Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Hamar 13-14 oktober


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Finner ikke noen resultat tråd, så da starter jeg en :)

Jeg stilte Dirk i dag og vi fikk Excellent, CK, Cert, Cacib og BIR. Utrolig gøy.

Vi valgte å vente på BIG finalen selv om Breton sjeldent blir plassert der. Og vi klarte det utrolige, Dirk ble 4 BIG :D

Jeg er helt i lykkerus

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Finner ikke noen resultat tråd, så da starter jeg en Jeg stilte Dirk i dag og vi fikk Excellent, CK, Cert, Cacib og BIR. Utrolig gøy. Vi valgte å vente på BIG finalen selv om Breton sjeldent blir

Gratulerer til alle som er fornøyde! Jammen har vi fine hunder her på sonen Og en av dem ligger ved siden av meg her SuperSmula, VakkerSmula, søte, snille beste Smulebarnet mitt løp som en dron

Yeah! Lykkerus her også. Dagen startet med at lille bostondyret showet seg til sitt siste Cert og ble derved Nordisk Champion, men den lille damen ga seg ikke der - ble også BIR! Senere startet be

Posted Images

Yeah! Lykkerus her også.

Dagen startet med at lille bostondyret showet seg til sitt siste Cert og ble derved Nordisk Champion, men den lille damen ga seg ikke der - ble også BIR!

Senere startet beardisbedømmelsen, gamlefar Moby (blir 11 i januar) klinte til med å bli beste hannhund! Min lille "protegè" Penny (som jeg stiller) tok tispecert og ble Norsk Champion! En tispe fra mitt oppdrett, Molly, vant championklasse, ble beste tispe med Cacib (Penny nr 2 m/res. CACIB) OG banket Moby om BIR'et - selvsagt bare kjempemoro. Så fire hunder med - vant ALT jeg kunne få.

Ingen plassering verken i grupper eller beste veteran - men who cares, liksom...

Nå skal jeg kose meg med en iskald øl, bena på bordet og bare chille resten av kvelden.

Ingen nevnt - ingen glemt flere soniser som fortjener store gratulasjoner i dag!

Susanne

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! Lykkerus her også.

Dagen startet med at lille bostondyret showet seg til sitt siste Cert og ble derved Nordisk Champion, men den lille damen ga seg ikke der - ble også BIR!

Senere startet beardisbedømmelsen, gamlefar Moby (blir 11 i januar) klinte til med å bli beste hannhund! Min lille "protegè" Penny (som jeg stiller) tok tispecert og ble Norsk Champion! En tispe fra mitt oppdrett, Molly, vant championklasse, ble beste tispe med Cacib (Penny nr 2 m/res. CACIB) OG banket Moby om BIR'et - selvsagt bare kjempemoro. Så fire hunder med - vant ALT jeg kunne få.

Ingen plassering verken i grupper eller beste veteran - men who cares, liksom...

Nå skal jeg kose meg med en iskald øl, bena på bordet og bare chille resten av kvelden.

Ingen nevnt - ingen glemt flere soniser som fortjener store gratulasjoner i dag!

Susanne

Så herlig Susanne! Stor grattis til MonicaT også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen plassering verken i grupper eller beste veteran - men who cares, liksom...

Susanne

Vi var visst i BIS veteran ringen sammen :)

Chico startet dagen for meg idag med å få excellent, det var alt jeg ba om siden det er billett til BIS Veteran. Men neida han tok helt av og ble BIR. Og det var vel da jeg ikke tenkte dagen kunne bli bedre, men joda Iver tar med seg sitt første Cert og cacib!

Der trodde jeg lykken var over , men vi måtte jo inn for BIR/BIM mot en championtispe. Jommen slår ikke godgutten til! To stk fantastisk BIR-hundet idag!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har meldt på i år kan jeg være Toivo sin sekretær- de finske lapphundene hans gjorde det som vanlig ganske greit! ^^

Raiddokas Masa BIR m/cacib

Dagolas Qultapoju 2BHK

Lumiturpa Hallavali 3BHK m/cert

Lumiturpa Matti 4 BHK

Raiddokas Odda-Nieida 4BTK,

Miska av Vintervidda CK

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på PC og kan skrive litt mer så her kommer kritikkene.

Chico:

8 år, vakker veteran, velholdt, ser ut som en unghund, velkroppet, velvinklet og meget velgående.

Exc. 1VKK CK 1BHK BIR BIR veteran

Iver:

Meget god type, maskulin, godt hode, bra hals, velplassert skulder, bra front, velutviklet. brystkasse, stram fin overlinje, velvinklet bak, beveger seg meget godt med godt driv, men noe hasetrang.

Exc. 1BKK CK CERT 1BHK BIR

Og tusen takk til all støtte, hjelp til bildetakning fra både Janka og MonicaT, poteklipp av Lill og ikke minst handling av Bøllefrøken! Tror ikke jeg hadde klart det alene :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde-1.jpg

Det var veldig mange rutinerte (og urutinerte) hunder som synes det var veldig vanskelig i LP elite idag. Amira gikk knallfint! Hadde en liten feil på neseprøve for førte til en 7'er (hun er litt usikker i søket), men ellers gikk det veldig bra! Endte på en 3. plass med CACIOB/res CACIOB. Hunden som vant er kastrert og hunden på 2. plass allerede er registrert internasjonal champion (pappan til Kiter). Egentlig skal de som er internasjonal champion få sløyfa, men jeg fikk den av henne (hun bare kaster dem uansett) siden det er Amira som får "tittelen" av FCI. Hurra! Jeg elsker den hvite slufsa!

400776_10151236193726999_885610230_n.jpg

Haha! Glorie-gjengen med 1. premie i Elite.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens resultat; slitne føtter, 6 kg eukanuba i trøstepremie (takk Siri! :wub:!) , en uendelig flink handler, og en pokker så forundret hundeeier. Hvorfor? Dommeren kunne nemlig konstantere at Malle har en tann for mye ! Dermed røyk vi ut med blått (hvilket jeg helt ærlig ikke kan forstå... Heller en noget skranlete ung junior enn en seriøst tjukk en spør du meg...), men det får nå være. Det sure er ikke resultatet, men den ekstra tannen som "plutselig" har dukket opp..

Men, dæven døtte den hunden er jo reise showdronningen selv etter bare 2 utstillinger! Makan den hunden står, og går! Også så avslappet mellom slagene. Bare å døtte a inn i et bur, og hu slukner tvert.

Nei, jeg liker'a.

Gratulerer med alle flotte resultater!

Og, kjære vene, tusen takk for en koselig dag jenter!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Dagens resultat; slitne føtter, 6 kg eukanuba i trøstepremie (takk Siri! :wub:!) , en uendelig flink handler, og en pokker så forundret hundeeier. Hvorfor? Dommeren kunne nemlig konstantere at Malle har en tann for mye ! Dermed røyk vi ut med blått (hvilket jeg helt ærlig ikke kan forstå... Heller en noget skranlete ung junior enn en seriøst tjukk en spør du meg...), men det får nå være. Det sure er ikke resultatet, men den ekstra tannen som "plutselig" har dukket opp..

Heller en tann for mye enn tann som mangler, er i alle fall gjengangeren på min rase. Odin har en P1 for mye, og han har aldri fått trekk for den, mens hunder som mangler en P1 ofte blir plassert bak. Og oftest er det allraound-dommere som "kicker" på en ekstra tann enn hva spesialdommere gjør (mens spesialdommere ofte nuller hunder som mangler "feil" tann).

Og helt enig med deg ang tykke hunder, de burde bli plassert bak uansett hvordan de er ellers. Jeg har fått "pes for at hundene herfra er "tynn", hvorpå jeg sier at de skal ha kroppsvekt til å jobbe i skog og mark...

Edit: glemte å gratulere alle som er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkus Samurai ankom hallen i en durabelig raptus, for det er GØY på utstilling, synes duskejenta Aiko! :lol: Imouto var skikkelig i slaget i dag og ville tilogm ha godis! Fri og bevare, det skjer jo aldri, og med en hund som lever etter egne regler blir det dermed ofte litt vanskelig å belønne. Men ikke i dag!

Det var 9 møtende tisper som alle ville ha certet, og jeg visste på forhånd hvem som ville få det, og fikk rett. Helt riktig når det er den fineste. :) Men knertis har reist seg fra å være ei kråke på bord og litt flat i ringen, til å være samarbeidsvillig, kontaktsøkende, logrende og lystig, og ikke minst stå på bord som en proff! :wub:

Vi endte på 4BTK, og sjøl om jeg gjerne skulle hatt det certet, så er den atferden hun hadde i ringen i dag seier nok. Hun er så fiiin!

Hyggelig å treffe igjen så mange soniser, og gratulerer til alle, spesielt Malle som tilogm vant ei ny tann! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raissa røyk ut med gult i første runde, etter å ha bedt dommeren dra til seg klåfingra og slutte å pelle på rompa hennes som en annen gynekolog. Tok ellers med seg en fin kritikk, og både sto og løp langt over mamsens forhåpninger. Hun er så fin atte, rare lille. Men da konstaterer jeg at utstilling fortsatt ikke er noe for oss.

Slampen var med innom etter at Raissa var ferdig, og fikk flere personer til å stoppe opp og akke og oie seg over den vakre dobergutten. Han er og blir en showstopper, den der. Ingen flere show på plakaten nå før over nyttår, da blir det juniorklasse.

Gratulererer til alle fornøyde utstillere og cheerleadere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-6113-13502027627431_thumb.jpgpost-6113-13502027827992_thumb.jpg

Legg merke til så fornøyd og tillitsfull hun ser ut også på bildet hvor dommeren går over. :wub: Hun er alltid snill og god på bordet, men har en tendens til å dette sammen og ikke like undersøkelser bakover. Nå sto hun som den stolte frøkna hun er! Nevnte jeg hvor glad jeg er? :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...