Gå til innhold
Hundesonen.no

Neste hund. Rasetips ønskes.


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skjønte ikke hva som var så skummelt, jeg

Sett disse ekle, fæle bedlissene, eller?? :angel:

ida, er det ikke på tide at du får deg en liten kamphund? Det finnes garantert ei litta staffetispe der ute som trenger et nytt hjem. Så får vi knerta fordommene dine i hodet en gang for alle. ;) Evt synes jeg bedlington er en ypperlig kamphund det også. :)

Og så vil jeg si som flere at det står respekt av avgjørelsen din. Du er fin du. :console:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er favorittrasene til Scilos da? :lol: Kanskje han har noen spesielle ønsker man må ta hensyn til vettu :aww:

Synes det er et svært viktig argument - man skal ta hensyn til sine hunders ønsker, nemlig *tenke på Willy og campingvogn og sånt...*.

Men for å være litt alvorlig, så synes jeg også det står respekt av avgjørelsen *klem*. Og selvsagt skal du ha en bedlington :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ jo ikke ha bedliss, da :D Takk for sympati, forøvrig :)

Det er klart du MÅ det, jeg stiller meg i køen bak Loke som bedliss vakt! Etter at jeg møtte Mozza så skal jeg garantert ha en, en eller annen gang. Sambo er bare ikke enig. Enda en grunn til at du MÅ ha bedliss, så jeg kan snike den inn på sambo :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, skikkelig skumlesen :lol:

Jeg skumleste svaret ditt og gitt, så ikke den ekstra m'en :lol:

Men seriøst, synes du bør tenke litt på hvilke hunder Casper liker å leke med og, sånn til når dere er i lillyhammer. Han er f.eks veldig glad i franske bulldoger, men ikke like glad i staffer. Sånn til informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk svensk gårdshund da? :)

Da vil jeg ha hun jeg møtte på Buddy på Lillehammer. Akkurat henne :D

ida, er det ikke på tide at du får deg en liten kamphund? Det finnes garantert ei litta staffetispe der ute som trenger et nytt hjem. Så får vi knerta fordommene dine i hodet en gang for alle. ;) Evt synes jeg bedlington er en ypperlig kamphund det også. :)

Og så vil jeg si som flere at det står respekt av avgjørelsen din. Du er fin du. :console:

Staff? Moi? smiley-scared004.gif

Hva med kooiker da? Jeg aner ingenting om rasen, men utseendemessig passer den jo veldig fint sammen Scilos. Og man velger da hund etter utseende, gjør man ikke? :icecream:

*håper jeg ikke legger på meg av den isspisesmileyen* :ermm::lol:

Jeg horer jo litt rundt i hundeverdenen og har møtt ei fantastisk tispe her ute. Hun er litt ung enda, men jeg har nok nevnt for eieren at hvis jeg skal ha kooiker, skal det være etter henne :D

Jeg skumleste svaret ditt og gitt, så ikke den ekstra m'en :lol:

Men seriøst, synes du bør tenke litt på hvilke hunder Casper liker å leke med og, sånn til når dere er i lillyhammer. Han er f.eks veldig glad i franske bulldoger, men ikke like glad i staffer. Sånn til informasjon.

Men han er vel glad i damer og det blir nok i tispe, uansett :D

Edit: Har jeg nevnt at jeg slett ikke nødvendigvis vil ha en valp?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke hva som var så skummelt, jeg :teehe:

Haha, jeg hadde lest skumleste, som i den mest skumle, om ikke du hadde poengtert det, hehe :)

Jeg har ikke forslag til rase, men jeg måtte selv avlive en en fysisk frisk hund for en måneds tid siden, som sleit litt meg psyken. Kjempevanskelig, og jeg holdt på å trekke meg kvelden før, men jeg vet det var riktig. Du har nok tatt riktig avgjørelse, det virker sånn ut fra det du skriver :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på sheltie jeg også faktisk. Men ser nå at det vinkles mot en viss annen rase :P

Kooiker vet jeg ikke om ida vil ha :P (siden det var nevnt) Greit at ida synes Marvin er go', men om hun vil eie en selv vet jeg ikke helt :P

Har lyst til å gi deg en klem for helseting og tung avgjørelse med hund. Jeg kjenner ikke bedlisen så godt, men tror den ville passet deg godt. Jeg måler liksom alle bedliser med Mossa (eh..husker ikke hvordan det skrives), som virket som en aldeles nydelig hund. Inside and out :)

Edit: så ikke svaret ditt ang kooiker før etter at jeg postet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt bedlington terrier i 14 år og Mozza i 10 dager :lol: og vet at enklere, kvikkere og herligere hund, kan jeg ikke få. Sheltie er en vakker hund, uten terrierlynne og det kan jo være en fordel innimellom. Men jeg har sett et par skikkelige pingler og det gidder jeg ikke. Det er vel litt det samme med kooikeren. Glefsemajaer har jeg hatt nok av, men får man en god en, er den skikkelig god :)

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvorfor Marvin tror jeg ikke vil ha en kooiker. Si det, da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mozza var jo en STOR tispe, ei lita normal tispe ville vært perfekt for deg.

Og så kunne vi passet henne når du skulle til Syden ( utenfor pollensesongen så klart ) og kommet å hilst på , nusset på og og og..

Neida , har ingen egeninteresse her altså , tenker bare på ditt beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mozza var jo en STOR tispe, ei lita normal tispe ville vært perfekt for deg.

Og så kunne vi passet henne når du skulle til Syden ( utenfor pollensesongen så klart ) og kommet å hilst på , nusset på og og og..

Neida , har ingen egeninteresse her altså , tenker bare på ditt beste..

Vi reiser til syden denne julen her, vi og trenger hundevakt :D Feil rase, eller mangel på rase, riktignok :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...