Nirm Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Link til Dagbladet "Plukker av fjærene og syr igjen åpne sår uten bedøvelse. Kan sammenlignes med å nappe negl av mennesker. Fjærene brukes så i dunjakker." Ikke bare pelsbransjen som støtter opp om dyremishandling... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Dette har jeg vist i flere år. Ekkelt. Men gjelder det alle dunjakkemerker? Eller er noen dunjakker laget på en ok måte? Dvs. ikke dyreplageri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Stakkars stakkars dyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Jeg biter meg i tunga for å ikke si noe hver gang jeg ser noen i en Canada Goose jakke. Forøvrig har jeg verdens kuleste foreleser. I en forelesningsal med 70 veterinærstudenter stoppet han hele forelesningen, så skarpt på en av jentene på første rad, og sa "Går du seriøst med jakke med pelskrage på her? Tør du det?" Jeg fikk litt lyst til å begynne å klappe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Helsport bruker ikke dun fra levende fugl. Jeg har jakke derifra. Vær bevisst hvilket merke som brukes, og spør! Også de som selger duner og puter! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Grusomt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Fjällräven og Bergans bruker i hvertfall bare dun fra slaktede fugler. .. Når det gjelder Canada Goose jakkene, så bruker de vel pelskrager fra fellefangede coyoter? Riktig så trivelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Jeg biter meg i tunga for å ikke si noe hver gang jeg ser noen i en Canada Goose jakke. Forøvrig har jeg verdens kuleste foreleser. I en forelesningsal med 70 veterinærstudenter stoppet han hele forelesningen, så skarpt på en av jentene på første rad, og sa "Går du seriøst med jakke med pelskrage på her? Tør du det?" Jeg fikk litt lyst til å begynne å klappe! Du har lyst til å begynne klappe av en autoritet henger ut en enkelt person i offentligheten? Tipper den personen har kjempe lyst å komme tilbake til den forelesningen. Ikke minst så er det på gode falske pelser vanskelig å si om den er ekte eller ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Du har lyst til å begynne klappe av en autoritet henger ut en enkelt person i offentligheten? Tipper den personen har kjempe lyst å komme tilbake til den forelesningen. Ikke minst så er det på gode falske pelser vanskelig å si om den er ekte eller ikke.. Canada Goose bruker pels fra coyote på jakkene sine og det var en slik jakke hun satt med. Og som veterinærstudent forventer jeg at man har et snev av forståelse for dyremishandling, og ikke dukker opp i pels på forelesning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Canada Goose bruker pels fra coyote på jakkene sine og det var en slik jakke hun satt med. Og som veterinærstudent forventer jeg at man har et snev av forståelse for dyremishandling, og ikke dukker opp i pels på forelesning. På NOEN av jakkene sine. Og det er ikke bevist at de bruker coyote fra fellefangst, men de anklages for det. Dere vet at rype lovlig snarefanges i Norge? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Canada Goose bruker pels fra coyote på jakkene sine og det var en slik jakke hun satt med. Og som veterinærstudent forventer jeg at man har et snev av forståelse for dyremishandling, og ikke dukker opp i pels på forelesning. Men du syns faktisk offentlig uthengig fra en autoritet er helt ok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Men du syns faktisk offentlig uthengig fra en autoritet er helt ok? Ser poenget ditt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 1. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2012 Du har lyst til å begynne klappe av en autoritet henger ut en enkelt person i offentligheten? Tipper den personen har kjempe lyst å komme tilbake til den forelesningen. Ikke minst så er det på gode falske pelser vanskelig å si om den er ekte eller ikke.. Nå fikk jeg lyst til å klappe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 1. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2012 Sjekker alltid at dundyner og puter er produsert av norsk dun, da regner jeg med at det er greit. Sånne dyre jakker med dun og pels har jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 1. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2012 Takk, dette visste jeg ikke. Sjekker alltid at dundyner og puter er produsert av norsk dun, da regner jeg med at det er greit. Sånne dyre jakker med dun og pels har jeg ikke. Håper du har rett, våre dyner og puter kommer derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 1. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2012 Håper du har rett, våre dyner og puter kommer derfra. Jeg og... Men om det er norsk dun så skal det være fra norske dyr, og i norge er jeg naiv nok til å tro at slik praksis ikke forekommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 1. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2012 Du har lyst til å begynne klappe av en autoritet henger ut en enkelt person i offentligheten? Tipper den personen har kjempe lyst å komme tilbake til den forelesningen. :|/> Ikke minst så er det på gode falske pelser vanskelig å si om den er ekte eller ikke.. Det hun sa! Jeg er en av de idiotene som har Canada Goose jeg da (som jeg forøvrig kjøpte for mine første sparepenger for flere år siden og som jeg fortsatt bruker fordi den er sååå god og varm). Og jammen bruker jeg sminke fra Max factor som visstnok tester på dyr også. Og siden jeg ikke er perfekt sjøl synes jeg lite om å rakke ned på folk fordi man er uenig i en beslutning andre tar for seg selv. Det blir både respektløst og barnslig, spesielt i eksempelet til Nina. Hadde min foreleser gjort det mot meg hadde han satt i gang en helvetes diskusjon om prinsipper. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 2. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2012 Dette visste jeg ingenting om! Takk for linken. At de plukkes opptil fem ganger før de blir slaktet også, det er jo helt forferdelig. Skal definitivt spørre om dette neste gang jeg kjøper noe med dun i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 2. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2012 Dette visste jeg ingenting om! Takk for linken. At de plukkes opptil fem ganger før de blir slaktet også, det er jo helt forferdelig. Skal definitivt spørre om dette neste gang jeg kjøper noe med dun i. Glemte forsåvidt å kommentere hovedlinken i det jeg skrev mitt første innlegg, men jeg er veldig enig med deg! Jeg var heller ikke klar over at dette er såpass "normal" praksis. Så det er definitivt verdt å sjekke opp slikt før man kjøper dun-produkter. Forkastelig behandlingen av dyr, på alle måter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 2. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2012 Fri import av ulovlige fjær til Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts