Gå til innhold
Hundesonen.no

Mellom 50-100 hunder funnet i en låve


SusanneL
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"- Ja, det er kommet inn opplysninger om to personer som er sett løpende til skogs. Vi vurderer løpende hva vi skal gjøre på stedet, avslutter Thoresen". Politiet løper etter de to som stakk av me

Da kommer ihvertfall to av dem til meg ikveld, og det er ikke de eneste som går til fosterhjem idag.

Men uansett - det ER faktisk lov å ha hundre hunder og avle for profitt - så lenge hundenes ve og vel ivaretas. Et godkjent kennelanlegg er ikke så usedvanlig vanskelig å få til - og det å ha tilstrek

Er så imponert over at han kanskje vil få tilbake noen av hundene sine jeg. Er betryggende å vite at så lenge man har venner som står på lønningslista til NKK, i tillegg til å ha masse penger og litt til så kan man bare si: Men jeg ante da ingen ting, jeg hadde ansatte på kennelen jeg ...

Er også imponert over at de som skal ha hovedansvaret for dyrevelferd her i landet kun har lov til å avlive.

edit: AS gav tillatelse at 11 av hundene skulle omplasseres fremfor å avlives. Så der husket jeg feil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så imponert over at han kanskje vil få tilbake noen av hundene sine jeg. Er betryggende å vite at så lenge man har venner som står på lønningslista til NKK, i tillegg til å ha masse penger og litt til så kan man bare si: Men jeg ante da ingen ting, jeg hadde ansatte på kennelen jeg ...

Er også imponert over at de som skal ha hovedansvaret for dyrevelferd her i landet kun har lov til å avlive. Dog, hundene til Aud Stokman ble omplassert, uten hennes samtykke. Nye regler siden da eller?

Med tanke på hvor lang tid ting tok i Stokman-saken, så syns ikke jeg det er så rart at Mattilsynet uttaler seg som de gjør. Så vidt jeg veit, så sto Stokmans hunder på kennel til hun var dømt og fratatt retten til å ha hund. Merk, hund. Hun fikk beholde hestene sine.

Å spekulere i om evt vennskap med NKK-ansatte har noe med hvordan de håndterer saken nå å gjøre, syns jeg er ufint ovenfor de evt. NKK-ansatte, for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vedkommende ved et par andre anledninger har sluppet enkelt unna takket være bekjentskaper og "kjente" navn, så får det være så ufint det bare måtte være.

Ang AS ser jeg at jeg tok feil, hun gav tillatelse til omplassering av 11 hunder slik at de ikke skulle bli avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge nyhetene i kveld har MT bestemt at hundene skal ut fra den private karantenestasjonen hvor de har oppholdt seg etter beslaget. de skal settes ut i fosterhjem, til tross for at flere av dem er syke, de er fulle av midd, og flere veterinærer har resghgert kraftig på avgjørelsen. Men en smilende dame fra MT sto og sa at det gikk så greit så, dette hadde de geie på, og dettte var de gode på.... Hva i alle dager ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ifølge nyhetene i kveld har MT bestemt at hundene skal ut fra den private karantenestasjonen hvor de har oppholdt seg etter beslaget. de skal settes ut i fosterhjem, til tross for at flere av dem er syke, de er fulle av midd, og flere veterinærer har resghgert kraftig på avgjørelsen. Men en smilende dame fra MT sto og sa at det gikk så greit så, dette hadde de geie på, og dettte var de gode på.... Hva i alle dager ??

Det står vel strengt tatt ikke at de FLESTE av dem er syke og har midd eller? Det står at enkelte har øyeproblemer, tannproblemer og lange klør og helt alvorlig - det er LANGT mellom chihuahuaer jeg møter som ser ut som de har friske øyne - de fleste ser ut som om de har konstant øyebetennelse til tross for at de sover i sofaer og blir båret rundt i vesker. Og de samme hundene har klør som er så lange at det er helt patetisk - PLUSS at tannproblemer IKKE er ett ukjent problem på rasen..........

Nei, jeg sier ikke at det er forsvarlig å ha 100 hunder, men disse hundene lider etter min mening ikke av noe annet enn mange andre hunder gjør uten at eiere gjør noe med det.

Når jeg tenker etter - så har jeg hatt midd på mine hunder, men det betyr kanskje at jeg ikke tar vare på dem det - at de lider stakkars........

Og som Tone så synes jeg at det er direkte ufint at man tenker vedkommede har sluppet unna fordi han kjenner personer i f.eks NKK. PISSPREIK.

Og igjen - jeg tror ikke disse hundene har lidd noen nød - de har bodd i flokk, utfra bildene så ser forholdene helt ok ut til å være ett såpass stort hundehold - det så til og med ikke spesielt møkkete ut engang - nei, de har ikke sofa og blir ikke båret rundt i veske osv. - men det behøver ikke å bety at de er vanskjøttet. Hunder er ikke avhengig av å måtte kline med folk hele tiden og å sove i senger - de fleste av dem er faktisk veldig fornøyd med å få lov til å være hunder, og får de være i flokk så er det som regel enda bedre.

Og som sagt - lange klør, dårlige tenner og øyer som er betent er ikke akkurat ukjent på hunder som bor i sofa og senger heller - ei heller er midd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også innslaget på nyhetene i går, og kjenner hun som driver karantenestasjonen og ble intervjuet godt. Jeg kjenner ikke noen bakgrunn utover det som står i media, men jeg er sikker på at alt gjøres for å løse situasjonen på best mulig måte :)
Ellers er jeg enig i mye av BelgerPias syn på saken, selvom det åpenbart ikke har vært en ideel situasjon for hundene. (Det sier vel ikke BP heller forøvrig.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vedkommende ved et par andre anledninger har sluppet enkelt unna takket være bekjentskaper og "kjente" navn, så får det være så ufint det bare måtte være.

Ang AS ser jeg at jeg tok feil, hun gav tillatelse til omplassering av 11 hunder slik at de ikke skulle bli avlivet.

AS saken: hun omplasserte selv de hundene hun ble fratatt i første omgang, så de 11 må være de hun anskaffet etter at hun fikk dommen?

Ser heller ikke at denne saken er så grusom som mange skal ha det til. Men ser man på "lunta" til MT før de gjør noe i endel sledehundsaker, så har de reagert kjapt i denne situasjonen, er ingen døde nesten ihjelsultede hunder her, om jeg har skjønt det riktig. Noen ble avlivet, men vet vi hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var noe som kom ut feil i en artikkel, er vel ingenting som tyder på det fra Mattilsynet?

Vet ikke? mener jeg leste det i en av de første artikklene om noen av de hundene som ble tatt ut først - men aner ikke om det er realiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder av karantenestasjonen sa tydelig på nyhetene i går at ingen hunder var blitt avlivet.

Dette er nok et eksempel på en sak der dyrene nok ikke har hatt det ideelt, men slik jeg forstår er det langt unna en dyretragedie. Det er jo allikevel en grunn til at de er tatt hånd om av MT og ønskes omplassert.

I slike saker blir fort en fjær 10 høns, og man bør være forsiktig med å uttale seg uten å ha kunnskap om saken.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
Guest Belgerpia

Jeg føler at folk kanskje burde lese det SPCA avdeling Østfold skriver på sin FB side - det klargjør litt i alle fall.
Det verserer skrekkhistorier fra bruket med hundene, men faktum er noe helt annet ifølge SPCA og Mattilsynet.
Hundene har ikke hatt det optimalt, men de er langt fra så vanskjøttet som enkelte har gått ut i media og hevdet. Skrekkhistorien om den ene hunden f.eks er jo bare bullshit fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, det der er litt leit. Der er nok noen som har tatt seg vann over hodet ja.

Samtidig kanskje bekreftelse på at noen av de hissigste kommentarfeltaksjonistene må tas litt på alvor. Det er alltid mye drittslenging når slike saker dukker opp, og til slutt smeller det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

"Frikjent for dyremishandling

Mannen som sto tiltalt for grov dyremishandling hjemme på gården i Enebakk er frikjent.

I dommen avsagt av Follo tingrett konkluderer dommerne med at politiet ikke i tilstrekkelig grad har klart å bevise den påståtte dyremishandlingen."

artikkel i RB (må ha pluss for å lese: http://www.rb.no/nyheter/dyrehold/kriminalitet/frikjent-for-dyremishandling/s/5-43-288319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...