Sprettballen Skrevet 3. Mars 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Mars 2016 1 minutt siden, Teserere skrev: Oi har hun ikke fått løpetid enda! Nemi er så fin Det er visst ikke uvanlig at whippeten er sen. Jeg er selv litt overrasket, Nemi fikk sin første da hun var 7 mnd. liksom! Akkurat nå, Artemis skrev: Så fine bilder. Hva slags munnkurv er det du har til Nemi? Ser ut til at hun har god plass til å åpne munnen/pese osv. Den er av merket Kruuse, veldig godt fornøyd med plassen hun har ja, Hun kan både pese, drikke og åpne munnen ganske mye. Jeg liker det best sånn, så den er minst mulig til hinder for henne når vi er på tur 1 Siter
Teserere Skrevet 3. Mars 2016 Rapporter Skrevet 3. Mars 2016 3 timer siden, Sprettballen skrev: Det er visst ikke uvanlig at whippeten er sen. Jeg er selv litt overrasket, Nemi fikk sin første da hun var 7 mnd. liksom! Jeg tenkte at en sånn "liten" rase ikke var så sent ute jeg Begge mine var også 7 måneder Siter
WelshenNemi Skrevet 6. Mars 2016 Rapporter Skrevet 6. Mars 2016 Kjempefine bilder og fine hunder Siter
Sprettballen Skrevet 19. Mars 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Mars 2016 I dag har vi vært på utstilling og debutert i junior. Detter er andre gang jeg stiller hund, og vi har trent litt på forhånd, men ikke så mye som vi burde kanskje. Likevel gikk det over all forventning. Blitz både løp og sto veldig bra! Det var fire tisper i Blitz' klasse pluss Blitz og vi slo til med Excellent, CK, CERT og til slutt BIR junior fordi Blitz var den eneste i klassen av tisper og hanner som fikk CK om jeg forstå det riktig Kritikk: Feminin tispe med god type. Fint hode + uttrykk. God hals og overlinje stående + gående. Noe steil overarm. God kropp. Flotte vinkler og bakbeinsbevegelser. Fin silhuett. Det er rart hvordan vår første utstilling og valpeshow gikk så totalt i dass, og så, noen måneder senere går det så bra! Vi stilte også i BIS, men de fikk plutselig så dårlig tid at de droppa hele gruppebedømmingen, så etter en halv runde i BIS ringen, hvor jeg knapt rakk å stoppe og stille opp, kom dommer og tok meg i hånda og sa "takk for i dag". De hundene som sto igjen var bare hunder med masse pels. Jeg er likevel superfornøyd med dagen 14 Siter
Sprettballen Skrevet 3. April 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 3. April 2016 I dag er Blitz blitt 1 år! Du og du så fort tiden har gått. For ett år siden satt jeg spent og ventet på valpefødsel og gleden var stor når det ble klart at en av de små rullepølsene skulle bli min! En 8 ukers lang ventetid måtte til, før jeg satte meg på flyet til nord og hentet hjem den lille hvite, som viste seg å ikke være hvit *ler* Den lille skjøre saken på 2 kg. Nå har hun blitt en stor og flott jente, stabil, trygg, tøff og vennlig. Hun har et utrolig godt gemytt, er uredd og ønsker alt som kan krype og gå velkommen. Og så klart et rykende ferskt 1-årsbilde av frøkna 15 Siter
MegaMarie Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Gratulerer med 1 års dagen, og gratulerer med supert utstillingsresultat Jeg syns hun har skikkelig fin farge jeg, og generelt syns jeg hun er veldig fin Siter
Sprettballen Skrevet 4. April 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 4. April 2016 2 timer siden, MegaMarie skrev: Gratulerer med 1 års dagen, og gratulerer med supert utstillingsresultat Jeg syns hun har skikkelig fin farge jeg, og generelt syns jeg hun er veldig fin Takk takk Veldig fornøyd med resultatet på utstillingen også Og jeg er så klart helt enig med deg, hun er kjempepen! ^^ 1 Siter
Katharina Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Gratulerer med 1 årsdagen Tiden går så fort. En av hundene mine er også straks 1 år selv og jeg lurer egentlig hvor fort tiden har gått. Siter
Sprettballen Skrevet 5. April 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 5. April 2016 13 timer siden, Katharina skrev: Gratulerer med 1 årsdagen Tiden går så fort. En av hundene mine er også straks 1 år selv og jeg lurer egentlig hvor fort tiden har gått. Ja, det er rart med det. Jeg kunne igrunnen ikke vente med at valpetiden skulle gå over, og vips så er den det Siter
Malamuten Skrevet 5. April 2016 Rapporter Skrevet 5. April 2016 Gratulerer med et års dagen litt på etterskudd til Blitz Gøy at det går bedre med hjemme treningen Siter
Poter Skrevet 5. April 2016 Rapporter Skrevet 5. April 2016 Gratulerer med overstått! Tenk at det har gått 1 år allerede! Siter
Sprettballen Skrevet 6. April 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 6. April 2016 Nemi har fått tjenestetegn i posten, så skremmer vi kanskje litt mindre folk på tur 9 Siter
Sprettballen Skrevet 10. April 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 10. April 2016 I går hadde Blitz sin første tur med kløv. Den var så klart tom, bare fylt veskene med et par bæreposer for volum. Det virker som hun syntes det var helt greit, men litt rart. Tok borti ting og hun var ikke så hoppete og sprettete som hun pleier på tur, gikk mye pent i bånd *ler* Når vi kom hjem var hun såååå sliten! Vi gikk bytur, og det pleier ikke slite hundene så veldig mye ut, i og med at vi bor i byen og går der en del. Men i går var det lørdag, sol og litt varme i lufta, så det krydde av liv i gågata, så kombinasjon av mye folk og kløv gjorde henne nok ekstra sliten. Den er litt stor på henne enda, men jeg tror det blir bedre når hun bare legger seg litt mer ut i bredden. Hun (og Nemi for den del) har arvet kløven fra mine tidligere hunder, kjekt når man kan gjenbruke Jeg bruker en del kløv på Nemi når vi går tur i bånd i båndtvangen for å gjøre henne litt ekstra sliten, vi kan gå og gå, men så lenge vi går i bånd så blir hun ikke så fornøyd som når hun får gå løs. Vi har et flott skogområde vi kjører til som er fritatt fra båndtvangen, men det er jo greit å variere litt. 7 Siter
Sona Skrevet 10. April 2016 Rapporter Skrevet 10. April 2016 Så fine de er! 2 timer siden, Sprettballen skrev: Vi har et flott skogområde vi kjører til som er fritatt fra båndtvangen, men det er jo greit å variere litt. Kan jeg spørre hvor det er? Siter
Sprettballen Skrevet 10. April 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 10. April 2016 Akkurat nå, Sona skrev: Så fine de er! Kan jeg spørre hvor det er? Det heter Sørmarka Ligger i Stavanger. 1 Siter
Sprettballen Skrevet 12. April 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 12. April 2016 Etter å ha trent med Nemi i dag syntes jeg Blitz måtte få komme ut og blåse av litt energi, så vi trente litt først og så tenkte jeg at jeg kunne kaste ball med henne. Vel...ballen ble kasta en gang, for når man er whippet, så trenger ikke ballen å kastes for at det skal være kult og man får brunnet av litt krutt Ellers så fikk Blitz en forsinket bursdagsgave i dag. Nytt bilbur(sånn at Nemi kan få hele dobbeltburet, jeg synes halve er litt lite for henne), ny matskål...fordi den var kul! En kong å bytte på og en ny sele 5 Siter
Stine Skrevet 13. April 2016 Rapporter Skrevet 13. April 2016 Herlig løpefilm! Koser seg skikkelig Siter
Poter Skrevet 13. April 2016 Rapporter Skrevet 13. April 2016 På 6. april 2016 at 8:56 PM, Sprettballen skrev: Nemi har fått tjenestetegn i posten, så skremmer vi kanskje litt mindre folk på tur Hvilken allergi er det hun har? Morsomt med det dekkenet, da, får håpe det hjelper Siter
Mirai Skrevet 13. April 2016 Rapporter Skrevet 13. April 2016 *ler godt av løpefilmen* Gøy å kaste ball ja! Siter
Sprettballen Skrevet 13. April 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 13. April 2016 2 timer siden, Poter skrev: Hvilken allergi er det hun har? Morsomt med det dekkenet, da, får håpe det hjelper Hun har fôrallergi og er allergisk mot mange kjøttproteintyper Hun er også manisk på leting etter mat når vi går tur, for hun har funnet så mye godbiter som folk mister på tur, derav munnkurv. Siter
Recommended Posts