Gå til innhold
Hundesonen.no

De mest populære hunderasene i Norge


Artemis
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg har forstått det rett så:

Jeg greier ikke å finne ut hvilken plass mine raser er kommet på. Kan noen hjelpe, løwchen og bearded collie?

Løwchen: 132 med 39 hunder
Bearded Collie: 90 med 77 hunder

Jeg får ikke åpnet filene, har ikke programmet som trengs. :(

Kan noen gi meg info på greyhound?

174 med 15 hunder


Begge mine raser er innenfor topp 20:
Tibbe: 8
Jack: 17

edit: Whaaat. Jeg har jo ikke samme tall som Puttiva over hodet jo.. Må se litt nærmere på dette :P

Fikset!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kommer jo an på om det er kvantitet eller kvalitet som gjelder.

134 plass med 41 registrerte i 2012 Det synes jeg var ett mye hyggeligere tall enn for normalhår.

OT: De er i skogen, går turer på odde tider, bor med uføre navianere som har tid og mulighet til å lufte sammen, bor hos hordere som MÅ lufte til odde tider og gjerne er navianer. De som har ban

Saluki: 103-plass, 51 registrerte i 2012, 23 reg. 2011

Hvordan fant du 103-plass? Skjønner fremdeles ikke jeg..

Og 51 reg i 2012 (regner med importer også er iberegnet der), det er 28 flere enn utvalget vet om, merkelig. At man "glipper" på noen stk innad i rasemiljøet skjønner jeg, men over det dobbelte av hva vi vet, det er litt rart, er det ikke?

Og hvordan leser man fylkesoversikten egentlig? Er det hunder som bor der eller kull som ble født der? For jeg får overhodet ikke det til å stemme uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

Og hva betyr kolonne tom?

Hjelp meg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant du 103-plass? Skjønner fremdeles ikke jeg..

Og 51 reg i 2012 (regner med importer også er iberegnet der), det er 28 flere enn utvalget vet om, merkelig. At man "glipper" på noen stk innad i rasemiljøet skjønner jeg, men over det dobbelte av hva vi vet, det er litt rart, er det ikke?

Og hvordan leser man fylkesoversikten egentlig? Er det hunder som bor der eller kull som ble født der? For jeg får overhodet ikke det til å stemme uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

Og hva betyr kolonne tom?

Hjelp meg :icon_confused:

Skjønte heller ingenting. Men antall i hvert fylke må vel være hvor eier har registrert adresse. Er ingen borzoier født i Aust-agder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant du 103-plass? Skjønner fremdeles ikke jeg..

Og 51 reg i 2012 (regner med importer også er iberegnet der), det er 28 flere enn utvalget vet om, merkelig. At man "glipper" på noen stk innad i rasemiljøet skjønner jeg, men over det dobbelte av hva vi vet, det er litt rart, er det ikke?

Og hvordan leser man fylkesoversikten egentlig? Er det hunder som bor der eller kull som ble født der? For jeg får overhodet ikke det til å stemme uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

Og hva betyr kolonne tom?

Hjelp meg :icon_confused:

Den står oppført på linje nr 118. Men listen starter på 5 (sjekk toppen), altså man må trekke fra fire for å komme til rett plassering. Jeg regnet feil ser jeg nå (oobs...), rett plass er 114 :)

Kolonne tom betyr - slik jeg forstår det - at det ikke er registrert noe fylke på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte heller ingenting. Men antall i hvert fylke må vel være hvor eier har registrert adresse. Er ingen borzoier født i Aust-agder.

Hmmm, dette må jeg undersøke tror jeg. Voldsomt mange flere salukier enn "normalt" iaf, hehe.

Og på oversikten over hunder deltatt på jaktprøve for rasen er det omtrent ingen mynder de siste 5 årene og det VET jo vi er feil. LC har jo minst doblet seg i den peroiden.

Den står oppført på linje nr 118. Men listen starter på 5 (sjekk toppen), altså man må trekke fra fire for å komme til rett plassering. Jeg regnet feil ser jeg nå (oobs...), rett plass er 114 :)

Kolonne tom betyr - slik jeg forstår det - at det ikke er registrert noe fylke på dem.

Ok, høres jo logisk ut det da, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sinnssykt hvor raskt Havanais'en har økt i listene bare de siste årene, 29. plass nå.

Før Beagle, Cairn terrier, Vorsteh osv? Merkelig, men sier jo bare om hvor populær rasen er blitt, dessverre.

Når jeg fikk min for 10 år tilbake hadde jeg kun møtt på rasen en gang tilfeldig, og aldri hørt om den før vi gjorde research etter det. Og ingen visste heller hvilken rase det var når de spurte, nå ligger den altså på over 30.-plass. :P

Synes ikke noe om det overhodet, og kommer dermed ikke til å satse på rasen igjen ang. valp iallefall, lengter jeg en gang tilbake til noe liknende må det ha skjedd noe positivt generelt med avlen igjen, ellers hadde jeg heller gått for en av de mindre populære Bichon-typene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre endringer er at staffordshire bull terrier blir stadig mer populær, og nå ligger på 7. plass på statistikken. Dette er en dramatisk endring fra bare noen år tilbake – i 2002 klarte denne kraftfulle hunden såvidt å komme seg inn på topp 100-listen.

Syns ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! Da vi kjøpte jenta vår for bare nesten 3 år siden, var det omtrent ingen som visste hvilken rase hun var. Og nå er Havanaisen den 20. mest vanlige rasen? Sykt. Skjønner godt hvorfor da :) Tispa vår har jo tross alt inspirert to andre til å kjøpe Havanaiser også, så. Det sprer seg kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Hvor ER alle disse schæferne, det lurer nå jeg på. Treffer nesten ingen jeg. De få jeg treffer er som oftest ikke akkurat prakteksemplar av rasen. Krum rygg og ser ut som de går på "tærne" på en merkelig måte. Synd.

De er i skogen, går turer på odde tider, bor med uføre navianere som har tid og mulighet til å lufte sammen, bor hos hordere som MÅ lufte til odde tider og gjerne er navianer. De som har bananrygg og går på "tærne" (den var ny, mente du ikke hasene?) bor hos normale folk og får komme ut på normale tider så alle får se dem, slik at de kan fortsette å hate en rase . Det er en del av salgsstrategien til sch.hund klubben nodding.gif

Nei seriøst, det bor 5 stk bare i gaten her, nå skal det innrømmes at jeg er en ufør navianer og har en tendens til hording med mine tre :P Likevel så er vi 5 rettrygger og som går normalt til "normale" tider. Også har jeg tre faste jeg møter i skogen + gråschæferen som jeg møter av og til. Så det er 9 bare i mitt lille område. Nå er jo dette en rase som folk elsker å hate, og det er begrenset hvor mye vi orker å tåle av sure tryner og kjeft. For min del holder jeg til i skogen, og rusler i normale områder ca en gang i uka. Om du tenker trening, så er nok flertallet å løper venstresvinger, trener jordespor eller gjør det mange andre gjør i klubbene sine, driver med aktiv sekketrening hos sine egne.

Ang sch.hundklubbens oppslag i fjor, skammer jeg meg! Det er IKKE til rasens beste at den ligger på topp! Nei, oppdrettere burde A: stoppe å produsere så mye valper B: være mer selektive i forhold til kjøpere (ergo kan man ikke produsere så mye valp) C: tenker mer på helse og mentalitet D: få vekk useriøse aktører (i det tenker jeg også oppdrettere som ikke vil forholde seg til regler satt av sch.hundklubben internasjonalt).

Edit: Ryddet en setning til plassen sin

Endret av Margrete
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter EN, og den er kjent for å banke valper og unghunder, likevel tar eieren den med til hundegården der den løper rundt med busten opp og kommer på innkalling sånn av og til. Den forrige måtte han avlive av HD da den var ganske ung så da fikk han en ny fra den samme kennelen. :huh:

Jeg møter veldig mange som sier til meg at hunden deres er redd schæfere og skeptiske til glad-jenta mi, selv da hun var enda mindre og valpete.

Schæfere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, dette må jeg undersøke tror jeg. Voldsomt mange flere salukier enn "normalt" iaf, hehe.

Og på oversikten over hunder deltatt på jaktprøve for rasen er det omtrent ingen mynder de siste 5 årene og det VET jo vi er feil. LC har jo minst doblet seg i den peroiden.

Men lc-resultater blir jo ikke reg. i dogweb, sikkert derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lc-resultater blir jo ikke reg. i dogweb, sikkert derfor.

Det er jo sant at de ikke har blitt, da er nok det grunnen. Men er det ikke åpnet for det nå da? Mener det var fra 1/1-12 at prøvearrangøren ble "pålagt" å reg res, men skal ikke "banne i kjerka" på det altså. Og det er jo noen prøver å reg fra så det tar sikkert tid. Den som venter osv... :)

Men da lurer jeg veldig på hva de res som er reg er for noe for vi har jo ikke annet enn LC som prøveform for mynder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...