Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Unger er virkelig bare herligst i verden. Heljar har en bestevenn på barnehagen, de er helt erteris og leker mye sammen. Se hva hun laget til Heljar i går, og som foreldrene var så fine som la i hylla til Heljar i dag. :heart:

Seriøst, jeg døde litt.

9901313065_2a21710cf8_b.jpg

9901308505_ac31ecb22d_b.jpg

åh, så nydelig! Så deilig at han har en bestis i barnehagen :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på noen morsomme samtaler vi hadde i går.

Ungen har fått totalt sovevegring ( verre enn vanlig) og mor prøvde å komme til bunns i årsaken.

"Hvorfor liker du ikke å sove, drømmer du stygt? "

"ja, jeg drømmer at jeg ikke vil sove"

" men hvorfor vil du ikke sove? "

"Fordi jeg har så masse å gjøre"

"men alle må sove for å klare å gjøre noe, akkurat som telefonen din må lade for å virke"

" kan du ikke bare bytte batteriet mitt?" :lol:

Og så, etter han bandasjerte fingeren min med rørende omsorg :

"kanskje du skal bli sykepleier når du blir stor du også? "

"nei, jeg skal bli hund "

"men da må du jo bli lydig, og høre på hva mamma sier og sånn"

"jeg skal jo ikke bli sånn dum hund..." :lol:

Unger...

• Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger...

Takk kjære Ask, for at du i en ellers så deprimerende tid kan gi meg en virkelig god latter!! :heart:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars kommenterte idag at Jaran var så utrolig lett og bedagelig å ha med å gjøre at vi kan få to til om de blir som han :lol:

Ja han var jo så snill og grei og søt den natta jeg var barnevakt :lol::P Kan nok stille opp for dere om det blir 2 til av samme sort :lol::P:lol: Men vet ikke om det er så mange små barnesenger i foreldrehuset vårt :lol::P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant fire pakker hipp på kiwi - så da har vi en stund. Bruker foreløpig ikke mer enn en pakke i uka.

Er det ikke det ene så er det det andre. Hjelper ikke at babyen sover 4 timer om natta når mor må opp og spy pga mageknip etter 1,5 timer søvn. Fikk heldigvis akutt-time hos lege - og hun var rimelig skråsikker på problemet - noe med sår magesekk/spiserørovergang og mellomgulv. Ironisk nok så er jeg som aldri har hatt halsbrann, ever, og knapt vet hva sure oppstøt er, satt på syrenøytraliserende. :aww: Forhåpentligvis virker de fort! Kommer til å savne appelsinjuicen min, men den ofrer jeg glatt om jeg slipper så intense smerter. Skjønner godt at folk mistar slike smerter for hjerteinfarkt, gitt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var jeg barnevakt for Sophie og Jaran. Jeg måtte inn og vekke dem kl 10, og han ga meg et stort smil da jeg tok han opp. Men så ble han redd og begynte å gråte. Men Sophia var så flink storesøster at hun trøstet ham, og så var de så blide og greie begge to. Vi var i mine foreldres hus og det var de gamle barnesengene våre de lå i. :lol:  :D  :lol:  :rofl: Jeg kan nesten enda kjenne varmen av gjærdeigbabyen :lol:  :lol:  :wub:  :lol:  :lol:

Ja han var jo så snill og grei og søt den natta jeg var barnevakt :lol:  :P Kan nok stille opp for dere om det blir 2 til av samme sort :lol:  :P  :lol: Men vet ikke om det er så mange små barnesenger i foreldrehuset vårt :lol:  :P  :lol:

Har du noen gang passet ungene mine :S ? Den 12 til den 13 sov ungene mine her hjemme i sine egne senger, Og den 13 til den 14 var ei av bestevenninnen min her hjemme med ungene mine og hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tricolor skiver nok at hun har drømt at hun passet ungene dine, Lill ;) siden hun "ikke må lese baby- og barnetråden før hun legger seg"!

Mulig du skjønte det selv altså, men vanskelig å lese/formidle ting riktig på et forum til enhver tid :)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tricolor skiver nok at hun har drømt at hun passet ungene dine, Lill ;) siden hun "ikke må lese baby- og barnetråden før hun legger seg"!

Mulig du skjønte det selv altså, men vanskelig å lese/formidle ting riktig på et forum til enhver tid :)

DA er jeg med jeg :lol: Nei skjønte det ikke... Lov å skylde på at det er sent :lol: ?

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler meg fillete av Lill*

Jeg hadde nok skvetti litt jeg også.

Barn ER morsomme dyr. Vi knekker sammen daglig.

Mamma passet han jo noen timer når jeg var på legevakta og selv om hun har sett han relativt ofte er det noe annet å ha et barn alene. Hun holdt på å omkomme av latterkuler og måtte ringe han etterpå å si at hun var glad i han. Morsomste kvelden på lenge visstnok. Skravla går ...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på noen morsomme samtaler vi hadde i går.

Ungen har fått totalt sovevegring ( verre enn vanlig) og mor prøvde å komme til bunns i årsaken.

"Hvorfor liker du ikke å sove, drømmer du stygt? "

"ja, jeg drømmer at jeg ikke vil sove"

" men hvorfor vil du ikke sove? "

"Fordi jeg har så masse å gjøre"

"men alle må sove for å klare å gjøre noe, akkurat som telefonen din må lade for å virke"

" kan du ikke bare bytte batteriet mitt?" :lol:

Unger...

:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du passet jaran?

Ja, i søvne.

Har du noen gang passet ungene mine :S ? Den 12 til den 13 sov ungene mine her hjemme i sine egne senger, Og den 13 til den 14 var ei av bestevenninnen min her hjemme med ungene mine og hundene.

Hahaha, står om det noen sider tilbake.

Stemmer forbløffende.

DA er jeg med jeg :lol: Nei skjønte det ikke... Lov å skylde på at det er sent :lol: ?

Jeg hadde det iallefall koselig så lenge drømmen varte. Kanke hjelpe for at den ungen er til å spise opp.

*ler meg fillete av Lill*

Jeg hadde nok skvetti litt jeg også.

Barn ER morsomme dyr. Vi knekker sammen daglig.

Mamma passet han jo noen timer når jeg var på legevakta og selv om hun har sett han relativt ofte er det noe annet å ha et barn alene. Hun holdt på å omkomme av latterkuler og måtte ringe han etterpå å si at hun var glad i han. Morsomste kvelden på lenge visstnok. Skravla går ...

Ler jeg også. Hun fikk nok sjokk. Men jeg kan forsikre om at de hadde vært i trygge hender. De gamle barnesengene våre i mitt barndomshjem er for lengst finito, så jeg filmet godt den natta.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm - Ida hadde nesten helt tørr bleie etter en lang natt. Er ikke det litt skummelt? Ikke har hun spist allverdens nå heller, og sovnet i bagen. Ritkignok etter å ha smilt ordentlig flere ganger - for første gang :wub:

Gir henne en time, så må hun ha i seg mer mat. *bekymret*

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jinxa det i akkurat nå tråden, så kan like gjerne skrive det her også selvom jeg skulle klare å holde meg til etter tidlig ul.. Men er ihvertfall akkurat 9+0 til torsdag, og skal på tidlig ul neste onsdag, noe jeg gruer meg noe helt ekstremt til. Har hatten SA tidligere, den kom i uke 4 eller 5, så veldig tidlig med andre ord, men frykten for at noe er galt eller at det ikke lever er stor selvom jeg har kommet såpass nå, og ikke har hatt noen blødninger eller noe.. Formen er fortsatt fin, ømme bryster, oppblåst, særlig på slutten av dagen :lol: ellers ikke noe særlig annet..

Så da krysser vi fingrene for at dette går riktige veien!

Og de av dere som har meg på FB, dette er hysjhysj! Ingen andre enn samboer vet noenting, og sånn skal det fortsette med til nærmere uke 12.

• Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jinxa det i akkurat nå tråden, så kan like gjerne skrive det her også selvom jeg skulle klare å holde meg til etter tidlig ul.. Men er ihvertfall akkurat 9+0 til torsdag, og skal på tidlig ul neste onsdag, noe jeg gruer meg noe helt ekstremt til. Har hatten SA tidligere, den kom i uke 4 eller 5, så veldig tidlig med andre ord, men frykten for at noe er galt eller at det ikke lever er stor selvom jeg har kommet såpass nå, og ikke har hatt noen blødninger eller noe.. Formen er fortsatt fin, ømme bryster, oppblåst, særlig på slutten av dagen :lol: ellers ikke noe særlig annet..

Så da krysser vi fingrene for at dette går riktige veien!

Og de av dere som har meg på FB, dette er hysjhysj! Ingen andre enn samboer vet noenting, og sånn skal det fortsette med til nærmere uke 12.

Gratulerer :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :D

Er egentlig ikke overtroisk, men mamma er født den 4.03, eldste bror er født i den 4. Mnd, jeg og mellomsre bror er født den 4. I hver vår mnd.. Og forløpig termin for meg er 4.mai, evt i slutten av april, den 4. Mnd.. Helt sikkert tilfeldigheter, men klamrer meg til at det derfor må holde heke veien denne gang :aww::lol:

Og veldig rart å ha sagt det "høyt", ble plutselig mer virkelig.. Skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Hvilken landsdel? 
    • Bekymringer ifht kronisk stress fra belastning på binyrer i oppvekst er fullstendig forduftet. Bekymringen kom fra kompetente som bare har sett ham i settinger han har høye forventninger til - og var fullstendig legitim gitt hans STRESS i de situasjonene - men jeg selv senker skuldrene fullstendig nå, etter en forholdsvis nydelig dag.  Han er fortsatt ung, vilter, energisk, lav impulskontroll, men fremgang er så tydelig, jeg har ingen bekymringer for å ende med en vanskelig håndterbar voksen. Han hadde i dag ingen problemer med å legge seg ned og slappe helt av på et helt nytt sted med så mange spennende distraksjoner som var mulige å få til på en gang. Fra ankomst travelt turområde med masse folk, masse unger, hunder og skrål og digre plener og lang strand - både strand og plen er noe han av vane forbinder med å få løpe og leke på - og en ujevn strøm av syklister i alle størrelser som passerte tett bak benken vi slo oss ned på - så tok det ham mindre enn 5 minutter å gå fra pesende i helspenn av forventninger til mer avslappet kroppsspråk, til å sniffe litt og så legge seg ned og faktisk slappe av - ikke bare skuespille, men faktisk slappe av - og bare følge nysgjerrig med på omgivelsene, uten noe stress. Han sladret veloppdragent på hver eneste forbipasserende, både på sykkel og til fots. Vidunderlig følelse. Alibiet for turen var verre. Vi skulle hente en pose med bakevarer fra en travel kafe, med en tett strøm av barnefamilier inn og ut, og folk på alle bordene tett utenfor. Jeg kviet, men det måtte gjøres. Ikke så naiv at jeg forventet samme avslappede ro gjennom det oppdraget der. Første stressbjeff kom allerede et par meter fra benken. Lett å håndtere med en sitt-kommando. Første ignorering av sitt-kommando kom ca 5 meter fra bordene. Valgte snu ham rundt en runde et par ganger. Kommunisere at den bjeffingen er uønsket og ikke fører dit han vil. Ventet ham ut på sitt-kommando. Det hadde effekt. Etter noen repetisjoner med full stans og krav om tyst og sitt for fremdrift kom vi oss mellom bordene, opp trappen og til døren. Ikke på slakt bånd, men uten trekking, på det såkalte trafikkhåndtaket. En ny favoritt. Super handy å manøvrere med.  Vi fikk ikke komme inn, men fikk servert på platten utenfor, hvor vi ble stående og stående og stående og stående og stående i halve evigheten. Jeg aner ikke nøyaktig hvor lenge, men antakelig i mer enn 20 minutter totalt. Det ble selvsagt noe bjeffing, og det ble selvsagt noen forsøk på å oppsøke blikkflørtere og vibbere ved bordene nedenfor, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med unge Edeward. Det der var verdens mest distraherende miljø for ham. Jeg var kjip med bittesmå tørrforkuler kun servert for sladring og krevde veldig mye selvdisiplin av ham uten annen tilbakemelding enn ros. Han var jevnt over veldig flink til å beherske seg.  På tur derfra, etter å ha kommet oss litt bort fra bordene fjernet jeg alle krav i noen minutter, på tross av å ha en kaffe latte i hånden. Tenkte han trengte blåse litt ut med litt byks og lek. Tror det var en god vurdering å bare la ham få være i noen minutter, for han oppførte seg aldeles eksemplarisk igjen, helt på eget initiativ, innen et par minutter senere, og resten av turen, som ikke i det hele tatt ble som planlagt. INGENTING ble som planlagt, btw. Det skulle regne og det var helligdag. Vi skulle få både busser og sted for oss selv, trodde jeg, fra værmeldingen. Hadde pakket langline og leker for å ha det gøy sammen på et folketomt friluftsområde i 14 grader og regn. Istedenfor var det sol og ganske varmt og STAPPFULLT på bussen, av gniere med digre kofferter, som synes melkerute rutebuss til Værnes var bedre enn flybuss, så vi stod som sild i tønne på kokeplate. Ede oppførte seg SÅ fint på den kvelende varme og stappfulle bussen. Han imponerte de andre passasjerene. Den settingen der er noe han mestrer med glans. Ikke mange forsøkene på sniffing av underliv og sko jeg trengte: –Æppæpp'e for avbryte. Resten aldeles eksemplarisk adferd.  Ede er trygg på buss og tok seg en blund på turen tilbake til byen, uforstyrret av bussens bevegelser og pratet fra passasjerene. Det var som forventet at han ville blunde etter turen. Det som ikke var forventet var å bli frakjørt av bussen som skulle ta oss hjem. Den DRITTSEKKEN av en bussjåfør så oss komme LØPENDE fra en forsinket buss vi steg av fra holdeplassen RETT FORAN HAM. Han SÅ meg veive med armene i full galopp. Det var MINDRE ENN FEM METER IGJEN da han svingte ut fra holdeplassen og kjørte avgårde. Han trengte ikke å gjøre det der. Han kunne ventet. Den ruta hans har et flere minutter langt stopp i sentrum, bare to holdeplasser lenger frem. Å vente på oss hadde ikke forsinket bussen. Den ***** DRITTSEKKEN av en bussjåfør gjorde det der fordi han ikke ville ha med hunden.  Det var TO TIMER til neste avgang. To laaaange timer med ingenting å gjøre, ikke noe mykt Ede kunne ligge på, det var meldt REGN, og Ede burde få komme hjem og sove. Istedenfor stod vi stuck i sentrum på trangt budsjett uten noe å hvile på. Jeg begynte gråte fortvilet, vel vitende om hvordan overstimulert valp pleier slå ut i ville raptuser, og hva slags dyremishandling jeg synes det er å be en hund legge seg til å sove på steinhardt steingulv inne på sentralstasjonen eller hard asfalt i regnvær utenfor.  Rusletur i sentrum fremstod som det minste ondet, så vi ruslet avgårde. Planen var å få kjøpt oss en softis og finne et sted hvor Ede kunne slappe av. Vi ruslet og ruslet og ruslet og ruslet. Ingensteds hadde noen tilgjengelig servering. Eneste servering vi fant var noen shady og overprisede matvogner uten verken kaffe eller softis, og vi fant heller ikke noen benk med gress tett nok på til at vi begge kunne raste der. Det var enten benk til meg eller gress til ham. Ufattelig lite hundevennlig by. Vi ruslet og ruslet og ruslet som forvirrede hjemløse.  Til min overraskelse kom aldri den raptusen han pleier få om jeg drar strikken for langt hva angår lengde på tur eller mengde inntrykk. Han hadde virkelig fått dosen sin av begge deler, men han var helt rolig og veloppdragen. Fremstod nesten som voksen.  Uinteressert i mer lek, ingen forventninger om godis. Vi bare gikk og koste oss i en forholdsvis folksom by, gitt helligdag og værmelding. Regnet uteble, lik den forventede raptusen.  Vi entret en park med en bråte bråkete duer og måker, ikke engang antydning til byttedrift. Så dem, hørte dem, passerte nonchalant en halvmeter fra dem. Greit nok, han var litt nysgjerrig på dem, men dette er å være avslappet i settingen:   Viser seg altså at Edeward identifiserer seg selv som bygutt. Sentrum er hans komfortsone. Har igjen for miljøtreningen i pregningsperioden.  Vi tuslet rundt i byen i nesten 1.5 timer. Kun få ganger trakk han litt mot noe spennende, ikke mot folk ✅ Som en bonus fikk vi etterpå handlet is på sentralstasjonen uten lyd og uten labber på disken. Han var super tålmodig og flink på *leave it* mens vi spiste den og han gikk pent av bussen på egne bein da vi kom hjem.  En god dag 🥰  
    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...