Gå til innhold
Hundesonen.no

Konspirasjonsteorier


Orca
 Share

Recommended Posts

Noen andre enn meg her som blir helt matt av latterlige konspirasjonsteorier?

Havnet i en diskusjon på FB med en fyr som bastant hevdet at AIDS og kreft er menneskeskapt, i et forsøk på å kontrollere populasjonen.

Når jeg prøver å snakke logikk inn i dem kommer dem med klassikeren om hvor hjernevaskede vanlige mennesker er. De insinuerer altså at alt jeg har lært bare er plantet inni hodetmitt av onde makter som er ute etter å kontrollere. Eller de avviser alt jeg sier med en ironisk kommentar som "Carina vet svaret" bla bla.

Jeg blir så provosert, jeg synes det er direkte frekt.

Jeg vet det ikke er vits å diskutere, men en del av meg finner det underholdende, og en annen liten del av meg har liksom ikke gitt opp håpet om å kunne lære bort noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er det vel ganske sterke beviser som tyder på at HIV er en mutert versjon av SIV (som går på aper). Ulike stammer, ulike mutasjoner, ulike opphavsarter. Antagelig har SIV funnet veien inn i mennes

Men det kan jo hende det er sant? Men den skjedde jo aldri! Det som derimot er sant er at nazistene har base på den mørke siden av månen.

Sånn er jeg og Men helt ærlig, hvorfor lete etter overnaturlige og konspirasjonsteoretiske forklaringer på ting, sannheten og fakta er jo interessant nok? Det er jo en mengde helt naturlige fenomener

Noe av det mer morsomme er f.eks de som tror at EISCAT lager jordskjelv og det mer :lol: Det beror jo dessverre på en fundamental manglende kunnskap om fysikk, og ikke noe annet.

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1457907/pg1

Det verste jeg hører er allikevel chemtrails. At noen tror KONDENS, vanndråper, etter fly er myndighetene som sprayer ned befolkninga..... Gudhjelpe folk har lite å bekymre seg for (og har ekstremt lite kunnskap om fysikk, kjemi og luftfart :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers er konspirasjonsteoriene rundt 11. september ganske morsomme. De som mener det aldri har skjedd er en ting, men så har man alle de som finner tall-logikk i alle hendelsene og finner igjen datoen i alle ting. Vel, leter man godt nok vil man alltids finne noen sånne sammenhenger. Jeg var på butikken for noen uker siden og summen jeg skulle betale var plutselig det samme som pin-koden på kortet mitt. Sånt skjer nok ikke spesielt ofte, men jeg ble ikke religiøs av den grunn :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nabobikkja heter Terror og er født 11. september... just sayin', han må jo hatt noe med det å gjøre.

Det finnes ikke noe som heter Parvo, det er kun noe veterinærer har funnet på for å tjene penger på vaksiner. Samme med orm og rabies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn meg her som blir helt matt av latterlige konspirasjonsteorier?

Havnet i en diskusjon på FB med en fyr som bastant hevdet at AIDS og kreft er menneskeskapt, i et forsøk på å kontrollere populasjonen.

Når jeg prøver å snakke logikk inn i dem kommer dem med klassikeren om hvor hjernevaskede vanlige mennesker er. De insinuerer altså at alt jeg har lært bare er plantet inni hodetmitt av onde makter som er ute etter å kontrollere. Eller de avviser alt jeg sier med en ironisk kommentar som "Carina vet svaret" bla bla.

Men det kan jo hende det er sant?

For et par uker siden var jeg på fest der en fyr diskuterte i evigheter at månelandingen i 1969 aldri hadde skjedd og at alle skolebøker var korrupte. Jeg synes det er mest underholdende :lol:

Men den skjedde jo aldri! Det som derimot er sant er at nazistene har base på den mørke siden av månen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holocaus har aldri skjedd.

Når det kommer til AIDS og at dette skal være menneskeskapt, så hadde det ikke sjokkert meg så mye dersom det kom frem at det var slik. Det er jo ikke ukjent at man innen krigføring har tydd til all slags faderskap for å utslette fienden. Biologisk krigføring er jo ikke ukjent, og Antraks er jo noe de fleste kjenner til.

Så er det det med Harry da ... Ingen vet hvor Harry er gravd ned, men alle vet at Harry er død.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holocaus har aldri skjedd.

Når det kommer til AIDS og at dette skal være menneskeskapt, så hadde det ikke sjokkert meg så mye dersom det kom frem at det var slik. Det er jo ikke ukjent at man innen krigføring har tydd til all slags faderskap for å utslette fienden. Biologisk krigføring er jo ikke ukjent, og Antraks er jo noe de fleste kjenner til.

Men nå har ikke mennesker oppfunnet anthrax da, det har naturen gjort. Det mennesker har gjort er å dyrke Bacillus anthracis, bakterien som lager giften kjent som anthrax. Forøvrig er anthrax det samme som miltbrann.

En annen skikkelig stygg gift vi får fra bakterier er botulin, fra Clostridium botulinum. En ganske så potent nervegift, kanskje bedre kjent som botox?

Mennesker er gale, det er vel det eneste det ikke er noen tvil om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke et snev på noe av det, og jeg må virkelig kjempe for å holde munnen lukket om min bedre halvdel ser på sånne videoerpå youtube!

Det eneste jeg kan være LITT troendes til, er månelandingen. Kun pga. veldig enkle ting som "hvorfor har ingen vært der igjen" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har ikke mennesker oppfunnet anthrax da, det har naturen gjort. Det mennesker har gjort er å dyrke Bacillus anthracis, bakterien som lager giften kjent som anthrax. Forøvrig er anthrax det samme som miltbrann.

Jada, er fullstendig klar over det. Men nevnte biologisk krigføring og da antraks, for å liksom hinte litt om hva mennesker er kapable til å finne på for å utslette andre. Så, at de kan ha mekka sammen noe på labben for å lage noe selv og vips hadde de et virus som etter hvert ble kalt for AIDS.

Det med botox var jeg ikke klar over.

Terese: Klart steinaldermannen oppfant AIDS, de kriget jo mot hverandre da som nå :P

Er noen teorier rundt Titanic også mener jeg å ha hørt. Noe om forsikringssvindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke et snev på noe av det, og jeg må virkelig kjempe for å holde munnen lukket om min bedre halvdel ser på sånne videoerpå youtube!

Det eneste jeg kan være LITT troendes til, er månelandingen. Kun pga. veldig enkle ting som "hvorfor har ingen vært der igjen" ?

Det har da vært seks bemannede månelandinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, er fullstendig klar over det. Men nevnte biologisk krigføring og da antraks, for å liksom hinte litt om hva mennesker er kapable til å finne på for å utslette andre. Så, at de kan ha mekka sammen noe på labben for å lage noe selv og vips hadde de et virus som etter hvert ble kalt for AIDS.

Det med botox var jeg ikke klar over.

Terese: Klart steinaldermannen oppfant AIDS, de kriget jo mot hverandre da som nå :P

Er noen teorier rundt Titanic også mener jeg å ha hørt. Noe om forsikringssvindel.

Nå er det vel ganske sterke beviser som tyder på at HIV er en mutert versjon av SIV (som går på aper). Ulike stammer, ulike mutasjoner, ulike opphavsarter. Antagelig har SIV funnet veien inn i mennesker hvor viruset har fått mulighet til å mutere til HIV ved at man har spist kjøtt av syke dyr (kommet i kontakt med blod og andre kropsvæsker).

Vet jeg er kjipt når det kommer til konspirasjonsteorier, for jeg synes fakta er så mye mer interessante :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke ekstremt uopplyst.... hæ, har det? :|

:lol:

Wiki:

Bemannet kontrollert landing

Amerikanske NASA hadde seks bemannede månelandinger i perioden 1969 til 1972. Første bemannede månelanding var 20. juli 1969, og første person som gikk på månen var Neil Armstrong på samme ekspedisjon. Totalt (pr 2009) har 12 mennesker gått på månen. Alle disse månelandingene ble utført av romfartøy i det amerikanske Apollo-programmet. Kostnadene er beregnet til 25.4 milliarder amerikanske dollar. USA har med Constellation-programmet planlagt nye bemannede landinger på månen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg er kjipt når det kommer til konspirasjonsteorier, for jeg synes fakta er så mye mer interessante :P

Sånn er jeg og :lol: Men helt ærlig, hvorfor lete etter overnaturlige og konspirasjonsteoretiske forklaringer på ting, sannheten og fakta er jo interessant nok? Det er jo en mengde helt naturlige fenomener som er kjempespennende, men neida, fordi de kan forklares vitenskapelig er det ikke spennende nok, pssht.

Liker den derre "I fucking love science"-gruppa på facebook, der dukker det opp masse interessant :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke ekstremt uopplyst.... hæ, har det? :|

Jepp :)

Hele poenget med NASA's Apollo program var å utforske månen.

At ingen har vært der siden Apollo 17 er fordi det ikke har vært noen grunn til det. Månen og dens geografi er godt kjent. Vi vet hva den er, og det var ikke lenger noe romkappløp med Russland som gjorde at USA var villig til å betale for at mora skulle fortsette.

Har ikke noe med at vi ikke kan eller ikke har teknologien. Apollo 11 hadde mindre avansert teknologi en en solcelledrevet kalkulator du får til 20kr idag ;) (litt avhengig av hvordan man måler avanset i teknologi selvsagt, den kalkulatoren hadde jo ikke fått noen til månen i seg selv.)

Apollo 10 May 18–26, 1969 Thomas Stafford

John Young

Eugene Cernan Dress rehearsal for first lunar landing; flew LM down to 50,000 feet (15 km) from lunar surface

Apollo 11 July 16–24, 1969 Neil Armstrong

Michael Collins

Buzz Aldrin First manned landing, in Sea of Tranquility. Surface EVA time: 2:31 hr. Samples returned: 47.5 pounds (21.5 kg)

Apollo 12 Nov. 14-24, 1969 C. Peter Conrad

Richard Gordon

Alan Bean Second landing, in Ocean of Storms near Surveyor 3 . Surface EVA time: 7:45 hr. Samples returned: 75.7 pounds (34.3 kg)

Apollo 13 April 11–17, 1970 James Lovell

Jack Swigert

Fred Haise Third landing attempt aborted near the Moon, due to SM failure. Crew used LM as "life boat" to return to Earth.

Apollo 14 Jan 31-Feb. 9, 1971 Alan Shephard

Stuart Roosa

Edgar Mitchell Third landing, in Fra Mauro. Surface EVA time: 9:22 hr. Samples returned: 93.2 pounds (42.3 kg).

Apollo 15 July 26-Aug. 7, 1971 David Scott

Alfred Worden

James Irwin First Extended LM and rover, landed in Hadley-Apennine. Surface EVA time:18:34 hr. Samples returned: 170.4 pounds (77.3 kg).

Apollo 16 April 16–27, 1972 John Young

T. Kenneth Mattingly

Charles Duke Landed in Plain of Descartes. Surface EVA time: 20:14 hr. Samples returned: 211.0 pounds (95.7 kg).

Apollo 17 Dec. 7-17, 1972 Eugene Cernan

Ronald Evans

Harrison Schmitt Landed in Taurus-Littrow. First geologist on the Moon. Surface EVA time: 22:04 hr. Samples returned: 243.6 pounds (110.5 kg).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den med at alle de amerikanske presidentene er med i et hemmelig jødisk forbund er morsom jeg.

Også alle de som mener at akupunktur ikke virker, men bare har en placebo-effekt. En ting er å kalle såpass mange medmennesker for hjernevaskede idioter som ikke ønsker at skolemedisin skal virke (selv om de gjerne har vært syke i mange år) , en annen ting er å påstå at spedbarn og dyr kan ha placebo-effekt liksom.

Det er arrogansen i konspirasjonsteorier som fascinerer meg. Jeg vet noe som ikke du vet! Jeg er MYE smartere enn deg og alle de andre idiotene!

Litt sånn som religiøse ateister. Jeg kjenner et par som faktisk - helt oppriktig - mener at relgiøse er dummere enn ateister. Det synes jeg er spesielt, det handler i bunn og grunn om tro begge deler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...