MarieR Skrevet 9. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2014 Kan bli en del lange tittelrekker kanskje, men det er jo ikke værre det enn en lang liste utstillingsmeritter? Jeg håper faktisk de ikke lar titlene erstatte hverandre, for det er ikke gitt at man har LP1 selv om man har LP2 f.eks. Da syns jeg noe av poenget forsvinner, rett og slett. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 9. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2014 Knallbra at det endelig blir innført Det er fint å vise at man oppnår noe i lp før i elite Sier meg enig med Borderen der ja, både ryddigere og greiere for de som da allerede er i klasse 3 f.eks. Selvom man da selvfølgelig kanskje bare hopper over LP1 og LP2 siden man føler man har en sjanse på LP3? Men det er vel uansett bare god trening å starte tre ganger i hver klasse, både for hund og eier. Nja jeg starter aldri flere ganger enn jeg må i kl 1 og 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 9. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2014 Spørs om jeg må fortsette i klasse 1, selv om planen er klasse 2 på neste stevne. Eneste sjansen jeg har til å få tittel på setteren, så må jo nesten bare fortsette i klasse 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 9. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2014 Så godt å se at det endelig ble noe av Jeg trodde de nye reglene i LP kom for neste år, så jeg hadde ikke peiling på hva vi skulle trene på. Men godt å høre at vi kan slappe av litt til ihvertfall Er det noen som vet sånn ca hvordan det nye reglementet blir isåfall? Jeg skulle veldig gjerne ønske det kom titler i agility også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 9. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2014 Knallbra at det endelig blir innført Det er fint å vise at man oppnår noe i lp før i elite Nja jeg starter aldri flere ganger enn jeg må i kl 1 og 2. Det blir jo smak og behag men for meg som er nybegynner ser jeg verdien av å starte noen ganger, kanskje ikke klasse 1, men 2 og 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 9. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2014 Blir det sånn at det må søkes for å få en tittel? (Etter oppnådde premier) eller kommer det til å gå automatisk? Jeg vil tro det må søkes, slik en også må søke om utstillingschampionat. Også må en håpe at klubbene generelt blir flinkere til å legge inn resultat, for noen arrangører legger kun inn fra eliteklasse. Men jeg vil tro det følger automatisk på, når en vet at resultatene i lavere klasser også teller til noe nå. Det jeg lurer på, er om det vil være krav til tre førstepremier for tre forskjellige dommere - slik en må ha tre cert for tre forskjellige dommere i utstillingsringen. For det er jo ikke sååååå mange LP-dommere å ta av. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 9. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2014 Jeg vil tro det må søkes, slik en også må søke om utstillingschampionat. Også må en håpe at klubbene generelt blir flinkere til å legge inn resultat, for noen arrangører legger kun inn fra eliteklasse. Men jeg vil tro det følger automatisk på, når en vet at resultatene i lavere klasser også teller til noe nå. Det jeg lurer på, er om det vil være krav til tre førstepremier for tre forskjellige dommere - slik en må ha tre cert for tre forskjellige dommere i utstillingsringen. For det er jo ikke sååååå mange LP-dommere å ta av. I perioder dømte jo mest 2 stk dommere liksom jeg gikk 3 stevner på rad for samme dommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 9. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Desember 2014 Det blir jo smak og behag men for meg som er nybegynner ser jeg verdien av å starte noen ganger, kanskje ikke klasse 1, men 2 og 3. Det gjør det, men du skrev at det uansett er god trening for både hund og eier å starte tre ganger i hver klasse, og det er jeg ikke enig, så jeg syns det er greit å få frem at det er litt forskjellige erfaringer der Men det er veldig individuelt hvordan man legger det opp ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 10. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2014 Det gjør det, men du skrev at det uansett er god trening for både hund og eier å starte tre ganger i hver klasse, og det er jeg ikke enig, så jeg syns det er greit å få frem at det er litt forskjellige erfaringer der Men det er veldig individuelt hvordan man legger det opp ja Ordrett skrev jeg "det er vel", mer som en slags casual påstand. Men klart det er unntak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 19. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2015 Da blir det mellomtitler i klasse 1 og 2 i ag/ag hopp også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 19. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2015 Da blir det mellomtitler i klasse 1 og 2 i ag/ag hopp også oj hvor fant du det? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 19. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2015 oj hvor fant du det? internett! http://web2.nkk.no/filestore/Komiteer_og_grupper/referatsportshundkomiteen.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 19. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2015 Så bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 19. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2015 Hjelpes, folk skal få stamtavlerot i hytt og gevær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 19. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2015 internett! http://web2.nkk.no/filestore/Komiteer_og_grupper/referatsportshundkomiteen.pdf Sorry at jeg mæler, men hvor på internett, holdt jeg på å si? Hvor på NKK sine sider finner man det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 20. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2015 Den linken er til et møteteferat hvor det ble vedtatt alle referater ligger ute. Får ikke linket fra mobil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Fortfartferdigsvar! Ble det slik at titlene byttes/tar over for hverandre/har hjerneteppe for ordet jeg leter etter(!) etterhvert som man stiger i klassene? Altså hvis Fido har LP1-tittel før han går 3x1. premie i LP2. Eier søker om LP2-tittel og får dette godkjent, vil da bare LP2 bli stående? Edit: Lurt å trykke seg gjennom sidene, ja... Hva fant vi ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 18. April 2015 Rapporter Share Skrevet 18. April 2015 @maysofie tror alle blir stående. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 18. April 2015 Rapporter Share Skrevet 18. April 2015 Det kommer antagligvis i 2017. For blandinger også, eller bare titler for rase? i ag altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 18. April 2015 Rapporter Share Skrevet 18. April 2015 For blandinger også, eller bare titler for rase? i ag altså Blandinger kan ikke motta titler, det vil trolig ei heller endre seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 18. April 2015 Rapporter Share Skrevet 18. April 2015 Blandinger kan ikke motta titler, det vil trolig ei heller endre seg For noe drit. Hva er grunnen til at en blanding ikke kan få AG1 eller hva det er? Sur Skal grine til NKK haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 18. April 2015 Rapporter Share Skrevet 18. April 2015 Åh, kult med mellomtitler! Men mista litt tråden, er det sånn at mellomtitlene for LP kommer nå i år(eller allerede finnes?) og at for AG så er det i 2017, eller er det ingenting som kommer før 2017? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 18. April 2015 Rapporter Share Skrevet 18. April 2015 Åh, kult med mellomtitler! Men mista litt tråden, er det sånn at mellomtitlene for LP kommer nå i år(eller allerede finnes?) og at for AG så er det i 2017, eller er det ingenting som kommer før 2017? Tror alle er fra 01.01.2015, du kan ihvertfall søke om titler i både LP, rally, agility, heelwork to music og freestyle, men alle resultater må være tatt etter 01.01.2015 http://web2.nkk.no/filestore/Aktivitet/SKNADOMTITTEL_mellomtitler.pdf 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 18. April 2015 Rapporter Share Skrevet 18. April 2015 For noe drit. Hva er grunnen til at en blanding ikke kan få AG1 eller hva det er? Sur Skal grine til NKK haha Det er vell det at titler virker positivt ifht avl, tenker jeg, spesielt i form av championat. Videre har jeg ingen tanker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 18. April 2015 Rapporter Share Skrevet 18. April 2015 Eller at blandinger ikke har noen stamtalve og derfor ikke noe stamtavlenavn å skrive tittelen forran? Hehe men strengt tatt er det vel mer fordi NKK ikke akkurat er for blandingshunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts