Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilsikring- liten hund


Janis
 Share

Recommended Posts

Jeg har en renault scenic. Med hatthylle.

Har ett bur, kjøpt på europris. Det brukes til bil og som soveplass inne. Hun er foreløpig i bur om natta og på dagtid når jeg ikke er hjemme.

Så:

Hvis jeg skal ha bur i bilen, bak selvsakt, så må hatthylla av. (greit nok)

Europrisburet er sikkert ikke bra nok. Men hva er bra nok? Hvilket bur?

Har en papillon på 3,5 kilo, så hun trenger ikke store burplassen :ahappy:

Vurderer å få et "bilbur", men da må det stå i bilen. Og ikke være så stort. Og ikke klappbur.

Har kjøpt bilsele til korte turer. (er ikke særlig på lange bilturer)

Finnes det bra, sikre bur til de små? Som går ann å feste godt nok bak?

Ja, dere skjønner at jeg er litt rådvill :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra og billig bur. Hun her har veldig gode priser på disse burene i forhold til veldig mange andre. Får du det minste buret i bilen din så hadde jeg gått for noe ala disse:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152175276095089&set=oa.226038160851483&type=1&theater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en renault scenic. Med hatthylle.

Har ett bur, kjøpt på europris. Det brukes til bil og som soveplass inne. Hun er foreløpig i bur om natta og på dagtid når jeg ikke er hjemme.

Så:

Hvis jeg skal ha bur i bilen, bak selvsakt, så må hatthylla av. (greit nok)

Europrisburet er sikkert ikke bra nok. Men hva er bra nok? Hvilket bur?

Har en papillon på 3,5 kilo, så hun trenger ikke store burplassen :ahappy:

Vurderer å få et "bilbur", men da må det stå i bilen. Og ikke være så stort. Og ikke klappbur.

Har kjøpt bilsele til korte turer. (er ikke særlig på lange bilturer)

Finnes det bra, sikre bur til de små? Som går ann å feste godt nok bak?

Ja, dere skjønner at jeg er litt rådvill :ahappy:

Jeg har et Aluconsult-bur (solid fint bur, dyrt som f var det også) som helt sikkert passer baki bilen din og det er passe str til din hund. Det kan lett stroppes fast også. Vi kan bytte - du får det av meg og jeg får inneburet av deg slik at hunden din slipper å være i bur hjemme :D .

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Da har jeg noe å gå etter.

Buret jeg har fra europris er stort, for stort til bilkjøring for den lille tøtta :ahappy:

Jeg har sett disse "bil" setene. Noen ganger så kan de passe. Et alternativ hvis bagasjen skal lastes til topp.

Madam min : Hunden her er særs lite i bur på dagtid. Men om natta så stoler jeg ikke på hva hun kan finne på :P

Bur debatten er en annen sak, hvis det er det du mener :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Da har jeg noe å gå etter.

Buret jeg har fra europris er stort, for stort til bilkjøring for den lille tøtta :ahappy:

Jeg har sett disse "bil" setene. Noen ganger så kan de passe. Et alternativ hvis bagasjen skal lastes til topp.

Madam min : Hunden her er særs lite i bur på dagtid. Men om natta så stoler jeg ikke på hva hun kan finne på :P

Bur debatten er en annen sak, hvis det er det du mener :ahappy:

Nei, fakta, jeg har et Aluconsultbur og det passer til bilen din.

Edit: jeg fikk det lagd til å ha baki en Opel Corsa og rasen er på str med din. Aluconsult er finfine bur, men aberet er at de er innmari dyre.

Men valget er ditt. :ahappy:

Endret av madam mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ipet.no/product.html/transportbur-skipper-1-3?category_id=27

Da kan egentlig dette holde?

Eller blir det for "mykt"?

Det finnes en video et sted ang dette buret. Nå husker jeg ikke hvor den er, jeg har ikke linken noe mer. Men i en kollisjon går buret i stykker.

Kjøpt et skikkelig bur til bilen. Kela, Variocage, Aluconsult el.l. Er uhellet ute, så regner jeg med at du har lyst at hunden din skal være inni bilen til du får entet den ut igjen, og ikke løpe rundt på egenhånd, stikke av eller bli påkjørt.

Husk at alle bur skal stroppes fast. Også når de står mot et sete. Seterygger er ikke beregnet til å ta i mot vekta av hund + bur (som blir noen kg i en kollisjon), og dermed kan passasjerene dine bli unødvendig skadet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en renault scenic og fikk laget et trønderbur etter mål. Da får man utnyttet plassen bak mye bedre. Kela lager også etter mål. Det er ringer i gulvet bak som du kan feste lastestropper i, så du får sikret buret.

Sånn ser det ut i min bil:

260153_10150248639511985_3788630_n.jpg

Forøvrig, hvis du bruker kompostgrinder og lager binge så får snuppa bedre plass samtidig som du får skjermet at hun ikke får til å drive hyss på natta :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fakta, jeg har et Aluconsultbur og det passer til bilen din.

Edit: jeg fikk det lagd til å ha baki en Opel Corsa og rasen er på str med din. Aluconsult er finfine bur, men aberet er at de er innmari dyre.

Men valget er ditt. :ahappy:

Så de på hjemmesiden deres. Bur på ca str, kostet 3600 :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en video et sted ang dette buret. Nå husker jeg ikke hvor den er, jeg har ikke linken noe mer. Men i en kollisjon går buret i stykker.

Kjøpt et skikkelig bur til bilen. Kela, Variocage, Aluconsult el.l. Er uhellet ute, så regner jeg med at du har lyst at hunden din skal være inni bilen til du får entet den ut igjen, og ikke løpe rundt på egenhånd, stikke av eller bli påkjørt.

Husk at alle bur skal stroppes fast. Også når de står mot et sete. Seterygger er ikke beregnet til å ta i mot vekta av hund + bur (som blir noen kg i en kollisjon), og dermed kan passasjerene dine bli unødvendig skadet også.

Gjelder det også dersom det er totalt kilt fast mellom bagasjeromskant og seter? Tror kanskje Siri må ut å kjøpe stropper jeg... for mitt er som sagt kun kilt fast der, men om setene gir etter så hjelpes meg..(eller evt. passasjer da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line: Det er samme bil som jeg har :) Den løsningen ser perfekt ut.

Har kompostbinge, så det kan jeg bruke. Ser ut til at hun trives i "hula" si. Hun går dit når hun vil være i fred.

Døra står alltid åpen.

Bur som er laget etter mål gir bedre utnyttelse av plassen. Hadde firkantbur før, og det tok hele bagasjerommet selv om flatemålet på buret er ca det samme som det jeg har nå.

Da setter du hula inne i bingen om natta, så kan hun velge selv :)

SiriE, man skal alltid stroppe fast bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur som er laget etter mål gir bedre utnyttelse av plassen. Hadde firkantbur før, og det tok hele bagasjerommet selv om flatemålet på buret er ca det samme som det jeg har nå.

Da setter du hula inne i bingen om natta, så kan hun velge selv :)

SiriE, man skal alltid stroppe fast bur.

Takk for svar, da skal jeg få kjøpt inn gode stropper og feste det ordentlig fast!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...