Gå til innhold
Hundesonen.no

Helseundersøkelse Labrador


Gjest
 Share

Recommended Posts

https://www.facebook.com/download/preview/109225445930118

En undersøkelse som dette vil gi svært verdifull informasjon om tilstanden for rasen i Norge og resultatet blir selvfølgelig bedre og sikrere jo flere som svarer. Raserådet oppfordrer derfor alle som har eller har hatt labrador i løpet av de siste ca. 15 årene til å besvare spørreskjemaet.
Dette gjør du gjennom å logge deg inn på www.hundoghelse.no og klikke på Labrador retriever i
menyen. Passordet er ”lab0113".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på jeg. Vi har akkurat gjennomført denne på boxer. Vi fikk inn over 800 svar noe vi er meget fornøyd med. Resultatene får vi ikke før årsmøtet i april.

Jeg anbefaler dere å printe ut det dokumentet over, få representanter for labradoren i alle fylker og byer til å henge disse opp hos veterinæren, på dyrebutikken, kenneler og andre steder dere kommer på.

Spam folk på FB som er medlem av diverse labradorgrupper/sider med informasjon og be dem igjen om å spamme videre.

Få tak i litt premier og "lokk med" trekning blant de som legger igjen mail-adressen sin i undersøkelsen.

Skriv om den i retrieverbladet.

Om dere med sikkerhet vet at det er oppdrettere som "boikotter" undersøkelsen, ta kontakt med Frode Lingaas så vil han kunne ta kontakt med disse og informere dem om viktigheten og også at dette er anonymt.

Opprett en egen gruppe på FB med navn Labrador, helse og atferdsundersøkelse. Der kan folk spørre om de lurer på noe ang undersøkelsen. Sørg for å ha personer i avlsrådet eller andre som kan nås på tkf for å svare på spørsmål fra eiere.

Og til oppdrettere: informer alle deres valpekjøpere om undersøkelsen og fortell hvor viktig den er.

Årsaken til alle disse rådene er selvsagt at utfordringen er å få folk til å svare.

Lykke til!!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt tiltak, håper bare at labradorfolket skjønner hvor viktig dette er. Selv har jeg svart, og har sendt rundt mail til alle valpekjøperne mine. Synes dette er noe mange raseklubber bør ta tak i. Vi kan ikke bare sitte og syte over "syke rasehunder!"

Omtrent alle raser med egen klubb må igjennom dette de neste fem åra pga kravet om RAS fra NKK. Man kan ikke jobbe for å fremme helse om man ikke vet (statistisk sett) hva rasen sliter med ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper mange raseklubber gjør dette. Så slipper man forhåpentligvis etterhvert all den negativiteten som enkelte har overfor slike undersøkelser.

Ta en titt på Canis der jeg og andre la inn informasjon om undersøkelsen på boxer. Så mye drit om at dette gjør vi (styret + + ) kun for å late som at vi bryr oss om helse. For at det skal se ut som at vi gjør noe, men når det kommer til stykket så gir vi blaffen bla bla bla.

Kan bli deprimert av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Retrieverklubbens facebooksider melder om bare 30 labrador-deltakelser de siste 2 ukene. SLØVE HUNDEEEIERE :fish: :fish:

Kjenner du noen med Labrador? Send gjerne link til undersøkelsen....!! Del på facebook. Alle kjenner noen med Labrador...

Deltakelse gjennom å logge deg inn på www.hundoghelse.no og klikke på Labrador retriever i
menyen. Passordet er ”lab0113".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange har svart totalt og hvor lenge igjen er det før undersøkelsen avsluttes?

Vet du om noen av tipsene jeg ga tidligere (ligger over her) er blitt gjort?

Nope, har ikke kunnskap til den utover det jeg ser av aktivitet på facebooksiden dessverre :( Har mast på facebook selv da, samt delt til oppdrettere og gneldra her inne da :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke labrador og golden på siden der nå, kun flat, så undersøkelsen er kanskje avsluttet for labrador?

Det står jo labrador retriever med blokkbokstaver på menyen øverst på hundoghelse.no? Undersøkelsen for golden retriever er også der.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...