Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hvor gammel er hun?"


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Enig med de som sier måneder frem til fylte to år, deretter halvår frem til tre da bruker jeg stort sett hele frem til de nærmer seg veteran. Aris f.eks har jeg sagt 7 1/2 på i det siste, rett og slett fordi det er en stor rase, og mange hunder eldes merkbart siste året mot veteranklasse, og da tar enkelte dommere hensyn til det. Senest i juni sa en dommer at han var i fantastisk hold og kondisjon for sin alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, på hundefestivalen hadde jeg glemt å telle hvor mange mnd Uva var. Snart 2 år, svarte jeg på spørsmål fra dommeren. "No, exactly how old is she?" sa hun da. Så åkkesom hvor teit det høres hadde jeg svart antall måneder, for jeg tror det er det dommeren ønsker å høre. Litt annerledes når hunden er over 2 år tenker jeg, men mens de ennå stiller i unghund er det relevant å vite antall måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alder er jo gjerne et spørsmål man får på utstilling. Frem til nå har det vært enkelt å svare, men så skal vi til NKK Hamar. Da er Smula 21 måneder - og det høres så teit ut å si!

Så hva ville du sagt?

Når det gjelder unger, så har jeg alltid syntes det har vært helt mongo når foreldre sier at ungen deres er 14 eller 28 mnd, for da må jeg jo begynne å tenke. :P På hunder derimot, er det da HELT naturlig å si nøyaktig hvor gammel hunden er! :lol:

Imouto blir to år om ei uke, og jeg har alltid sagt eksagt antall mnd til dommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...