Synnikken Skrevet 7. November 2013 Rapporter Share Skrevet 7. November 2013 Hvilken type perler? Hobbyboden har noe, panduro, og ellers finner du sikkert mye på ebay. Lager meg noen slike: smykker for tiden, så noe ala det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 7. November 2013 Rapporter Share Skrevet 7. November 2013 Når dere strikker vrangbord med striper, i f.eks. to forskjellige farger, beholder dere da fargen som ikke brukes ved å flette den på innsiden/baksiden av strikketøyet, eller kutter dere tråden og fletter inn for hvert fargebytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 7. November 2013 Rapporter Share Skrevet 7. November 2013 Når dere strikker vrangbord med striper, i f.eks. to forskjellige farger, beholder dere da fargen som ikke brukes ved å flette den på innsiden/baksiden av strikketøyet, eller kutter dere tråden og fletter inn for hvert fargebytte? Jeg beholder tråden på baksiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 7. November 2013 Rapporter Share Skrevet 7. November 2013 Lager meg noen slike: smykker for tiden, så noe ala det Stilig Tipper du finner mye på de stedene eg nevnte, kanskje også på finn.no. Har sett tidligere at det gjerne er folk som gir seg med hobbyen, og selger unna billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 8. November 2013 Rapporter Share Skrevet 8. November 2013 Og denne var også veldig søt! http://www.ravelry.com/patterns/library/the-burton-bear-cowl Men jeg kjenner det blir uten ører 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 8. November 2013 Rapporter Share Skrevet 8. November 2013 Noen som vet hvor det er mulig å få kjøpt sytråd til symaskin til en ok pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 8. November 2013 Rapporter Share Skrevet 8. November 2013 Og denne var også veldig søt! http://www.ravelry.com/patterns/library/the-burton-bear-cowl Men jeg kjenner det blir uten ører Jeg har mønsteret på den heklede versjonen, laget en til niesa til kjæresten, med ører såklart . http://www.ravelry.com/patterns/library/the-baylie-bear-cowl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 8. November 2013 Rapporter Share Skrevet 8. November 2013 Jeg har mønsteret på den heklede versjonen, laget en til niesa til kjæresten, med ører såklart . http://www.ravelry.com/patterns/library/the-baylie-bear-cowl Å herregud så søt! Sånn vil jeg ha, men til meg selv... Først julegavestrikking, så flodhest hekling, så hette med ører hekling.. Kanskje ferdig neste år.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 8. November 2013 Rapporter Share Skrevet 8. November 2013 Har begynt på vrangborden på den første selbuvotten. Pinne str. 3,0 mm. Synes at de virker så store og at garnet (DK) er skikkelig tykt. Har bare holdt på med pinnestr. 1,75 og 2,0 og garn i 4ply i det siste. Bruker oppskriften til Sandnes garn, men har forandret litt på mønsteret på vrangborden. Usikker på størrelsen. Dette er str. dame, men mulig jeg må gå opp en str. kjenner jeg meg selv rett. Har en tendens til å strikke litt stramt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. November 2013 Rapporter Share Skrevet 8. November 2013 Mariussokkene jeg har strikket hittil, de i midten blir julegave til ei veninne, de blå har samboer fått Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 8. November 2013 Rapporter Share Skrevet 8. November 2013 Fine sokker! Ahhh... det er jo hyggelig med litt hjemmelagde ting 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Sokkespørsmål! Akkurat ferdig med hælfelling på sokk nr 3, og tenker at dette paret skal ha glattstrikk på foten istedet for ribber som forrige par. Men bør det felles litt etter hælfellingen da, blir de vide hvis ikke? Eller kan jeg bare fortsette med samme maskeantall som ribbestrikken før hælfellingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Bestilte visst 835 perler jeg ups! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 @TesererePå sokkene jeg strikke har jeg totalt 52m når jeg er ferdig med hælfelling og har tatt opp masker langs sidene. Da skal jeg strikke to m sammen i hver side hver 2.omg til jeg har 44. Så ja, man skal felle litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Sokkespørsmål! Akkurat ferdig med hælfelling på sokk nr 3, og tenker at dette paret skal ha glattstrikk på foten istedet for ribber som forrige par. Men bør det felles litt etter hælfellingen da, blir de vide hvis ikke? Eller kan jeg bare fortsette med samme maskeantall som ribbestrikken før hælfellingen? Strikker du stramt kan du fortsette med samme maskeantall. Strikker du løst bør du felle 4-6 masker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Bestilte visst 835 perler jeg ups! Hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Hvor? Pedersen smykker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingo Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 til dere som har strikket dennehttp://www.pickles.no/artig-skrue-hettelue/ Hva er deres erfaring; Stemmer størrelsene, eller må man beregne å strikke en str større? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 @Teserere På sokkene jeg strikke har jeg totalt 52m når jeg er ferdig med hælfelling og har tatt opp masker langs sidene. Da skal jeg strikke to m sammen i hver side hver 2.omg til jeg har 44. Så ja, man skal felle litt Hvorfor funker ikke @ på mitt nick Ok, hvilken oppskrift følger du da? Hvor er det finest og felle osv? Strikker du stramt kan du fortsette med samme maskeantall. Strikker du løst bør du felle 4-6 masker. Strikker ikke stramt nå lenger Så får vel felle litt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 @Teserere Joda Men for at jeg skulle få det til å funke måtte jeg skrive @ [ member = "Teserere" ] (uten mellomrom såklart) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 @Khela Dette er jo helt OT, men jeg får ikke varsel om at du har mentioned meg?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 @Khela Dette er jo helt OT, men jeg får ikke varsel om at du har mentioned meg?? HMF, min første mention også FUNKER DEN IKKE?!? Herregud så dustete Følger du tråden? Kan være derfor. Får i alle fall ikke varsel om quotes i tråder jeg følger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 HMF, min første mention også FUNKER DEN IKKE?!? Herregud så dustete Følger du tråden? Kan være derfor. Får i alle fall ikke varsel om quotes i tråder jeg følger. Ah, kanskje derfor da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 til dere som har strikket dennehttp://www.pickles.no/artig-skrue-hettelue/ Hva er deres erfaring; Stemmer størrelsene, eller må man beregne å strikke en str større? Jeg har strikket flere og syns størrelsen stemmer bra :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Har fylt på lageret med sokkegarn! Bruker 2 nøster per par (strikker med dobbelt garn), og nøstene koster £1 per stykk Det er under 20 kroner for et par sokker Og det er 75% ull og 25% polyamid så bør være grei kvalitet til sokker 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts