Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Ida: driver og skal kartlegge symptomer på glutenallergien for å kunne søke grunnstønad fra nav.

Jeanette: trur det får bli butikkbakt. :P setter ikke igang å bake en masse eller kjøpe vaffeljern for noen dagers pine. :P

Obs obs, håper du har fått beskjed om at du burde gå på glutenrik kost i minst 3 uker før biopsi for å være sikker på et tydelig resultat. Jeg kjenner flere i Norsk Cøliakiforening og de får stadig fortvilte tilbakemeldinger fra glutenallergikere som ikke har spist nok gluten over lang nok tid til at det slår ut på biopsiene, rett og slett fordi de ikke orker påkjenningen - og det er forstålig, men veldig synd. Grunnstønaden er kjempeviktig for alle som trenger et så dyrt kosthold og slik det er godkjenner ikke NAV søknader på bakgrunn av bare en positiv blodprøve - noe som også er forstålig siden blodprøvene kan være falskt positive (men det er helt annen sak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag ble Amigo vaksinert og han skrek til. Noe han aldri har gjort før og fikk etter noen dager en hevelse. Denne har i helga bare vokst og når jeg kom hjem i dag var den enda større. Nesten som en tennisball i nakken. Dro innom dyrlegen og hun tappet 5-6 glass med veske ut. Er en skikkelig betennelse der. Enten en allergi reaksjon eller et sprengt blodkar. Om det kommer mer veske må vi inn med dren. Og det må vi sikkert, for det er min flaks for tiden. Stort sett alt går i dass og det er jo standard når ting endelig begynte å se litt lyst ut. *sutre*

Men en får være glad for at bikkja blir frisk og at det ikke er noe alvorlig. Men det er ille nok at gutta ikke tåler trynet på hverandre og lever i bur :cry: Ikke sånn jeg vil ha det. Nå skulle vi starte med å ha en litt løs, men det funket dårlig i stad. Ikke rette dagen/tiden når Amigo har den betennelsen i nakk.

Ikke noe bedring på hannhundfronten? Uff. Har dere funnet noen som skal hjelpe dere? Lykke til! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ikke utslag på cølliaki på meg. Antakelig for at jeg spiser glutenfritt. Så da skulle jeg visst føre noen symptomskjemaer i følge legen. Og så skulle jeg få attest fra henne på at jeg har glutenallergi. Det er jo såpass at jeg blir sykemeldt etter en kort tid, fordi jeg får så store smerter i ledd at jeg ikke kan gå engang...

Hm. Loff ja. Hvitløksloff må det bli da. :ahappy:

Får ikke multisitert på telefonen, så sitat til de som har sitert meg. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først fikk Bris et bein av Isak, som han fant i lekekassa og la på gulvet til Bris. Så fant Isak et nytt bein som han ga til mamma. Mamma ville ikke ha det, så da kom han til meg og la det ved siden av meg i sofaen. Søte Isak, tenker på alle han ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tollertispa som gies bort på Finn, er feilfarga. Det er det eneste jeg tenker på. Dumme sonen har hjernevasket meg. Kan jeg ikke stille nyhunden, kan det være det samme :lol:

Får ikke opp den toller linken jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer jobbing, men de fikk vite at de bare får lønn i en måned, ikke tre. Så egentlig verre enn jeg klarte å være nervøs for, og da haster det jo veldig å finne ny jobb.

Nei nå gir jeg opp. Ikke dette vi ville ha å tenke på nå!

Kan ikke bare baby komme ut, da blir sikkert alt magisk bra - siden det har skjedd så mye trist og dumt i løpet av svangerskapet.

Ååååh! Nå må det da virkelig være nok! :hug:

Og :hug: Til soppen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon og hør om de har utstyr til utlån. Jeg har fått låne med meg hjem en gang - mange år siden riktignok, men det kan jo hende de kan låne deg noe om du er heldig. Og om ikke så er forstøver "ut fra veggen" helt supert det også, bare synd det er begrenset til sykehusvegger. Hadde du bodd i nærheten skulle du gjerne fått lånt en av mine, jeg har to(!) siden jeg er en heldigggris og den ene ligger bare i en kommode og støver ned. :) Et hett tips er den som heter Aeroneb go - fantastisk liten maskin som jeg bokstavelig talt ikke kunne levd uten :P

Håper du får god hjelp! :)

Det hadde dessverre ingenting å låne ut akkurat nå, det er visst flere astmatikere som sliter med det samme for tida. :P Men jeg skal snakke med fastlegen, hadde vært greit å ha et liggende innimellom. Det hender jo faktisk at jeg trenger det, spesielt om vinteren. Jeg har brukt søstra mi sitt i jula, men det kunne jeg jo ikke akkurat ta med meg da jeg dro.

Takk for tipset! Skal høre med legen om jeg kan søke om en sånn - med både batteri og strømadapter. :P

(og så lite det er! Jeg er skikkelig imponert faktisk, helt på ordentlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt da!

Jada, men alt for mye hvitt både her og der. Dessuten ser det ut til at de har to hunder til og tre ble èn for mye. Eller så har jeg misforstått noe. Uansett er jeg minst like skeptisk til omplasseringstollere som du er til idealvekta på staffer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt da!

...er Talli sur på meg. Hun ble dasket i tryne når hun drev å slikket kjøkkenbenken og ble helt WTF er ikke DET lov :o

Akkurat som Isak, like overrasket ennå etter tre år :P "Hæ?! Kan jeg ikke spise opp brødskiven du har laget og som ligger på benken mens du henter deg et glass melk?!" :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men alt for mye hvitt både her og der. Dessuten ser det ut til at de har to hunder til og tre ble èn for mye. Eller så har jeg misforstått noe. Uansett er jeg minst like skeptisk til omplasseringstollere som du er til idealvekta på staffer :lol:

:lol:

Ettersom jeg har vært borti endel Tollere selv, så skjønner jeg deg veldig godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeh,ellers hadde jeg meldt meg inn i bergen :aww:

Vi fikk være medlem der før av tilknytningen (fordel å ha en bergenser i familien) men ikke nå lenger. Nå tar vi kun premiene på utstillingen deres ;) ;)

Nå sirkus Northug ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...