Gå til innhold
Hundesonen.no

Tittel-opprop? (LP1, LP2, LP3)


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg støtter dette, og er gjerne med på å formulere en tekst. Har sett på den forrige teksten som blei brukt, og foreslår at vi lar alle emosjoner ligge og holder oss til kalde fakta.

Jeg forstår de ikke i det hele tatt. Tenk hvor gøy det hadde vært med masse forskjellige raser som stiller i lydighet! Ikke minst så gjør jo dette at flere kommer til å trene og aktivisere hundene sin

Jeg klarte ike å vente mer, så jeg har skrevet et forslag Kjære NKK, jeg vil med dette, på vegne av alle som har skrevet under, komme med en oppfordring til dere. Vi ønsker at det innføres e

Supert SEC! Så langt har vi disse argumentene:

- flere vil starte for å få titler, pluss ekvipasjene må starte flere ganger pr klasse, ergo vil NKK få mer penger i kassa

- kanskje rekrutere flere til sporten av flere forskjellige raser

- lettere å vise resultater på hundene jf stamtavlereg. titler (det ligger flere timers trening bak en LP1 tittel også)

- siden man har juniortitler i utstilling kan lavere LP titler kanskje sidestilles?

Har vi flere argumenter?

Jeg lager en konto på underskrift.no, og oppretter en fb-side som publiseres så snart SEC har formulert teksten. Men igjen: er det best med gruppe eller side på fb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi må gjøre er å sende uttalelsen ut på høring til hundeklubbene. I morgen ringer jeg til SKK for å få litt statistikk.

Flinka! Men vi kan vel lage underskriftkampanjen og fb siden fordetom? Og legge ved linker i høringen? Eller? *skulleværtgjortigår* :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! Men vi kan vel lage underskriftkampanjen og fb siden fordetom? Og legge ved linker i høringen? Eller? *skulleværtgjortigår* :P

Ja, en FB-side folk kan like og underskriftskampanje er kjempebra, og ikke minst helt naturlig. :) Men er det kanskje lurest om alt opprettes samtidig?

Jeg er imponert! :bow:

:)

Go big or go home. :lama:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at de aller fleste LPdommerne var for dette, for noen år siden. men NKKs Hovedtyre satte tommelen ned- det ble altfor mange tiltler å holde styr på. mens i RIK får man en tilttel bare ved å ta en sykkeltur med hunden, liksom. Jeg er helt sikker på at disse LPtiltlene ville vært en inspirasjon for mange til å delta. Nå synesdet som LPsporten er nede i en bølgedal med lite påmeldinger, og da må noe gjøres. Men jeg har dessverre inntrykk av at NKK stort sett driter i LPsporten...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en FB-side folk kan like og underskriftskampanje er kjempebra, og ikke minst helt naturlig. :) Men er det kanskje lurest om alt opprettes samtidig?

Hva tenker du og oppnå med høring? Og hvor lang tid kan man anta at det tar? :) Bare spør fordi jeg ikke har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at de aller fleste LPdommerne var for dette, for noen år siden. men NKKs Hovedtyre satte tommelen ned- det ble altfor mange tiltler å holde styr på. mens i RIK får man en tilttel bare ved å ta en sykkeltur med hunden, liksom. Jeg er helt sikker på at disse LPtiltlene ville vært en inspirasjon for mange til å delta. Nå synesdet som LPsporten er nede i en bølgedal med lite påmeldinger, og da må noe gjøres. Men jeg har dessverre inntrykk av at NKK stort sett driter i LPsporten...

Det går jo ann å foreslå at når en hund oppnår LP 2 tittelen så erstatter den LP 1 tittelen osv, da blir det jo bare en tittel mer å holde styr på i stamtavler og lignende

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du og oppnå med høring? Og hvor lang tid kan man anta at det tar? :) Bare spør fordi jeg ikke har peiling.

Det jeg mener med at alt bør opprettes samtidig, er at det i høringa (altså et åpent brev sendt til hundeklubbene med informasjon om kampanjen) bør legges ved lenker til underskriftskampanjen som bør ha en avslutningsdato. Etter at den er skrevet under av så mange som mulig, overrekkes dette til NKK fulgt av forslaget/høringsnotatet, fortrinnsvis før årsmøte/generalforsamling/etc.. Dette er et forslag til en mulig framgangsmåte.

Grunnen til jeg trur at et høringsnotat støtta av lp-Norge vil ha større legitimitet enn en vilkårlig underskriftskampanje aleine, er at det for det første har blitt forsøkt før, og for det andre at NKK da vil se at forslaget har stor gjennomslagskraft hos utøverne av sporten på grasrotnivå.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med at alt bør opprettes samtidig, er at det i høringa (altså et åpent brev sendt til hundeklubbene med informasjon om kampanjen) bør legges ved lenker til underskriftskampanjen som bør ha en avslutningsdato. Etter at den er skrevet under av så mange som mulig, overrekkes dette til NKK fulgt av forslaget/høringsnotatet, fortrinnsvis før årsmøte/generalforsamling/etc.. Dette er et forslag til en mulig framgangsmåte.

Grunnen til jeg trur at et høringsnotat støtta av lp-Norge vil ha større legitimitet enn en vilkårlig underskriftskampanje aleine, er at det for det første har blitt forsøkt før, og for det andre at NKK da vil se at forslaget har stor gjennomslagskraft hos utøverne av sporten på grasrotnivå.

Det høres veldig bra ut :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at jeg bøyer meg i støvet SEC!!!

Går det an å få med noen fra lp-Norge på laget mon tro? Legge dette ut på fb-siden deres også. De er opptatt med å opprette særkomiteer, men lov å prøve seg :) Få dette inn på canis også, og så skal jeg hjelpe med å dele der det trengs.

Håper inderlig det går i orden, for dette trenger lp nhu!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke har vært aktiv på lp-fronten på mange år, så tror også jeg dette er veien å gå for å bedre rekrutteringen nå. En annen ting er jo at både Sverige og Finland har slike titler - hvorfor skal ikke Norge kunne ha det? Hvorfor er det så mye vanskeligere å holde orden på titlene her enn det er i våre naboland (som attpåtil har langt flere aktive utøvere)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg synes dette er en strålende ide, dog må man være klar over at dersom ikke det administrative av dette skal bli helt fullstendig håpløst så må man ha ett resultatsystem som fungerer. Pr. i dag så har ikke NKK ett resultatsystem som fungerer og jeg vil tro at det er grunnen til at de i utgangspunktet sa nei til dette.

I Sverige funker resultatengreisusen så disse titlene kan generes automatisk - og med mindre NKK kan få det til å fungere på samme måte så tror jeg vi kan se langt etter å få innført titler. Pr. i dag så registreres vel ikke lp resulater i det hele tatt (eller har de begynt med det nå).

Får man dette på plass så vil det jo være en enkel sak å innføre.Dog kan det være at det ikke blir plass på stamtavlene til titlene - det må jo være plass til alle showtitlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...