Gå til innhold
Hundesonen.no

Firerbanden Blitz, Oscar, Happy og Cyan


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 820
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går kom det jammen en whippet til i flokken ^^ Pearl's Legacy's Nomi Sunrider, til daglig Happy Hun og broren Sonic(Pearl's Legacy's Luke Skywalker) reiste sammen og skal begge bli vestlendinge

I går var vi ute og lekte oss og trente med ikke mindre enn tre maller! Vi var ute i mange timer, fikk lekt, trent lydighet og byttelånt litt hunder  Her kommer det et skikkelig bilderas   Løpeti

I går ble Blitz 9 uker gammel og har vært her en uke Hun er en snill valp, sover mye, går for det meste på do ute og virker veldig trygg. Hun elsker mennesker, litt tilbakeholden til andre hunder, me

Posted Images

  • 4 weeks later...

Vi har hatt litt treningspause i sommer. Litt pga. latskap, jeg har jobbet mye natt og at det ikke er fellestreninger i ferien. Men nå har vi startet for fullt igjen med lydigheten. Planen er å melde på Blitz et konkurranselydighetskurs, ikke fordi vi har så store ambisjoner, men for å jobbe mer med samarbeid rett og slett. Så er det jo greit med litt tips og innspill på det å trene en ny type hund. Nå jobber vi mest med enkle øvelser, grunnferdigheter, med lave krav og hyppig belønning. Egentlig bare fjasetrening for å bygge motivasjon og driv for trening. Jeg jobber mye med lekutvikling med henne. Hun har hatt en tendens til å falle fra i kamplek, så vi jobbe mer å få opp driven litt der. Jeg vil det skal være slik at JEG bestemmer når vi slutter å leke, og da skal hun tigge etter mer :) Foreløbig er den kuleste belønningen kasteleker som hun kan løpe runder med, men det er ikke alltid kasteleker passer seg som belønning. Hver fall ikke med et pinnedyr som ikke har den beste impulskontrollen :P Vi jobber også med at hun skal komme tilbake med leker når jeg kaster dem, så vi bytter på å leke sisten og innkalling. Det går kjempebra! 

Med Nemi som jobber jeg mest med pirk. Pirk på fri ved fot. Mye feilinnlæring og belønning for "ikke bra nok" har gjort henne slurvete. Skal vi nå lenger etter hvert, nytter det ikke med ploging i fvf! Vi jobber også en del med pene utgangsstillinger, da hun synes kenguruhopp-utgangsstilling er mye kulere i fart! Henter ikke mye sjarmpoeng på det gitt. Før sommeren jobba vi en del med transporter inn i ringen og mellom øvelsene. Nemi er ganske heit i toppen på konkurranse, og jeg kan ikke belønne henne mellom øvelsene(altså stemme, klapp, kos) for da fyrer hun seg for mye opp. Så målet er at hun skal gå fri ved fot i transport og sitte i utgangstilling til hun får beskjed om noe annet. Hun gjorde det på sist uoffisielle stevne, og det gjorde henne generelt mye mer konsentrert :) Ellers så ligger vi i hardtrening på øvelsen "Innkalling i fra dekk med dekk". Egentlig en ganske grei øvelse, for hun kan alle grunnferdighetene godt. Problemet er nå at hun ikke legger seg skikkelig når jeg roper dekk. Hun jukser, i håp om at hun får belønningen likevel. I tillegg har jeg nok vært litt sløv med å ta det gradvis og begynt med for stor avstand for tidlig. Selv om hun vet hva dekk betyr, blir det litt vanskelig å utføre 10 meter fra meg ser det ut som. Vi har jobbet mye med Doggie-zen bak henne, men jeg tror med fordel at jeg bør bytte litt på hvor jeg legger belønningen. Målet er jo å få den vekk til slutt, da den er en stor hjelp for henne. 

Et bilde og et par filmsnutter av pinnedyret. Man blir bare så GLAD av å trene henne! Så mye energi, attitude og humor :) Skikkelig lykkepille den der ^^

Varm whips må ta en påtvunget pause i all belønningsleking/løpingen!
14045802_10210239996898879_5676446618266

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om hundene i den forstand, men nå er Nemi i ferd med å bli foreviget på leggen min ^^ Jeg har tenkt på dette i flere år nå. Nemi er hunden med stor H for meg. Hun er min første helt egne, kjøpt for egne penger, rett etter jeg flytta hjemmefra. Hun har fulgt meg gjennom disse årene. Fra boplass til boplass, forskjellige jobber, gjennom studiene, og inn i forholdet til min nåværende samboer. Måtte vi få mange år til sammen. Vi har en spesiell kjemi og samarbeid. Hun betyr nok litt ekstra enn andre hunder jeg har hatt, har gjort. 

Fargene er ikke helt korrekte, da jeg er nytattovert og blodet sildret fra her og der når tatovøren var ferdig. Har vært mye pirkearbeid på samme sted. Om en månedstid skal jeg inn igjen å gjøre siste finishen. Da blir det mer detaljert med pels, mer dybde etc. så bildet blir mer realistisk. Gleder meg VELDIG til at den er helt ferdig!

Dette er min aller første tatovering og jeg må nok innrømme at jeg på et tidspunkt lurte på hva i all verden det var jeg drev med, som kasta meg ut på et sånt prosjekt uten å ane hva jeg gikk til. Kunne nok med fordel begynt på noe enklere :P Men dette blir verdt både pengene og smerten når resultatet er ferdig :) 

14102702_10210311953297744_5379271754797

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
7 timer siden, Gry83 skrev:

Utrolig stilige bilder! Det fikk jeg lyst til å prøve på mine hunder :) Kan jeg spørre hvordan er fikk det til? :)

 

Tatoveringen var nyyydelig :)

Så gøy du likte de :) 

Jeg slo av lysene i rommet, hang opp noe svart som bakgrunn(i dette tilfellet dyna mi :P) og skrudde på en liten lampe som jeg satte ved siden av hundene. Så var det bare å knipse. Kort lukkertid og stor blenderåpning og litt ISO(400). Gjorde litt etterbehandling i lightroom og photoshop for å få bakgrunnen helt svart og få opp kontrastene, samt endra litt på hvitbalansen(de ble veldig gule pga lyset). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Th3a skrev:

Du tar så flotte bilder av hundene dine! :wub: Misunnelig på kameraet og fotoevnene dine!

Takk! Har hatt motivasjonstørke ganske lenge nå når det kommer til foto, så kjekt å ta litt bilder igjen ^^

2 timer siden, Stine skrev:

Wow! For noen bilder :D

Takk! Ble ganske fornøyd selv ^^

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitz har i løpet av høsten fått utvidet garderoben sin. Tok litt av når jeg fant en norsk nettbutikk med klær til mynder! Rimelige priser, rask levering og god service! House of dogs heter nettbutikken [emoji5]

988b2977abedb1a1a66d284fef4070e8.jpg

Softshell dekken
5cd344a9750fb087a957ffb02167a2d1.jpg

4f468732a7305dbfc097e38996bbdb86.jpg

8a8f7f18c2a8e089e87e63f30666fe16.jpg

Ufôra regndekken fra rappfotens kreasjoner, sydd på mål.
2dccead84916837ed81400da4600b683.jpg

Og en børste som tar whippetpels! Amazing!
5479a73f26f1d1354b10e93e1bf59cd2.jpg

c462a61f94dfc3b6b56220c614e22b49.jpg

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Th3a skrev:

House of Dogs har utrolig mye fint! Godt jeg ikke har mynde enda, ellers ville jeg vært blakk... Modellen var ikke så verst hun heller. :wub:

Veldig mye pent! Neste på lista er å kjøpe dress tror jeg. Ellers begynner hun å bli greit utrusta tror jeg. Mangler noe til veldig kalle dager, men det har vi ikke så mange av her vi bor egentlig. Mest surt med vind og regn. 

Ellers sikler jeg litt på thermodekkenet til Canelana. Og så må hun ha noen lange og gode snøsokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tutle skrev:

Hun som står bak importerer fra sofadogwear, jeg kjøper fra dgdoggear :) 

Ååååja, sånnja. Billigere å handle fra Norge da, slipper mva og fortollingsgebyr. Eller...kan jo være det lønner seg å handle fra Dgdoggear hvis du handler en del i samme slengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sprettballen skrev:

Ååååja, sånnja. Billigere å handle fra Norge da, slipper mva og fortollingsgebyr. Eller...kan jo være det lønner seg å handle fra Dgdoggear hvis du handler en del i samme slengen. 

Prisen blir ikke skrekkelig høy nei, noe havner jo også under grensa.. Har hatt lyst å kjøpe ny cavebed derifra, men den blir litt dyr! Sofadoggear ligger jevnt over litt høyere i pris, også tar houseofdoggear noe profitt. Så blir ikke så veldig forskjellig. Har bare vært så utrolig fornøyd med kvaliteten, bevegelesfriheten og passformen til dg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, tutle skrev:

Prisen blir ikke skrekkelig høy nei, noe havner jo også under grensa.. Har hatt lyst å kjøpe ny cavebed derifra, men den blir litt dyr! Sofadoggear ligger jevnt over litt høyere i pris, også tar houseofdoggear noe profitt. Så blir ikke så veldig forskjellig. Har bare vært så utrolig fornøyd med kvaliteten, bevegelesfriheten og passformen til dg :) 

Jeg sjekka når jeg bare skulle ha en ting, og da ble det en del dyrere. Det var litt billigere for selve produktet, men så ville jo frakta tilkomme som jeg forsto ble litt og så kommer fortollingsgebyr og mva på toppen der igjen. Så det lønner seg nok ikke med mindre du skal handle for en del. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...