Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Forsøk med mildere/varmere vs kaldere :lol:

:lol: joda den klarer jeg å følge. Meeen! Altså... ånei nå glemte jeg hva jeg egentlig lurte på, det var så klart i stad! Men dette er litt mystisk for meg, pappa lærte meg det engang, og det var så ulogisk. Noe med at når temperaturen er høy så er den lav. Nei... ikke akkurat sånn.

Jeg tror faktisk dette er følelsen roboter får når de har lite strøm i hjernen sin, en gradvis shutdown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Klart hun ble! Fineste Nixpix! :wub:

:lol: Sånn hadde vi på ene toalettet der jeg vokste opp :lol:

Huff, Lukisen drev på slik da han skadet seg i sommer. Det er så hjerteskjærende. *grøsse* Han ville heller ikke tråkke på beinet sitt og måtte bæres opp og ned trappa. Han har rykte på seg for å være dramaqueen da, så vi tok det ikke heeelt seriøst før han ikke ville stå på beinet dagen etter, og ikke gikk etter oss selv om vi forlot han i stua som han aldri hadde vært i før, og han la seg ned for å bjeffe på Tass. DA ringte jeg vet. Heldigvis så hadde han bare rett og slett skamslått seg, smertestillende, kiropraktor, og antibiotika så mente han at han var helt frisk dagen etter.

Haha nei, de har med å være tilgjengelige altså. :aww:

Og ufint nysgjerrig som jeg er, så lurer jeg veeeldig på hva gubben har gjort? :lol:

Oida, er klokka så mye? Jaja. Fikk medisiner på Tynset, og nå har de skrevet opp telefonnr mitt, så nå skal de si i fra når de får inn pillene mine, og da kan jeg velge om jeg vil ha dem til tynset eller tolga. Så bytta vi jule/bursdagsgaven min fra Bonden, han var litt raus i størrelsene da han kjøpte bukser til meg, og jeg har ikke akkurat lagt på meg siden jul :lol: Så bytta i en haug med andre ting. :D Salg er fint. Så gikk vi på palermo og spiste og prata. Kjempekos. Veldig lenge siden jeg har fått gjort noe med Bonden nå, pga formen min og at han jobber så mye. Så dette var gull verd. :wub:

Planla en osloekspedisjon til våren/tidlig sommer, så må bare finne noen vi kan bomme overnatting hos :lol:

Var mer hva han ikke gjorde, som å holde en avtale vi hadde og da blir jeg muggsur, men han oppdaget det, beklaget seg og da er jeg blid igjen :P

Raksha vokste opp under kummerlige forhold:

*ler*

Høres kjent ut. Jeg er også slik, og misliker at min samboer har en tendens til å kjøpe en chipspose for mye og annet vi ikke trenger.

Enten så er du gnien eller supersunn, er jo ikke noe som heter ikke trenger en chipspose, liksom.

Har sett på hestegallaen. Masse fine hester som vant og flinke folk og jeg kjente et lite misunnelsens stikk, men så tenker jeg på det fine håpet som står i stallen, så vet jeg at om to-tre år, så kan jeg sikkert også være der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina skal på visning i asker. :) Leiligheten hadde vært perfekt men han sa det var mange andre som skulle se på den også. Men kjæresten kjører meg i hvert fall til asker på visning på mandag så skulle jeg få beskjed på tirsdag. :)

Hvorfor skal du flytte fra huset med søsknene i? :)

Nå har jentene og jeg vært ute på nesten en mil i måneskinnet. Aiko er fantastisk og har gått løs hele veien med unntak av der vi går ved siden av en landevei. Visse utfordringer dukker selvsagt opp, som feks "batman"-lys på himmelen fra et utested på Ski. Det må jo selvsagt trollbolla jakte litt på, men fornuften tok henne og hun valgte å fortsette sammen med oss i stedet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du flytte fra huset med søsknene i? :)

Nå har jentene og jeg vært ute på nesten en mil i måneskinnet. Aiko er fantastisk og har gått løs hele veien med unntak av der vi går ved siden av en landevei. Visse utfordringer dukker selvsagt opp, som feks "batman"-lys på himmelen fra et utested på Ski. Det må jo selvsagt trollbolla jakte litt på, men fornuften tok henne og hun valgte å fortsette sammen med oss i stedet. :P

Aha! Jeg har flere ganger lurt på hvor det kommer fra. Ser det jo godt fra Langhus når man er ute på tur. Vet du hvem det er som prøver å få tak i Batman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jentene og jeg vært ute på nesten en mil i måneskinnet. Aiko er fantastisk og har gått løs hele veien med unntak av der vi går ved siden av en landevei. Visse utfordringer dukker selvsagt opp, som feks "batman"-lys på himmelen fra et utested på Ski. Det må jo selvsagt trollbolla jakte litt på, men fornuften tok henne og hun valgte å fortsette sammen med oss i stedet. :P

Aha! Jeg har flere ganger lurt på hvor det kommer fra. Ser det jo godt fra Langhus når man er ute på tur. Vet du hvem det er som prøver å få tak i Batman?

Lysene kommer fra Norwegian outlet! En vinterkveld gikk jeg på ski dit for å undersøke :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg har flere ganger lurt på hvor det kommer fra. Ser det jo godt fra Langhus når man er ute på tur. Vet du hvem det er som prøver å få tak i Batman?

Nei, men neste gang kan jeg la være å rope på Aiko, så kanskje hun finner det ut? :D Jeg trur i alle fall at det er noe på Ski, sjøl om jeg føler det er veldig langt mot Ås. Men på Ås driver de vel ikke med sånt, eller? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt rart ut kanskje :P Det er likevel mine beste antagelser!

Tja. Jeg hører jo kuene fra gårdene nærmere Ski innimellom, så hvorfor ikke? :P Det er vel ikke så langt i luftlinje ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såååå typisk gubben å gå på butikken, handle AKKURAT det vi trenger (det jeg sier vi mangler) og så ikke kjøpe noe som helst annet. Han har ikke forstått det der med å kose seg på en lørdagskveld han!

Hahahaha. Slik er gubben min og! Så jeg må alltid sende han sms(han husker ikke flere enn to ting) om hva han skal handle om jeg vil ha noe godt i helgene. Håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm tja... altså *plystre* så lenge de ikke går ut på dato så..

*fnis* Enig!

Jeg klager over at jeg ikke orker/vil ha sjokolade - for jeg savner faktisk sjokolade - men tanken gjør meg mer kvalm. Og da kommer det tørt fra Bonden "ja, men det er helt greit det"... Makan!

Potetgull spiser jeg da, for da blir jeg tørst og drikker mer. :lol:

Bonden er forøvrig veldig flink til å handle både ting vi trenger og ikke trenger, hender jeg sender han handleliste på tre ting, og så kommer han hjem med tre bæreposer - da spør jeg somregel hvordan han i allverden fikk mine tre ting til å bli så mye, men da er det alltid noe han kom på at vi trenger, foreksempel persille til marsvina :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du flytte fra huset med søsknene i? :)

Nå har jentene og jeg vært ute på nesten en mil i måneskinnet. Aiko er fantastisk og har gått løs hele veien med unntak av der vi går ved siden av en landevei. Visse utfordringer dukker selvsagt opp, som feks "batman"-lys på himmelen fra et utested på Ski. Det må jo selvsagt trollbolla jakte litt på, men fornuften tok henne og hun valgte å fortsette sammen med oss i stedet. :P

Blant annet fordi jeg synes det er greit å ha et sted for meg selv. :) ikke noe mer dramatisk enn det i grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verrrrden så kjedelig å være bevegelseshemmet, og i tillegg til kjedsomheten så må alt planlegges! Bare det å ta med seg et glass cola fra kjøkkenet til stua når man ikke klarer å gå med bare en krykke! Verden skal være glad for at jeg skal være sånn bare en kort stund!

Men da må du jo ha en sånn en:

5102eTahtrL._SL500_AA300_.jpg

Gratulerer med dagen, Margrete!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina skal på visning i asker. :) Leiligheten hadde vært perfekt men han sa det var mange andre som skulle se på den også. Men kjæresten kjører meg i hvert fall til asker på visning på mandag så skulle jeg få beskjed på tirsdag. :)

Asker og greier! :) Kommer på besøk om du får den jeg da :whistle:

Høres kjent ut. Jeg er også slik, og misliker at min samboer har en tendens til å kjøpe en chipspose for mye og annet vi ikke trenger.

Ja det eeeer jo egentlig greit for vi trenger ikke noe å kose oss med sånn sett. Det er bare SÅ kjipt å sitte der og ha SÅ lyst på noe.. Trenger ikke være godteri (det spiser vi forsåvidt ikke, hverken brus, smågodt, sjokolade eller potetgull) men en pakke med druer eller noe annet sunt og godt :P

Hahahaha. Slik er gubben min og! Så jeg må alltid sende han sms(han husker ikke flere enn to ting) om hva han skal handle om jeg vil ha noe godt i helgene. Håpløst!

Hehe! Jeg må sende han her sms om det er noe mer vi trenger enn middag jeg.. Sjekke ting sjæl? Aaaaldri hørt om...

jaja.. Nå er det natta. Sett Avatar og har testa det nye anlegget.. Liker! Langtur imorgen med mamman og tanten til Mana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...