Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Jeg har jobbet der, jeg. Og når folk starter telefonsamtalen med "hva i ******* har dere funnet på nå?" og jeg som saksbehandler får skylden for at hunden har blitt gitt en HD-diagnose de ikke er enig i, og en får huden full av kjeft (og jeg avleste ikke et eneste bilde, jeg var bare "messenger", jeg) - da får en virkelig testet sine diplomatiske gen og ens tålmodighetskurve.

Det er klart, ingen ringer for å takke for en A eller B, så de fleste telefonene jeg fikk var jo av det skuffede eller hissige slaget. Men det tæret på, og jeg kunne aldri jobbet under slike forhold i flere år.

Dog, jeg har vel jobbet på fire ulike avdelinger i NKK, og HD-bildene var den mest aggressive avdelingen hva gjaldt kundebehandling. Altså - de som ringte inn var aggressive. Jeg perfeksjonerte min saklige, rolige telefonstemme i den perioden. Men kom hjem dritsliten og muggen.

Det har gjort meg mer ydmyk når jeg skal ringe noen også, med stor tålmodighet og godvilje for at ikke alt blir som jeg vil med en gang, uansett om jeg ringer NKK, Get, NAV eller fastlegen.

Det hørtes ikke mye trivelig ut nei! Og sånn skal det absolutt ikke være!

Lykke til i morgen! :D

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Ikke mulig å quote noen nå ?

Men, til dere som svarte ang Murermannen Senior

Altså, jeg vet ikke om jeg klarer være så slem å si "sorry, passer ikke" jeg? Han er jo bare snill og god, og forventer jo ingen verdens ting da han kommer. Dette er altså mannen som ga oss 12 kubikk ved, som han kjørte ned til oss, og da vi kom hjem, hadde han hevet halvparten inn i vedskjulet alene. Samme ufattelig snille mannen har også kjøpt en hestehenger, kun fordi jeg driver med hest, som han har brukt mangfoldige uker på å pusse opp, og bygge om. Det er også den mannen som alltid har en hjelpende hånd å låne bort. På bursdagen hans i fjor kjørte han hest + høy for meg. Hver gang dekkene skal legges om, så får jeg beskjed om å komme "lørdag kl 11", så legger han om dekk, kjører de som ikke skal brukes opp på låven, og vasker over bilen. På min, Mureren, Tanta til Mureren, og sin egen bil. Han er liksom hinsides snill, så jeg føler det er så ufattelig slemt å nekte han en sånn ting som han tydeligvis synes er allright, nemlig det å stikke innom for å skravle litt, og ta en røyk og en kaffekopp. Tenk om han blir supertrist?

Hvor ofte kommer han på besøk da? Jeg tror du vil gjøre deg selv en ekstrem bjørnetjeneste ved å si noe altså.. Med mindre han er der tre timer hver gang så går det kanskje an å holde ut?

Skrevet

Akkurat nå føler jeg at jeg har en plan i forhold til videre studier og slikt, takket være Pim! :D

Kanskje jeg får blitt noe når jeg blir stor, jeg også! :D

P.S. Jeg er to eksamener fra å få generell studiekompetanse (jadda), og det er historie muntlig og norsk muntlig (der må jeg ha særemne), så hvis noen er gode på det, og har lyst til å gi meg noen tips/råd/spark i ræva, på pm, så settes det stor pris på!

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå føler jeg at jeg har en plan i forhold til videre studier og slikt, takket være Pim! :D

Kanskje jeg får blitt noe når jeg blir stor, jeg også! :D

P.S. Jeg er to eksamener fra å få generell studiekompetanse (jadda), og det er historie muntlig og norsk muntlig (der må jeg ha særemne), så hvis noen er gode på det, og har lyst til å gi meg noen tips/råd/spark i ræva, på pm, så settes det stor pris på!

Hvem hva hvor? Så spennende og flott :) jeg hadde muntlig historie i "hinna dager", som avsluttende eksamen i 3klasse vgs. Bare å spørre, jeg fikk 5 (fordi jeg tulla ang politikken og quislings politiske ståsted "venstremann" har ikke så mye med sosialisme eller kommunisme å gjøre :P )

Skrevet

Mulig jeg er fintfølende, men jeg blir faktisk uvel av å høre at en venninne har bestilt seg en schnoodle.. Puddel er nemlig for snobbete mennesker - hallo!- og schnauzere er for sta og iltre.. men en blandings - unnskyld - Schnoodle er både kult og si og kult å ha og såååå mye bedre enn en puddel eller en schnauzer. :gaah: Jeg mangler ord..!

• Like 4
Skrevet
Du kan jo håpe på å havne i store ringen, så du kan skifte underveis og få brukt alt?

Poeng! men hallen er ikke så varm hører jeg rykter om så da blir det varianter med bukse, jakke og vest tipper jeg :aww:

Og Rocky er gull!!

Skrevet
Hvem hva hvor? Så spennende og flott :) jeg hadde muntlig historie i "hinna dager", som avsluttende eksamen i 3klasse vgs. Bare å spørre, jeg fikk 5 (fordi jeg tulla ang politikken og quislings politiske ståsted "venstremann" har ikke så mye med sosialisme eller kommunisme å gjøre :P )

Skal, hvis jeg får til, ta denne studiekompetansen, så søke om å komme inn på ett års grafisk design, deltidsstudier, og etter det året så skal jeg ta forkurs, og starte på industridesign! :) Sender deg en pm! :)

• Like 3
Skrevet
Mulig jeg er fintfølende, men jeg blir faktisk uvel av å høre at en venninne har bestilt seg en schnoodle.. Puddel er nemlig for snobbete mennesker - hallo!- og schnauzere er for sta og iltre.. men en blandings - unnskyld - Schnoodle er både kult og si og kult å ha og såååå mye bedre enn en puddel eller en schnauzer. :gaah: Jeg mangler ord..!

Oh joy...

Skrevet

Nå sitter jeg i sofaen med Onkel som er dypt inne i drømmeland. Nevø derimot står foran meg og prøver med jevne mellomrom å ta hånden min i munnen sin og føre meg mot trappen (som fører til soverommet mitt). Han har lyst til å legge seg. Klokken har jo passert 22 så det er visst på høy tid å ta kvelden. :rofl::wub:

• Like 4
Skrevet
Oh joy...

Verden vil bedras sier jeg bare.

Jeg blir bare matt og når jeg på toppen av det hele får et veldig sterkt inntrykk av at jeg egentlig ikke skulle vite noe om dette kjøpet siden jeg er "doodle-hater nr1" da må jeg bare le.

Skrevet

Nå sitter jeg i sofaen med Onkel som er dypt inne i drømmeland. Nevø derimot står foran meg og prøver med jevne mellomrom å ta hånden min i munnen sin og føre meg mot trappen (som fører til soverommet mitt). Han har lyst til å legge seg. Klokken har jo passert 22 så det er visst på høy tid å ta kvelden. :rofl::wub:

Enig med nevø jeg da :sleep:

• Like 1
Skrevet
Skal, hvis jeg får til, ta denne studiekompetansen, så søke om å komme inn på ett års grafisk design, deltidsstudier, og etter det året så skal jeg ta forkurs, og starte på industridesign! :) Sender deg en pm! :)

Du,du klarer alt du vil.Du er SUPERSOPPEN du :heart::yes: .

• Like 1
Skrevet

Jeg skrev særemnet mitt om moral i barnebøker, lureste jeg noen gang har gjort :ahappy: Der de andre satt med tjukke lefser av Bjørneboe (for all del, jeg er glad i Bjørneboe altså), satt jeg med koselige illustrerte barnebøker :) Skrev vel om Brødrene Løvehjerte, Røverne i Kardemomme By og Knerten. Koseligste skoleoppgaven jeg noen gang har hatt! Fikk 6 :)

• Like 3
Skrevet
Håper det ikke dreper deg også??? :cry:

*klipp*

Jo men det var det jeg tenkte også :cry:

flagyl og en ekstra type på natta.

Siri Haha! Det føles ut som jeg dør da. Men du blir ikke kvitt meg så lett!

Nå ligger jeg under et teppe og spiser potetgull og har vondt i hodet :-P

Nei, men man blir bekymra altså. Liker ikke dette :(

Skrevet

LOTR og godteri, namnam :ahappy:

I morgen blir det Steinkjer-tur for å hente høy. Slapp å dra til Selbu på høy-henting, heldigvis :sweat:

Og Steinkjer = junkfood på Den Gyldne Måke :innocent:

• Like 1
Skrevet
Jeg skrev særemnet mitt om moral i barnebøker, lureste jeg noen gang har gjort :ahappy: Der de andre satt med tjukke lefser av Bjørneboe (for all del, jeg er glad i Bjørneboe altså), satt jeg med koselige illustrerte barnebøker :) Skrev vel om Brødrene Løvehjerte, Røverne i Kardemomme By og Knerten. Koseligste skoleoppgaven jeg noen gang har hatt! Fikk 6 :)

Hehe. Mitt særemne var veldig lite koselig i forhold. Jeg leste Det angår også deg av Herman Sachnowitz, Fange i natt og tåke av Trygve Bratteli og Jeg vil leve av Oscar Magnusson. Det var jo selvvalgt da, og veldig interessante bøker. :)

Skrevet

58621_449492075105948_1958681904_n.jpg

Ganzie er litt Gollum over pinnene sine :fear:

(før noen oppfatter ting feil, nei, hun bare erter meg og vil ha meg til å jage henne)

• Like 5
Skrevet

Fremme i Gøteborg, for en god stund siden da. Og må si det er luksus med hele 500m bort til MyDog ;)

Så det blir god frokost og tusle bort til utstillingen så vi er der til åtte.

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...