Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Du kan da godt lave boller uden at skulle måle tingene af..?

Man trenger da ikke måle for å lage boller! Ta det på sånn ca-mål. Smak på deigen underveis til du synes den smaker god bolledeig (dvs, med masse sukker og smør). Prøv!

Det finnes noen knep så man kan bake uten å veie og måle, men jeg husker ikke.

Virkelig? Jeg trodde det måtte være sånn nazi-nøyaktig jeg? Men det er kanskje mest kaker det gjelder for. Men da prøver jeg! :D

(jeg er foreløpig ikke noe særlig godt husmoremne :S )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Virkelig? Jeg trodde det måtte være sånn nazi-nøyaktig jeg? Men det er kanskje mest kaker det gjelder for. Men da prøver jeg! :D

Når jeg bager boller måler jeg kun ca. en liter væske af og resten tager jeg som det kommer :D Dejen bliver aldrig helt den samme, men bollerne smager altid godt :P

Endret av Pajko
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm, bruker aldri oppskrift annet enn å se hva som skal i jeg. Sånn type skal jeg lage noe jeg ikke har laget før er det jo greit at man har de rette ingrediensene i, men mål og vekt går på slump og smaking underveis :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bager boller måler jeg kun ca. en liter væske af og resten tager jeg som det kommer :D Dejen bliver aldrig helt den samme, men bollerne smager altid godt :P

Ååå nå kommer det sånn vagt tilbake til meg! Det er jo sånn jeg baker brød jo... tror det er 2 år siden jeg sist gjorde det. Men samme prinsipp, herregud det klarer jo til og med jeg :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er jeg steik forbanna på folk som ikke kan holde bikkjene sine under oppsyn på tur. Er det virkelig så vanskelig å ha bikkjen i bånd hvis man VET man har en hund uten innkalling som holder seg utenfor synsvidde??! Djeses christ altså! Vi var på fjelltur, på en sti ganske mange bruker, og fikk brått en illsint rotte av en shiba-lignende sak i trynet. Den lille jævelen KLIKKET på Em, som bare er søt og smiskete og absolutt ikke hverken trenger eller fortjener å bli forsøkt spist av en drittsur liten liksomrev :gaah: Fikk grepet tak i den og kastet båndet mitt i renneløkke rundt halsen på idioten, og vurderte sterkt å bare binde den fast til et tre og gå videre. Slepte den dog med, og bokstavlig talt kastet den på eier (som vi møtte langt oppi skauen) med en herlig reprimade om hvor mye sånne idioter ødelegger for oss andre som enten har kontroll på bikkjen, eller har den i bånd. Eier derimot, mente det måtte være heeelt lov for hunden å "ta seg en runde". Ikke ****! :gaah:

Ellers så var turen nydelig da. Det er fremdeles tungt, men det er velfortjent etter å ha skulket med alt kaoset som har vært i høst. Par turer til, så tror jeg vi bør være i rute igjen :) Em måtte slepe på 2 kg vann i kløven sin opp, men slapp gratis unna ned igjen. Veldig greit :)

Kjenner jeg blir superirritert på dine vegne! GAHD!

Møtte en svæææææær rottis her om dagen på tur, den var løs og jagde Boris (som løp 20 meter foran meg).. sålenge jeg har godis kommer Boris, og eieren kom ikke tuslende før sånn 15 min etterpå.. HELDIGVIS hadde jeg bare Boris med.. Jeg var så satt ut at jeg greide ikke klikke på han engang.. Drittfyr! og dritthund!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er jeg steik forbanna på folk som ikke kan holde bikkjene sine under oppsyn på tur. Er det virkelig så vanskelig å ha bikkjen i bånd hvis man VET man har en hund uten innkalling som holder seg utenfor synsvidde??! Djeses christ altså! Vi var på fjelltur, på en sti ganske mange bruker, og fikk brått en illsint rotte av en shiba-lignende sak i trynet. Den lille jævelen KLIKKET på Em, som bare er søt og smiskete og absolutt ikke hverken trenger eller fortjener å bli forsøkt spist av en drittsur liten liksomrev :gaah: Fikk grepet tak i den og kastet båndet mitt i renneløkke rundt halsen på idioten, og vurderte sterkt å bare binde den fast til et tre og gå videre. Slepte den dog med, og bokstavlig talt kastet den på eier (som vi møtte langt oppi skauen) med en herlig reprimade om hvor mye sånne idioter ødelegger for oss andre som enten har kontroll på bikkjen, eller har den i bånd. Eier derimot, mente det måtte være heeelt lov for hunden å "ta seg en runde". Ikke ****! :gaah:

Ellers så var turen nydelig da. Det er fremdeles tungt, men det er velfortjent etter å ha skulket med alt kaoset som har vært i høst. Par turer til, så tror jeg vi bør være i rute igjen :) Em måtte slepe på 2 kg vann i kløven sin opp, men slapp gratis unna ned igjen. Veldig greit :)

Jeg HATER hunder som folk ikke har kontroll på. Det er en av grunnene til at jeg kun går plasser der jeg vet at ingen andre gidder å gå :P

... hjemme etter 7 timer i skogen :ahappy: Først en fjelltur på 2,5 time med venner og deres hunder, for å kjøre rett til runderingstrening. Trenger jeg å si at jeg har slitne hunder? :lol:

Nå skal jeg på Egon med to venninner :D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Når man skal på hotell med hund, hva gjør man med hunden under måltider da? Regner med at de ikke kan være med inn i restauranten... Er bilen eller deg ukjente rommet best da?

Mine bruker å være på hotellrommet da. Og det har aldri vært noe problem. Tingene våre er jo der.

Samme her.

Da vi var i Paris for et par år siden, lå hundene på rommet mens vi var ute og spiste. Det gikk veldig fint, de bare slappet av uansett. Den ene dagen var de med oss i timesvis på vandring i byen, godis-spising ved eiffeltårnet og sett mye rart. Så innen vi skulle spise middag, var de som slakt og lå under bordet (vi fikk ha dem med inn..) uten en lyd helt til vi skulle dra. Men er vel ikke så vanlig å få lov til andre steder :P

Vi har vært på trening med borderen i dag, og det har vært kjempenyttig. Jeg var rusten i fører-formen i dag, men man kan vel ikke forvente å være i topp treningsform hele tiden :P Tok en økt til med Dany da vi kom inn, for å jobbe med bakpartskontroll. Jeg tror ikke det tar så lang tid før det der sitter, det er ikke henne det står på :innocent:

Og så syntes Kiter at "ruta" betydde "løp til hundebæsjen"! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde egentlig bare lese skole nå, men så er jeg megafrustrert over data-greier! Jeg kjøpte domene og webhotell og tenkte at "Det blir lett, det er jo sikkert bare å skrive inn linken til wordpress.com-siden slik at den nye adressen viderekobler dit! :D". Sånn var det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble langtur idag, med Mana, tante Denali og mamma Tikaani. Koselig! og så to whippeter da! De er så søte Caroline! :wub:

Og siden alle spammer bilder her så legger jeg ut dette av Mana, tanta og mamman. Sesåsøte! Mana matcher ikke i det hele tatt :lol: Og hun er større enn de begge! :lol:

IMG_6656_zps721c59a0.jpg

Nå skal vi lage oss middag.. Kylling og ris :) Så skal jeg tegne resten av kvelden... Så må jeg på jobb imorgen ja, som forventet..

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble langtur idag, med Mana, tante Denali og mamma Tikaani. Koselig! og så to whippeter da! De er så søte Caroline! :wub:

Og siden alle spammer bilder her så legger jeg ut dette av Mana, tanta og mamman. Sesåsøte! Mana matcher ikke i det hele tatt :lol: Og hun er større enn de begge! :lol:

IMG_6656_zps721c59a0.jpg

Nå skal vi lage oss middag.. Kylling og ris :) Så skal jeg tegne resten av kvelden... Så må jeg på jobb imorgen ja, som forventet..

:lol: hun skiller seg litt ut ja! Men vakre er de alle tre :D Ligner Mana på pappaen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke smakt på eplekaken min i går. Den ble revet bort før jeg kom til kakebordet. Det betyr at jeg må bake eplekake i dag, sant? For eplekake hjelper sikkert også litt mot sår og blåmerker som jeg har klart å pådra meg. Anbefaler ikke å danse på et en meter høyt bord om man ikke er helt stødig på beina. Eller å gå over en skøytebane når man har promille. Eller krabbe rundt på et gulv for å skulle si unnskyld uten at noen legger merke til det (det fungerer forresten veldig dårlig, det blir visst lagt merke til når et relativt voksent menneske krabber rundt på gulvet i et festlokale). Men herlighet for en artig kveld det var. Helt klart verdt det! Jeg liker Ås-trønderne, vi er i grunnen ganske trivelige.

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: hun skiller seg litt ut ja! Men vakre er de alle tre :D Ligner Mana på pappaen sin?

Njaaa, litt. Hun har det typiske hvite masken som faren sin har. Men faren er ikke så veldig stor han heller egentlig :P

Litt ned på siden her ser du pappan. Eine heter han.

http://www.redferret.no/mana/mana.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke smakt på eplekaken min i går. Den ble revet bort før jeg kom til kakebordet. Det betyr at jeg må bake eplekake i dag, sant? For eplekake hjelper sikkert også litt mot sår og blåmerker som jeg har klart å pådra meg. Anbefaler ikke å danse på et en meter høyt bord om man ikke er helt stødig på beina. Eller å gå over en skøytebane når man har promille. Eller krabbe rundt på et gulv for å skulle si unnskyld uten at noen legger merke til det (det fungerer forresten veldig dårlig, det blir visst lagt merke til når et relativt voksent menneske krabber rundt på gulvet i et festlokale). Men herlighet for en artig kveld det var. Helt klart verdt det! Jeg liker Ås-trønderne, vi er i grunnen ganske trivelige.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen Margrete

Tusen takk :D

Gratulerer med dagen, Margrete! :hug:

Tusen takk for klem og gratulasjon!

Gratulerer så mye med dagen, søteste, snilleste Margrete :flowers: Her i Bergen er det sol og blå himmel i dag (vi vet jo alle hvor "ofte" det skjer liksom :lol: ), så du har uten tvil oppført deg fint i år :aww:

Ja om vi tar Bergen med i betraktningen. For i Oslo var det overskyet, men litt snill har nå vært, for det var ikke nedbør

Gratulerer med dagen til Margrete! Håper du får en fantastisk søndag :sorcerer:

Takk gratulasjon og fin tryllemann :D

Gratulerer med dagen, Margrethe! :)

Gratulerer så mye med dagen, Margrethe :) Håper du og dere får en fin dag! :flowers:

Tusen takk :D Den har vært så fint atte :)

Gratulerer med dagen Margrete!!!

Gratulerer med dagen Margrete!! :D:sorcerer: :sorcerer:

:sorcerer:

Tusen takk for fine tryllemenn og gratulasjon!

Gratulerer med dagen Margrete :D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Har jeg kommet på masse ting i dag, som jeg kanskje må ordne opp i..
Noen som har fått regning fra sædbanken til NKK i 2012/13? Jeg har nemlig ikke fått noe, så nå begynte jeg å stresse litt med at kanskje ikke spermen er registrert?!

Også kom jeg på at jeg måtte varsle lånekassa om at jeg har fått fritak for en eksamen, hvilket betyr at jeg vil ta 51 studiepoeng i dag i steden for 60 poeng, så greit at de vet årsaken og ikke tror jeg henger etter i studieforløpet.

Sikkert noe mer jeg skulle ha gjort, men siden jeg utsetter en oppgave jeg skulle ha skrevet masse på, så gjør jeg alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa, litt. Hun har det typiske hvite masken som faren sin har. Men faren er ikke så veldig stor han heller egentlig :P

Litt ned på siden her ser du pappan. Eine heter han.

http://www.redferret.no/mana/mana.html

Ligner på søsknene sine da :D (Så da er hun ikke en bytting iallefall :lol: )

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så sliten!

Aner ikke hvorfor Anette skriver at hun redder dagen, oppå der, men hvis det er fordi hun er drugdealer og dealer drugs til hodepinesoppen, piller som faktisk FUNGERER, slik at jeg har overlevd dagen, og fordi hun har levert ny laptop til Soppen (som nå står og innstallerer det som trengs, men jeg soser på den gamle), så er jeg helt enig! :thumbs:

Er KJEMPEvarm, KJEMPEsliten og KJEMPEmett! Hundene fikk hvert sitt griseøre (som Skinny er så elskelig at hun spiser OPPI veska mi, men jeg orker ikke gjøre noe med det), Pippa har pipa på pipeballen (høhø), og nå orker jeg egentlig ikke å røre meg, engang, så da gidder jeg ikke det.

Har hatt en innmari koselig helg, da, med venner og hunder og fine folk! :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krilo: Ha med et tøybur som du setter på badet, der høres det ikke så godt om det blir litt voffing, og hunden føler seg hjemme i buret.

Han er ikke vant til å være i bur utenom i bilen.. Da tror jeg han har det bedre i bilen.. Får vel bare se det ann litt, og hvordan han roer seg og om det er mye lyder der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på 2-timers tur med Rotaflor og lille, søte Frida-frosk. Og når hun skjønte at Mocca ikke er skummel, men kan løpes med, ja da løp de da :) Og Margrete, dette er min fødselsdagsgave til deg; vi gikk på VANNET!!! Tenker du ble glad for en slik gave ja, det kan du ta med deg innerst i sinnet ditt og suge på når ting er teit, du fikk meg ut på vannet du, helt uten å vite om det :lol:

eccon_Thank_You_Laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh. Hjemme! Vært i Oslo i dag, pg jeg er litt glad for at jeg ikke bor i den byen, altså. Bygging her og bygging der, pluss endel omkjøring der. Det er ikke mer enn 4-5 år siden jeg flyttet derfra, og mye har blitt gjort der, gitt. Men fant frem til slutt. :lol:

Nå sitter jeg her med en flattelatte i fotenden av sofaen, og en basselusk på siden. Kosedyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...