Frida og fuglehundene Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Den er kjempefin! Ønsker meg en i grå, sennepsgul og hvit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Kult med Marius i andre farger Hvordan oppbevarer dere rundpinner? Har ryddet i strikkepinnene mine og sortert ut de jeg har dobbelt av. De rette har jeg et eget skrin til, der har jeg også heklenålene mine. Men hvor i all verden skal je ha rundpinnene?? Har bare ligget i en pose hittil. I garnboksen. Men det er så rotete/stygt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Åh, jeg har så lyst på denne: Jeg har akkurat den Mariusen i lys grå, mørk grå og hvit Farmor som har strikket til meg da, er så glad i den genseren Må jo vise den frem også, her er den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Aha! Jeg har funnet ut hva jeg sliter med i hekling, nemlig vite hvilken tråd som utgjør masken jeg skal hekle gjennom - er jo tråder over alt jo! Finnes det noen idiotsikker måte å velge riktig tråd? Regnern med det blir lettere utover arbeidet, men foreløpig skjønner jeg ikke så mye og tror kanskje mitt første forsøk ikke blir helt vellykket Jaja... Edit: Never mind! Hekling ligger ikke for meg. Prøve igjen når jeg har lært meg det som er verd å lære innen strikking heller. Så det så! *bare bittelitt furt* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 20. September 2012 Rapporter Share Skrevet 20. September 2012 Da har jeg sendt min første bestilling til Pickles Det blir stripekjole, men garnet jeg valgte forsvant fra sidene etter jeg bestilte. Kanskje jeg fikk det siste? Det var iallefall grønt og pastellfarget. Gleder meg! I mellomtiden får jeg vel prøve å finne ut av denne patentstrikken som jeg ikke forstår helt ennå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 21. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Kult med Marius i andre farger Hvordan oppbevarer dere rundpinner? Har ryddet i strikkepinnene mine og sortert ut de jeg har dobbelt av. De rette har jeg et eget skrin til, der har jeg også heklenålene mine. Men hvor i all verden skal je ha rundpinnene?? Har bare ligget i en pose hittil. I garnboksen. Men det er så rotete/stygt. Jeg fikk en "mappe" til å ha dem i i bursdagsgave et år. Det er denne (bare at min er grønn, da.. ): Den heter visst Namaste rundpinneetui og dette bildet fant jeg på http://www.heklekroken.no 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 21. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 knoter litt og quoter meg selv her, visst... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Jeg har en Mariusgenser i brun, breige og grå. Men jeg har lyst på en i tradisjonelle farger med dette mønsteret. Ang oppbevaring av nåler og pinner så har jeg denne til heklenålene mine og den. Har bestilt meg en lignende til strikkepinnene mine. Jeg har et sett med utskiftbare pinner (Symphonie wood). Damen har litt leveringstid, men godt håndverk er verdt å vente på! Heklenålene mine (tja, et utvalg iallfall ) Når den er lagt sammen, veldig praktisk å ha i veska: TIl strikkepinner: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Så stilig Mari! Når jeg blir voksen skal jeg kjøpe meg symaskin og så sånt hefte til meg selv også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Jeg er en høst-håndarbeider. Veldig glad i å hekle og strikke på høsten, aldri ellers. Nå har jeg fått sokkedilla, og strikker sokker for alle penga. Neste prosjekt er disse. Men jeg har lyst på en i tradisjonelle farger med dette mønsteret. Damn! Den der var awesome fantastisk! Må ha! *skrive opp på kommende-prosjekt-lista* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Jeg har en lue som likner, en Arne og Carlos lue i det data-/mariusmønsteret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Jeg er en høst-håndarbeider. Veldig glad i å hekle og strikke på høsten, aldri ellers. Nå har jeg fått sokkedilla, og strikker sokker for alle penga. Neste prosjekt er disse. Damn! Den der var awesome fantastisk! Må ha! *skrive opp på kommende-prosjekt-lista* Fete sokker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Jeg har strikket bukse til H! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Jeg har strikket bukse til H! Så flink du er! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Jeg har begynt å hekle kurv jeg, som jeg skal ha toalettsaker i Skal lage denne, uten hanken. Hekler i lys aprikos. Jeg har strikket bukse til H! Flashback! Jeg hadde en sånn i grønn når jeg gikk i bhg! Likte blåfargen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Nettopp ferdig med ett par doble votter i eurasierull og alpakka. Håndspunnet fra innerst til ytterst. Bare ett igjen, så er denne bestillingen ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Ferdig med den ene av de to "småldelene" dvs jeg er ferdig med ca 1/10 av bukseselene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Da kom motivasjonen rennende på her også, og er snart ferdig med 5 mei tai, med hundemønster. Har mønstret stoff liggende til flere, så her blir det masseproduksjon så lenge jeg orker. Kommer en tråd på kjøp og salg snart. (må bare innom Stoff og stil og kjøpe mer vatt i morra...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Flashback! Jeg hadde en sånn i grønn når jeg gikk i bhg! Likte blåfargen Haha, jeg også! Så godt som helt lik, samme type sjatteringer i garnet og alt, bare mørk og lys mosegrønn i stedet for blå og svart. Ønsker meg fremdeles sånn bukse jeg, er utrolig deilig når man f.eks skal ut og fiske midt på vinteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. September 2012 Rapporter Share Skrevet 21. September 2012 Nettopp ferdig med ett par doble votter i eurasierull og alpakka. Håndspunnet fra innerst til ytterst. Bare ett igjen, så er denne bestillingen ferdig Wow, de så skikkelig gode ut! Også hundeull a'gitt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Takket være denne håndarbeidstråden her på Sonen og alt heklepratet, satte jeg meg fore å lære meg hekling igjen. Tror ikke jeg har heklet noe siden skoledagene, og det er jo *host* år siden....! (25+) Første prosjekt var å lære seg å hekle disse velkjente bestemors-rutene, som man kan lage lapper av og alt mulig; sengeteppe eller grytekluter, puter og alt man måtte ha lyst til. Jeg satser på et sengeteppe/sofa-pledd, som jeg skal gi til mora mi til jul om jeg greier å bli ferdig...! Jeg tok for meg en oppskrift, og lærte meg heklingen ved å se på how-to-do-videoene på Drops Design. De er fabelaktige, de er nøye og viser alt man trenger! Men likevel måtte det ca 20 forsøk til før jeg skjønte hvordan jeg skulle hekle en sånn bestemorsrute jevn og fin, og ikke bulkete og rar. Det var bare jeg som hadde litt for lite masker et sted og litt for mye et annet sted Nå har jeg heklet ca 15 sånne som er fine, og er altså godt i gang! Jeg har valgt garnet Nepal, som jeg har kjøpt hos Atelje Margaretha, og det er en 65% ull blanding, noe som gjør teppet lunt og varmt. Lett å arbeide med. Heklenål str 5. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Takket være denne håndarbeidstråden her på Sonen og alt heklepratet, satte jeg meg fore å lære meg hekling igjen. Tror ikke jeg har heklet noe siden skoledagene, og det er jo *host* år siden....! (25+) Første prosjekt var å lære seg å hekle disse velkjente bestemors-rutene, som man kan lage lapper av og alt mulig; sengeteppe eller grytekluter, puter og alt man måtte ha lyst til. Jeg satser på et sengeteppe/sofa-pledd, som jeg skal gi til mora mi til jul om jeg greier å bli ferdig...! Jeg tok for meg en oppskrift, og lærte meg heklingen ved å se på how-to-do-videoene på Drops Design. De er fabelaktige, de er nøye og viser alt man trenger! Men likevel måtte det ca 20 forsøk til før jeg skjønte hvordan jeg skulle hekle en sånn bestemorsrute jevn og fin, og ikke bulkete og rar. Det var bare jeg som hadde litt for lite masker et sted og litt for mye et annet sted Nå har jeg heklet ca 15 sånne som er fine, og er altså godt i gang! Jeg har valgt garnet Nepal, som jeg har kjøpt hos Atelje Margaretha, og det er en 65% ull blanding, noe som gjør teppet lunt og varmt. Lett å arbeide med. Heklenål str 5. Åååh sånne vil jeg og lage. Men får ikke til. *furt* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Dere bedriver magi, altså! Jeg har lyst til å lære meg å hekle, men jeg forstår det bare ikke. Jeg strikket skjerf på barneskolen, men jeg har helt glemt hvordan jeg gjør det. Jeg klarer ikke å starte sjøl, for noen må hjelpe meg med maskestart. Jepp, jeg er håpløs. Men jeg har lyst til å lage meg en poselue til vinteren. Er det innmari vanskelig? Eller kan til og med jeg klare det? Og nevnte jeg at jeg er håpløs på oppskrifter? Der skjønner jeg virkelig nada ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikipile Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Takket være denne håndarbeidstråden her på Sonen og alt heklepratet, satte jeg meg fore å lære meg hekling igjen. Tror ikke jeg har heklet noe siden skoledagene, og det er jo *host* år siden....! (25+) Første prosjekt var å lære seg å hekle disse velkjente bestemors-rutene, som man kan lage lapper av og alt mulig; sengeteppe eller grytekluter, puter og alt man måtte ha lyst til. Jeg satser på et sengeteppe/sofa-pledd, som jeg skal gi til mora mi til jul om jeg greier å bli ferdig...! Jeg tok for meg en oppskrift, og lærte meg heklingen ved å se på how-to-do-videoene på Drops Design. De er fabelaktige, de er nøye og viser alt man trenger! Men likevel måtte det ca 20 forsøk til før jeg skjønte hvordan jeg skulle hekle en sånn bestemorsrute jevn og fin, og ikke bulkete og rar. Det var bare jeg som hadde litt for lite masker et sted og litt for mye et annet sted Nå har jeg heklet ca 15 sånne som er fine, og er altså godt i gang! Jeg har valgt garnet Nepal, som jeg har kjøpt hos Atelje Margaretha, og det er en 65% ull blanding, noe som gjør teppet lunt og varmt. Lett å arbeide med. Heklenål str 5. Jeg tror jeg må finne fram heklenåla, og lage noe lignende til bestemor til jul - det tror jeg hun hadde satt stor pris på Tidsfordriv nå i helgene som gubben er ute på jakt hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 22. September 2012 Rapporter Share Skrevet 22. September 2012 Åååh sånne vil jeg og lage. Men får ikke til. *furt* Når jeg fikk det til *kremt* så får du det til også, garantert! Jeg er ingen oppskrift-geek altså, skjønner lite av dem Se på videoene til drops design, start med begynnelsen for å si det sånn, og så luseleser du oppskriften. De har en egen video for sånne bestemors-ruter på Drops design. Det finnes flere oppskrifter der ute på nettet på bestemorsruter (eller også kalt oldemorsruter eller mormor-ruter...!) men jeg synes akkurat denne var veldig "oppklarende": http://strikkespinn...r-oldemorsrute/ Sammen med videoen på Drops Design så løsnet det for meg og jeg fikk det til :- ) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts