Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Jamen, jamen, jeg har jo ikke bomull her :cry: . Er ull helt ubrukelig?

Nei det er det ikke - men ull leder varmen bedre enn bomull. Om du har garn som tover, så burde du gjøre det, eller strikke de ekstra tykke :)

Edit: De kan også, som nevnt over her bli glattere enn om de er laget i bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke et par jakker i størrelse ett år. Litt tynne, sommerlige jakker (til grandnevø Elias og grandniese Martine). Jeg har fargene klare i hodet mitt, må derfor ha et garn som finnes i mange farger. Hvilket garn anbefaler du Mari?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke et par jakker i størrelse ett år. Litt tynne, sommerlige jakker (til grandnevø Elias og grandniese Martine). Jeg har fargene klare i hodet mitt, må derfor ha et garn som finnes i mange farger. Hvilket garn anbefaler du Mari?

Sommerjakker? Pickles Thin Organic Cotton er kjempemykt og deilig, men kanskje litt tykt. Bruker du det på pinner litt større enn garnet tilsier ( og det er 4mm) vil du få lette og luftige plagg. Det har en dus og pen fargepalett, men kanskje ikke det aller største utvalget.

Om du ikke er redd for å bruke ull på sommeren - og det trenger du ikke være - så er altmulig-garnet jeg alltid kommer tilbake til (stor fargepalett, supermykt og deilig, ikke veldig dyrt og svært anvendelig) Pickles Extra Fine Merino. Strikkes på pinner ikke større enn 3.75 med mindre du strikker stramt. Babyen til Garmen har fått jakke av det garnet, hun kan nok bekrefte hvor deilig det garnet er. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE POST BILDER AV SÅNT DA MARI, DET ER SOM Å VIFTE KOKAIN FORAN LINDSEY LOHAN!

Sånn blir jeg av å se på garnet.. passing-joint-smiley-emoticon.gif

JEG POSTET IKKE BILDER, LINDSEY!!

Og velkommen til galskapen. It's an addiction. Ikke gjør som meg og åpne for å kjøpe fancy garn fra USA. Da blir hobbyen plutselig åh så meget dyrere. :D Men jeg har mye på vei, så om du vil skånes for bilder, så bør du ikke henge ut i denne tråden.

Det blir farget på bestilling da, og tar derfor litt tid, så du er safe enn så lenge. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerjakker? Pickles Thin Organic Cotton er kjempemykt og deilig, men kanskje litt tykt. Bruker du det på pinner litt større enn garnet tilsier ( og det er 4mm) vil du få lette og luftige plagg. Det har en dus og pen fargepalett, men kanskje ikke det aller største utvalget.

Om du ikke er redd for å bruke ull på sommeren - og det trenger du ikke være - så er altmulig-garnet jeg alltid kommer tilbake til (stor fargepalett, supermykt og deilig, ikke veldig dyrt og svært anvendelig) Pickles Extra Fine Merino. Strikkes på pinner ikke større enn 3.75 med mindre du strikker stramt. Babyen til Garmen har fått jakke av det garnet, hun kan nok bekrefte hvor deilig det garnet er. :)

Åh! Det merinogarnet så herlig ut! Og akkurat sånne farger jeg har sett for meg! Tusen takk! Jeg er ikke redd ull om sommeren nei, jeg hadde to ullunger året rundt jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Det merinogarnet så herlig ut! Og akkurat sånne farger jeg har sett for meg! Tusen takk! Jeg er ikke redd ull om sommeren nei, jeg hadde to ullunger året rundt jeg. :)

Jeg også. :)

Hvis du vil garntafse på det garnet før du kjøper så har jeg en god del her hjemme. :) Må bare advare om at vi kom på den fikse ideen med å male kjøkkenfronter og tak (etterpå står alle vegger for tur), så det ser ut som fanden sjøl har nyst her inne. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er redd for å bruke ull på sommeren - og det trenger du ikke være - så er altmulig-garnet jeg alltid kommer tilbake til (stor fargepalett, supermykt og deilig, ikke veldig dyrt og svært anvendelig) Pickles Extra Fine Merino. Strikkes på pinner ikke større enn 3.75 med mindre du strikker stramt. Babyen til Garmen har fått jakke av det garnet, hun kan nok bekrefte hvor deilig det garnet er. :)

Åååååå fytti !! Der var det mye fine farger :drool::frantics:

Spørs om jeg ikke skal trykke på noen shoppe knapper der når jeg bare blir ferdig med ett par gensere.... Trenger jo sommertøy jeg også ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. :)

Hvis du vil garntafse på det garnet før du kjøper så har jeg en god del her hjemme. :) Må bare advare om at vi kom på den fikse ideen med å male kjøkkenfronter og tak (etterpå står alle vegger for tur), så det ser ut som fanden sjøl har nyst her inne. :aww:

Jeg tar sjansen og bestiller jeg. Garn i fine farger får man alltids brukt opp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerjakker? Pickles Thin Organic Cotton er kjempemykt og deilig, men kanskje litt tykt. Bruker du det på pinner litt større enn garnet tilsier ( og det er 4mm) vil du få lette og luftige plagg. Det har en dus og pen fargepalett, men kanskje ikke det aller største utvalget.

Om du ikke er redd for å bruke ull på sommeren - og det trenger du ikke være - så er altmulig-garnet jeg alltid kommer tilbake til (stor fargepalett, supermykt og deilig, ikke veldig dyrt og svært anvendelig) Pickles Extra Fine Merino. Strikkes på pinner ikke større enn 3.75 med mindre du strikker stramt. Babyen til Garmen har fått jakke av det garnet, hun kan nok bekrefte hvor deilig det garnet er. :)

Veldig, veldig deilig garn :yes:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...