Synnikken Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Holder fortsatt på.. Begynte på "del to" for ikke så lenge siden.. Går saakte! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 8. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2013 Ikke hadde jeg trodd for noen mnd siden at jeg kunne strikke en hel lue på en kveld Mangler riktignok litt snor plus en ørelapp+snor til og den er i babystørrelse, men allikevel 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 8. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2013 Milo-vesten min ble en fadese fra ende til annen. For det første har jeg funnet ut hvor til de grader jeg hater mønsterstrikk. Så det som skulle være sju rader med elefanter ble til en. Men da hadde jeg ikke nok hovedfarge (mål for 2013 er lagerstrikk!), så jeg omproviserte striper. Strikket den lang nok og gjorde ferdig skiten. Prøvde den på i dag og den er jo så bred og kort! Altfor vid, men passe i lengden, så han kan liksom ikke vokse inn i den heller. Fail, fail, fail, fail. Si ifra hvis dere vet om en skikkelig tjukk to-tre åring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 8. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2013 Åh, jeg er misunnelig på dere som strikker så fort! Men men. Jeg er ganske stolt av meg selv likevel, for det ser ut som at stripekjolen faktisk blir ferdigstilt Nå er jeg halvveis i andre ermet. Det lønte seg å ha starta på bolen ørten ganger, for ermene fikk jeg til på første forsøk, på tross av at jeg aldri har strikka med fem pinner før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 8. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2013 Åh, jeg er misunnelig på dere som strikker så fort! Men men. Jeg er ganske stolt av meg selv likevel, for det ser ut som at stripekjolen faktisk blir ferdigstilt Nå er jeg halvveis i andre ermet. Det lønte seg å ha starta på bolen ørten ganger, for ermene fikk jeg til på første forsøk, på tross av at jeg aldri har strikka med fem pinner før Misunnelig!!! Jeg har ikke kommet noe lengre etter jul, men det er fordi jeg opererte øynene og i perioder ser litt dobbelt. Da tar jeg ikke sjansen på å strikke for jeg trenger å se når jeg strikker den der. Men snart..... skal jeg begynne igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 8. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2013 Misunnelig!!! Jeg har ikke kommet noe lengre etter jul, men det er fordi jeg opererte øynene og i perioder ser litt dobbelt. Da tar jeg ikke sjansen på å strikke for jeg trenger å se når jeg strikker den der. Men snart..... skal jeg begynne igjen! Ikke sant. Jeg har prøvd å strikke mens jeg ser på tv, men jeg må enten strikke eller se på skjermen. Synes den er littegrann vanskelig for å være merket som nybegynner-oppskrift egentlig. Men det er jo kun pga patentstrikken, jeg brukte noen runder på å ikke knøvle med de vrange maskene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 8. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2013 Sliter virkelig med å finne ut av heklefastheten og hvilken nål jeg skal bruke med dette lacegarnet altså . Syns ikke det blir fint uansett hva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 8. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2013 Sliter virkelig med å finne ut av heklefastheten og hvilken nål jeg skal bruke med dette lacegarnet altså . Syns ikke det blir fint uansett hva. Tipper det blir bra bare du får vasket og evnt blokket det Lace ser ofte litt slaskete ut på nåla, men blir bra bare det får litt vann på seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 8. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2013 Rekke opp, rekke opp, rekke opp. Åh så morsomt det er med håndarbeid noen ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Endelig fått knapper så jeg kunne gjøre ferdig uglesettet mitt. Det er ikke perfekt, men det er min første både bukse og jakke, så jeg er ganske fornøyd likevel 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Endelig fått knapper så jeg kunne gjøre ferdig uglesettet mitt. Det er ikke perfekt, men det er min første både bukse og jakke, så jeg er ganske fornøyd likevel Så fint det ble med ugler på! Synes helt klart at det ble penest med pupiller på uglene forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Så kult Garmen!! Og enig med Bones Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Er det forresten noen av dere som vet av noen gode guider, eller har noen fine tips til hvordan få sydd sammen penere? Jeg ser jo at det har blitt penere på den andre jakken min, men nå driver jeg jo bare og tar det på feelingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Så stilig prosjekt! Ble fint med pupiller ja . Vet dessverre ikke hva som er beste måten å sy sammen plagg på. Jeg er fortsatt veldig basic med mine whip stitch for å feste sammen hekleruter . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 10. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2013 Garmen: Jeg legger kantene mot hverandre og syr fra rille til rille, istedetfor å vrangsy slik det ser ut som de har gjort på oppskriften. Vet ikke hvordan jeg skal få forklart det uten bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 10. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2013 Mye mer fornuftig å sy sammen noen ruter enn å legge seg, vel. Kommer til å trenge flere ruter for å bli ferdig, men jeg liker å se ting gro 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 10. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2013 Jeg har købt 12 nøgler drops alpaca i koksgrå, og har lavet strikkeprøve.... Når jeg kommer hjem fra utstilling i aften skal jeg igang med kjolen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 10. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2013 Så mye fint dere strikker/hekler og syr Strikker stort sett bare gensere (driver med 2 stk) og sokker til meg selv i alpaca/silke. Bare kjedelige ting altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 10. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2013 Misunnelig!!! Jeg har ikke kommet noe lengre etter jul, men det er fordi jeg opererte øynene og i perioder ser litt dobbelt. Da tar jeg ikke sjansen på å strikke for jeg trenger å se når jeg strikker den der. Men snart..... skal jeg begynne igjen! Da kan du jo strikke dobbelt så fort, da *Sitti inne for mange dager i strekk-humor * Garmen, utrooolig kult uglesett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 10. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2013 Mye mer fornuftig å sy sammen noen ruter enn å legge seg, vel. Kommer til å trenge flere ruter for å bli ferdig, men jeg liker å se ting gro Det der blir utrolig stilig! Hvor mange sekskanter skal du lage totalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 10. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2013 Jeg er nesten ferdig med bodyen nå. Har ikke akkurat jobbet intenst, og har tulla en del underveis og måttet strikke det samme en del ganger sånn, men det er første gang med mønster, første gang ikke-skjerf/gryteklut/sokk! Og andre gang jeg har strikket siden barneskolen Må bare feste tråder, sy på knapper, og SÅ ! Tror jeg er ganske fornøyd Mønsteret ble litt feil da... Jeg leste de ulike segmentene av oppskriften opp ned fant jeg ut i ettertid Nå har jeg startet neste prosjekt. Skal forhåpentligvis bli noen supersøte svarte og rosa blomstrede mønstersokker! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 10. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2013 Det der blir utrolig stilig! Hvor mange sekskanter skal du lage totalt? Takk! Ehh så mange jeg får ut av de tre nøstene jeg har igjen . Så får vi se hvordan det blir da, og deretter bestemmer jeg meg for om det er ferdig eller om jeg skal bestille mer garn. Heldigvis ikke så dyrt garn, men det bare skliiiir unna og er så lett å hekle med. Edit: Teserere var her idag så nå har jeg arvet en haug rundpinner og et sett med settpinner (faktisk FEM og ikke bare fire ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 11. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2013 Kudos til dere som strikker sokker og votter, hjelpes det er kludrete!! Edit: Noen som vet hva slags masker man må lage for å kunne hekle så det ser ut som glattstrikk? http://www.ravelry.com/patterns/library/cant-knit-can-crochet-cowl-todd-to-men-sizes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 11. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2013 Tunisian knit stitch? Det må gå med noe sinnsykt med garn til det der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 11. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2013 Det ser riktig ut! Takk. Ja, den "hakkinga" drar voldsomt med garn! Mamma har laget noen ruter, det blir tjukt og bra da, men Ikke helt innenfor mitt nåværende budsjett, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts