Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukker fjærene av levende gjess


Nirm
 Share

Recommended Posts

Jeg biter meg i tunga for å ikke si noe hver gang jeg ser noen i en Canada Goose jakke.

Forøvrig har jeg verdens kuleste foreleser. I en forelesningsal med 70 veterinærstudenter stoppet han hele forelesningen, så skarpt på en av jentene på første rad, og sa "Går du seriøst med jakke med pelskrage på her? Tør du det?" Jeg fikk litt lyst til å begynne å klappe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter meg i tunga for å ikke si noe hver gang jeg ser noen i en Canada Goose jakke.

Forøvrig har jeg verdens kuleste foreleser. I en forelesningsal med 70 veterinærstudenter stoppet han hele forelesningen, så skarpt på en av jentene på første rad, og sa "Går du seriøst med jakke med pelskrage på her? Tør du det?" Jeg fikk litt lyst til å begynne å klappe!

Du har lyst til å begynne klappe av en autoritet henger ut en enkelt person i offentligheten? Tipper den personen har kjempe lyst å komme tilbake til den forelesningen. :|

Ikke minst så er det på gode falske pelser vanskelig å si om den er ekte eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lyst til å begynne klappe av en autoritet henger ut en enkelt person i offentligheten? Tipper den personen har kjempe lyst å komme tilbake til den forelesningen. strong>ression.gif

Ikke minst så er det på gode falske pelser vanskelig å si om den er ekte eller ikke..

Canada Goose bruker pels fra coyote på jakkene sine og det var en slik jakke hun satt med. Og som veterinærstudent forventer jeg at man har et snev av forståelse for dyremishandling, og ikke dukker opp i pels på forelesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canada Goose bruker pels fra coyote på jakkene sine og det var en slik jakke hun satt med. Og som veterinærstudent forventer jeg at man har et snev av forståelse for dyremishandling, og ikke dukker opp i pels på forelesning.

På NOEN av jakkene sine. Og det er ikke bevist at de bruker coyote fra fellefangst, men de anklages for det.

Dere vet at rype lovlig snarefanges i Norge?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canada Goose bruker pels fra coyote på jakkene sine og det var en slik jakke hun satt med. Og som veterinærstudent forventer jeg at man har et snev av forståelse for dyremishandling, og ikke dukker opp i pels på forelesning.

Men du syns faktisk offentlig uthengig fra en autoritet er helt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lyst til å begynne klappe av en autoritet henger ut en enkelt person i offentligheten? Tipper den personen har kjempe lyst å komme tilbake til den forelesningen. strong>ression.gif

Ikke minst så er det på gode falske pelser vanskelig å si om den er ekte eller ikke..

Nå fikk jeg lyst til å klappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dette visste jeg ikke.

Sjekker alltid at dundyner og puter er produsert av norsk dun, da regner jeg med at det er greit. Sånne dyre jakker med dun og pels har jeg ikke.

Håper du har rett, våre dyner og puter kommer derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lyst til å begynne klappe av en autoritet henger ut en enkelt person i offentligheten? Tipper den personen har kjempe lyst å komme tilbake til den forelesningen. :|/>

Ikke minst så er det på gode falske pelser vanskelig å si om den er ekte eller ikke..

Det hun sa!

Jeg er en av de idiotene som har Canada Goose jeg da (som jeg forøvrig kjøpte for mine første sparepenger for flere år siden og som jeg fortsatt bruker fordi den er sååå god og varm). Og jammen bruker jeg sminke fra Max factor som visstnok tester på dyr også. Og siden jeg ikke er perfekt sjøl synes jeg lite om å rakke ned på folk fordi man er uenig i en beslutning andre tar for seg selv. Det blir både respektløst og barnslig, spesielt i eksempelet til Nina. Hadde min foreleser gjort det mot meg hadde han satt i gang en helvetes diskusjon om prinsipper.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette visste jeg ingenting om! Takk for linken. At de plukkes opptil fem ganger før de blir slaktet også, det er jo helt forferdelig. Skal definitivt spørre om dette neste gang jeg kjøper noe med dun i.

Glemte forsåvidt å kommentere hovedlinken i det jeg skrev mitt første innlegg, men jeg er veldig enig med deg! Jeg var heller ikke klar over at dette er såpass "normal" praksis. Så det er definitivt verdt å sjekke opp slikt før man kjøper dun-produkter. Forkastelig behandlingen av dyr, på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...