Gå til innhold
Hundesonen.no

"Tett på nett" hos VG, " Geir Marring svarer for Dyrebar.no


Mirai
 Share

Recommended Posts

Syns svarene kanskje var....vel.... til rett og slett nesten ingen hjelp for noen av de som spurte?

Etter mange år her på forumet har jeg full forståelse for at man ikke konkret kan fikse eller uttale seg bastant om et atferdsproblem man leser om, men allikevel.

http://tpn.vg.no/intervju/trenger-du-hjelp-til-aa-oppdra-hunden-din/2826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei!

Skal til sommeren få en liten valp!

Har du noen tips på åssen man får den mest mulig lydig og stueren på kort tid?

På forhånd takk!

Hei.

Det er så forsellig fra rase til rase og individ fra individ. Når du får hunden, så sats mye på og få ett godt forhold til hunden. Kos og glede gir veldig ofte resultater på andre atferder.

Håper du får en fin valp og mange fliotte år sammen."

:o

:lol:

Ser han briefer med å ha trent borderen også ;)

Edit: Jeg har ingenting i mot Marring altså, jeg kjenner hverken ham eller metodene hans. Men svarene hans er tidvis helt fjerne og ikke til noen hjelp. Renslighetstrening burde jo være noe av det enkleste å kunne svare på

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne han ikke heller svart enn å lire av seg dette?

"Vi har en Toller-jente på 6 år. Hun bjeffer mye på lyder utenfra og når folk går forbi på gaten. For ikke å snakke om når det ringer. Da blir hun i 100. Mest fordi hun gleder seg til å få besøk! Lyden skjærer i ørene og gjør faktisk vondt. Hva kan vi gjøre for å være samstemte og konsekvente, min mann og jeg, i avvenningen her?"

"Hei.

Her er det flere ting og ta fatt i . Er du med i gruppetreffet? Da har jeg litt mere tid til og hjelpe deg. I dag har det vært utrolig mange spørsmål og veldig mange fine tilbakemeldinger på de svar jeg har gitt. Jeg greier ikke og svare alle. Utrolig morsomt og kunne hjelpe dere med utfordringer vi hunde eiere kan ha. Jeg vil si att det er mqange veier til rom og ikke bare det jeg sier. Jeg svarer ut i fra min erfaring med flere 1000 hunder i mine hender. Men heldigvis så utvikler vi oss hele tiden nog det gjør jeg også. Men ett felles mål må vi ha og det er og hjelpe våre firbente venner til og bli gode samfunsborgere. Ha en riktig god helg til alle og hils hundene deres...

Da logger jeg av.

Geir Marring"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne han ikke heller svart enn å lire av seg dette?

"Vi har en Toller-jente på 6 år. Hun bjeffer mye på lyder utenfra og når folk går forbi på gaten. For ikke å snakke om når det ringer. Da blir hun i 100. Mest fordi hun gleder seg til å få besøk! Lyden skjærer i ørene og gjør faktisk vondt. Hva kan vi gjøre for å være samstemte og konsekvente, min mann og jeg, i avvenningen her?"

"Hei.

Her er det flere ting og ta fatt i . Er du med i gruppetreffet? Da har jeg litt mere tid til og hjelpe deg. I dag har det vært utrolig mange spørsmål og veldig mange fine tilbakemeldinger på de svar jeg har gitt. Jeg greier ikke og svare alle. Utrolig morsomt og kunne hjelpe dere med utfordringer vi hunde eiere kan ha. Jeg vil si att det er mqange veier til rom og ikke bare det jeg sier. Jeg svarer ut i fra min erfaring med flere 1000 hunder i mine hender. Men heldigvis så utvikler vi oss hele tiden nog det gjør jeg også. Men ett felles mål må vi ha og det er og hjelpe våre firbente venner til og bli gode samfunsborgere. Ha en riktig god helg til alle og hils hundene deres...

Da logger jeg av.

Geir Marring"

Men hva eksakt skal han svare da? Når han ikke veit hvorfor bikkja bjeffer, ikke veit hva de har gjort for å bli kvitt det, og ikke har sett bikkja? Hvor mye får han egentlig sagt over en chat, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan han heller droppe å stille over nett iom han ikke kan svare på en eneste ting eller bare ikke svare på akuratt dette iom han ikke har noe å skrive og heller kommer med kommentaren alene og ikke som ett svar. Jeg vet jeg hvertfall ville blitt skuffa om jeg så mitt spørsmål var blitt besvart også var det dette som sto.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg er ingen hundeekspert, men selv jeg kunne gitt bedre råd enn noen av de der inne! Også reagerte jeg litt på at personen som ville lære hunden å rygge skulle han videresende til noen han hadde lært opp for å få forklaring.. Er det da ikke bedre at han gjør det som har lært opp personen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som bruker av Dyrebar får jeg heller ikke noe utav Marring. Dysleksien hans gjør det vanskelig å kunne forstå hva han vil formidle også noen ganger. Men Gry har mange gode svar, og tenker at det er bedre å fokusere på det som er bra enn det som er dårlig? De aller fleste brukerne stiller det samme spørsmålet i alle gruppene for å få svar fra alle ekspertene. Noen sender også atferdsrelaterte spm til vetrinæren, så. ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...