helt på vestkysten av Kreta). Merk at nordsida av Kreta ofte er litt bølgete, mens vestsiden er mye mer rolig!

Den lå helt nedi bukta her;

295198_10152061448085167_775571293_n.jpg

249705_10152061442250167_602176738_n.jpg

*kjike ut av vinduet* Eh... jaja. Godt man har gode minner å se tilbake på :lol:

Tusen takk for tips! :D Det så deilig ut der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten fler her som liker å reise alene? Eller drar dere alltid sammen med noen?

Jeg drar alltid sammen med andre når jeg drar på sydentur, storbyferie også videre. For meg er mye av opplevelsen å dele ferien med andre! Men det er veldig avhengig av at den/de man reiser sammen med er personer med noenlunde samme interesser og behov når man er på tur. Jeg har noen jeg vet at det fungerer fint å reise på ferie med (mamma, pappa, søster, svoger og noen nære venninner jeg har vært på tur med tidligere), og noen jeg regner med at det hadde gått helt fint å reise med. Men jeg har også venner som jeg vet at jeg aldri kunne vært på en ukes ferietur i syden med, for eksempel, selv om jeg fungerer helt fint med dem i hverdagen.

Å være turist helt alene tror jeg at jeg hadde likt ganske godt egentlig (eller jeg vet det forsåvidt, jeg var turist alene da jeg var i Firenze, og det var i grunnen ganske behagelig!). Det jeg hadde vært usikker på om jeg f.eks. tok en langhelg i Berlin alene var hva i alle dager jeg skulle gjort på kveldstid! Jeg er temmelig selvstendig og selvsikker av meg, men syns det er litt sånn småkjipt å sitte alene på restaurant. Og å gå på pub alene på kveldstid? Hmm... Det tror jeg forsåvidt jeg hadde taklet bedre enn restaurant, jeg har ikke så mye i mot å prate med folk på pub egentlig. Generelt er det en del ferie-settinger som i alle fall jeg nyter bedre sammen med andre enn helt alene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten fler her som liker å reise alene? Eller drar dere alltid sammen med noen?

Jeg har reist på ferie alene tre-fire ganger, og det har vært fint - det gir en viss frihets- og mestringsfølelse. Nå har alle de ferieturene vært kombinert med utstilling, så jeg har jo truffet kjentfolk en dag eller to - men jeg har føket rundt på museer, gjort sightseeing, spist og ellers feriert på egenhånd resten av uka. Det er noe jeg godt kan gjøre igjen, bare jeg har ei bok å lese i når jeg sitter alene og spiser.

På den ene ferieturen, i fjor, hadde jeg forresten med Foenix, jeg vet ikke om det regnes som å reise alene eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Som hobbybonde så drar jeg skjeldent på ferie, med unntak av en årlig tur til Koster (øygruppe mellom strømstad og hvaler) med min mor og hundene. Vi har feriert der siden 1991, men i år får vi sannsynligvis ikke reist, da der vi har leid hytte i mange år er solgt. Alternativet i år er Fredrikshavn, men jeg vet ikke om jeg har lyst til det. Får se når det nærmer seg.. Vi drar som regel i slutten av ferien, august for da er det minst folk og bra badevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil til sunny beach igjen, men det ser ikke ut til å bli noe av gitt. Det er den beste turen jeg har hatt noensinne, de beste folka vi ble kjent med, det beste utestedet vi vanka på.. Jeg savner dem. Det handler ikke så mye om hverken tid eller penger egentlig. For vi har både råd, evt pass og mulighet. Det er bare fornuften som har kommet litt i veien. Vil jeg bruke så mye penger i år igjen, eller vil jeg investere pengene annerledes... For det er ikke til å komme unna at det er mye penger bare for en uke med fyll og moroheter :lol:

Men ååh som jeg savner sunny beach...

Nei, jeg tipper det blir å kose seg her i trondheim med samboer, dyrene, familie og venner :) Grillturer, hytteturer osv^^ tror vi skal få det sabla fint, selv om det ikke blir bulgariatur :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som liker å reise alene. :ahappy: Føler meg ikke så sær og rar akkurat nå. :lol:

Men. Flybilletter for dere som kan. Om jeg har lyst å reise til et sted, men å ta flyet hjem fra et annet sted. Må jeg bestille to enkle billletter da? En til Italia, og en fra Italia?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="Siri Eveline" post="1443531" timestamp="1362322332"]

Det er for alle medlemmer av NRK, men medlemmer tilknyttet avd Bergen & omegn har mulighet til å melde seg på før øvrige medlemmer :)

http://hundeferiehemsedal.blogspot.no

Forsto det sånn også at det bare var å reise opp uten å delta på kurs (dersom det er fullt) dessuten er det jo både lydighet og agility så mulighetene er jo der. Men satser nok på å fått en uke der ja! Hadde vært deilig med litt hunderelatert ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...