Gå til innhold
Hundesonen.no

"Litt billigere"-tråden.


Jankaa
 Share

Recommended Posts

Jeg tenkte vi kunne ha en tråd der folk kan tipse om litt billigere produkter/løsninger på hundefronten, ettersom jeg selv stadig finner slike selv.

Mine tips her og nå;

Aktivitetsball(slik du fyller med godis; reis på en Sparbutikk der ne har slik "dyreutstyr"-sortiment. Kjøp en stor ball med pipelyd. Skjær ut den lille sirkelen/proppen der pipesaken sitter, og putt frolic inni (hele, store ringer). Stikk fingeren inn i ballen, og del opp en del (ikke alle) av frolicene i fire. Voila, aktivitetsball til 29 kr!

"Kong" med tråd får du på Jula til 29 kr.

Billig refleksdekken fant jeg til 20-30 kroner på Europris.

Har dere noen tips, fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vell ikke bare jeg som har vaskemaskin som spiser sokker?

Har du valp eller hund som klør i tennene så kan du ta sokker som du kan ha 1 av og sette en knute på de, hold de under vann til de er gjennombløte og legg de i frysere. Da har hunden noe å tygge på som lindrer litt kløe i tennene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myk nok bitepølse (IPO-pølse) for valper: 29 kr på Biltema. Regndekken/skalldekken 45 - 55 - 65 cm, 85 kr samme sted.

Kampleke i ekte saueull: Fest en snor rundt ankelen på gamle raggsokker i ull (stuff den evt med den andre raggsokken). En hit hos alle mine hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47-210_l.jpg

Kjempegreit kobbel til bare 20kr på biltema :) Vet ikke hvor bra det er for større hunder, men for små hunder er det ihvertfall genialt :D

Jeg kjøpte den for ene hunden min på 7 kg og den røyk når han nappet til, så tror ikke den er for stor hund akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd? Kvalitet, ikke pris. Men skikkelig kvalitet holder ting i åresvis, og kan følge hund etter hund.

Joda, jeg har kjøpt refleksvest både på Biltema og Claes Ohlsson jeg, men de holder ikke en hel sesong, sømmer ryker fortere enn svint og selve dekkenet revner om hundene leker litt heftig. Det samme med kobbel, halsbånd og seler, det skal tross alt holde hunden sikret fra å løpe ut i trafikken, etter andre hunder osv osv.

Et unntak er vel hundeseng til valper/unghunder, kjøp heller en haug med billige fleecetepper på feks Ikea, og gjenbruk de som tygges hull i til leker og *tørke poter i gangen* kluter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine refleksvester fra biltema har holdt flere sesonger, grunnen til at noen av dem har røket er at han enten har satt seg fast i noe, eller at jeg har tatt tak i den istedenfor halsbånd. Men det kommer jo an på hvor mye man bruker dem, og hvordan. tulip er flinkere enn meg til å bruke refleksvest, har har på under lek, mens jeg bruker det bare til vanlig turgåing, og da kan de jo holde lenge :-) Også kan man jo bare forsterke sømmen litt.

Men jeg er helt enig med kobbel osv, jeg hadde aldri i livet tatt på Casper et kobbel fra biltema. Husker jeg kjøpte bånd og halsbånd til Casper fra europris til 30 kr. Plutselig rykket han til, og jeg sto der med et halvt bånd :P

- Leker fra kong er som regel mye billigere på ebay. Det gjelder vel egentlig de fleste merker.

- ID-merker er alltid billigere på ebay.

- Dekken kan du lage sjæl, bare se her. (Neida tuller :P )

- Redningsvest er gjerne billigere på f.eks chlas olson. Den Casper har kostet 350 på dyrebutikken, og 179 hos chlas olson. Nøyaktig den samme! bilde

- Refleksvest på chlas olson, ca 40 kr.

- Nylonbånd fra coop, 99 kr. Dette var faktisk skikkelig bra, også er det 2,5 m langt med kroker i begge ender. Det har bestått "ninja-katt i grøften" testen samt andre tester jeg ufrivillig må ta med en hund som mangler litt impulskontroll ( :P ), og er faktisk blitt mitt favorittbånd. Ikke har det begynt å loe enda heller, er like glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine refleksvester fra biltema har holdt flere sesonger, grunnen til at noen av dem har røket er at han enten har satt seg fast i noe, eller at jeg har tatt tak i den istedenfor halsbånd. Men det kommer jo an på hvor mye man bruker dem, og hvordan. tulip er flinkere enn meg til å bruke refleksvest, har har på under lek, mens jeg bruker det bare til vanlig turgåing, og da kan de jo holde lenge :-) Også kan man jo bare forsterke sømmen litt.

Men jeg er helt enig med kobbel osv, jeg hadde aldri i livet tatt på Casper et kobbel fra biltema. Husker jeg kjøpte bånd og halsbånd til Casper fra europris til 30 kr. Plutselig rykket han til, og jeg sto der med et halvt bånd :P

- Leker fra kong er som regel mye billigere på ebay. Det gjelder vel egentlig de fleste merker.

- ID-merker er alltid billigere på ebay.

- Dekken kan du lage sjæl, bare se her. (Neida tuller :P )

- Redningsvest er gjerne billigere på f.eks chlas olson. Den Casper har kostet 350 på dyrebutikken, og 179 hos chlas olson. Nøyaktig den samme! bilde

- Refleksvest på chlas olson, ca 40 kr.

- Nylonbånd fra coop, 99 kr. Dette var faktisk skikkelig bra, også er det 2,5 m langt med kroker i begge ender. Det har bestått "ninja-katt i grøften" testen samt andre tester jeg ufrivillig må ta med en hund som mangler litt impulskontroll ( :P ), og er faktisk blitt mitt favorittbånd. Ikke har det begynt å loe enda heller, er like glatt.

http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=NO&p=H Og her koster svømmevesten halvparten av hva Clas Ohlsson tar:-) Har handlet masse derfra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeleike: Kosedyra på IKEA, til eit par titals kroner. Særleg er ulven kjekk, med lange, dinglande bein, i tillegg til slangen, som funkar som draleike :) .

Ja! IKEA-bamser er geniale. Ikke dyre heller. Gutta mine er spesielt glad i rotta og musa, så de har vi hamstret til diverse bruk og lagt igjen hos diverse folk så de har noe når vi kommer på besøk! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! IKEA-bamser er geniale. Ikke dyre heller. Gutta mine er spesielt glad i rotta og musa, så de har vi hamstret til diverse bruk og lagt igjen hos diverse folk så de har noe når vi kommer på besøk! :lol:

OT, men har de sluttet å selge dyreprodukter på IKEA, eller? Finner ingenting av det på nettsiden iallefall, og så det ikke sist jeg var der (selvom jeg da ikke lette noe særlig heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men har de sluttet å selge dyreprodukter på IKEA, eller? Finner ingenting av det på nettsiden iallefall, og så det ikke sist jeg var der (selvom jeg da ikke lette noe særlig heller).

Det aner jeg ikke. Har ikke IKEA rett i nærheten. Men det er en stund siden jeg har sett det, men har ikke sett noe særlig etter. Sett noen kurver og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...