Gå til innhold
Hundesonen.no

Hodelykt!


pippin
 Share

Recommended Posts

Guest Ulla-Britt

H14 er også veldig behagelig å løpe med. Jeg hadde ikke lyst (les: råd) til å legge tusenvis av kroner i ei hodelykt, så i den prisklassen synes jeg den er av de bedre til gå og løpe med. Og så kjøpt jeg heller oppladbare batterier med lader på Clas Ohlson til 200 kr, og vips så var den oppladbar. http://www.clasohlson.com/no/Varta-Quattro-batterilader/Pr365033000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei,sant det. Kanskje jeg bare skal gi ham lykta (Led Lenser H14 for å holde tråden) ,koble ham fra og vente på at han skal komme hjem med takeaway rådyr

Kjenner det er heeeelt ok at samboer kom hjem med en 2000 lumen, Magic shine lykt i går og sier den er begge sin http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Utstyr-til-syklisten/Hodelykter---Magic-Shine/magicshine-

Det ble denne gitt! Magicshine.. Praktisk til både hodebruk og til å feste på sykkelen. Billig og med 900 lumen, altså lyser den godt! Gleder meg til den kommer og jeg får testet http://www.xxl.no

Posted Images

Jeg hadde tenkt å kjøpe/ønske meg led lenser H14, men nå som jeg begynte å lese litt ble jeg brått litt usikker.

Dess mer lumen, jo bedre lykt? Eller hvordan fungerer det`?

Jeg trenger en god lykt som jeg hovedsakelig skal bruke i skogen i ruskete bergensvær, hvor det nødvendigvis ikke er noe særlig lys fra snø eller måne. Men også noe som kan brukes til en og annen langrennstur.

What to choose? :icon_confused:

Led lenser H14 210 lumen

Magicshine 900 lumen

FlashMax 1200 lumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å kjøpe/ønske meg led lenser H14, men nå som jeg begynte å lese litt ble jeg brått litt usikker.

Dess mer lumen, jo bedre lykt? Eller hvordan fungerer det`?

Jeg trenger en god lykt som jeg hovedsakelig skal bruke i skogen i ruskete bergensvær, hvor det nødvendigvis ikke er noe særlig lys fra snø eller måne. Men også noe som kan brukes til en og annen langrennstur.

What to choose? :icon_confused:

Led lenser H14 210 lumen

Magicshine 900 lumen

FlashMax 1200 lumen

Vanskelig å svare på, men jeg er hverfall førnøyd med H14.

Lyser bra og er veldig behagelig å ha på :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
Jeg hadde tenkt å kjøpe/ønske meg led lenser H14, men nå som jeg begynte å lese litt ble jeg brått litt usikker.

Dess mer lumen, jo bedre lykt? Eller hvordan fungerer det`?

Jeg trenger en god lykt som jeg hovedsakelig skal bruke i skogen i ruskete bergensvær, hvor det nødvendigvis ikke er noe særlig lys fra snø eller måne. Men også noe som kan brukes til en og annen langrennstur.

What to choose? :icon_confused:

Led lenser H14 210 lumen

Magicshine 900 lumen

FlashMax 1200 lumen

Det aller beste er å gå i en butikk og prøve dem på. Hoppe og sprette litt rundt. MagicShine-lykta ga meg gnagsår, og trykket ubehagelig på mitt firkantede hode. Da hjelper det ikke at den lyser bedre, for jeg skal bruke den mye uten lue også.

Hvis man spør, får man lov til å prøve dem i et mørkt rom. Da ser du selv hvilken du foretrekker. De lyser forskjellig, både styrken og spredningen/strålen. Det er litt smak og behag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magic Shine er den jeg kjøpte. Greit med lys, men den er upraktisk å gå rundt med på hodet pga den store batteriklumpen... Da må man enten ha den på innerlomma i jakka eller noe sånt. Og det er for meg upraktisk :P Testet den på kickbiken igår og der fungerte den mye bedre.

Jeg ville gått for H14.

Jeg vil ha hodelykt med AA-batterier jeg, ikke en stor ladeklump. Har H7 og H14 dette?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er lik som H7 lader du hele greia med tilhørende lader du plugger i, men for å være helt ærlig er det bedre å gå på clas ohlson, kjøpe lader + aa batterier der enn å betale ekstra hva det koster for den oppladbare...

Men innebærer ikke det at jeg må ta ut batteriene for å lade dem? Og hvor fort er det ikke ta å bare pakke med seg lykta i sekken uten batteriene... for meg er det ihvertfall veeldig for gjort. Har gjort det med kamera et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det verre gitt! Selve greia er jo ladern så er vanlige batterier inni den :-)

Hmm.. får se litt hva som lønner seg, jeg kan jo ha to sett med oppladbare batterier så jeg er sikker på at jeg har batterier klare til enhver tid.. Får vurdere litt i forhold til pris. Tror samboer får endel rabatt på dem som elektriker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm den skal kikkes p宠Jeg har nemlig lyst p宠14, men rive 堢ytte batterier hrtes tungvint ut!

Er det ikke mye bedre å kunne ha mulighet til bytte batterier? Enn å være avhengig av å lade?

Jeg har den H7 og holder i massevis til mitt bruk, men det er jo smak og behag, og litt hvor mye man vil legge i en hodelykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst fullt mulig å bytte batterier i den oppladbare om det sku bli "krise". :) Det er helt vanlige AA batterier i den også, bare oppladbare. :)

Ah, da er det jo greit. Men det er smak og behag. Jeg er av typen som glemmer å sette sånt på lading, så mye enklere å putte i nye batterier.

Edit: Så med andre ord, hadde jeg gått for den billigste :P (men jeg er så kresen og syns allerede den blir for klumpete. Så takke meg til den søte litt H7 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mye bedre å kunne ha mulighet til bytte batterier? Enn å være avhengig av å lade?

Jeg har den H7 og holder i massevis til mitt bruk, men det er jo smak og behag, og litt hvor mye man vil legge i en hodelykt.

Du sa noe der, men så at det var mulig i den oppladbare også. Får tenke litt på det og se hva slags priser jeg må ut med. Her er det bekmørkt rett utenfor døra, og bare for å gå til butikken ser jeg ikke noe. Min grense stopper imidlertidig på 1000kr da og det er jo individuelt hvor mye man vil bruke på en hodelykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. får se litt hva som lønner seg, jeg kan jo ha to sett med oppladbare batterier så jeg er sikker på at jeg har batterier klare til enhver tid.. Får vurdere litt i forhold til pris. Tror samboer får endel rabatt på dem som elektriker.

Du kan jo kjøpe vanlig og bruke oppladbare batterier eller handle batterier på ikea... Du får også ekstra batteri pakke man kan koble på og legge i sekken som man kan bruke på lengre turer. Også sier lykta ifra i god tid for du går tom for strøm så du får skiftet batterier :-)

Har h14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva selger du den ene for da? :D

Jeg tror jeg skal beholde begge 2.

En til finvær og en til møkkavær, men skal gi deg bedskjed om jeg skal selge den..

Den ene har jeg ikke tatt bruk enda :D

Men du får den for 650,- ink. frakt der jeg kjøpte min, syns ikke det er gæærn pris :D

http://www.geimport.com/product.php?id_product=286

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...