Gå til innhold
Hundesonen.no

Mellom 50-100 hunder funnet i en låve


SusanneL
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"- Ja, det er kommet inn opplysninger om to personer som er sett løpende til skogs. Vi vurderer løpende hva vi skal gjøre på stedet, avslutter Thoresen". Politiet løper etter de to som stakk av me

Da kommer ihvertfall to av dem til meg ikveld, og det er ikke de eneste som går til fosterhjem idag.

Men uansett - det ER faktisk lov å ha hundre hunder og avle for profitt - så lenge hundenes ve og vel ivaretas. Et godkjent kennelanlegg er ikke så usedvanlig vanskelig å få til - og det å ha tilstrek

Guest Belgerpia

50-100 hunder i en LÅVE og mattilsynet lurer på om de burde gjøre noe?

De må jo være drita fulle hele ***** gjengen med statsansatte - ja til heving av kompetansenivå hos viktige etater - enhver idiot skjønner at man ikke har så mange hunder i en LÅVE - i alle fall ikke når flesteparten tydeligvis er chihuahua - djiiiiiiiises. Det slår meg at de ansatte i mattilsynet (med fokus på dyrevelferd) er relativt inkompetente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link tv2

Artikkelen i Enebakk avis

http://www.enebakkavis.no/nyheter/article6492236.ece Enda en artikkel i Enebakk avis

Dersom det er den jeg tror det er, så er det ikke første gang ...

LOL - en av alle de andre som selger hasj og chihuahua i Flateby, liksom...?

50-100 hunder i en LÅVE og mattilsynet lurer på om de burde gjøre noe?

De må jo være drita fulle hele ***** gjengen med statsansatte - ja til heving av kompetansenivå hos viktige etater - enhver idiot skjønner at man ikke har så mange hunder i en LÅVE - i alle fall ikke når flesteparten tydeligvis er chihuahua - djiiiiiiiises. Det slår meg at de ansatte i mattilsynet (med fokus på dyrevelferd) er relativt inkompetente.

Isolert, bygget som et hundepensjonat og et titalls kennelhjelper på heltid - så kan det jo sikkert være greit nok, da...

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
LOL - en av alle de andre som selger hasj og chihuahua i Flateby, liksom...?

Isolert, bygget som et hundepensjonat og et titalls kennelhjelper på heltid - så kan det jo sikkert være greit nok, da...

Susanne

DET er jeg enig i - men den låven så rimelig gjennomsiktig ut *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig synd at det har fått gå så langt og det har vært mange mange bekymringsmeldinger sendt til mattilsynet ang denne saken- Ikke bare fra naboer :( Regnet med antallet var gått opp siden noen år siden, men opp mot 100 hunder trodde jeg faktisk ikke :|

Jeg har ikke hatt all verdens tro på mattilsynet, men når de har vært der før og hnetet hunder, så burde det være mulig å reagere. Og hvor lang tid tar det før han er i gang igjen, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Ja, det er kommet inn opplysninger om to personer som er sett løpende til skogs. Vi vurderer løpende hva vi skal gjøre på stedet, avslutter Thoresen".

Politiet løper etter de to som stakk av mens de samtidig vurderer hva som skal gjøres videre. Jeg er imponert over multitaskingen jeg.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.oblad.no/enebakk/frisorgrunder-tatt-pa-cannabisfarm-1.3899228

Tror dette er det første tilfellet som det snakkes om?

Stemmer, det er første saken. Enebakk avis hadde en artikkel om saken da også, og Mattilsynet var blandet inn, hundene ble satt på karantenestasjonen i Skiptvet. Mattilsynet er kontaktet flere ganger vedrørende hundeholdet der ute, men det er vel konkludert med at hundene der ikke har lidd noen nød. De fant jo i sin tid ikke noe feil hos Aud Stokman heller. At politiet rykket ut pga meldinger om hundene kan nok også ha noe med at de har vært hos fyren før og funnet mer enn bare hunder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i prinsippet ingen grunn til at man ikke skal kunne holde 50 hunder i en låve under det som er lovregulert som gode nok leveforhold. De kan ikke bare buse inn der og anta at dyrene er (etter lovlig forstand) vanskjøttet fordi de er mange. Hvilke fakta som avsløres under etterforskning er nok en helt annen sak.

Men at det kan skje igjen, på samme sted og identisk sak som har gått såppas langt i størrelse er jo ganske sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså - bare det faktum at de ikke får kontakt med eieren burde jo være grunn nok til at hundene beslaglegges og omplasseres. Man lar jo ikke hunder gå for lut og kaldt vann over flere dager liksom. Får de ikke kontakt med eier så er det jo grunn til å anta at hunder vanskjøttes - og gir det grunnlag for å beslaglegge å omplassere. Enkelt og greit.
Mattilsynet må jo trå til og fore hundene liksom........

Det ser jo forøvrig ut som om fasilitetene ikke er så dårlige da, selv om noen står i kaninbur og de helt sikkert hadde hatt godt av litt mennesklig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - bare det faktum at de ikke får kontakt med eieren burde jo være grunn nok til at hundene beslaglegges og omplasseres. Man lar jo ikke hunder gå for lut og kaldt vann over flere dager liksom. Får de ikke kontakt med eier så er det jo grunn til å anta at hunder vanskjøttes - og gir det grunnlag for å beslaglegge å omplassere. Enkelt og greit.

Mattilsynet må jo trå til og fore hundene liksom........

Det ser jo forøvrig ut som om fasilitetene ikke er så dårlige da, selv om noen står i kaninbur og de helt sikkert hadde hatt godt av litt mennesklig kontakt.

Det er vel eieren av gården de ikke får tak i, eieren av hundene er fengslet så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdeier/oppdretter er ikke i Norge pr tiden. I 2008 ble han trodd da han sa han ikke ante noen ting om alle plantene på låven hans. Han fikk igjen hundene etter en tid også da. Men, tror vel ikke det blir like enkelt for han å si han ikke ante noe om plantene denne gangen, og denne gangen er hundeholdet absolutt kritikkverdig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Hmm, hmm? Det er jo ikke første saken/tråden om stedet/vedkommende.

Nei var visst ikke det men jeg kan da ikke få med meg alt eller, det er uansett oppklart nå. :)

Er vel ikke nødvendigvis hundeholdet rent dyrevernmessig jeg reagerer på når jeg undersøkte litt nærmere, men at vedkommende faktisk profilerer seg som oppdretter med utstillingsmeritter, NKKregistrerte valper og hunder åpenlyst på finn.no osv. En kan jo tildels forstå at folk lar seg lure, mitt førsteinntrykk var ikke de typisk valpefabrikkene og importhistoriene man har hørt om her til lands. En kan jo bare spekulere i hvor mye av disse påståtte papirene som er falske.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...