Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Synes ikke noe om å holde store, intelligente sjøpattedyr i fangenskap uansett. Det blir som elefanter på sirkus, jeg blir bare så forbanna og trist at jeg står i alvorlig fare for å gjøre noe dumt hvis jeg drar på sirkus. Derfor lar jeg være. Samme gjelder hold av delfiner, spekkhuggere og hvalhai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt me feks elefanter på sirkus jeg. De er som regel født i fangenskap (slik at som hester, hund, høner osv). De aller fleste ( i norge i alle fall) blir tatt vare på osv. Det er vel faktisk ikke være enn at vi har hund?

Det samme gjelder vel sånne dyrehager med delfiner og slikt. Delfinen har det nok definitivt bedre enn den vanlige akvariumsfisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA TAKK TIL BADSTU :drool::drool: Tror dessverre ikke reisefølget er enig :huh:

Jeg og samboeren var der i juli 2009. Vi fryktet det verste med hensyn til varmen, men det gikk helt greit. Skulle vi ut å spise eller handle i butikken gikk vi etter solnedgang. Og hatt er en fin ting når du er i sola, hehe.

Vi var både på snorkletur med båt midt på dagen, kjørte ATV i ørkenen og var på ridetur med kamel og hester i ørkenen mens sola var oppe. Rideturen på kamel var riktignok på kvelden så sola gikk ned etterhvert.

Det kommer sikkert endel an på hvordan en trives med varme. Vi fant vel ut at relativt dekkende, men hvite/lyse og luftige klær funket best når det var på det varmeste (og vi ikke var på stranda eller i bassenget) :) Og å drikke masse, men ikke iskald, drikke.

Edit: la til en setning

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå var det vel ikke DU som anbefalte de eller?

Nei, har jeg sagt det noe sted? Jeg må få si min mening om en slik anbefaling.

Men som jeg sa, å anbefale folk å gå slike steder synes jeg ingenting om. Jeg har aldri sett det "gøye" i å svømme med delfiner i fangeskap. Det er kvalmt, og egoistisk.

(Jeg kan være litt mer medgjørlig om de har veldig gode grunner til at dyrene er i fangeskap, og ikke fri, men det har de sjeldent. Og om de har en grunn, kan man heller aldri vite om det er oppspinn eller sannheten).

Helt enig med Kangerlussuaq!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt me feks elefanter på sirkus jeg. De er som regel født i fangenskap (slik at som hester, hund, høner osv). De aller fleste ( i norge i alle fall) blir tatt vare på osv. Det er vel faktisk ikke være enn at vi har hund?

Jeg synes ikke det er noen umiddelbar sammenheng mellom "verdens eldste kjæledyr" og digre kolosser skapt for å vandre på savannene og leve i store flokker med hverandre, fullstendig uten innblanding fra mennesker.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere som siterte og kommenterte ang hoftene mine..

Vel, jeg sitter her i sofaen da.. og ser på at Kiri herper favorittvesken min fordi hoftene har låst seg så jeg kommer meg ikke opp av sofaen.. Oh Joy

Seriøst? Det er jo ikke nødvendig å gjøre seg mer hjelpesløs enn man er. Brøl og kast noe på henne liksom.

Nei, nå har jeg sittet inne og sturet lenge nok. På tide å ta på seg tjueni lag med klær og komme seg ut!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg faktisk ikke tenkt! :lol:

Ammatøøøør :lol:

Kom visst hjem igjen, jeg. Dro på jobb, var der en halv time og måtte bare gi opp. Heldigvis hadde de ting sånn høvelig under kontroll, men jeg liker ikke å være borte fra jobb :no:

Pelsterapi, paracet og is i dag, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noen umiddelbar sammenheng mellom "verdens eldste kjæledyr" og digre kolosser skapt for å vandre på savannene og leve i store flokker med hverandre, fullstendig uten innblanding fra mennesker.

Nå er det vel andre dyr som lever fint like lenge som en elefant, og som er kjæledyr.

Elefanten ble temt fordi den ble i hovedgrunn brukt som et arbeidsredskap, så lik linje som hesten. Villhesten feks trenger menneskelig hjelp for å ikke inneha store skader (feks hovpleie). Det er da mer egoistisk å ha hund, fordi de ble temt for hovedsaklig selskap og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor det tydeligvis er så fryktelig vanskelig å plukke opp dritten etter bikkja si? Noen her som har problemer med det? Jeg synes det er lett! Ikke er det dyrt å kjøpe poser heller.

Men i boligfeltet her er det mange som sliter med det. I dag fant Tuf en stor frossen bæsj som han ville spise. Når den havnet i den varme munnen hans, begynte den å smelte, og rant nedover haka hans og på halsbåndet, fleecedressen og båndet.

Jeg er sur :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aida har gaatt ned 1,5 kg i helgen, var dehydrert og hadde en smule lav temp. Naa ligger hun paa drypp. Hun har faatt 2 ss med spesialmat og har saa langt holdt paa det i 1 time naa.

:hug:

Håper hun blir raskt frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lider vel siden de blir klikkertrent, får masse oppmerksomhet, får helsesjekker og blir fulgt opp kontinuerlig av det digert team. Er da jaggu meg bedre enn hvordan mange hunder har det.........

Anbefaler deg, og alle andre som ikke har sett filmen, The cove :) En veldig bra film, men grusom!

http://youtu.be/4KRD8e20fBo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aida har gaatt ned 1,5 kg i helgen, var dehydrert og hadde en smule lav temp. Naa ligger hun paa drypp. Hun har faatt 2 ss med spesialmat og har saa langt holdt paa det i 1 time naa.

God bedring til pia!! Men dere tar bariumrtg ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere som siterte og kommenterte ang hoftene mine..

Vel, jeg sitter her i sofaen da.. og ser på at Kiri herper favorittvesken min fordi hoftene har låst seg så jeg kommer meg ikke opp av sofaen.. Oh Joy

:hug: Ikke godt med en kropp som tuller seg. Men enig med Ingvild, kast noe på henne. Håper du har noe innenfor rekkevidde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt me feks elefanter på sirkus jeg. De er som regel født i fangenskap (slik at som hester, hund, høner osv). De aller fleste ( i norge i alle fall) blir tatt vare på osv. Det er vel faktisk ikke være enn at vi har hund?

Det samme gjelder vel sånne dyrehager med delfiner og slikt. Delfinen har det nok definitivt bedre enn den vanlige akvariumsfisken.

Det finnes massevis av informasjon om skadevirkningene på ville dyr som holdes fanget for vår underholdning,

Kjapt googlesøk: Hvordan elefantunger trenes opp , det norsk mattilsynet mener sirkuslivet ikke tilfredsstiller elefantens behov for fri bevegelse og sosial kontakt og det er skrevet bøker og rapporter opp i mente om hvordan spekkhoggere, delfiner osv egentlig har det. Sea world og andre parker som den er ikke noe jeg ville støttet opp om.

EDIT: la til klippet alle burde se:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke slenge meg inn i dyr i fangenskap diskusjonen. Men AnetteH, det er ikke umulig vi tar turen når vi først er der oppe :) syns det er koselig å gå på slike steder å titte jeg!

Og siden jeg har en så utrolig grei kjæreste, så har jeg kjøpt en vase og en bukket med roser, samt skrivd et koselig kort :) også skal vi kose oss med biff og bakt potet til middag :D På en helt vanlig mandag. Kos!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt me feks elefanter på sirkus jeg. De er som regel født i fangenskap (slik at som hester, hund, høner osv). De aller fleste ( i norge i alle fall) blir tatt vare på osv. Det er vel faktisk ikke være enn at vi har hund?

Det samme gjelder vel sånne dyrehager med delfiner og slikt. Delfinen har det nok definitivt bedre enn den vanlige akvariumsfisken.

Født i fangenskap er ... meh, nei det gjør liksom ikke det helt store for meg. Delfiner og elefanter er smartere enn både hund, hest, høne, akvariumsfisk - antakeligvis smartere enn en del mennesker i verden også. De viser empati, medfølelse, hukommelse, intelligens, evne til forståelse, evne til å føle ekstrem depresjon, evne til å føle ekstrem glede. Vi putter ikke empatifølende intelligente skapninger i kjetting og pisker de rundt for underholdning. Det blir å gå tilbake til middelalderen med "freakshows" hvor mennesker med IQ antakeligvis langt under det det gjengse elefant og delfin holder også ble holdt som underholdning. I dag finner vi dette frastøtende, hvorfor er det rart å finne det frastøtende "bare fordi" det er individer som ikke er av arten menneske?

Takk dere som siterte og kommenterte ang hoftene mine..

Vel, jeg sitter her i sofaen da.. og ser på at Kiri herper favorittvesken min fordi hoftene har låst seg så jeg kommer meg ikke opp av sofaen.. Oh Joy

***** multisitatdriten vil ikke la meg "sortere" sitat, så sorry at du kommer midt oppi dette Synnøve : skal du få hofteimplantater? Høres helt ****** ut, lykke til videre!

Jeg synes ikke det er noen umiddelbar sammenheng mellom "verdens eldste kjæledyr" og digre kolosser skapt for å vandre på savannene og leve i store flokker med hverandre, fullstendig uten innblanding fra mennesker.

----^ What she said.

De lider vel siden de blir klikkertrent, får masse oppmerksomhet, får helsesjekker og blir fulgt opp kontinuerlig av det digert team. Er da jaggu meg bedre enn hvordan mange hunder har det.........

Han der duden som tas livet av i filmen SEVEN - han som lå lenket fast til en seng mens hjernen hans ble redusert til grøt og han beit av seg tunga si - han ble jo tatt vare på, han fikk oppmerksomhet, fulgt kontiuerlig opp og passet på at han for all del ikke skulle dø. Det var jo bare det at han var lenket fast til en seng som var problemet. Det er å sette det på spissen - men det er for meg mer til et verdig liv for et særdeles høyerestående dyr som elefanten og delfinen - å bo i en tank som er som en gullfiskbolle eller stå fastlenka med kjetting 300 av årets 365 dager...

Man kan bare ikke sammenlikne hunder, katter, akvariefisk, høner, meitemark, maur eller noe annet til de to antakeligvis smarteste dyrene i dyreriket (elefant og delfin). Det handler ikke om temming og "husdyrhold", det handler om noe mer for min del. Om det rent mentale, om respekt for individer som er på vårt nivå. Jeg ville aldri gjort mot et menneske, som det gjøres mot elefanter og delfiner (på sirkus o.l). For meg er de individer med følelsesmessig liv som et mennesker. De har verdinivå helt der oppe. Jeg blir like kvalm når jeg ser på sirkus og delfinshow (og alle andre former for idiotiske dyre"show" ala dansende bjørner, kenguruer som bokser, orangutanger som spiller piano og stort sett alt av ape"show") - som jeg ville blitt om noen laget et freakshow av mentalt tilbakestående personer, personer med fysiske funksjonshemninger eller bare av en annen kultur. Det er rett og slett respektløst - i mitt verdisyn. Men selvfølgelig, det er jo bare meg, og mitt gangsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes massevis av informasjon om skadevirkningene på ville dyr som holdes fanget for vår underholdning,

Kjapt googlesøk: Hvordan elefantunger trenes opp , det norsk mattilsynet mener sirkuslivet ikke tilfredsstiller elefantens behov for fri bevegelse og sosial kontakt og det er skrevet bøker og rapporter opp i mente om hvordan spekkhoggere, delfiner osv egentlig har det. Sea world og andre parker som den er ikke noe jeg ville støttet opp om.

Men når dyrene er født i fangenskap, så er de ikke vill lengre. Og hvordan delfiner EGENTLIG har det? hvordan har dem funnet ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj?

Æsjen var vel mest i forhold til at denne passingen medførte å vaske gulvet der hun allerede hadde vært uheldig. :P Magesyke generelt er jo ikke akkurat koselig :P Men har vært i kontakt med dyrlege, og blitt enige om å gi zoolac og se det an til i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjen var vel mest i forhold til at denne passingen medførte å vaske gulvet der hun allerede hadde vært uheldig. :P Magesyke generelt er jo ikke akkurat koselig :P Men har vært i kontakt med dyrlege, og blitt enige om å gi zoolac og se det an til i morgen. :)

Ah :) Hehe :P Ser den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA TAKK TIL BADSTU :drool::drool: Tror dessverre ikke reisefølget er enig :huh:

Jeg har vørt der til forskjellige årstider og sommermånedene er veldig varme. Men det er ikke høy luftfuktighet sånn at det føles mye bedre enn for eks i Hellas :P

Liker man varme så er det kjempedeilig. Nemo er der og venter på besøk ;) Jeg har vært der i juli noen ganger, og da var det 30 grader kl 21 om kvelden. Men det var deilig, man blir fort vant til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...min sunne uke gikk rett i vasken da en kollega kom inn og tilbudte meg BOUNTY når jeg var skrapsulten... :|

Og N har kjøpt en kg godteri som står hjemme hos meg, så går vel ikke noe bedre det tenker jeg :S

Nå skal jeg snart hjem og spise ordentlig middag iallefall :P
Så blir det tur med Only :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...