Gå til innhold
Hundesonen.no

Hodelykt!


pippin
 Share

Recommended Posts

Hvorfor har du mistanke om at lykta er fake?

Den virket veldig lett i forhold til andre H7'er jeg har vært borti, så jeg søkte litt kjapt på nett! På Led lenser vanlige lykter er det to ting som gjør at det er kjapt å avgjøre om den er fake! Varseltrekanten skal være en jevn stjerne med en lengre arm, men armen skal ikke være borti den sorte kanten til trekanten. I tillegg skal siste tallet i serienummeret være på linje med siste nummeret/bokstaven i logoen over!

Hos meg er begge disse feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei,sant det. Kanskje jeg bare skal gi ham lykta (Led Lenser H14 for å holde tråden) ,koble ham fra og vente på at han skal komme hjem med takeaway rådyr

Kjenner det er heeeelt ok at samboer kom hjem med en 2000 lumen, Magic shine lykt i går og sier den er begge sin http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Utstyr-til-syklisten/Hodelykter---Magic-Shine/magicshine-

Det ble denne gitt! Magicshine.. Praktisk til både hodebruk og til å feste på sykkelen. Billig og med 900 lumen, altså lyser den godt! Gleder meg til den kommer og jeg får testet http://www.xxl.no

Posted Images

Jeg fant dette på en side om fake Led Lenser lykter.

Dette var på en P7, men det er vel likt på alle Led Lenser lyktene..

Denne er fake

post-11240-0-36642500-1353998872.jpg

Denne er ikke fake

post-11240-0-91314900-1353998878.jpg

Der ser man hvordan den ene streken på stjerna ikke går helt ut på den ekte og helt ut på den fake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magic Shine er den jeg kjøpte. Greit med lys, men den er upraktisk å gå rundt med på hodet pga den store batteriklumpen... Da må man enten ha den på innerlomma i jakka eller noe sånt. Og det er for meg upraktisk :P Testet den på kickbiken igår og der fungerte den mye bedre.

Jeg ville gått for H14.

Jeg vil ha hodelykt med AA-batterier jeg, ikke en stor ladeklump. Har H7 og H14 dette?

perfekt: h7 på hodet og magic shine på styret (jeg har den på hodet jeg da, men jeg er vant til å gå med batteripakke i lomma :) )
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dette på en side om fake Led Lenser lykter.

Dette var på en P7, men det er vel likt på alle Led Lenser lyktene..

Denne er fake

post-11240-0-36642500-1353998872.jpg

Denne er ikke fake

post-11240-0-91314900-1353998878.jpg

Der ser man hvordan den ene streken på stjerna ikke går helt ut på den ekte og helt ut på den fake...

Jepp, er den sia jeg fant først og dermed ble skeptisk! Artigste nå er at selger prøver å påstå at skrifta i lykta mi er så utydelig på ALLE de nye led lenserne og det KUN er den orginale H7'en som hvor det står patent pending...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg fikk denne jeg - som takk for at jeg handlet Harley på utstillingen om søndagen - det er som å gå tur i dagslys og jeg er sikker på at de ser meg helt til Ski.

Selv på laveste styrke lyser den godt, i skogen på full guffe er det helt utrolig hvor lyst det blir. Den skal få være med på neste ridetur også.

Liker den godt fordi jeg slipper å ha batteriet hengende på huet, så den er lett og fin på hodet. Selvsagt er man da avhengig av å ha lomme eller belte som man kan legge batteriet i - men det er en bagatell føler jeg.

http://www.hallingsport.no/Hodelykter-Sykkellykter/MagicShine-MJ-808E-1000-Lumen-LED-hodelykt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På din står det opp/ned og speilvendt og det gjør det på min blå også (H14) men med mye tydeligere bokstaver og logo inni. OG riktig stjerne + kjøpt i butikk,så akkurat den biten kan stemme da?

Er det at jeg ser ingen grunn til at led lenser selv skulle skrevet det opp ned og speilvendt OG utydelig! Man skjønner jo ikke hva det står i min! Sitter og venter på svar fra led lenser selv, men regner vel med at det ender opp med at ebay må ordne opp i alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er det at jeg ser ingen grunn til at led lenser selv skulle skrevet det opp ned og speilvendt OG utydelig! Man skjønner jo ikke hva det står i min! Sitter og venter på svar fra led lenser selv, men regner vel med at det ender opp med at ebay må ordne opp i alt!

Speilvendt fordi du skal se teksten om du speiler deg med den *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ebay?

Nei

Den er fra et firma her i Norge. De jeg har linket til tidligere her i tråden.

Har vært i kontakt med de og de var ikke klar over det.

De kjøper disse fra en i Tyskland. Men de skulle ordne opp i dette og jeg skulle få pengene tilbake.

Jeg vet ikke om jeg må sende de tilbake enda. Har ikke fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt så mange sider her å lese at jeg datt litt ut. Men jeg vurderer å gi bort H7 i julegave til noen som bare skal bruke den på tur. Er det veldig stor forskjell på H7 og H14? H7 er innenfor prisbudsjettet mitt, H14 er ikke? Og er det igjen stor forskjell på H7 og de billige petz-hodelyktene de selger til 299 på XXL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt H7 på Magasinet nettbutikk til sånn ca kr 350,-.

Jeg prøvde den for første gang i går kveld og det var stupmørkt og jeg har aldri hatt på hodelykt noen gang før. Fy fader, den lyste jo opp halve verden, jo. Jeg ble skikkelig imponert og ble fornøyd med kjøpet mitt! Men som nevnt, jeg har ingenting å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...