AnnChristin Skrevet 6. Desember 2013 Rapporter Skrevet 6. Desember 2013 Er samma kjærringa det vettu. Kan jo hende det klør i strikke fingrene i jula, så gi ett hint om farge, så kan de jo hende ett bææædi par til dukker opp i rett farge Jeg er så bæææd og kjedelig at jeg liker svart :-P Men da forsvinner jo bædihodet, så må evt være en gråsau haha! Siter
Annegru Skrevet 6. Desember 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Desember 2013 Wow! Hvor lang tid har du brukt på dem? Husker ikke.... De var egentlig ferdige for lenge siden, men jeg har ikke giddet å feste tråder før nå. Jeg mener jeg var sykemeldt noen dager mens jeg strikket den brune, så den tok kanskje en uke-halvannen. Kanskje 2,5? Den blå tok temmelig nøyaktig 2 uker. Men den er i str. XS... Siter
AussieAllTheWay Skrevet 7. Desember 2013 Rapporter Skrevet 7. Desember 2013 Jeg er så bæææd og kjedelig at jeg liker svart :-P Men da forsvinner jo bædihodet, så må evt være en gråsau haha! Skal nok klare å finne ett grått får i saueflokken 1 Siter
Teserere Skrevet 7. Desember 2013 Rapporter Skrevet 7. Desember 2013 Husker ikke.... De var egentlig ferdige for lenge siden, men jeg har ikke giddet å feste tråder før nå. Jeg mener jeg var sykemeldt noen dager mens jeg strikket den brune, så den tok kanskje en uke-halvannen. Kanskje 2,5? Den blå tok temmelig nøyaktig 2 uker. Men den er i str. XS... Wow igjen!! Det var kjapt! Siter
Annegru Skrevet 7. Desember 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Desember 2013 Wow igjen! Det var kjapt! Takk Går ganske kjapt etter å ha strikket noen mariusgensere... Etterhvert går det litt på autopilot... Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 7. Desember 2013 Rapporter Skrevet 7. Desember 2013 Nå fikk jeg lyst til å prøve å strikke Mariusgenser, men redd jeg ikke har tålmodighet til det Siter
AussieAllTheWay Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Skrevet 8. Desember 2013 Multitasking på høyt nivå, eller bare en løsning når man ikke vet om man har nok garn til hele/ begge sokken(e) 4 Siter
Artemis Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Skrevet 8. Desember 2013 Går fremover med selbuvottene. Har ikke strikket så mye i det siste, men var veldig kjekt å begynne på vott nummer to og oppdage at det går mye fortere enn på den første votten. Nå kjenner jeg jo mønsteret osv. 4 Siter
Mari Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Skrevet 8. Desember 2013 Hm... Hva betyr dette: Rnd 17: p3, k2, slip the 5 sts just worked onto needle 3, this will now be the beg of the rnd, *k2, p4, k3, p4, k2; rep from * to end. Hva skal jeg gjøre med de 5 maskene på hjelpepinnen? Skan jeg strikke de en gang til med en gang? Skal de bare henge ut på hjelpepinnen? @Garmen ?? Siter
Mari Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Skrevet 8. Desember 2013 Øøøh, needle 3. Mener de da om jeg strikker på settpinner kanskje? At siden jeg strikker magic loop så skal jeg bare ignorere needle 3? Det må være det, sant? Siter
Garmen Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Skrevet 8. Desember 2013 Hm... Hva betyr dette: Rnd 17: p3, k2, slip the 5 sts just worked onto needle 3, this will now be the beg of the rnd, *k2, p4, k3, p4, k2; rep from * to end. Hva skal jeg gjøre med de 5 maskene på hjelpepinnen? Skan jeg strikke de en gang til med en gang? Skal de bare henge ut på hjelpepinnen? @Garmen ?? De skal ikke over på en hjelpepinne, de skal over på slutten av forrige runde. De som var de første fem maskene i runden skal nå bli de siste fem. Jeg vet ikke om du strikker med magic loop eller med strømpepinner, men jeg strikket på tre strømpepinner, og da ble det kanskje litt lettere å forstå? Så fortsetter du bare med k2 osv. Ble det greit fortalt? 1 Siter
Mari Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Skrevet 8. Desember 2013 De skal ikke over på en hjelpepinne, de skal over på slutten av forrige runde. De som var de første fem maskene i runden skal nå bli de siste fem. Jeg vet ikke om du strikker med magic loop eller med strømpepinner, men jeg strikket på tre strømpepinner, og da ble det kanskje litt lettere å forstå? Så fortsetter du bare med k2 osv. Ble det greit fortalt? Japp. Jeg skjønte det av meg selv like etter jeg skrev det Men veldig bra forklart! Jeg bare flyttet maskemarkøren og var good to go. 1 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Skrevet 8. Desember 2013 Ferdig med ett par babyspiralsokker 3 Siter
Mari Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 @Garmen Enda et spørsmål, jeg får ikke denne runden til å gå opp? Rnd 28: k3, p3, k2, p3, k5, p3, k2, p3, k4, *k6, k2tog, k6; rep from * to end. Jeg sitter ikke igjen med 6 masker på slutten av runden, men 4? Alle andre runder har gått opp og jeg har dobbeltsjekket denne plænty. Siter
Gjest Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Dere er så flinke! Jeg er helt imponert jeg. Er så misunnelig på alle som strikker votter, så tenkte å prøve meg på disse: http://www.pickles.no/varme-vintervotter/ Jeg klarer det, ikke sant? Og så er jeg så misfornøyd med babyteppe jeg strikket at jeg tenker jeg skal strikke nytt. Har funnet ett på drops sine sider, som bare er perlestrikk med drops eskimo på pinne 20. Er det noe som er greit å få til å se ålreit ut? Nogenlunde jevnt og pent (for det er det jeg sliter litt med). Siter
Mari Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 AARGH! Jeg tror disse vottene blir ALTFOR store! @Garmen , må jeg rekke opp? Da dør jeg... Håndleddet mitt slutter ved pila, liksom? Siter
Kaja Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Fy fader, at du får det til Mari! Jeg er helt imponert! Siter
Mari Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Fy fader, at du får det til Mari! Jeg er helt imponert! Engelsk oppskrift, Kaja. Det står det hva du skal strikke maske etter maske. Disse vottene klarer du også, ingen tvil! 1 Siter
Mari Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Når jeg ser på bildet fra oppskriften ser det forresten ut som lengden stemmer, men jeg synes de er vel romslige altså. Nå bruker jeg et ettrådsgarn, så de vil jo tove seg litt etterhvert. Ååh, hva tror dere? 1 Siter
Kaja Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Engelsk oppskrift, Kaja. Det står det hva du skal strikke maske etter maske. Disse vottene klarer du også, ingen tvil! Det skal jeg jammen meg prøve, når jeg er ferdig med nåtidens prosjeker! Siter
Mari Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Det skal jeg jammen meg prøve, når jeg er ferdig med nåtidens prosjeker! Gjør det! Det er fletter da, men overhodet ikke vanskelig. 1 Siter
Garmen Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Jeg har håndleddet på samme sted (sånn i enden av armen liksom ), og jeg syns ikke de er plagsomt store altså, langefingeren min stopper akkurat i sømmen. Men jeg vet ikke om du har større eller mindre hender enn meg. Men jeg strikket jo i et annet garn også. Så summa summarum: veit ikke! Siter
Gjest Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Julegave til mamma, lyslykter:Men jeg synes liksom den lilla er litt uferdig? Burde jeg henge dingelidangel på den også? Burde den heller vært hvit, lik som den andre? Siter
Recommended Posts