Gå til innhold
Hundesonen.no

Hodelykt!


pippin
 Share

Recommended Posts

Når det gjelder ledningen går det helt greit! Jeg satte den på nå og festet ledningen slik at den var "bak" på hodelykta, og hadde batteripakka helt fint i bukselomma med ekstra tråd, og egentlig litt for lang og i veien haha :P Men den er ikke tung med batteriet heller føler jeg, og med batteripakka i lomma var den godt under H7 føltes det som, for ikke å glemme at batteripakka holder lengre om en har varme rundt seg (kulda svekker batteriene!).

Har vært ute og herja med bikkja en stund og syntes den sitter mye bedre ettersom den har stroppen over hodet i tillegg, ved f.eks hopping faller den ikke ned (hatt et par kutt på nesa og blåmerker etter at H7'en gjorde det samma :P Og for meg er det en stor fordel av det følger med sykkelfeste til den! Et meget fancy et må jeg si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei,sant det. Kanskje jeg bare skal gi ham lykta (Led Lenser H14 for å holde tråden) ,koble ham fra og vente på at han skal komme hjem med takeaway rådyr

Kjenner det er heeeelt ok at samboer kom hjem med en 2000 lumen, Magic shine lykt i går og sier den er begge sin http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Utstyr-til-syklisten/Hodelykter---Magic-Shine/magicshine-

Det ble denne gitt! Magicshine.. Praktisk til både hodebruk og til å feste på sykkelen. Billig og med 900 lumen, altså lyser den godt! Gleder meg til den kommer og jeg får testet http://www.xxl.no

Posted Images

  • 7 months later...
  • 1 month later...

Jeg drar opp denne igjen jeg. Jeg går jo mørketiden i møte, og gidder ikke bare gå langs vegen og gangvegen i de månedene det faktisk er mørkt på dagen. Altså trenger jeg ei god hodelykt som lyser godt slik at jeg og rotta kan tusse rundt i mørket :P Har fra før ei ledlenser hodelykt, tror det er H7. Den er helt grei, men jeg vil ha noe kraftigere som lyser godt opp på mørke dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da ikke så stor forskjell på H7 og H 14? Hvis det går på lumen? er ikke den ene 180 og den andre 220 eller noe?

red: hmm, de ser like ut, men kanskje jeg har H5. i så fall er det jo en kraftig oppgradering. Det må jeg sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom vi frem til noe i denne tråden? Ser etter en god hodelykt til både løping og skiturer. Gjerne lett, henger godt på hode, og lyser bra.

Til løping og skiturer i mørket er det vel lurt med noe som lyser veldig godt langt framover. Jeg har snørekjørt og sparkjørt med bikkjedyret med denne på hodet sist vinter, og det fungerte utmerket:

http://www.jentesport.no/products/PETZL-%252d-ULTRA-belt-hodelykt-m%7B47%7D-350-LUMEN-lys-med-accu-4-oppladbart-batt.,-Black.html

På sterkeste lys, varer ikke batteriet i mange timer, men 3-4 timer går bra. Når det er lite batteri igjen, slår lykta seg ned til minimumsbelysning (godt nok for å gå) og da varer den flere timer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal ønske meg Magic Shine til jul. Fint og gå på ski i mørket uten lys når det er stjerneklart, men greit og se litt bedre noen ganger og nødvendig med lys om man vil gå dager det ikke er klarvær. :)

Edit: Test http://www.terrengsykkel.no/index.php?id=3100 Magicshine 900 vs lupine tesla, ser ut som magicshine 900 er mye lys for pengene. Dessverre her som på alle andre med godt lys, kort batteritid på maks lysstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Tror jeg skal ønske meg Magic Shine til jul. Fint og gå på ski i mørket uten lys når det er stjerneklart, men greit og se litt bedre noen ganger og nødvendig med lys om man vil gå dager det ikke er klarvær. :)

Edit: Test http://www.terrengsykkel.no/index.php?id=3100 Magicshine 900 vs lupine tesla, ser ut som magicshine 900 er mye lys for pengene. Dessverre her som på alle andre med godt lys, kort batteritid på maks lysstyrke.

Tror jeg blir å teste denne 900 varianten av magicshine på tilbud XXL denne uka til 299,-

http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbeh%C3%B8r-til-sykkelen/Sykkellykter-og--tilbeh%C3%B8r/bi-light-Star-900-Multi-sykkellykt/p/1081538_1_Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg blir å teste denne 900 varianten av magicshine på tilbud XXL denne uka til 299,-

http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbeh%C3%B8r-til-sykkelen/Sykkellykter-og--tilbeh%C3%B8r/bi-light-Star-900-Multi-sykkellykt/p/1081538_1_Style

Gi oss tilbakemelding da. Jeg har funnet drømmelykten, men den koster 1800 kr så det blir nok lenge til, får satse på å få en litt rimeligere en til jul i første omgang og oppgradere etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til løping og skiturer i mørket er det vel lurt med noe som lyser veldig godt langt framover. Jeg har snørekjørt og sparkjørt med bikkjedyret med denne på hodet sist vinter, og det fungerte utmerket:

http://www.jentesport.no/products/PETZL-%252d-ULTRA-belt-hodelykt-m%7B47%7D-350-LUMEN-lys-med-accu-4-oppladbart-batt.,-Black.html

På sterkeste lys, varer ikke batteriet i mange timer, men 3-4 timer går bra. Når det er lite batteri igjen, slår lykta seg ned til minimumsbelysning (godt nok for å gå) og da varer den flere timer videre.

Jeg kjøpte en Led Lenser, husker ikke modell, hvor jeg kan justere både styrke og hvor langt/bredt jeg det lyser. Ikke brukt veldig mange turer enda, men fornøyd, til den prisen jeg betalte. Bedre enn den jeg hadde, fra Clas Olhson :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker magic shine lykter og er veldig fornøyd, ser godt frem og foran spannet (kjører 6-10spann, hovedsaklig 8, det er noen meter frem). Har både 900 og 1600 lumen lykt. 1600 lumen er ikke noe å jogge med, da den ikke sitter godt på hodet, så den fester jeg helst på styret eller styrebøyla.

ed: har også led lenser h7. Den bruker jeg som ekstralykt på hodet om jeg har festet magic shine på styret (så har jeg to lykter). Synes h7 duger fint om jeg skal GÅ fottur ,men ikke om jeg skal sykle, løpe eller kjøre spann .Da blir det for lite lys.

(som hundekjører blir en rimelig oppdatert på hodelykter etterhvert, enten en vil eller ikke.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker magic shine lykter og er veldig fornøyd, ser godt frem og foran spannet (kjører 6-10spann, hovedsaklig 8, det er noen meter frem). Har både 900 og 1600 lumen lykt. 1600 lumen er ikke noe å jogge med, da den ikke sikker godt på hodet, så den fester jeg helst på styret eller styrebøyla.

ed: har også led lenser h7. Den bruker jeg som ekstralykt på hodet om jeg har festet magic shine på styret (så har jeg to lykter). Synes h7 duger fint om jeg skal GÅ fottur ,men ikke om jeg skal sykle, løpe eller kjøre spann .Da blir det for lite lys.

(som hundekjører blir en rimelig oppdatert på hodelykter etterhvert, enten en vil eller ikke.. :) )

Er det merkbar forskjell på lyset på 900 og 1600? Jeg kommer til og ønske meg 900 nå til jul, men tror det var den nyeste med 2000 lumen fra MS som visstnok skulle være helt fantastisk. Jeg har ikke råd til den med det første dessverre, men får oppgradere etter hvert. selv om du ikke har akkurat den er det greit og høre erfaringer, mellom 2 med forskjellig lumen, om det er bedre eller om det er bortkastede penger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det er heeeelt ok at samboer kom hjem med en 2000 lumen, Magic shine lykt i går og sier den er begge sin http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Utstyr-til-syklisten/Hodelykter---Magic-Shine/magicshine-MJ-880-multi-sykkellykt-PLUS-KIT/p/1092255_1_Style

Aldri om jeg hadde kjøpt en lykt til nesten 2000, men hey, gleder meg veldig til å bruke den :D :D Som samboer så fint sa "Jeg måtte jo kjøpe den med dobbel batteripakke slik vi kan kjøre mye hund!". Og senere "Nå kan vi kjøre Finnmarksløpet Ane *Glise glise*". Av og til må man bare like dem! haha :lol: Og han synes det var kjempe stas at den hadde tilhørende koffert til alt utstyret! haha :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg bruker magic shine lykter og er veldig fornøyd, ser godt frem og foran spannet (kjører 6-10spann, hovedsaklig 8, det er noen meter frem). Har både 900 og 1600 lumen lykt. 1600 lumen er ikke noe å jogge med, da den ikke sitter godt på hodet, så den fester jeg helst på styret eller styrebøyla.

ed: har også led lenser h7. Den bruker jeg som ekstralykt på hodet om jeg har festet magic shine på styret (så har jeg to lykter). Synes h7 duger fint om jeg skal GÅ fottur ,men ikke om jeg skal sykle, løpe eller kjøre spann .Da blir det for lite lys.

(som hundekjører blir en rimelig oppdatert på hodelykter etterhvert, enten en vil eller ikke.. :) )

Hvilken bruker du når du løper? Som er ok på hodet liksom :P ?

Jeg har H7 fant jeg ut, og synes ikke den holder mål i det heletatt til tur :P Har ønsket meg H14.2 i julegave, så får vi se om jeg får den eller ikke da :D:P Tror den kommer, de synes synd på meg som tusler rundt i tussmørket nesten hele dagen.. Håper den er ok på hodet, så det går an å røre seg skikkelig med den på. Jeg er litt sånn at alt som er plagsomt/ekkelt plutselig hemmer bevegelsene mine veldig.. Skikkelig tafatt på det er egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en ny Magic shine lykt. 900 lumen mener jeg, med eksternt batteri. Sinsykt god, kjøpt på salg på XXL til 299. Koster nå 799. Veldig veldig fornøyd :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er fint du sier, for den har jeg ønsket meg i julegave, men har ikke prøvd den selv, så ble litt gambling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

magic shine fra 900 lumen og opp :) har både 900 og 1600 her, og er veldig fornøyd. Bare ikke så glad for detaljen at den har batteriindikatoren på selve lykta, og den gir ikke noe signal om at det snart er tomt (som feks ved å blinke med lys), så en må følge litt med selv på hvor lang tid en har vært ute og om lykta snart er tom (de holder noen timer da, men bakpå sleden/vogna kan det godt gå med noen timer...)

ed: haha snakk om å være glemsk. jeg har allerede svart ser jeg.

til den som lurte- jeg løper lite, men gjør jeg det, bruker jeg h7.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er trøtt så klarer ikke å finne ut av det selv :P

er h14 ikke oppladbar? samboer ønsker seg hodelykt som ikke er oppladbar nemlig, og har notert h7 som et eksempel, men jeg tenker at h14 må jo være bedre siden det er nyere modell, men den må altså ikke være oppladbar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...