Krilo Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Jeg så på et program på Discovery (tror jeg det var igår) og der gikk kalenderen lengre, husker ikke hvordan eller hvorfor for det var egentlig ikke et så ***** interresant program. Men de avkrefta ryktene om at verden skulle gå under idag ihvertfall I fjor endte visst lakenderen til mayane den 28.11 var visst ikke så lett å regne ut den kalenderen dems 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Hihi... Har dere sett denne? http://imgur.com/gallery/Chm5B 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Synes alt dette går langt over styr nå, Stakkars lillebroren min som blir 10 år i dag er faktisk ganske lei seg, dette var det som møtte meg på mammas fb status i dag På vei til skolen ble han stille og nesten på gråten... Da fortalte han at han syntes ikke det var noe morro at alle snakket om at verden skulle gå under, på hans bursdag. At dette kanskje var hans skyld... Det gav meg noe å tenke på i disse dager hvor vi pepprer media og hverandre om verdens undergang, uten helt å tenke på hvordan dette oppfattes av våre barn. Redsel og usikkerhet har jeg hvertfall sett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Jeg er megaskuffet nå! Føler ikke at jeg vibrerer på noe høyere nivå akkurat! Må kanskje hjelpemidler til Men dagen er enda ung! Og det var vel ikke slik at endringene kom til å merkes så veldig med en gang uansett. Verdens undergang har jeg forsåvidt ikke hatt noen særlig tro på, men at noe skal skje, det tror jeg på! edit: ooh! Etter 12 ja, da er det fortsatt håp! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Synes alt dette går langt over styr nå, Stakkars lillebroren min som blir 10 år i dag er faktisk ganske lei seg, dette var det som møtte meg på mammas fb status i dag På vei til skolen ble han stille og nesten på gråten... Da fortalte han at han syntes ikke det var noe morro at alle snakket om at verden skulle gå under, på hans bursdag. At dette kanskje var hans skyld... Det gav meg noe å tenke på i disse dager hvor vi pepprer media og hverandre om verdens undergang, uten helt å tenke på hvordan dette oppfattes av våre barn. Redsel og usikkerhet har jeg hvertfall sett... Det er selvsagt leit at barn blir skremt av at voksne fleiper om at verden går under, men dette er strengt tatt foreldrenes og lærernes ansvar å forklare og filtrere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Da er klokken passert både 11.11 og 12.11 og jeg tror vi alle strengt tatt lever og jorden består! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Og den ene guttungen min ble 17 år kl 05.40 i morges. Hipp hurra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Men dette tidspunktet er vel bare funnet på, og har ikke noe med maya-kalenderen å gjøre tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Men dette tidspunktet er vel bare funnet på, og har ikke noe med maya-kalenderen å gjøre tror jeg. Eeeh, nei, jordmoren sjekket klokka, er jeg nokså sikker på 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Synes alt dette går langt over styr nå, Stakkars lillebroren min som blir 10 år i dag er faktisk ganske lei seg, dette var det som møtte meg på mammas fb status i dag På vei til skolen ble han stille og nesten på gråten... Da fortalte han at han syntes ikke det var noe morro at alle snakket om at verden skulle gå under, på hans bursdag. At dette kanskje var hans skyld... Det gav meg noe å tenke på i disse dager hvor vi pepprer media og hverandre om verdens undergang, uten helt å tenke på hvordan dette oppfattes av våre barn. Redsel og usikkerhet har jeg hvertfall sett... Han synes vel ikke det er noe mer moro at morra går rett på FB og deler hans følelser med resten av verden. Rart mange barn og ungdom ikke har tillit til å snakke med foreldre og voksne generelt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Han synes vel ikke det er noe mer moro at morra går rett på FB og deler hans følelser med resten av verden. Rart mange barn og ungdom ikke har tillit til å snakke med foreldre og voksne generelt.. Nå var jeg ung i forrige årtusen (og overlevde overgangen til dette årtusenet!), så vi var ikke spesielt redde for at mammaene våre skulle dele våre følelser med resten av verden på facebook, men de var ikke akkurat førstevalget å snakke med om ting allikevel, altså. Var dine foreldre dine fortrolige, liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Det er selvsagt leit at barn blir skremt av at voksne fleiper om at verden går under, men dette er strengt tatt foreldrenes og lærernes ansvar å forklare og filtrere. Nå var jeg ung i forrige årtusen (og overlevde overgangen til dette årtusenet!), så vi var ikke spesielt redde for at mammaene våre skulle dele våre følelser med resten av verden på facebook, men de var ikke akkurat førstevalget å snakke med om ting allikevel, altså. Var dine foreldre dine fortrolige, liksom? Merkelig da at du først skriver det jeg siterer over. Heldigvis fikk jeg trykt vekk "liker" på den når du skal kverulere sånn. Hvis barna ikke forteller dette hvordan skal foreldre og lærere ta ansvar å forklare og filtrere når barnet først går med en skyldfølelse over noe som er "syntax error" i seg selv? Gjette seg til det? Det handler om tillit og er en del av tryggheten et barn skal ha å kunne betro seg til voksne uten at det skal spres med jungeltelegrafen, den hadde de sikkert når du voks opp også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Jeg til Mureren: Du, du veit at jorda går under nå? Mureren: Å! Vel, får det egentlig noen konsekvenser for oss det, a? Jeg. Nei, altså, vi skal jo bare dø, alle sammen. Mureren: Jada, men.. Se ut da, det ser jo ut som alt går sin vante gang, da går det kanskje ikke så fort, eller? Jeg: Nei, eller... Jeg veit da vel ikke hvor FORT vi skal dø, jeg veit bare at vi dør, jeg... Mureren: Jaja.. Vi får vel ta en kaffekopp før vi dør da eller? Jeg: .......Ja...... Snakk om å ta sorgene alvorlig, a 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Altså, jeg vil egentlg ikke på jobb i dag, så om verden bare snart kan begynne å gå under så kan jeg heller åpne gavene mine før helvette starter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Merkelig da at du først skriver det jeg siterer over. Heldigvis fikk jeg trykt vekk "liker" på den når du skal kverulere sånn. Hvis barna ikke forteller dette hvordan skal foreldre og lærere ta ansvar å forklare og filtrere når barnet først går med en skyldfølelse over noe som er "syntax error" i seg selv? Gjette seg til det? Det handler om tillit og er en del av tryggheten et barn skal ha å kunne betro seg til voksne uten at det skal spres med jungeltelegrafen, den hadde de sikkert når du voks opp også. Det første har da ikke noe med det andre å gjøre, kjære deg. At små unger får høre om verdens undergang på radio og tv, evt internett, eller at voksne fleiper om dette seg i mellom, har da ikke så mye med redsel for å bli hengt ut på facebook å gjøre? Det er jo en redsel for at verden skal gå under han hadde, og han turte jo å si det til mora si. At barn og ungdom ikke betror alt til sine foreldre, er en generasjonskløft-greie, og den har eksistert i all den tid det har vært foreldre og barn. Fordi barn og ungdom tror at foreldre ikke forstår, og ikke husker hvordan det var å være barn. Sånn var det før facebook eksisterte også, var poenget mitt. Og Snusken. Det kler deg ikke å dra kverulant-kortet i hver eneste diskusjon. Det er bare slitsomt og umodent at du ikke tåler at folk er uenig med deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Gratulerer med dagen til broder'n som er 17 idag . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Lurer på når det er sikkert å begynne juleforberedelsene, jeg... Kanskje vente til i morgen bare sånn for sikkerhets skyld?? Susanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Lurer på når det er sikkert å begynne juleforberedelsene, jeg... Kanskje vente til i morgen bare sånn for sikkerhets skyld?? Susanne begynte å vaske 12.11 jeg. SÅ leste jeg at det ikke var noe bestemt klokkeslett. Burde ventet til i morra da? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Nå er det 22.12.12 flere steder i verden, så vi er trygt berget denne dommedagen også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 *føle seg snytt* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Jippi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Tru hvor mange som har regnet med at jorda skulle gå under. Satt seg i gjeld, solgt unna ting etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2012 Kjenner jeg synes litt synd på de, egentlig. Særlig sånne som kanskje er litt eksentriske, uten at de er dumme fordetom. Sånne som kanskje ikke har satsa så mye på kunnskap, vokst opp midt i evolusjons-nektende kristen-land eller bare ikke har hatt tilgang på god utdanning så man kunne hatt knagger å henge rasjonelle valg på. Sånne som har brukt masse penger fordi de oppriktig har blitt skremt av massemedier, hollywood, duster som har fyrt opp under flammen.... Sånne som satt gråtende og redde. Fader så urettferdig det egentlig er. Skulle ønske jeg kunne fortalt dem at det er fysisk umulig at jordskjelv ødelegger jorda. At voldsom vulkanisme som oftest forutsetter jordskjelv og "forvarsler". Ting fra rommet som kan krasje inn i jorda 99% sikkert kan sees før det smeller i oss. At fysikkens lover og regler gir en form for forutsigbarhet. At jordas værsystemer ikke brått endrer seg dramatisk. Et cetera. Rett og slett trist, og så vanvittig unødvendig :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts