Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!

Annegru
 Share

Recommended Posts

• Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

@Ingvild: Lue og hals eller skjerf i tjukt garn. (Skjerf trenger du ikke oppskrift til. :P ).

Jeg har bestemt meg for å strikke dette settet. Elsker garnet! Men jeg sliter med å bestemme meg for hvilken farge jeg skal kjøpe. Onkelen min kler alle disse tre fargene og de er jo alle fine på hver sin måte. Det er forskjellig hvor anvendbare de er, men det er jo artig med noe som skiller seg litt ut også. Jeg trenger ikke å lage noe som passer til ALT liksom.

13534605-origpic-47ca52.png

13855233-origpic-2351f7.png

21746698-origpic-32e896.png

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å strikke dette settet. Elsker garnet! Men jeg sliter med å bestemme meg for hvilken farge jeg skal kjøpe. Onkelen min kler alle disse tre fargene og de er jo alle fine på hver sin måte. Det er forskjellig hvor anvendbare de er, men det er jo artig med noe som skiller seg litt ut også. Jeg trenger ikke å lage noe som passer til ALT liksom.

21746698-origpic-32e896.png

Denne! :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt for god tid i garnbutikken i dag... Skulle bare titte litt mens jeg ventet på toget. Planen var kanskje et nøste med noe babyull som skulle være på salg, endte opp med et nøste av noe helt anna (men som skal bli babylue) og plutselig så hadde jeg handla inn til sinnasaujakke gitt :icon_redface:

I samme farger som den til høyre her (har ærlig og redelig stæjlt bildet fra ravelry):

13213336883_6d554430e0_z.jpg

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å strikke det settet med lue og hals (eller kanskje jeg går for skjerf) til to nevøer. Problemet er bare at disse to nevøene vet AKKURAT hva slags luer og skjerf de kunne tenke seg å gå i. To sånne sett kommer på bortimot 800 penger, vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å strikke det settet med lue og hals (eller kanskje jeg går for skjerf) til to nevøer. Problemet er bare at disse to nevøene vet AKKURAT hva slags luer og skjerf de kunne tenke seg å gå i. To sånne sett kommer på bortimot 800 penger, vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen.

800?? Trenger jo bare 200 gram = 200 kr per sett. Eller hvis du skal strikke skjerf blir det vel fort mer, ja. Jeg satser på hals. Den moderne mann anno 2014 må klare å gå i hals. Dessuten blir det rimeligere for meg. :icon_redface:

Onkelen min går en del i en brun, fôret skinnjakke på vinteren. Til den tror jeg nok at det grønne garnet blir finest. :) Så da bestiller jeg nok det.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fremover med vottene. I sneglefart. :aww:

photo242_zps6a8c485c.jpg?t=1415916288

Håper bare de passer.

Det nærmer seg jo jul, og jeg lurte på om jeg skulle forsøke meg på julegave til en av mine brødre. Men hva skulle det vært? Lue? Votter? Det store problemet er størrelse da. Kan jo bli helbom. :P:aww:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

800?? Trenger jo bare 200 gram = 200 kr per sett. Eller hvis du skal strikke skjerf blir det vel fort mer, ja. Jeg satser på hals. Den moderne mann anno 2014 må klare å gå i hals. Dessuten blir det rimeligere for meg. :icon_redface:

Onkelen min går en del i en brun, fôret skinnjakke på vinteren. Til den tror jeg nok at det grønne garnet blir finest. :) Så da bestiller jeg nok det.

Ai, jeg tenkte at de nøstene var på 50 gram. Men da blir det jo ikke så dyrt. Kanskje jeg skulle satse på halser jeg også forresten.

De vottene blir kjempelekre @!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket den Pickles-lua til Marimannen og den ble stor og posete. Jeg synes Pickles Merino Tweed er vanskelig å finne riktig strikkefasthet med, det har sannsynligvis mest med at jeg aldri strikker prøvelapp altså, men jeg skylder på garnet læll.

Vanligvis strikker Pickles damene veldig løst, men med dette garnet har jeg måtte gå ned flere pinnestørrelser og alikevel blir det ofte tull.

På en annen side er garnet vanvittig drøyt! Det varer og varer og varer.

VIlle gått for den sjøgrønne jeg også! Har noen nøster med den oransje liggende, og det er også kjempefint. Litt rust i det, veldig pent. :)

Jeg for min del driver og vrir hjernen min og strikker uten oppskrift. Herregud, skulle tro jeg var flinkere til dette så mye som jeg har strikket.

Jeg skal strikke en sånn til @SoppenCamilla sin Skinny.

Kan dere se det for dere?? Den kommer til å bli sååååå fantastisk! Om jeg bare får den til....

Poster teasers litt senere.

pavsheep.jpg

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ok, som dere maser... ( :icon_redface: ) Så får dere teasers med en gang.

Tar nemlig gjerne mot tips til hvordan jeg skal fikse hette/hode-løsningen. :)

15600056768_168a937cdc_z.jpg

15783594981_f98793d95f_z.jpg

Strikker vrangbord litt nedover frambena tenkte jeg, hemper til lår og hale. Hva tror dere?

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket den Pickles-lua til Marimannen og den ble stor og posete. Jeg synes Pickles Merino Tweed er vanskelig å finne riktig strikkefasthet med, det har sannsynligvis mest med at jeg aldri strikker prøvelapp altså, men jeg skylder på garnet læll. 

Vanligvis strikker Pickles damene veldig løst, men med dette garnet har jeg måtte gå ned flere pinnestørrelser og alikevel blir det ofte tull. 

På en annen side er garnet vanvittig drøyt! Det varer og varer og varer. 

VIlle gått for den sjøgrønne jeg også! Har noen nøster med den oransje liggende, og det er også kjempefint. Litt rust i det, veldig pent. :) 

Jeg for min del driver og vrir hjernen min og strikker uten oppskrift. Herregud, skulle tro jeg var flinkere til dette så mye som jeg har strikket. 

Jeg skal strikke en sånn til @SoppenCamilla sin Skinny. 

Kan dere se det for dere?? Den kommer til å bli sååååå fantastisk! Om jeg bare får den til.... 

Poster teasers litt senere. 

Postet bilde

Er det samme garnet som i kimonoen fra Pickles tro? For den ble helt grusomt stygg her, og ca. Fire størrelser for stor. Enda jeg vanligvis strikker ekstremt fast.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme garnet som i kimonoen fra Pickles tro? For den ble helt grusomt stygg her, og ca. Fire størrelser for stor. Enda jeg vanligvis strikker ekstremt fast.

Ja, Kinono-Oh bruker Merino Tweed og Silk Mohair.

Så kjipt når såpass store (og dyre!) prosjekter ikke passer. :( Når det er strikket i dobbel tråd så er det et herk å rekke opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari Utrolig stilig/crazy strikkeprosjekt! Angående ørene tror jeg at jeg ville felt og lagt opp igjen maskene, og heller heklet rundt åpningen for å stramme den inn/gjøre den mer stabil etterpå. Lurer også på om det ikke hadde lønt seg å ha strikk rundt kanten av hette, og hekla det inn (heklet rundt) strikket.

Du må poste flere bilder/ferdig resultat med modell etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari Utrolig stilig/crazy strikkeprosjekt! Angående ørene tror jeg at jeg ville felt og lagt opp igjen maskene, og heller heklet rundt åpningen for å stramme den inn/gjøre den mer stabil etterpå. Lurer også på om det ikke hadde lønt seg å ha strikk rundt kanten av hette, og hekla det inn (heklet rundt) strikket.

Du må poste flere bilder/ferdig resultat med modell etterhvert :)

Ja, det var det jeg tenkte med ørene, de er egentlig de enkleste. Men med boblene så er det så vanskelig å minske til halsen synes jeg, boblene forskyver seg, og det blir bare krøllball. Men å hekle det til var veldig lurt altså. Rett og slett mer tilgivende det tror jeg. Takk for tips! :)

Soppeloppen stille med bilder med genser som forhåpentligvis passer. Har ingen modell å prøve på heller, så alt blir litt gjetting fra nå av. Men jeg synes prosjektet er så kult at det automatisk gir litt goodwill, og jeg ser av det bildet at den ikke har 100% passform den jeg kopierer heller. :P Ha ha, unnskyldninder, unnskyldninger.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pavsheep.jpg

Å herregud, har du oppskrift? Mozza ønsker seg sånn! Hun må uansett ha kort pels på kroppen pga div. allergi- dekken- og toveproblematikk om vinteren... Så da kan jeg jo strikke henne en ny, avtagbar ullpels i stedet? (ikke le. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte med ørene, de er egentlig de enkleste. Men med boblene så er det så vanskelig å minske til halsen synes jeg, boblene forskyver seg, og det blir bare krøllball. Men å hekle det til var veldig lurt altså. Rett og slett mer tilgivende det tror jeg. Takk for tips! :)

Soppeloppen stille med bilder med genser som forhåpentligvis passer. Har ingen modell å prøve på heller, så alt blir litt gjetting fra nå av. Men jeg synes prosjektet er så kult at det automatisk gir litt goodwill, og jeg ser av det bildet at den ikke har 100% passform den jeg kopierer heller. :P Ha ha, unnskyldninder, unnskyldninger. 

Jeg har en Whippet som ønsker seg sånn ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, har du oppskrift? Mozza ønsker seg sånn! Hun må uansett ha kort pels på kroppen pga div. allergi- dekken- og toveproblematikk om vinteren... Så da kan jeg jo strikke henne en ny, avtagbar ullpels i stedet? (ikke le. :P )

Ingen oppskrift og jeg synes det er vanskelig! Men ja, om jeg får den til å funke så blir den virkelig kul! Mozza hadde sett helt fab ut i en sånn. Den burde egentlig vært grå den. :D

Jeg har en Whippet som ønsker seg sånn ;)

Kjør på! Det er artig å strikke bobler synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen oppskrift og jeg synes det er vanskelig! Men ja, om jeg får den til å funke så blir den virkelig kul! Mozza hadde sett helt fab ut i en sånn. Den burde egentlig vært grå den. :D

Det var et hint til prosjekt for deg ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Kanskje Mozza må outsource strikkinga til "bestemor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider