Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnehjelp - macho navn ;)

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei!

I april tiden ca til neste år får jeg muligens meg en Grand Daois :) Det blir en hanne, og jeg trenger litt navnehjelp. Er jo lenge til, men liker å tenke på det allerede nå.

Fargen på hunden jeg egentlig ville ha skulle være mantel, men det blir nå ganske sikkert gul. Det jeg tenkte jeg skulle kalle den svarte for var Storm. Synes det var dødskult! Men jeg vet ikke om det passer en gul hund.

Ellers vil jeg ha noe som høres stort og sterkt ut. Kanskje noe lignende Storm (som i naturens krefter).

Jeg håper så mange som mulig kunne ha hjulpet meg å lage en liten liste med navn! :D

Elske spesielle navn!

Skrevet

Gul grande - da tenker jeg Brutus fra The ugly Dachshound. Som eieren der sier, Brutus er kraft.

Storm passer nok bedre på svart enn på gul ja, som det nevnes over her, så er Hurricane kraftig, men det er etter min mening tungt å si, og Cane, det har ikke like mye tyngde i seg. I så fall må det bli Kane, som betyr kriger.

Samson var en kraftfull kar.

Conan

Caesar

Zeus

Maximus

Prometheus

Achilles

Samurai

Warrior

eller retten og sletten Power!

Så kan du gå rundt og synge på den gamle Snapsangen: I've got the power ...

Skrevet

Å så mange fine!

Ja, Storm på en gul grande blir litt feil. Men kanskje når jeg møter valpen er det perfekt!

Like Hurricane, men vil ikke ha "2" navn. den får jo kennelnavnet, og så skal den ha et kallenavn. Da blir det litt dumt med to stk :)

Liker ikke sånn Brutus greier, tenker da gammel hund. Haha, vet ikke hvorfor.

Har dere flere forslag? Lager en liste nå! Tusen takk!

Skrevet

Dusty siden den er gul?

Ellers må jeg si at jeg synes det hadde värt kjempekult å kalle den noe veldig lite og sött. Fluffy eller Nurket eller Lillemann (det heter hesten til en kollega som er 180 i mankehöyde), Tiny eller noe :P

• Like 1
Skrevet

haha, jeg tenkte på noe sånt med et "lite" navn til den store bikkja.. men jeg vil heller ha et mandigt navn som kan passe den :P

Skrevet

Siden du liker Storm:

Orkan

Tornado

Kuling

Bris

Syklon

Tyfon

Stormvind

Fjellbris

Monsun

Scirocco

Fjellbris er jo en liten søt Siberian tispe det ;)

Hva med å kalle din gule GD

Torden/Thunder passer jo på en stor og kraftig hund.

• Like 1
Skrevet

Boss?

Cowboy?

Trailer :P

Gudfaren?

Samiel/ Duster/ Khamsin/ Haboob (betyr sandstorm)

Sjefen

Majoren

• Like 1
Skrevet

Mye morsommere med navn som overhode ikke passer!

GD baby her inne f.eks! Eller Knøttet eller noe i den dur. Grander er faktisk veldig små hunder i gigantiske kropper!

Hvor skal du ha hund fra? :)

• Like 1
Skrevet

Det første som poppet inn i hodet mitt var... THOR :) hehe! Som i Thor med hammern, staut og sterk!

Cane,

King,

Thor,

Tevez,

Tyr,

Big One,

Ivan,

Dollar,

Ozzy,

Caleb,

Oliver,

Isak,

Zacco,

Zarek,

Ravi,

Canto

Det var de jeg kom på nå :)

• Like 2
Skrevet

He he he, tenkte og akkurat det samme som den forrige, Tor (med hammeren).

Ellers er jo Apollo magisk og en GD verdig, men kanskje for lite orginalt for deg?

Hva med Brak (som i lynnedslag)?

Lyn

Hagl

Lot

Uansett, lykke til med ny hund!

• Like 1
Skrevet

Tusen takk! Mange pene navn her! :)

Jo Thor er kult! Men, navnet er "ødelagt" for meg siden min kjære farfar het det, og han døde for 2 år siden. Han tok livet sitt selv, og tror ikke familien hadde vært så veldig glade for at jeg brukte det navnet da :P

Skrevet

Finne navn blant mektige romerske keisere?

Jeg kjente en gang noen som hadde rottweiler, og tradisjonen var å gi dem navn etter romerske keisere. De hadde en Tiberius og en Claudius for eksempel :- )

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...