Gå til innhold
Hundesonen.no

Tittel-opprop? (LP1, LP2, LP3)


Teserere
 Share

Recommended Posts

Selvsagt ville det spore til mer deltakelse i de lavere klassene. Det finnse mange som ikke har tid, kompetanse eller kanskje interesse nok til å få til en hund helt frem til et championat. Det finnes også raser som kanskje ikke har alt som skal til for å greie det.. Alle disse ville nok delta oftere og med mer iver hvis det fantes noen "gulerøtter" underveis. Så jeg skulle støtte dette fullt ut i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg støtter dette, og er gjerne med på å formulere en tekst. Har sett på den forrige teksten som blei brukt, og foreslår at vi lar alle emosjoner ligge og holder oss til kalde fakta.

Jeg forstår de ikke i det hele tatt. Tenk hvor gøy det hadde vært med masse forskjellige raser som stiller i lydighet! Ikke minst så gjør jo dette at flere kommer til å trene og aktivisere hundene sin

Jeg klarte ike å vente mer, så jeg har skrevet et forslag Kjære NKK, jeg vil med dette, på vegne av alle som har skrevet under, komme med en oppfordring til dere. Vi ønsker at det innføres e

Legger til et argument:

- flere vil starte for å få titler, pluss ekvipasjene må starte flere ganger pr klasse, ergo vil NKK få mer penger i kassa

- kanskje rekrutere flere til sporten av flere forskjellige raser

- lettere å vise resultater på hundene jf stamtavlereg. titler (det ligger flere timers trening bak en LP1 tittel også)

- siden man har juniortitler i utstilling kan lavere LP titler kanskje sidestilles?

- De har slike titler i både Sverige og Finland

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random quote ang dogweb og resultater

Ikke alle. Tror det mangler et par av Noras kl1. konkurranser på Dogweb (ikke det at det plager meg stort :P )

Ja et av stevnene jeg deltok på sto det på dogweb at alle fikk 0 poeng og førsteplass :P tok kanskje 7-8 mnd før de endret det, fordi NKK er avhengige av at klubbene sender inn resultatene. Så alt er ikke NKK sin skyld! (mener ikke at du mener det alså 2ne :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige funker resultatengreisusen så disse titlene kan generes automatisk - og med mindre NKK kan få det til å fungere på samme måte så tror jeg vi kan se langt etter å få innført titler. Pr. i dag så registreres vel ikke lp resulater i det hele tatt (eller har de begynt med det nå).

Jeg tenker at registrering av lp-titler evt kan fungere som championat-reglene er i dag, altså at en må søke om å få tittelen registrert.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle. Tror det mangler et par av Noras kl1. konkurranser på Dogweb (ikke det at det plager meg stort :P )

Men ikke for å være direkte frekk, det er kanskje noen år siden ? Alle stevner jeg har vært på de siste 2 årene har kommet i dogweb. Og som folk sier, klubben må sende det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random quote ang dogweb og resultater

Ja et av stevnene jeg deltok på sto det på dogweb at alle fikk 0 poeng og førsteplass :P tok kanskje 7-8 mnd før de endret det, fordi NKK er avhengige av at klubbene sender inn resultatene. Så alt er ikke NKK sin skyld! (mener ikke at du mener det alså 2ne :D )

Ja, jeg veit at det er avhengig av at klubbene må sende det inn, men når en klubb ikke sender inn resultatet, blir det ikke registrert i Dogweb, og blir det ikke registrert i Dogweb, så må man kanskje gå litt flere enn 3 stevner med over 160 poeng for å få titlene?

Men ikke for å være direkte frekk, det er kanskje noen år siden ? Alle stevner jeg har vært på de siste 2 årene har kommet i dogweb. Og som folk sier, klubben må sende det inn.

Med tanke på at Nora er 4 år gammel, så får det vel ikke vært så innmari mange år siden, kanskje? Debuten hennes er registrert, det er et par etter det i kl.1 som mangler.. Det er fra 2009 til 2011..

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at Nora er 4 år gammel, så får det vel ikke vært så innmari mange år siden, kanskje? Debuten hennes er registrert, det er et par etter det i kl.1 som mangler.. Det er fra 2009 til 2011..

Trodde Nora var eldre jeg, my bad. Men da er det vel klubben som ikke har sendt inn og ikke dogweb sin feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet litt med mamma om dette, hun er veldig for det. Noen av hennes argumenter var at det vil jo fremme folk med flere og ulike raser å delta, og det er jo bare bra.

En annen ting mamma sa er jo dette at i utstilling får man jo certet i beste tispe/hanne klasse. Man går videre dit bare ved hjelp av en CK. I lydighet må man først få første premie i klasse 1, førstepremie i klasse 2, første premie i klasse 3, og først i Elite er det man kan ta certet i lydighet. Om man skal sammenligne det med utstilling så vil det si at man ikke hadde fått certet før i BIS. Man må gå videre i rasen, man må gå videre i gruppen, også må man vinne certet i BIS. Tenk hvor få som hadde giddet å konkurrere i utstilling da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinner av Elite kl.på NKKs stevner kan få Caciob (innstilling til Internasjonalt LPchampionat), forutsatt at hunden har 1.premie poengsum, er over 15 mndr. og har registrerte aner i minst 4 generasjoner.

Men tilbake til trådens tema: Er absolutt for at LPtitler innføres! Kan ikke skjønne at NKK skal få mer problemer enn andre nordiske kenelklubber. Med dagens teknologi skaulle det være fullt mulig å få et system som er oppe og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail om det for en god stund siden fordi jeg var nysgjerrig, og fikk faktisk svar i dag.

"Ulike titler er vurdert i Norge ved flere anledninger og behandlet i NKKs hovedstyre.

Det er ikke ønskelig å innføre disse titlene i Norge."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail om det for en god stund siden fordi jeg var nysgjerrig, og fikk faktisk svar i dag.

"Ulike titler er vurdert i Norge ved flere anledninger og behandlet i NKKs hovedstyre.

Det er ikke ønskelig å innføre disse titlene i Norge."

Jeg forstår de ikke i det hele tatt. Tenk hvor gøy det hadde vært med masse forskjellige raser som stiller i lydighet! Ikke minst så gjør jo dette at flere kommer til å trene og aktivisere hundene sine mer, og det er absolutt et mål NKK bør ha :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår de ikke i det hele tatt. Tenk hvor gøy det hadde vært med masse forskjellige raser som stiller i lydighet! Ikke minst så gjør jo dette at flere kommer til å trene og aktivisere hundene sine mer, og det er absolutt et mål NKK bør ha :)

Helt enig med deg! Så syns det er verdt å prøve å gå videre med lell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg tenker at registrering av lp-titler evt kan fungere som championat-reglene er i dag, altså at en må søke om å få tittelen registrert.

Seriøst?

Skal man ha en sjanse til å få innført dette så må det gå automatisk, dvs. at det medfører minimalt med jobb for NKK - og da nytter det ikke at man skal måtte søke om titlene. Det er jo bare tull.

Titlene bør poppe opp automatisk når 3 x 1. premie er registrert i DogWeb - ferdig arbeid. Og det burde være en smal sak om arrangørene nå registrerer resultatene i DogWeb etter hvert stevne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Skal man ha en sjanse til å få innført dette så må det gå automatisk, dvs. at det medfører minimalt med jobb for NKK - og da nytter det ikke at man skal måtte søke om titlene. Det er jo bare tull.

Titlene bør poppe opp automatisk når 3 x 1. premie er registrert i DogWeb - ferdig arbeid. Og det burde være en smal sak om arrangørene nå registrerer resultatene i DogWeb etter hvert stevne selv.

Smal sak spørrs vel på hvordan DogWeb er lagt opp, og hvordan selve programmet fungerer. Mulig du vet mer om utforming enn det jeg gjør, men det jeg vet om programmer og slikt er at det må være kommandoer som gjør at hvis et input dukker opp da f.eks. 3 ganger så kommer det en tittel, tilsvarende klassen som hunden har oppnådd premieringen i. Dette er ikke nødvendigvis automatisk.

Forsto det sånn at vinnertitlene for Norsk Vinner blir lagt inn manuelt, altså virker det ikke som DogWeb er tilrettelagt for det enda. Men nå har jeg lest om at de vurderer å gjøre endel om på det, og da er det jo greit å gjøre klart for en slik automatisert løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Skal man ha en sjanse til å få innført dette så må det gå automatisk, dvs. at det medfører minimalt med jobb for NKK - og da nytter det ikke at man skal måtte søke om titlene. Det er jo bare tull.

Titlene bør poppe opp automatisk når 3 x 1. premie er registrert i DogWeb - ferdig arbeid. Og det burde være en smal sak om arrangørene nå registrerer resultatene i DogWeb etter hvert stevne selv.

Seriøst? Og siden når ble championattitler registrert automatisk i DogWeb? Fortsatt må man søke om registrering av N UCH liksom - så hvorfor skulle det være så vanskelig med en LP-tittel?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...