Gå til innhold
Hundesonen.no

NBSK og NDK Letohallen 27.-28. april 2013


SFX
 Share

Recommended Posts

Ville mye heller vært inne. Ja skulle funnet ut hvor de ringene faktisk er og hvordan det er med telt.

Noen med Berner som har kontakter og kan sjekke?

Jeg har ikke berner, men har mine kontakter læll :P

Ja, det er lov med telt, men det blir nok litt begrenset med plass.

I utgangspunktet skal de 4 ringene være sammen uten mulighet å bevege seg mellom (kun i ytterkant). Dommerne samlet i "krysset" på de 4 ringene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det ikke satt opp Beagel? Send en mail til klubbene som arrangerer, så får du svar Jeg skal hit! Luke står for championatet og kan karre til seg 5 tittler om han får cert!! Iiiiiik!! Er ne

Jeg skal!

Han er iallefall en virkelig hyggelig kar

Jeg har ikke berner, men har mine kontakter læll :P

Ja, det er lov med telt, men det blir nok litt begrenset med plass.

I utgangspunktet skal de 4 ringene være sammen uten mulighet å bevege seg mellom (kun i ytterkant). Dommerne samlet i "krysset" på de 4 ringene.

*ler* egentlig regnet jeg med at noen andre hadde det også :P

Da får jeg ta med telt til AK gjengen og andre kjente så får vi stue oss sammen (også håper jeg noen hjelper meg ta det opp og ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke hvor ringene var i fjor... :aww:.

:D.

Så vanskelig du skulle være da :lol:

Jeg skal bare stille èn hund denne gangen (når skjedde det sist?) så tviler på vi tar med noe telt, med mindre det pøsregner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig du skulle være da :lol:

Jeg skal bare stille èn hund denne gangen (når skjedde det sist?) så tviler på vi tar med noe telt, med mindre det pøsregner.

Fredrik? Hvilke numre har han? Jeg trodde du skulle til Sunndalsøra, egentlig.

Det ser ut til å være en god del mer tisper enn hanner, med tanke på når i rekka Foenix går - hun er jo unghund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik? Hvilke numre har han? Jeg trodde du skulle til Sunndalsøra, egentlig.

Det ser ut til å være en god del mer tisper enn hanner, med tanke på når i rekka Foenix går - hun er jo unghund.

Fredrik ja. Vet ikke nummeret, kan høre i morgen. Foenix da?

Jeg ville mye heller til Sundalsøra og prøvde å få med både Tonje&Robert og mamma&Jan, men når ingen av de ville så droppa jeg også det.. Kjedelig å reise alene.

Vi stiller bare søndag da, lørdagens dommer har vi mildt sagt ikke så god erfaring med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik ja. Vet ikke nummeret, kan høre i morgen. Foenix da?

Jeg ville mye heller til Sundalsøra og prøvde å få med både Tonje&Robert og mamma&Jan, men når ingen av de ville så droppa jeg også det.. Kjedelig å reise alene.

Vi stiller bare søndag da, lørdagens dommer har vi mildt sagt ikke så god erfaring med :P

Startnummer 142, nummer 61 i ringen, på søndag.

Lørdagens dommer dømte Foenix i Østerrike i fjor, og ga da høyeste oppnåelige premiering i klassen, så jeg håper han liker utviklingen hennes - det er jo nesten et år siden, og helt annen konkurranse, så jeg håper vel på noe mellom null og CK som vanlig :D

Søndagens dommer har jeg skrekkelig dårlig magefølelse for, men valgte å melde på lell. Så får vi se om magen hadde rett. Jeg kan ikke en gang begrunne det, for jeg mener jeg har sett ham dømme berner fornuftig før. Men "noe" sa meg at jeg kunne spare de pengene. Men det er jo ikke så lenge til hun må bytte klasse, så da får en utnytte de siste sjansene som er mens de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startnummer 142, nummer 61 i ringen, på søndag.

Lørdagens dommer dømte Foenix i Østerrike i fjor, og ga da høyeste oppnåelige premiering i klassen, så jeg håper han liker utviklingen hennes - det er jo nesten et år siden, og helt annen konkurranse, så jeg håper vel på noe mellom null og CK som vanlig :D

Søndagens dommer har jeg skrekkelig dårlig magefølelse for, men valgte å melde på lell. Så får vi se om magen hadde rett. Jeg kan ikke en gang begrunne det, for jeg mener jeg har sett ham dømme berner fornuftig før. Men "noe" sa meg at jeg kunne spare de pengene. Men det er jo ikke så lenge til hun må bytte klasse, så da får en utnytte de siste sjansene som er mens de er.

Fredrik bedømmes som nummer 54 i ringen på søndag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik bedømmes som nummer 54 i ringen på søndag.

Da har vel alle de som var junior hoppet etter oss over i unghund, da... For selv om Fredrik er siste champion og Foenix første unghund, er det helt sikkert en veteran eller flere, også en avlsklasse tenker jeg. Så da snakker vi maks fire juniorer. Mens det var en drøss av dem da jeg hadde junior. Og det er vel neppe bare Foenix som blir eldre dag for dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke meldt på hund, men skal opp og shoppe ny karde og shampo/balsam, tenkte jeg.

Er enklere med belger enn puddel altså, da er ikke sånt så viktig da, da børster man med det man har, og vasker med grønnsåpe eller menneskeshampo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra startnumrene ser det ut som om det er minst én juniorhannhund utenom Lupin. Jeg skal ikke dit selv, så jeg er überspent på hvordan han klarer seg! Håper det er noen der som gidder å ta litt bilder i aussieringen :P

Om ikke det regner så skal jeg sikkert klare fikse det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra startnumrene ser det ut som om det er minst én juniorhannhund utenom Lupin. Jeg skal ikke dit selv, så jeg er überspent på hvordan han klarer seg! Håper det er noen der som gidder å ta litt bilder i aussieringen :P

Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg trekt Blaze fra utstillingen søndag. Dommerendring, så da fikk jeg ikke dommeren jeg ville prøve. Og både gruppe og BIS Veteran dommeren har jeg stilt for flere ganger før uten å bli sett på en gang i gruppen.

Så da vil jeg heller ha pengene mine tilbake og bruke det på en annen utstilling.

Shy skal fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med kamera som står rundt ring 12 på lørdag og ring 11 på søndag som kunne tenke seg knipse bilder av heelerene (ikke handlerene, er mindre glad i å være linselus nemlig)? 2 valper kl 10.00 lørdag, så to voksne rett etter det. Samme på søndag, da klokken 9.30. Vi er for dårlige til å ha med kamera, og har vi med så glemmer vi knipse :P

JeanetteH: Så, da får du ikke penger tilbake? Det er litt kjipt da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg hadde tatt henne til en kiropraktor/rehab og fått en skikkelig gjennomgang. Er hun røntget (hofter/albuer/rygg)? Det KAN være hun har vondt, og rett å slett knurrer fordi hun er redd folk skal komme for nærme. Knurring er jo ett signal på at hun ønsker å være i fred.
    • Dette står på DKK's sider: Visse kategorier af hunde kan ikke udstilles: Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads). Undtagelse: For hunde, som har fået fjernet den ene eller begge testikler på grund af en skade eller sygdom, er det muligt at søge dispensation hos DKK. Dette foregår ved at søge om dispensation fra dopingreglerne ved at udfylde en særskilt dispensa- tionsansøgning, som ligger på DKK’s hjemmeside – link: https://www.dkk.dk/alle-emner/sundhed- og-sygdom/doping Sammen med dispensationsansøgningen skal der indsendes dokumentation for, at hunden har haft ”normale testikler på normal plads” før operationen. Dette kan være i form af en dyrlægeer- klæring eller dokumentation fra tidligere deltagelse på udstillinger eller prøver, hvor hundens te- stikelstatus er blevet tjekket. Herudover skal der vedlægges dokumentation fra en dyrlæge, hvor den præcise årsag til fjernelsen af den ene eller begge testikler fremgår. Det er kun i tilfælde af tilskadekomst eller alvorlig sygdom (f.eks. kræft), at hunden kan opnå dispensation, og det altid er op til DKK at vurdere, om den bag- vedliggende årsag og/eller den indsendte dokumentation er tilstrækkelig. Den dispensation, DKK kan give, gælder alene hundens mulighed for at deltage på en udstilling el- ler en prøve. Det vil sige, at dommeren ikke kan undlade at bedømme hunden eller diskvalificere hunden pga. testikelmangel. Det vil dog stadig være op til den enkelte dommer at vurdere, om der f.eks. er fejl (ud over testi- kelmangel), som ikke længere kan konstateres grundet indgrebet, så DKK vil aldrig kunne forud- sige, hvordan en hund, der mangler den ene eller begge testikler, vil blive bedømt. Kopi af dispensationen skal vedhæftes hundens tilmelding eller indsendes til arrangøren inden til- meldingsfristens udløb - og medbringes på selve udstillingen.
    • Dette står på SKK's sider: Detta gäller vid kastrering Här finner du svar på frågor om kastrerade hundar och deras rätt att delta vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Nationella Dopingkommissionen berättar vad som gäller. Kastrerad hanhund Kirurgiskt kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Detta innebär att ansökan om dispens inte behöver ske. Kemiskt (medicinskt) kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats genom medicinsk behandling medges inte dispens för deltagande vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning, oavsett bakomliggande orsak till behandlingen. I begreppet beskrivning innefattas olika former av mentaltest/-beskrivningar. För hanhund som kastrerats via medicinsk behandling råder 6 månaders karenstid innan deltagande återigen kan ske vid någon form av utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Har den kemiska kastrationen skett med chipimplantatet Suprelorin gäller 6 månaders karenstid utöver angiven verkningstid enligt FASS vet. Vilket innebär för; Suprelorin 4,7 mg: Verkningstid enligt FASS vet 6 mån + 6 mån karenstid = 12 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Suprelorin 9,4 mg: Verkningstid enligt FASS vet 12 mån + 6 mån karenstid = 18 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Observera att verkningstid samt karenstid kvarstår oförändrat även om hanhunden under denna period blir kirurgiskt kastrerad. Veterinärintyg för kirurgiskt kastrerad hanhund När veterinärintyg åberopas för en kastrerad hanhund ska detta vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (se exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande). Uppgifter som ska finnas med för att intyget ska accepteras är: ras, registrerat namn, registreringsnummer, ID-nummer, vad ingreppet avser, åtgärd, anledning till åtgärd och kommentar om testiklarnas utseende och placering Hva andre land sier, vet jeg ikke. Vil tro det er likt DKK.
    • Hei! Jeg har verdens snilleste hund på 1,5 år. En labrador. Jeg har hatt veldig lite problemer med henne og hun er en veldig omgjengelig hund. Hun har derimot det siste halve året begynt å av og til knurre når folk kommer for nærme henne når hun slapper av. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg mistenker at dette skjer når hun er sliten og overstimulert. Skjønner at hun selvfølgelig skal få lov til å ligge i fred når hun er sliten, men dette er ikke alltid like lett i praksis når hun knurrer selv når vi går forbi flere meter ved siden av henne. Hun legger seg også gjerne der folk er som under spisebordet, og kan knurre om en person går fra bordet og så kommer tilbake for å sette seg. Forsøkt å få henne til å legge seg andre plasser, men da kommer hun tilbake ikke lenge etterpå. Dette kan også skje på utsiden når hun ligger en plass (er uten bånd) og folk kommer forbi flere meter ved siden av. Hun har aldri glefset men knurrer og kan av og til gi et bjeff. Selv om personen som går forbi ikke går direkte mot henne, men bare forbi. Dette skjer som sagt ikke ofte, men ønsker gjerne tips til hva som er best å gjøre slik at man kan få en god løsning før det evt blir verre. Hun er ellers veldig glad i folk, og liker best å være helt oppi folk. Hun har ikke noe fast plass hun legger seg (som hun vokter f.eks) men det kan være hvor som helst. Noen som har noen tips, og tanker om at det kan være som jeg tenker at hun er sliten og at hun knurrer for å forsikre seg om at hun blir værende i fred? Visst jeg roper på henne og får henne bort fra der hun ligger knurrer hun ikke lengre, og oppleves som glad. 
    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...