Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Guest Ulla-Britt
Hæh? :huh: Trodde du kødda, jeg. Vil du virkelig kvitte deg med katta pga dette? :cry:

Mæibi ai æmm teit (fransk) :icon_redface:

:teehe: Er du gal. Jeg kunne aldri gitt bort katten min.

0112_zps7b20ae51.jpg

Uff og uff! Å våkne til noe sånt! Skal jeg bli med deg hjemom når jeg levere Mana eller? Hadde vært gøy å hilse på denne perverse karen! Jeg kan ta en alvorsprat med han....! :sint_01:

Vi kunne kanskje gått en liten runde rundt kvartalet før vi slipper bøtteballetten inn i leiligheten? Du må gjerne komme og ta en alvorsprat med utskuddet, ja. Tipper han får nok annet å tenke på når Mana kommer i hus. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Sorry. :icon_redface: Hvorfor skal dere ha det så mye bedre enn meg, liksom, når det er nok kvalme å dele. :icon_redface:

Ok, du skal få lov bare fordi det er så ***** ekkelt :lol:

Støvsugd litt, Vigdis kom løpende og begynte å bælje når jeg ikke åpna grinda :lol: Så satte vi oss litt ut, Lukas synes den nye verdenen var ganske skummel og satt mellom beina mine, Vigdis synes også det var pittelitt skummelt, men måtte undersøke litt. Nå sover dem søtt igjen, etter en liten lekerunde med tante Bodil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt på vaskemaskin, satt brøddeig og moppet gulvene, i tillegg til å gjøre vårparallellens første øvingsoppgave (det var temmelig fort gjort, da). Jeg hater det føret som er ute nå, så jeg tror Geo bare skal få en liten luftetur straks og så heller ta noen økter med shaping og lydighet inne. Tipper han vil sette pris på å få bruke hodet sitt litt, også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har jeg veldig lyst til å skrive hva jeg har gjort med alle hundene mine på en Internasjonal Kelpie side, for noen annser det som totalt ubrukelige hunder/eiere om man ikke lærer hundene gå pent i bånd :teehe:

Kommer forresten ikke til å prøve en gang med min neste hund, for hos Talli drepte jeg trekklysten ved å være for hard på dette med å ikke trekke i båndet. Og jeg vil ha en trekkhund jeg :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har jeg veldig lyst til å skrive hva jeg har gjort med alle hundene mine på en Internasjonal Kelpie side, for noen annser det som totalt ubrukelige hunder/eiere om man ikke lærer hundene gå pent i bånd :teehe:

Kommer forresten ikke til å prøve en gang med min neste hund, for hos Talli drepte jeg trekklysten ved å være for hard på dette med å ikke trekke i båndet. Og jeg vil ha en trekkhund jeg :devil:

Ja, herlighet! Jeg blir helt oppgitt jeg. Tydelig at folk har hunder på litt forskjellige premisser, gitt. Hvorfor bruker folk sele liksom, er det bare til pynt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt få låne en flat og en basenji i tospann - skal love deg at det blir fart! :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han mer nedfor. Også sa han "men da snakkes vi, og gratulerer med hus". Jeg skjønte iiiingenting, og spurte "hæ?". "Vi fikk det!". "Kødder du?????". "Nei".

VI HAR HUUUUUUUUUS!!!!! (Det er vel lov å skrike nå?) Herregud, det er helt uvirkelig. :lol::D

Huset vårt!
http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=39440648&areaId=20243

• Like 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å gå pent i bånd kommer jo an på om det er viktig for deg. Jeg liker at hundene mine kan gå pent i bånd, men det er klart at det ikke er like viktig for andre. Ser heller ikke sammenhengen mellom å gå pent i bånd og å oppnå resultater.

Hos meg er nomesele=trekk, men når de er koblet i halsbånd så er det ikke er lov å trekke. Det fungerer fint for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herlighet! Jeg blir helt oppgitt jeg. Tydelig at folk har hunder på litt forskjellige premisser, gitt. Hvorfor bruker folk sele liksom, er det bare til pynt? :P

Likte den ene godt, putt den tynneste tråden du har rundt hunden sin nakke også lærer den å gå pent i bånd :lol:

Er en oppdretter som jeg håper rett og slett er dårlig til å formulere seg, for nå er faktisk 3 gangen jeg sitter igjen med en "Hæææ?" følese og etter det blir svart i slike tråder :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han mer nedfor. Også sa han "men da snakkes vi, og gratulerer med hus". Jeg skjønte iiiingenting, og spurte "hæ?". "Vi fikk det!". "Kødder du?????". "Nei".

VI HAR HUUUUUUUUUS!!!!! (Det er vel lov å skrike nå?) Herregud, det er helt uvirkelig. :lol::D

Huset vårt!

GRATULERER! :D :D :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vårt!

GRATULERER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Ser heller ikke sammenhengen mellom å gå pent i bånd og å oppnå resultater.

Det er en diskusjon på ett FB forum for hvor den sammenhengen har blitt trekt fram ;)

Man er dårlig til å trene hund om man ikke får hunden til å gå pent i bånd. Og alle hunder skal jo gå pent i bånd- end of discussion liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Ane.

Da stikker jeg straks hjem, dyrlege time kl 17.

Takk! Håper gutten blir frisk og fin igjen :)

Veldig gøy, Ane! Glad på deres vegne at det ble dette og ikke noe 14. etasje ;):):D !

Hehe, det er jeg også! Takk, :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...