Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Syns tråden har kommet farlig langt ned på siden, så linker til disse kule grytelappene:

http://olavas.blogspot.co.uk/2009/08/oppskrift-pa-fargesterk-grytelapp.html

div+109.jpg

De har jeg akkurat heklet, de blir knall fine og man kan jo velge fritt i farger :) Eneste kjedelige er at man må hekle 4 stk for å få et par. Lærte å hekle i julen, og har fått helt dilla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De grytelappene var kjempeflotte :) De så ikke så vriene ut heller, var de det?

Babysettet jeg har holdt på med har stått på vent en stund mens jeg lærte meg å hekle disse små rakkerne som hører til

2013-01-29164800.jpg

De er ikke perfekte, men det er tross alt det første jeg har heklet, og jeg syns de fikk litt personliget av å se litt eh "spesielle" ut. Dessuten er hver ugle et unikt lite snøfnugg, med sine individuelle personligheter, og man skal ikke dømme etter utseendet. Stop judging my owls!

De skulle egentlig ha en fransk knute i brunt midt i øynene for å få pupiller, men jeg kjenner jeg faktisk liker de tomme stirrende øynene deres slik de er nå, jeg. Hva tror dere?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysettet jeg har holdt på med har stått på vent en stund mens jeg lærte meg å hekle disse små rakkerne som hører til

De er ikke perfekte, men det er tross alt det første jeg har heklet, og jeg syns de fikk litt personliget av å se litt eh "spesielle" ut. Dessuten er hver ugle et unikt lite snøfnugg, med sine individuelle personligheter, og man skal ikke dømme etter utseendet. Stop judging my owls!

De skulle egentlig ha en fransk knute i brunt midt i øynene for å få pupiller, men jeg kjenner jeg faktisk liker de tomme stirrende øynene deres slik de er nå, jeg. Hva tror dere?

Hmmm. Tror kanskje de kunne vært fine med pupiller jeg. Hva med å lage pupiller på én av dem så kan du se hva du liker best?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å sjekke gauge, det er jo oppgitt i de fleste oppskrifter. Så tar du enten litt mindre pinne eller et tynnere garn om det blir for stort, eller omvendt.

Eller hvis du er lat som meg og ikke vil lage prøvelapp, så bare begynner du og så rekker du opp alt sammen når du ser det blir helt feil :P .

Du kan jo også søke på Ravelry og sortere etter garntype, pinnestørrelse, lengde osv.

Edit: Sånn ble greia mi:

2013-01-29%2021.59.06.jpg

2013-01-29%2022.00.28.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, når dere skal bruke et annet garn enn det som står i oppskriften, ser dere på vekten på garnet, pinnestørrelsen eller hva? Har en sinnsvak mengde restegarn å bruke, men ikke nødvendigvis oppskrifter som passer.

Jeg ser på denne setningen i oppskriften: eller det p.nr du må bruke for å få 24 m x 32 p glstrikk på 10 x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, når dere skal bruke et annet garn enn det som står i oppskriften, ser dere på vekten på garnet, pinnestørrelsen eller hva? Har en sinnsvak mengde restegarn å bruke, men ikke nødvendigvis oppskrifter som passer.

Jeg ser på meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å sjekke gauge, det er jo oppgitt i de fleste oppskrifter. Så tar du enten litt mindre pinne eller et tynnere garn om det blir for stort, eller omvendt.

Eller hvis du er lat som meg og ikke vil lage prøvelapp, så bare begynner du og så rekker du opp alt sammen når du ser det blir helt feil :P .

Du kan jo også søke på Ravelry og sortere etter garntype, pinnestørrelse, lengde osv.

Edit: Sånn ble greia mi:

2013-01-29%2021.59.06.jpg

2013-01-29%2022.00.28.jpg

Veldig fin:) Også så "flat" din ble? Mine bøyde seg så innover etter at jeg heklet rundt kanten.... Fikk ordna det med å presse dem litt. men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbelpost!

Mari heklet et helt nydelig sjal som var svart, intrikat og ganske stort. Noen som husker? *lete i tråden*

Edit: lol. Det var på første siden :lol: Noen som vet navn eller oppskrift?

Edit2: Fant det et par sider inn i tråden: http://www.ravelry.com/patterns/library/gathering-leaves

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :)

IW, jeg ser du fant oppskriften. Jeg har heklet både den store og den lille varianten av det sjalet. Det er bare kjempenydelig! Oppskriften er lett å følge og veldig detaljert.

Men merk, jeg gikk tom for garn på den lille varianten, så oppskriften stemte ikke overens med mengde. Megairriterende når man har fått farget garn i USA til nettopp det prosjektet og det er umulig å få tak i likt igjen.

Her er work in progress fra meg for tiden. Et av mine fire prosjekter jeg har på pinnene.

Bare å få ferdig hetta nå. :)

For nerder: strikket av Mosaic Moons "Bloom" på Gaia organic merino (worsted). Superdeilig garn.

8430040056_e667a4b538_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken versjon skal du hekle da? Det er vel tre versjoner i oppskriften om jeg husker riktig. Eller to? Det vil nok ikke holde til det største sjalet, men er meeer enn nok til det minste. Det minste er ikke kjempestort. Jeg brukte et hespe fingering på 490 yards og det var på ingen måte nok. Husker ikke akkurat hvor jeg gikk tom, men kanskje halvveis på kanten eller noe. Kanten spiser jo mye garn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...