Gå til innhold
Hundesonen.no

De mest populære hunderasene i Norge


Artemis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kommer jo an på om det er kvantitet eller kvalitet som gjelder.

134 plass med 41 registrerte i 2012 Det synes jeg var ett mye hyggeligere tall enn for normalhår.

OT: De er i skogen, går turer på odde tider, bor med uføre navianere som har tid og mulighet til å lufte sammen, bor hos hordere som MÅ lufte til odde tider og gjerne er navianer. De som har ban

Guest Ulla-Britt

Siberian Husky var på 28. plass i fjor. Jeg er glad rasen ikke er voldsomt populær, og det er fint å tenke på at størstedelen av oppdretterne fortsatt er hundekjørere som er opptatt av å bevare rasens fantastiske egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var shiba også på 78. plass :P

Og av en eller annen grunn var det dobbelt så mange i Hordaland som i noe annet fylke... :lol: Mistenker at Christen har skylden der!

Det er fordi du/dere leser tallet som står ved siden av, men det er bare excellindeksen. Scroller du opp så ser du at Schæferen ligger på femteplass... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
Siberian Husky var på 28. plass i fjor. Jeg er glad rasen ikke er voldsomt populær, og det er fint å tenke på at størstedelen av oppdretterne fortsatt er hundekjørere som er opptatt av å bevare rasens fantastiske egenskaper.

Her er jenta som kan lese excel-filer. 24. plass er kanskje mer riktig.

Edit: Eller 23.? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samojeden ligger på 60. plass med 867 registrerte. Noe som overrasker meg er at Akershus ligger på andre plass på denne rasen, etter sør-trøndelag med antall registreringer. Hmm...

Sikker på at det er 867 registrerte? Staffen ligger jo på 7 plass med 755 reg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugisisk vannhund er nummer 63 på lista såvidt jeg kan se. Det med hele 887 registrerte totalt... jiiiz.. Den "lille" rasen min for bare 8-9 år siden. Da jeg "begynte" med rasen var de omlag 250 stk i landet. Aller flest er det registeret i Hordaland etterfulgt av Akershus. Overraskende faktisk.

Papillon ligger på 39. plass med 1450 registrerte totalt. Ganske mye, egentlig. Hadde ikke trodd det! :)

Edit:

Stineogstaffene! Staff har 2892 registrerte totalt, men 755 reg i fjor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugisisk vannhund er nummer 63 på lista såvidt jeg kan se. Det med hele 887 registrerte... jiiiz.. Den "lille" rasen min for bare 8-9 år siden. Aller flest er det registeret i Hordaland etterfulgt av Akershus. Overraskende faktisk.

Papillon ligger på 39. plass med 1450. Ganske mye, egebtlig. Hadde ikke trodd det! :)

Jeg tror du leser de tallene litt feil? Kanskje du ser på totalen eller no. NEG er nesten på topp med 1000 registreringer i år, så da er det litt rart at ikke papillon er over den igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du leser de tallene litt feil? Kanskje du ser på totalen eller no. NEG er nesten på topp med 1000 registreringer i år, så da er det litt rart at ikke papillon er over den igjen :)

Jeg leser totalen, ja. Det er jeg klar over. :)

236 papillon registrert i fjor.

164 portugisere registrert i fjor. Mot 253 året før. *liker*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...